LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door pluisje »

de schokbrekers waren beiden lek en ja er was een veer gebroken dat had ik hun al verteld maar ja zij blijven er bij dat het de schokbrekers waren bij reparatie moest dan ook nog eens de veer vervangen worden.
als ik over een bult ging hoorde je een klap en hij veerde dus niet, als ik op de trekhaak ging staan hoorde je een schuurend geluid...
nou ja de garage geeft nu 40% KORTING op de nieuwe schokbrekers maar of dat ook het probleem was??????????

quaker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2006 12:55

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door quaker »

met 40% vind ik het nog goedkoop maar goed misschien ben ik wel altijd opgelicht :)

maar na 2 jaar lekkende schokbrekers pffff das ook wel snel zeker een personenwagen

in de vrachtwagens zien we ze meestal pas naa 8 9 jaar komen (lekken dan meestal zijn ze al eerder op maar ja hoe controleer je dat bij een vrachtauto :) )

ik ben wel benieuwd naar de oude schokbrekers als ze er nog onder zitten merk ze dan en vraag of ze ze bewaren

als ze echt lekken zit er een mooie koek omheen van zand en olie

nogmaals vind het snel

ps veertje haal je op de sloop voor max 50 euro nieuwprijs geen idee

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Ben het met DL3B wel eens.
Maar kijk ook even bij de volgende firma
http://www.kellysearch.nl/nl-company-390139744.htmlzij kunnen echt bijna alles lassen en misschien is dat ook een optie vraag wel even naar de prijs hiervan 8)
laat wat horen gr. Leo
ps.een schokdemper met een kraag van vuil lekt niet, maar die zweet. 8) 8) quaker?

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Function,

Ben je al wat verder/wijzer laat het ons weten bedankt 8)
Leo 8)

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door bobber »

Vandaag de auto naar garage gebracht voor keuring en grote beurt. We hebben een Fiat MArea Weekend uit '98, waarvan we dachten dat deze keuring gezien de vlekken op onze stoep wel eens prijzig kon worden.
Nou ik viel stijl achterover. Kosten berekend op 2750 euro!!!!!
Koppakking kapot, compleet nieuwe uitlaat etc....... Terwijl de auto verder superfijn rijdt en niets lijkt te mankeren. We schrokken hier erg van. Of we geen andere auto wilde kopen stelde de garage voor??? Nou wij hebben niet zomaar geld voor een nieuwe auto hoor? Maar repareren voor 2750 is ook belachelijk. Ons tussenvoorstel was alleen maken wat nodig was voor de APK. Kosten 1100 euro. Nog prijzig dus. We hebben nu besloten alles stop te zetten en eens na te denken wat we willen. De auto moet op 8 augustus gekeurd zijn. Krijg je een boete als je hier over heen gaat? En zou het een goed idee een andere gargage er eens te laten kijken?
Alleen APK keuren of toch maar de grote beurt erbij? De garage bood 1500 euro voor de auto, dan ga ik hem toch niet laten maken voor zoveel geld? Wat moeten we nou?Leuk zo net voor de vakantie. Heeft er iemand een geldboom in de tuin?

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Alias2 »

quickfit laat me niet lachen,eerder slowfit.
ik had een toyota en er moest een trekhaak onder.
's ochtends gebracht en kon hem 's middags ophalen.Toevallig kwam ik via de achterkant van mijn wagen aanlopen en zag meteen dat er iets niet klopte.de trekhaak zat 15 cm uit het midden. Monteur erbij gehaald en die zei dat ik het fout zag maar hij zou een meetlint erbij halen om mijn ongelijk aan te tonen.Na het meten kwam er dus wel uit dat hij uit het midden zat,maar geen probleem,steunbalk er tussen uit gaten dicht lassen en nieuwe gaten er in.Maar zeiden ze dat kan pas over een week of twee we zitten nu vol.Naar mijn eigen garage gegaan(de monteur lachte zich een kreuk)de steunbalk zat gewoon verkeerd om gemonteerd.Door mijn garage netjes verholpen en de rekening naar Quickfit gestuurd(netjes door hun betaald)Maar na dit vraag ik me wel af of er bij quickfit wel geschoold personeel rondloopt

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Alias2 »

met quickfit bedoel ik eigenlijk kwikfit

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Bobber,
Om inderdaad een andere garage alleen een prijs opgave te laten doen is in dit geval zo gek nog niet. :wink:
En ben je nu bij kwik/fit geweest? :roll:
Verder als je uit de buurt van R.dam kom stuur dan een mailtje met je gegevens en kenteken van de auto!

