LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 247autoverkopen.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ultrAslan
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2013 08:24

247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door ultrAslan »

Ik had me auto hier geplaatst omdat ik me auto wou verkopen.

Stond inmiddels ook op MP, maar hadden niet echt een leuke bod gekregen.

Vervolgens gebeld door 247autoverkopen.nl [persoonsgegevens verwijderd]

Hij gaf aan dat hij een bod had ontvangen van 2800 (het gaat om een golf 5)

Dus hij zei, ik ga nog even rond bellen heeft de auto onderhoudsboekje, toen heb ik aangegeven van niet, en dat mijn laatste bedrag 4250 was.

Hij belde mij nog een x op en zei; omdat je geen onderhoudsboek heb kan de auto voor 4000 weg.
Als je factuur hebt van je onderhoud kan ik hem wel voor 4250 verkopen denk ik was zijn antwoord.

En ik zei ik heb een nog wel een factuur.

Vervolgens afgesproken, op de mail gekregen om welke dealer het ging. Het was een dealer 75 km van mij vandaan!!! (BELACHELIJK!!!!) ik moest de auto zelf brengen.

Alleen 1 probleem ik kon me factuur niet vinden dus belde met [persoonsgegevens verwijderd] dat ik de factuur niet had en dat ik geen trek had om vrijblijvend langs te gaan naar de dealer omdat ik al bang was dat de dealer de auto niet zou kopen zonder enig historie.

Wat was [persoonsgegevens verwijderd] antwoord? Je MOET gaan anders krijg je een boete van 15% over 4250. een bedrag van ongeveer 600 euro.

Ik gaf meermaals aan dat het voor mij onzinnig zou zijn als de koop niet door zou gaan, ik moest vrij nemen en me vrouw ook en we moesten met 2 auto's in totaal 300 km afreizen als de deal niet door zou gaan.

Zo gezegd zo gedaan werd gedwongen om te gaan richting de dealer.

Dealer wou de auto niet kopen en direct [persoonsgegevens verwijderd] gebeld en die kon er bijna om lachen.

Belachelijk dat ik hier kosten heb gemaakt voor JAN met de korte achternaam.

Vind het een verschrikkelijke bedrijf!! [persoonsgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2014 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door sjoegel »

Uit het feit dat je via MP geen goed bod kreeg had je al kunnen afleiden dat je verwachtingen te hoog zijn. geloof me niemand zit te wachten op een dure auto zonder papieren. Zoek niet altijd de fout bij anderen. Prijs omlaag :wink:

247autoverkopen
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2014 17:51

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door 247autoverkopen »

Een correctie op bovenstaand bericht. De Volkswagen Golf is verkocht op basis van informatie waar specifiek om gevraagd is. Zou deze informatie niet aanwezig zijn dan zou er geen verkoop plaatsvinden.

Ondanks dat er valse informatie verstrekt is heeft de koper toch besloten de auto te bekijken en vermeld dat als de auto verder in orde was, hij alsnog de auto af zou nemen. Uit controle bleek dat de auto totaal niet voldeed aan de omschrijving én dat de kilometer teller is teruggedraaid. Hier kon de heer zelf niets aan doen overigens maar een teruggedraaide auto wil niemand hebben en het is sinds januari 2014 strafbaar een dergelijke auto te verkopen mits het niet vermeld is.

Let op! Als uw auto voldoet aan de omschrijving, is de koper verplicht de auto af te nemen!

Iedereen die via 247 Autoverkopen akkoord gaat met een verkoop is verplicht de auto te leveren. Dit omdat anders iedereen na verkoop kan annuleren omdat zij ergens misschien € 100,- meer krijgen. En dit is maar 1 voorbeeld.

Mag dit een tip zijn voor andere aanbieders. Zorg ervoor dat uw informatie klopt als u een auto verkoopt. Als u verkoopt onder valse voorschriften bent u zelf verantwoordelijk voor de consequenties. Wees dus eerlijk over uw auto om misverstanden te voorkomen. Eerlijkheid duurt het langst!

247 Autoverkopen werkt alleen met professionele autobedrijven die een eerlijke werkwijze hanteren. Ieder autobedrijf krijgt na aflevering een cijfer. Als een autobedrijf een onvoldoende scoort bij ons dan zal deze verwijderd worden uit ons systeem.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik lees nergens dat er ook een contract was afgesloten.
kunnen er dan boetes worden geeist?

