LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door encore »

70k? Mwoah.. wel de helft erbij en dan kom je aardig in de richting. Jaja, lang leve de bv's. Zelf geef ik het er niet aan uit. Mijn wederhelft wel dus. Die was al dat getrut met kleine karretjes helemaal zat.
@kokka.. het is niet MIJN auto, die van mijn wederhelft.
En ik wil nog steeds een klein karretje. Panda Ypsilon Zoe... Maar dat heeft niet echt haast. Mijn S doet het nog goed.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door kweenie »

op www.teslamotors.com/nl_NL/models/design kun je de prijzen zien, en de prijzen van de extra's. Met 70k heb je dus wel een kek karretje.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door encore »

lol, ik weet wel wat dat ding van mijn vriendinnetje kost hoor. En ga jij maar eens kijken wat die extra handige opties kosten. Voor dat geld kun je inderdaad ook een huis(je) kopen. Maar goed, hij schijnt verder niet veel meer te kosten dan een hamster, dus da's dan meegenomen. Bovendien betaalt de BV en ja...als je die mogelijkheid hebt dan moet je er mijns inziens ook gebruik van maken. Het is ook nog eens de eerste nieuwe auto die we ooit hebben gekocht want ik ben niet zo van de nieuwe auto's. Anderhalf jaartje oud was haar vorige. Mijn S500 dateert zelfs uit 2001.
Het testmodelleke van de tesla S reed inderdaad als een kruisboogpijl. Stil en zoef...weg ben je.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door czarczar »

encore schreef: Stil en zoef...weg ben je.
Ik wil niet stil zoef en weg zijn. Nog niet.
Maar om even op de vraag van TS terug te komen: koop geen Franse auto meer!
Ook geen Italiaan en zeker geen Engelse of Amerikaan. Blijft over: een Duitser, een Jap of een Koreaan.
Lijkt wel een gedicht :-)

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door encore »

Nou, de Duitse degelijkheid bestaat alleen nog maar in het topsegment. Golfjes , A3s en meer van dat VAG gedoe heeft allang geen degelijkheid meer. Ook geen service. dus dan zou je een een Jap of een Koreaan overhouden. De Kia's hebben overduidelijk een tik meegekregen van de Nederlandse ontwerper die hiervoor bij Pinininininininifriemel tekende. En da's duidelijk te zien. En inderdaad, alles behalve lelijk.
Japanners hebben vooral voor hun eigen markt leuke autootjes en ook de top ziet er schrikbarend goed uit. Het schijnt zelfs dat de chinezen heel hard op weg zijn om iets goeds neer te zetten.
Het is gewoon wat je wil denk ik hoor. Ik persoonlijk zou best zo'n Holden VF UTE willen. Maar goed, dan heb je hier weer zo'n uniek ding dat al het onderhoud weer een stuk duurder maakt. En de wielen zitten aan de bovenkant. En het stuur aan de rechterkant. Alles is anders daar DownUnder. :mrgreen:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door kokka »

ik moet zeggen als ik een elektrische auto zou kopen, dan is de model S85 performance de enige die ik zou overwegen. ik vind het ontwerp van die dingen heel mooi, alleen de binnenkant niet zo.
mij iets te Apple-achtig.
heb laatst een model S 85 kw achter me aan gehad op de snelweg, moest toch behoorlijk doortrappen om hem voor te blijven.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door encore »

Dan heeft diegeen achter je gewoon met je gespeeld. want eerlijk is eerlijk: die dingen zijn echt sneller dan menig brandstofauto en tussenacceleratie is onvoorstelbaar. Dat heb ik zelfs in mijn S niet.
Afijn..we gaan wat offtopic denk ik

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door ruud_a »

kokka schreef:ik moet zeggen als ik een elektrische auto zou kopen, dan is de model S85 performance de enige die ik zou overwegen. ik vind het ontwerp van die dingen heel mooi, alleen de binnenkant niet zo.
mij iets te Apple-achtig.
heb laatst een model S 85 kw achter me aan gehad op de snelweg, moest toch behoorlijk doortrappen om hem voor te blijven.
was u op de fiets?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door olaf79 »

Iemand met daadwerkelijke ervaring met het rijden in een hybride, bijvoorbeeld Toyota Auris of Lexus 200t

robert1869
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2014 09:56

Re: Advies / ervaring zuinige (hybride) auto

Ongelezen bericht door robert1869 »

Zelf rij ik privé twee jaar een Toyota Prius III (recenste generatie) uit 2010.
Werkelijk verbruik met 'normaal' rijgedrag in stedelijke omgeving is 1:19. Met veel snelweg en gebruik cruise control loopt dit op naar gemiddeld 1:21.
De auto is ongeveer 4,50m lang en dus niet overdreven groot wat manoeuvreren vergemakkelijkt. De 1.8 motor is in vergelijking tot de 1.5 uit de eerdere Priusgeneraties een verademing en krachtig genoeg om de door het accupakket toch wat zware auto snel te kunnen laten optrekken. In Power-mode rij je helemaal vlot weg. Ook het interieur is genormaliseerd en gemoderniseerd t.o.v. Prius I en II. De bestuurdersstoel zit bijna net zo goed als in mijn eerdere Totoya Avensis. Voor mij persoonlijk een belangrijk koopargument.

Het hybride rijden met de cvt-automaat bevalt goed. Ik rij veel in stedelijke omgevingen en kan echt niet meer begrijpen waarom ik ooit zelf geschakeld en gekoppeld heb. Als de accu goed is opgeladen, rij je de bebouwde kom op bandengeruis na fluisterstil en zonder emissie in. Wel extra opletten op fietsers en voetgangers dus, die je soms niet horen aankomen!
Afgelopen zomervakantie meer dan 3.000km gereden en het is echt een heerlijke reisauto met ruim voldoende bagageruimte voor de familie. Ook langere jeugd achterin heeft veel ruimte. Je mag helaas niets trekken, maar een trekhaak voor een fietsendrager is wel mogelijk.

Het sturen vind ik wat afstandelijk en ik had eerst 17" wielen die ik heb laten vervangen door 15" die veel comfortabeler (minder stoterig) rijden. Het navigatiesysteem dat ik in mijn versie heb, is zeer uitgebreid maar laat wat gebruikersvriendelijkheid betreft te wensen over. Ze kunnen wat dat betreft beter met Tomtom gaan praten.
Nog geen enkele storing of wat dan ook gehad en ook de eerste eigenaar, die ik goed ken, had dat niet. Alle duurtests die ik lees geven goede hoop dat de degelijkheid de komende jaren een blijvertje is. Sinds ik 15 jaar geleden Toyota ben gaan rijden, is dat wel een rode draad tenminste.

Ik heb ook de nieuwste Auris hybride getest (zelfde 1.8 motor) en deze rijdt net wat beter dan de Prius III vind ik. De Prius is echter wat ruimer van binnen en daarmee prettiger om al die uren die je jaarlijks in een auto zit in te verblijven.

Plus: Betrouwbaar, zuinig, goede zit, comfortabel en ruim.
Min: Ietwat afstandelijk stuurgedrag, mag niets trekken.

Gesloten