ik bel je over een mogelijke afspraak voor een keuring met prijsopgave (ook evt. op low budget basis)
gr.Leo 8)

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door bobber »

hai keurmeester,

Mijn overbuuurman is automonteur, die willen we er even naar laten kijken. Dan gaan we een andere garage benaderen. Geen kwik fit, maar een lokale garage ofzo. Ik vraag me af of het slim is de situatie uit te leggen of gewoon vragen om de auto te keuren en maar zien wat eruit komt?
En helaas Rotterdam is wat ver van ons vandaan, maar bedankt voor het aanbod.

quaker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2006 12:55

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door quaker »

@ bobber

ga met je auto naar een ander keuringsstation en laat er daar nog een keer na kijken


je mag 2 maanden over je apk datum heen zijn echter je mag na je apk datum niet meer met je auto de openbare weg op enkel om naar een keuringstation te rijden

dus als je auto zijn apk op 8 aug verloopt mag hij dus van 9 aug tot en met 8okt langs de openbare weg staan zonder dat je erin rijd

daarna krijg je meestal wel een briefje in de bus

groet

nog een keurmeester

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door bobber »

Bedankt voor de reaktie "andere keurmeester". Heb vandaag een afspraak gemaakt bij een ander keuringsstation. Tevens wat spullen gehaald om zelf deauto enigzins in orde te maken.
De kapotte koppakking en distributieriem schijnen niet voor de apk keuring te tellen?? Die moet natuurlijk wel gemaakt worden, maar dat doen we wel na de vakantie.
Ik laat wel weten of ie goedgekeurd wordt. Hopelijk komt alles goed, want hier word je niet vrolijk van. :cry:
Het zou niet zo mogen zijn dat we dadelijk in een andere garage 2000 euro besparen. (voor ons wel fijn nauurlijk)

quaker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2006 12:55

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door quaker »

de koppakking en distributie hoeven idd niet voor apk

echter persoonlijk vind ik het belangrijker dat je snaar goed is op de snelweg met 140km/u dan dat kenteken lampje :)

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Ja, we zijn er weer!!!
Gaat het allemaal zo goed met die APK ik zie niet veel klachten meer op dit forum?
8)

quaker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2006 12:55

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door quaker »

we doen ons werk blijkbaar goed :)

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

of niet en is het vermogen om creatief met storingen en kritische slijtages op de proppen te komen verdwenen :P :P :P :lol:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ff wat toevoegen, topic doorstartje geven

mijn ervaringen met reguliere apk stations zijn redelijk

ik heb 5 jaar aan 1 stuk door mijn autoos laten keuren zonder alteveel problemen bij 1 en hetzelfde station

als er eens een lampje, of ruitewisser stuk was, werd dat gerepareerd, soort service, je betaalde alleen het lampje of ruitewisser

als ik een afkeur had dan kreeg ik 2 a 3 weken om te repareren en hoefde ik maar 1 keer keuring te betalen

nette service

de laatste keer was men ineens veel strenger, en duurder, men vroeg 70 euro voor een keuring, sterngere eisen etc

ok, toch maar gedaan, ik was er toch

afkeur, oa wiellager teveel speling, en nog wat kleine dingen

aangezien ik een technische achtergrond heb en wel eea weet van techniek en autoos, in discussie gegaan

uiteraard niet te winnen

zaak gerepareerd, behalve wiellager, imo was dat nog steeds niet nodig

binnen 3 weken, de auto op de brug,en de keuring begon van voren af ana ipv normaal alleen de herstelpunten

wiellager uiteraard afkeur

ik vraag terloops, omdat men de hele wagen weer ging keuren,: moet ik weer 70 euro betalen nu?

ja

dan rijd de wagen maar van de brug af, dit accepteer ik niet

ik denk, ik maak een afspraak bij de rdw, altijd goed, ook geen gedoe met eventuele steekproef, en ook nog eens goedkoper

auto wordt gekeurd,in orde,en het wiellager was goedkeur, niks mee aan de hand

kortom, ik ga voortaan gewoon naar de rdw, je kan met hen rustig meekijken, men heeft geen belang bij goed of afkeur, ik trof een uiterst vriendelijke kerel

je moet wel wat meer geduld hebben want snelheid kennen ze niet :)

Gesloten