247autoverkopen
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2014 17:51

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door 247autoverkopen »

Hi Ruud_a,

Voor elk voertuig dat verkocht wordt, zullen beide partijen een verkoop overeenkomst ontvangen. Beide partijen gaan mondeling akkoord met een verkoop alvorens een verkoop zal worden gedaan.

Net zoals bij het kopen van een auto bij een dealer, bent u als consument verplicht de auto in dit geval te leveren. Evenals de dealer verplicht is de auto te kopen. Ziet één van deze partijen er vanaf, dan geldt voor beide partijen een consequentie in de vorm van een boete. Afhankelijk van welke partij annuleert zonder daar een goede reden voor te hebben. Wij proberen dit ten aller tijden te voorkomen en het komt dan ook nagenoeg niet voor dat dit gebeurt.

Wij maken zelden mee dat iemand liegt over de staat van de auto. U snapt natuurlijk dat als een ieder onjuiste informatie verstrekt, hij of zij zal moeten zorgdragen voor de consequenties.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

247autoverkopen schreef:Hi Ruud_a,

Voor elk voertuig dat verkocht wordt, zullen beide partijen een verkoop overeenkomst ontvangen. Beide partijen gaan mondeling akkoord met een verkoop alvorens een verkoop zal worden gedaan.

Net zoals bij het kopen van een auto bij een dealer, bent u als consument verplicht de auto in dit geval te leveren. Evenals de dealer verplicht is de auto te kopen. Ziet één van deze partijen er vanaf, dan geldt voor beide partijen een consequentie in de vorm van een boete. Afhankelijk van welke partij annuleert zonder daar een goede reden voor te hebben. Wij proberen dit ten aller tijden te voorkomen en het komt dan ook nagenoeg niet voor dat dit gebeurt.

Wij maken zelden mee dat iemand liegt over de staat van de auto. U snapt natuurlijk dat als een ieder onjuiste informatie verstrekt, hij of zij zal moeten zorgdragen voor de consequenties.
vergis ik mij, of moeten er niet ook algemene voorwaarden worden overhandigd?
zonder dat die algemene voorwaarden zijn overhandigd waar de boeteclausule in staat, kunt u volgens mij helemaal geen boete claimen.

247autoverkopen
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2014 17:51

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door 247autoverkopen »

Hi Ruud_a,

Bedankt voor je bericht. Iedereen die een auto aanmeldt moet akkoord gaan met de algemene voorwaarden. Dit gebeurt zelfs twee maal. De eerste keer tijdens het aanmelden van een voertuig. Vervolgens gebeurt dit telefonisch ook nogmaals. Een ieder wordt gevraagd of hij of zij daarvan op de hoogte is en mee akkoord gaat.

Zoals je zelf zegt zijn wij dit inderdaad verplicht. Daar houden wij ons dan ook aan.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door bokkel »

En alleen als je voor het politie-apparaat of de overheid werkt mag je boetes uitschrijven. Het is maar dat je het weet..

Roellie1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2014 17:04

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door Roellie1969 »

Er zit echt wel een luchtje aan dit bedrijf. Ik heb een week geleden ook mijn auto te koop gezet wel alle kenmerken e.d. ingevuld maar door ziekte nog niet in staat geweest om een foto te plaatsen.

Word gebeld door 1 van de verkopers dat ze een bod hadden van 350 euro (wauw NOT) Ik ging niet akkoord natuurlijk en gezegd dat ze beneden 900 euro niet hoefden te reageren. Hij vroeg mij of ik me verdiept had in de waarde van de auto...dat had ik mijn accessoires bouwjaar en km stand e.d. vergeleken dacht ik dat ik vrij scherp was met de vraagprijs van 1200.

Verkoper vertelde mij dat op gaspedaal dezelfde auto's stonden voor die prijs! ik meteen kijken natuurlijk mijn kenmerken van de auto ingevuld.....en wat denk je? geen resultaten gevonden!

