LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB en de service daar van

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

Hallo ik ben totaal niet tevreden over de service van de ANWB, ik heb een auto van meer dan 10 jaar oud en als je 1 keer langs de weg staat omdat er wat mis is met je auto dan weigeren ze je gewoon om te helpen, ik vind dit echt bespottelijk!.
Ik ga er vanuit als je strand langs de weg dat de ANWB je gewoon helpt.
En dat dat niet aan de leeftijd van je auto moet liggen of ze je wel of niet helpen, wij hier in de familie waren al een tijdje lid, maar we hebben alles opgezecht want we zijn helemaal klaar met de ANWB!!

Ik zou graag de mening van andere mensen willen horen over de ANWB.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door GJS »

Ik ben zonder problemen geholpen met mijn auto van toen 34 jaar oud, ook een collega met een volvo van 15 jaar oud werd zonder problemen geholpen.

Stond je soms binnen de gemeentegrens en heb je geen woonplaatsservice?
Vertel eens wat meer over de omstandigheden en wat de exacte reden was dat ze je niet wilden helpen.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

Als ik door de jaren heen kijk is het grotendeels negatief geweest, om even een voorbeeld te noemen, ik moest smorgen een keer naar een sollicitatie toe en dat was in de winter, en ik was op dat moment lid van de ANWB, heb ze gebelt, heb zo wie zo al bijna 2 uur moeten wachten maar dat even ter zeide, na die bijna 2 uur was die er dus, gooit vervolgens de motorkap open en zeg tegen mij deze auto is niet goed onderhouden gooit de motorkap dicht en zegt hier doen we niks aan, heb er van alles tegen in gebracht maar nee hoor hij wilde niet helpen en reed vrolijk weer weg, ik vind dit echt helemaal nergens op slaan dat je gewoon niet geholpen word!, nou kan ik niet hard aan tonen dat het aan ANWB zelf ligt of aan het personeel er van, mar ik heb in iedergeval de hoop opgegeven bij hun, en ik heb er geen zin meer in, ben blij dat ik nu zelf grotendeels het kleine onderhoud kan doen.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Anastasia »

Bij sommige merken krijg je bij onderhoud bij de dealer gratis hulp.
Omdat je dit gratis bij de jaarlijkse grote beurt krijg is dus achterstallig onderhoud uitgesloten.

Ik vraag me af hoe je zo snel achterstallig onderhoud kan zien, de verschillen zijn erg groot, een merkloze accu was binnen 2 jaar kapot, en de orginele was bij de eerste keer vervangen al ruim 9 jaar oud!

Ook het luchtfilter is niet als maatstaf te nemen, als je hier in Nederland rijd kun je vaak 2 jaar ermee doen, en even uitblazen en het scheelde enorm veel geld, maar in Rusland moet het wel elk jaar, gezien die wegen is het na een half jaar al zwart, en dus bij de kleine tussenbeurt worden die filters vaak schoongeblazen, dus anders max half jaartje, en dus kun je nooit zeker zeggen hoe oud iets is.

Alleen bij duidelijk achterstallig onderhoud mogen ze weigeren, niet op leeftijd!

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

nou ja ik ben er iedergeval helamaal klaar mee, als ik de directeur was van de ANWB dan zou ik strenge controle hebben op mijn monteurs, en mocht het voor komen dat monteurs niet klant vriendelijk zijn of niet hun werk doen dan zouden ze bij mij er uit vliegen, als eerste zou het nutteloos brandstofmisbruik zijn, en ik vind als ze er dan toch zijn toch een poging moeten wagen om de auto weer aan de praat te krijgen, ze hebben toch niet voor niks apparatuur in de auto liggen dacht ik zo, achteraf gezien bleek het bij mij te gaan om 1 mieserig draadje, en er was een klein beetje roest op 1 contact punt van iets wat in een wip verholpen kon worden. kwaliteit en service staat bij mij heel hoog, en dat is in mijn geval bij hun niet te vinden in de meeste gevallen.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

