LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apk keuring bij kwikfit

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
elixyr1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:39

apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door elixyr1969 »

ivm de nieuwe keuring liet ik mijn auto ( renault clio ) keuren bij de kwikfit.
de gebreken die hun daar vonden en mij een reparatie bedrag voorstelde van tussen de 800 en 900 euro exclusief las werk wat uitbesteed moest worden en daar nog een bedrag van ongeveer 300 bij kwam kijken een tataal plaatje van ruim 1200 euro.
bracht mij aan het twijfelen en heb mijn auto elders te laten keuren omdat vorig jaar de keuring 100% goed was.
na keuring elders waren de kosten met keuring inclusief een beetje las werk 200 euro.
dit scheeld nog al wat.

dus mijn mening is ga niet gelijk akkoord met een optie bij kwikfit.
laat elders herkeuren, kost je wel 30 euro maar scheeld je al snel 1000 euro.

stofzuigertje

Re: apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer,

De prijs mag iedereen zelf bepalen maar de opgegeven werkzaamheden dienen wel noodzakelijk te zijn.

Gewenst omdat de banden iets meer dan wettelijke 1.6 mm hebben mag wel maar als er dingen niet zijn gedaan omdat het overbodig was had U kunnen protesteren, een keurmeester komt dan kijken, je mag dan niet weg rijden bij kwitfit en zij kunnen hun keurmeester schap kwijt raken.

Er zijn al andere hun keurmeester schap kwijt geraakt omdat de remmen niet versleten waren!
Verder nog diverse punten die niet onder afkeur vielen en deze garage was niet blij met mij.
Ik ging voor de reclame prijs van €25,- weg na 2½ uur maar kreeg dus wel gelijk.
Vele maken misbruik en als je zeker weet dat je belazerd word mag je de keuringsdienst bellen die ook de steekproeven doet.

Je hoeft een afkeur nooit zomaar te accepteren.

elixyr1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:39

Re: apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door elixyr1969 »

was niks mis met de auto.
banden 100% zijn allemaal nieuw
verder dingen als stuurkogel en hoes dat excl montage kosten al een 180 euro. verder remmen voor ook niet goed en bleek aan te lopen wat ook niet zo was. achter remmen ook niet goed, ivm rechts meer rem kracht als links. dus remmen rond om ook niet goed.
zo nog meer dingen wat gewoon onzin was,
na andere keuring alles top.
op een scheurtje na in de balk onder de deur.
is elders gelast en las gekeurd en daarna een nieuwe plaat aangebracht
scheeld dus wel in een keuring.

is dat ik er ook zelf nog een beetje verstand van heb anders wordt je genaaid waar je bij staat.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

als je een beetje verstand ervan hebt ga je ook niet naar kwik flut;)

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door Z4 »

Heb pas mijn auto laten keuren en tevens olie en filter laten vernieuwen bij kwik-Fit.

Auto is 9 jaar oud en weer probleemloos door de keuring.
Die berichten die je hier soms leest maak ik nooit mee.
Ben heel blij met kwik-Fit vooral die bij mij in de buurt, nooit geen nepperij.
Als er iets is bellen ze, maar komt nu al voor de 4de jaar zonder moeite "blind" door de keuring.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Blind door de keuring ?

Ook veilig ?

Ik laat mijn auto elk jaar bij de merkdealer keuren, zij weten namelijk de zwakke plekken van de auto en controleren deze extra.
Niet om extra werk te creeren, maar om je auto zo veilig mogelijk te houden.
Dan weet ik ook zeker dat de auto veilig op de weg rijd.

Speling op rubbers en kogels hebben een marge, evenals de banden en remmen, maar alles staat met elkaar in verbinding, 1,5mm speling links en rechts op de stuur/fusee kogels is al 3mm totaal, waardoor je een dweil van een auto krijgt, ongeacht merk/type auto.

Ook bij autobanden wordt er verkeerd bezuinigd, low-budget banden, goed dat ze er zijn, maar levensgevaarlijk, want je grip wordt er drastisch door beinvloed.

De ervaringen met Kwik Fit zijn niet zo best, daar lopen schoolverlaters in opleiding naar monteur onder begeleiding van één ervaren monteur.
Niet echt een goede combinatie en een beetje technische onderlegd persoon kan wel een bandje en een kleine beurt uitvoeren, maar de finesse zit hem toch in de vakkennis en technische ondersteuning.

Een leerling monteur bij een dealer of Kwik Fit, ik weet wel welke ik zou kiezen om aan mijn auto te laten sleutelen.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door Z4 »

Met "blind" tussen aanhallingstekens bedoel ik uiteraad dat ik mijn auto niet zelf even gecontroleerd heb.
Als ze me nieuwe remblokken hadden aangeraden had ik dat wel geaccepteerd, maar ze voldoen schijnbaar nog perfect.

Iedereen moet natuurlijk zelf uitmaken waar hij of zij hun auto naar toe brengt, maar ik laat alleen mijn ervaring weten.

Wat low-buget banden betreft moet ik je wel gelijk geven, ik kies ook voor het beste van het beste A- merk en die kosten ruim 200 euro excl. per stuk. Maar dat betaal ik met plezier bij Kwik-Fit, bij de dealer rekenen ze veel meer voor exact dezelfde banden.

Zijn brede sloffen, in de caterogie boven 210 + en in duistland zelfs verplicht indien de auto daarvoor fabriekswege technisch geschikt is.
Alleen maar Good-Years komen er bij mij onder.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: apk keuring bij kwikfit

Ongelezen bericht door tarquesh »

Heb nog nooit mijn auto en mijn vorige auto bij kwikfit laten APK keuren. Wel eens banden gekocht en een nieuwe niet nodige uitlaat gekocht.

Mijn ervaring is gaat wel. Niet geschikt voor de autoliefhebber.

Gesloten