Absoluut een koude douche en het liefst met ijswater!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 sep 2014 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

247autoverkopen
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2014 17:51

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door 247autoverkopen »

Beste Roellie1969,

Graag wil ik reageren op uw reactie. Deze is namelijk totaal buiten proporties en op basis van een vooroordeel geschreven. Tevens zal ik onze schriftelijke contactmomenten onder aan deze reactie toevoegen en laten we iedereen die dit zal lezen zelf beoordelen wat voor een bedrijf wij zijn. Zoals u in de vorige reacties kunt lezen lag de fout bij de verkoper en dit is bij u ook degelijk het geval en ik zal uitleggen waarom.

In eerste instantie heeft u onze website niet doorgelezen alvorens u uw auto heeft aangemeld. Hier staat namelijk vermeld dat oude auto's met een hoge kilometerstand zoals die van u normaal gesproken niet in behandeling worden genomen. Wij hadden dus helemaal niets kunnen doen met uw auto maar omdat u de moeite heeft genomen om uw auto aan te melden, hebben wij hem toch online gezet ondanks de summiere informatie die u ons heeft doen toekomen. Dit omdat wij u graag willen helpen en dat willen we nog steeds.

U heeft bij ons aangemeld een Citroën C5 van 2001 met 224.000 kilometer op de teller waarvan ook nog eens het onderhoudsboekje ontbreekt en een ieder dus maar moet gokken of de auto wel onderhoud heeft gehad. Ondanks het feit dat wij deze minimale informatie over uw auto hebben ontvangen, hebben wij toch nog een bod van € 350,00 ontvangen op uw auto.

Wij van 247 Autoverkopen bellen normaal gesproken op om dit met u te bespreken en niet om te zeggen dat u uw auto voor dit geld MOET verkopen. Als u onze medewerker de kans had gegeven om dit uit te leggen in plaats van gelijk wild te worden dan had hij u kunnen vertellen dat wij met wat meer informatie over uw auto een hoger bod hadden kunnen realiseren. In plaats daarvan beschuldigt u ons van oplichters en dat vind ik een behoorlijk zware beschuldiging die gebaseerd is op niets minder dan uw eigen vooroordeel.

Ondanks het feit dat wij aan autobedrijven verkopen kunnen wij doorgaans heel dicht tegen de particuliere prijs aankomen of zelfs de particuliere prijs realiseren. Duizenden mensen zijn wel tevreden over onze dienstverlening en zoals u kunt zien is dit pas de tweede slechte recensie van de duizenden auto's die wij verkocht hebben.

Roellie heeft een Citroën C5 aangemeld met minimale informatie over de staat van het voertuig, geen onderhoudsboekje en geen foto's. Desondanks hebben we een bod weten te realiseren van € 350,00. Hier een link naar vergelijkbare auto's en ga voor uzelf na wat u op een dergelijke auto zou bieden. http://www.gaspedaal.nl/CITROEN/C5/?bmi ... e&srt=pr-a. Roellie vroeg € 1.200,00 en zoals u kunt zien staan ze voor aanzienlijk minder te koop. En met de summiere informatie die wij hebben ontvangen hebben wij toch nog een bod ontvangen. Zou u blind een bod op een auto durven te doen? Ik denk het niet.

Kortom, we hebben hier te maken met iemand die zeer onredelijk gehandeld heeft, zeer incorrect aan de telefoon was en zomaar begint te schelden.

Onderstaand vindt u het e-mail bericht die wij ontvangen hebben en ons antwoord daarop. U mag zelf bepalen wat u ervan vindt.

Wij verkopen maandelijks honderden auto's en zoals u kunt lezen zijn bovenstaande de enige twee negatieve reacties. Ook al is iedere klacht er één teveel maar zo weinig ontevreden mensen toont aan dat wij best trots mogen zijn op ons concept. Tevens kunt u lezen dat de twee bovenstaand klachten ongegrond zijn.

Beschuldigingen zoals deze van Roellie kunnen een negatieve invloed hebben op potentiële klanten. Neem dit dus met een korrel zout en ervaar onze dienstverlening eerst zelf.

Ontvangen bericht van Roellie:
Stelletje oplichters zijn jullie! Op gas pedaal staat helemaal geen C5 van bj 2001! Leugenaars.

Niet alle mensen zijn zo gek dat ze in deze praktijken trappen! Ik ga dit doorgeven aan tros radar want ik heb aan de recenties ook al gezien dat ik niet de enige ben waarbij jullie dit vuile spel spelen!
Laatst gewijzigd door 247autoverkopen op 25 sep 2014 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

247autoverkopen
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2014 17:51

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door 247autoverkopen »

Ons antwoord op het e-mail bericht van Roellie: (kilometerstand is overigens 224.000)
Geachte mevrouw van der M*****,

Spijtig om te horen dat u dit zo ervaart. Graag wil ik u uitleg geven over onze werkwijze omdat u naar mijn idee niet het juiste beeld heeft van ons concept.

Wij zijn voor u als consument om u te helpen met de verkoop van uw auto. Naast de tal van mogelijkheden die er zijn om uw auto te verkopen kunt u ons zien als extra hulpmiddel. Ons doel is dus om u te helpen met de verkoop van uw auto en een bod te genereren op uw auto. Wanneer er een bod op uw auto is koppelen wij dit terug en gaan dan in overleg met u kijken wat de mogelijkheden zijn. U hoeft dus niet akkoord te gaan met het bod dat wij binnenkrijgen.

Ik heb het gesprek dat u heeft gevoerd met onze medewerker teruggeluisterd om te zien waar het precies fout is gegaan. In het gesprek heeft onze medewerker aangegeven dat er een bod van € 350,00 binnen is gekomen op uw Citroën C5 van 2001 met ruim 250.000 kilometer op de teller, zonder onderhoudsboekje en zonder foto’s. Als u het mij vraagt is het toch knap dat iemand dit ongezien op een auto biedt waar verder nog niets van bekend is op het model, merk en kilometerstand na. Vervolgens heeft u onze medewerker niet de kans gegeven om uit te leggen dat wij waarschijnlijk nog meer voor uw auto kunnen krijgen als wij wat meer informatie krijgen. In plaats daarvan werd u heel kortaf en wilde u het gesprek verbreken.

Wat mij persoonlijk erg stoort is dat u direct een e-mail bericht stuurt waarin u aangeeft dat wij oplichters zijn daar wij juist een commerciële dienstverlenende instantie zijn die achter de consument staat.

Bij deze ontvangt u van mij een link naar gaspedaal om aan te tonen dat er wel degelijk dit soort auto’s te koop staan. http://www.gaspedaal.nl/CITROEN/C5/?bmi ... e&srt=pr-a

Wij willen u niets liever dan helpen maar daar geeft u ons de kans niet voor en scheldt u onze medewerker zelfs uit daar hij alleen maar in goede trouw u wilde adviseren over de verkoop van uw auto.

Graag wil ik u uitnodigen om mij telefonisch nog eens te woord te staan en als u wenst nodig ik u uit op ons kantoor om aan te tonen dat wij achter u, de consument staan. Niets meer en niets minder.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door encore »

Elke keer is het niet de fout van de site, maar wel die van een ander. Bovendien is het allesbehalve netjes om maar gelijk vanalles hier op een forum te beschrijven. Een normaal bedrijf reageert niet zo. Een normaal bedrijf heeft ook een groen vinkje bij de naam staan. Een normaal bedrijf zal adequaat optreden en niet wat we hier zien.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 sep 2014 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Misschien een cursusje webcare.

jeroenhafc
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:54

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door jeroenhafc »

Slechte service?

Ik heb onlangs mijn polo uit 2010 via 247 autoverkopen.nl verkocht en kan me niet vinden in een aantal reacties op dit forum. Oké, wellicht had ik op marktplaats een paar tientjes meer gekregen voor mijn auto, maar dan was ik er niet zo snel vanaf geweest, had ik zaken moeten doen met mensen die ik niet ken en wie weet was het met de afhandeling helemaal een zooitje geworden (lees: schimmige figuren die niet terugkomen na een proefrit).

Ik ben door 247 autoverkopen prima geholpen met de verkoop en afhandeling van mijn auto en vindt het een beetje kinderachtig om dit bedrijf zwart te maken op het moment dat mensen hun auto missen of er geen afstand van kunnen doen. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar ik spreek uit ervaring, en met mij ook een aantal kennissen die dik tevreden zijn met de service van 247 autoverkopen. Jammer dat mensen alleen een recensie schrijven op het moment dat er na hun gevoel iets niet goed is, en niet wanneer dit wel het geval is.