over dealers gesproken die zijn ook alleen service lenent als het hun uit komt, er zit duidelijk verschil of je nu met een auto van 15 of een auto van 5 jaar bij de dealer komt, heb het namelijk wel eens getest bij een merk dealer, om maar even een voorbeeld te noemen als je met een jonge auto daar komt dan is het geen probleem om een leen auto kosteloos mee te krijgen, als je met een oude auto komt krijg je in de meeste gevallen niet eens een auto mee en als je er al 1 mee krijgt dan moet je er voor betalen, en dat vind ik dus zware discriminatie, en zo zie ik dat ook bij de ANWB.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ik heb nog nooit problemen met de anwb gehad (sta sowieso vrijwel nooit stil) en ik heb kennissen met barrels van auto's tot 30 jaar oud en ook die worden onbeperkt (eentje gemiddeld 8x per jaar) weer op weg geholpen (wat ik weer niets van begrijp is dat zij net zoveel lidmaatschapsgeld betalen als ik met een lexus van 3 jaar oud). Overigens zie ik binnen 5 minuten of een auto achterstallig onderhoud heeft en snap ik wel dat een dealerbedrijf niet zomaar (zonder borg) een leenauto aan iedereen meegeeft, de auto die je achterlaat is wel zijn borg (en een opel rekord brengt nu eenmaal niet zoveel op als een bijna nieuwe auto.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ik vind dat een lexus en andere auto's van 2 a 3 jaar oud helemaal geen ANWB lid hoeven te zijn oke iedereen kan wel eens stil komen te staan, maar vind de doel groep niet correct, en idd ben het er zeker mee eens dat mensen met een jonge auto niet zo veel hoeven te betalen, want hoe vaak komt het nu voor dat een auto van 3 jaar stil komt te staan, maar snap de ANWB wel ze vangen liever geld van mensen waar de auto het van blijft doen, dan iemand met een auto van 10 jaar die 1 a 2 keer per jaar stil staat aan de kant van de weg.
en heb laatst nog iemand gehoord die niet lid van de ANWB kon worden omdat haar auto 10 jaar oud was, wat zijn dat voor streken daar, dat slaat echt helemaal nergens op (WIJS ER NOG EVEN OP DAT ZE LIEVER KLANTEN WILLEN MET JONGE AUTO'S) dus een betje de instelling proberen zo weinig mogelijk te doen en toch geld vangen, zo wil ik ook wel rijk worden.

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Evy »

Ben al sinds 1996 lid, en zij hebben mij al vele malen zeer goed geholpen. Ik heb al meerdere autos gehad die bij aankoop al ouder waren dan 8 jaar. Heb nu pas een andere auto die 11 jaar oud is. Het langste wat ik ooit heb moeten wachten is 30 minuten, maar vaak zijn ze er binnen 10 minuten. ANWB weigert iemand niet omdat die een oudere auto heeft. Route Mobiel doet dat wel. Wilde daar een paar jaar geleden naartoe gaan, maar kon niet omdat mijn auto ouder was dan 12 jaar. Dan kan dat bij RM alleen als het om een tweede auto gaat.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ik mag ze niet en ik wil het ook niet meer, ik vind het een waardeloose instelling

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Bij ons maakt het geen flikker uit wat voor auto je aanbrengt voor reparatie, een huurwagen is gratis, alleen de benzine betaal je.

Maar zeg je ANWB lidmaatschap op en begin niet verder te kankeren.
Mijn gevoel zegt dat je al gauw met een negatieve ondertoon praat.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

nou nou jeroen let op je taal gebruik, en als je niet van discusie's houd dan moet je hier niet komen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik ben geweldig goed geholpen door de ANWB !
Zowel in Nederland met de auto van mijn moeder als in Belgie met mijn eigen auto (13jaar oud). ANWB is top!
Route-mobiel sleept alleen maar... :lol:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Realman het is niet te hopen voor je dat je een keer stil komt te staan met die oldtimer van je, oh nee sorry jij maakt alles zelf onderweg he.
Mocht het nou niet te maken zijn terplekken dan duw je je auto zeker zelf naar een garage, oh nee weer een fout van mij jij hebt gewoon genoeg materiaal bij je om het terplekken te repareren. :lol:

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Met mijn taalgebruik is niks aan de hand