Ik zou zeggen, denk er eerst over na of je je auto wel echt kwijt wil.. Ik ben in ieder geval dik tevreden met de service van 247..

Groeten Jeroen,

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door berndv »

jeroenhafc schreef:Slechte service?

Ik heb onlangs mijn polo uit 2010 via 247 autoverkopen.nl verkocht en kan me niet vinden in een aantal reacties op dit forum. Oké, wellicht had ik op marktplaats een paar tientjes meer gekregen voor mijn auto, maar dan was ik er niet zo snel vanaf geweest, had ik zaken moeten doen met mensen die ik niet ken en wie weet was het met de afhandeling helemaal een zooitje geworden (lees: schimmige figuren die niet terugkomen na een proefrit).

Ik ben door 247 autoverkopen prima geholpen met de verkoop en afhandeling van mijn auto en vindt het een beetje kinderachtig om dit bedrijf zwart te maken op het moment dat mensen hun auto missen of er geen afstand van kunnen doen. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar ik spreek uit ervaring, en met mij ook een aantal kennissen die dik tevreden zijn met de service van 247 autoverkopen. Jammer dat mensen alleen een recensie schrijven op het moment dat er na hun gevoel iets niet goed is, en niet wanneer dit wel het geval is.

Ik zou zeggen, denk er eerst over na of je je auto wel echt kwijt wil.. Ik ben in ieder geval dik tevreden met de service van 247..

Groeten Jeroen,
Owh, dus u kent ze? :roll:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sterker nog, ik denk dat ze het zelf zijn. (laat ik het dan maar zeggen :wink: )

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door peteroo »

Los van dit gekrakeel kregen wij van dit bedrijf via de mail ook een aanbod om onze auto te verkopen. Vraag is hoe u ons gevonden heeft. In wezen is dit spam. Ik heb de laatste tijd vaak op tweedehandsautowebsites (mooie voor scrabble) rond gestruind, maar me nergens aangemeld.

Er staat: verkoop uw auto met gratis bemiddeling. Vrijwel niemand bemiddelt gratis en al zeker niet als het om auto's gaat. In de mail staat: vraag vrijblijvend wat de waarde is van uw auto. Als je klikt kom je op een website en staat er: verkoop nu uw auto. Ho ho, ik wilde de waarde weten, maar niet verkopen.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door madfred »

247autoverkopen schreef: Let op! Als uw auto voldoet aan de omschrijving, is de koper verplicht de auto af te nemen!
Niemand kan een auto helemaal volledig omschrijven. Je kan altijd wel iets vinden wat niet of net iets anders in de omschrijving staat.
Dit is dus niets meer dan een eenzijdige ontsnapping clausule.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door prem »

jeroenhafc schreef:Slechte service?

Ik heb onlangs mijn polo uit 2010 via 247 autoverkopen.nl verkocht en kan me niet vinden in een aantal reacties op dit forum. Oké, wellicht had ik op marktplaats een paar tientjes meer gekregen voor mijn auto, maar dan was ik er niet zo snel vanaf geweest, had ik zaken moeten doen met mensen die ik niet ken en wie weet was het met de afhandeling helemaal een zooitje geworden (lees: schimmige figuren die niet terugkomen na een proefrit).

Ik ben door 247 autoverkopen prima geholpen met de verkoop en afhandeling van mijn auto en vindt het een beetje kinderachtig om dit bedrijf zwart te maken op het moment dat mensen hun auto missen of er geen afstand van kunnen doen. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar ik spreek uit ervaring, en met mij ook een aantal kennissen die dik tevreden zijn met de service van 247 autoverkopen. Jammer dat mensen alleen een recensie schrijven op het moment dat er na hun gevoel iets niet goed is, en niet wanneer dit wel het geval is.

Ik zou zeggen, denk er eerst over na of je je auto wel echt kwijt wil.. Ik ben in ieder geval dik tevreden met de service van 247..

Groeten Jeroen,
En Jeroen, net geregistreerd heeft weer een goede ervaring, wanneer leren ze dit eens af die bedrijfjes!

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: 247autoverkopen.nl

Ongelezen bericht door tortle »

Aldus de forum deskundige.

Gesloten