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door triangel »

november 2006: we hebben de auto gewassen, hij staat weer helemaal te glimmen, willen we 'm terug zetten op de oprit: mooi niet hij deed niks meer. geprobeerd met duwen: niks, geprobeerd met startkabels: niks. anwb gebeld ( je bent tenslotte niet voor niks lid.) die man is er binnen een halfuurtje, startkabels erbij: lopen!! (onze eigen (halfords)startkabels blijken te licht voor zo'n grote auto) moesten we idd 30 euro betalen omdat we geen woonplaats-service hebben. Hallo, we betalen al 20 jaar lang contributie terwijl we nog nooit gebruik hebben hoeven maken van hun service. Nou deze meneer wilde wel voor 1x over zijn hart strijken (gelukkig! 30 euro om een 8 jaar oude c-klasse even met een startkabel aan de praat te krijgen)

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Heeft die wegenwachter toch netjes opgelost? Vraag overigens eens na wat een MB dealer vraagt om een auto aan huis op te starten.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies jeroentje271

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Anastasia »

Afwachten Natuurlijk Wat Belooft is...

Vroeger was een auto na 100.000 km versleten en binnen 10 jaar voor de sloop!

Nu rijden er nog perfecte auto's, vooral diverse Japanse, Duitse en Volvo's met meer dan 300.000 van tenminste 15 jaar zonder problemen!

Ik vind dat je een verouderde auto altijd makkelijker kunt repareren als die huidige techniek, met steeds meer electronica, dus meer dealer gebonden!

Voorbeeld;
1 noem alle merken en types op die nog contact puntjes hebben in de
ontsteking?

2 alle auto's zonder abs of airbags?

3 hoeveel auto's boven de E20.000,- worden nog zonder airco
geleverd, als je deze niet gebruikt zak deze binnen 4 jaar
uitdrogen en kapot gaan, bij wel gebruik is het brandstof verbruik
ongeveer 10% hoger!

4 Startonderbreker, hierdoor moet je een dure sleutel bestellen, en
daardoor worden er geen sleutels bijgemaakt als ze per ongeluk
en beetje krom gaan in de broekzak, en dus vaker afgebroken
sleutels wegens telaat vervangen!

5 Electrische ramen, deze kunnen kapot gaan, meestal na het openen,
en er zijn enkele merken die je niet met een sleuteltje dicht kan
maken, en wie let hier bij aankoop op?
Meestal herkenbaar aan de verborgen plastic afdek kapje op de armsteun, slecht zichtbaar aan de onderzijde hiervan...


Als je weet hoe makkelijk je vroeger en moeilijk het nu is, ze krijgen meer bijscholing en kunnen minder, het is dus niet die medewerker, maar de auto word gewoon te moeilijk!

Een goed onderhouden auto heeft minder problemen, en daarom geven sommige merken gratis hulp bij pech, indien het jaarlijkse onderhoud bij de officiele dealer gebeurde!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Ulbe »

Oudere wagens zijn vrij eenvoudig in het onderhoud, zelf doen was dus een goedkope optie,

Bij de nieuwe wagens met de enorme hoeveelheid electronica aan boord wordt het al een stuk moeilijker gemaakt, vaak beschikt alleen de merkgarage over de apparatuur om de electronica van een bepaald merk goed uit te kunnen lezen of er fouten zijn geconstateert tijdens het rijden van de wagen,

Bij sommige wagens wordt zelf aangegeven wanneer de wagen onderhoud nodig heeft, de computer moet dan weer "gereset" worden met een speciaal apparaat die de garage heeft,

De auto wassen is nog gemakkelijk te doen, hoewel dit in de toekomst ook wel een verboden kan worden, ivm. evt. olielekkage!, dan is alleen de autowasstraat de enige optie,

Eigenlijk een wassen neus!, kijk op een gemiddelde parkeerplaats bij een supermarkt, e.d., hoeveel olie er ligt, nieuwere wagens kunnen ook heel goed olie lekken!, eigenlijk gek dat hier niet op gelet wordt tijdens het ontwerpen van de motor en versnellingsbak!, :?

Voor onderhoud is de garage de angewezen persoon,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten