LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anwb autoverkoop service

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lynn2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2013 20:26

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Lynn2000 »

Ik was me, nav de recente anwb reclame aan het oriënteren op hun verkoopservice. Krijg m'n Suzuki Swift uit 2006 nog niet echt verkocht via marktplaats. Viel me op dat het een betaalde dienst is van anwb, dus ben gaan googlen en op dit forum uitgekomen. Mijn vermoedens worden hier door iedereen bevestigd helaas.

Maar.... Ben ook eens de reviews gaan lezen op de anwb site. Is het iemand al eens opgevallen dat een heleboel reviews bijna identiek geschreven zijn? Verschil zit in de woonplaats. En dat die reviews erg volgens de normen van Google search parameters zijn? Kan zijn dat anwb ze herschrijft naar een uniform format wat het ervoor zorgt dat Google je naar anwb stuurt als je ingeeft "auto verkopen in den Bosch".... Maar als dat zo is moet je je afvragen of de reviews wel betrouwbaar zijn.

Ik kies in ieder geval eieren voor m'n geld en heb geduld in verkopen via marktplaats en anders maak ik liever een particulier blij met een lage verkoopprijs, dan een handelaar.

vermeulen88
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:59

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door vermeulen88 »

Nog steed is de verkoop via de anwb een ramp. Wilde mijn auto van een jaar oud verkopen, dagwaarde van de auto is 18000,- .Kreeg via de anwb een bod van 8400,-. Belachelijk gewoon. Mail naar de anwb gestuurd en om opheldering gevraagd voor deze lage taxatie, geen antwoord gekregen. De anwb heeft voor mij afgedaan....

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

vermeulen88 schreef:Nog steed is de verkoop via de anwb een ramp. Wilde mijn auto van een jaar oud verkopen, dagwaarde van de auto is 18000,- .Kreeg via de anwb een bod van 8400,-. Belachelijk gewoon. Mail naar de anwb gestuurd en om opheldering gevraagd voor deze lage taxatie, geen antwoord gekregen. De anwb heeft voor mij afgedaan....
Geachte heer/mevrouw vermeulen88,

Ik stel voor dat u uw klacht stuurt naar [email protected], niet naar een algemene info e-mailadres van de ANWB.
Dan kunnen we het e.e.a. toelichten en contact met u opnemen via het bovengenoemde e-mailadres.
Het beste is, indien u toelichting wilt, contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
JP ANWB

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door jonis »

JP ANWB schreef:
vermeulen88 schreef:Nog steed is de verkoop via de anwb een ramp. Wilde mijn auto van een jaar oud verkopen, dagwaarde van de auto is 18000,- .Kreeg via de anwb een bod van 8400,-. Belachelijk gewoon. Mail naar de anwb gestuurd en om opheldering gevraagd voor deze lage taxatie, geen antwoord gekregen. De anwb heeft voor mij afgedaan....
Geachte heer/mevrouw vermeulen88,

Ik stel voor dat u uw klacht stuurt naar [email protected], niet naar een algemene info e-mailadres van de ANWB.
Dan kunnen we het e.e.a. toelichten en contact met u opnemen via het bovengenoemde e-mailadres.
Het beste is, indien u toelichting wilt, contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
JP ANWB

Vroeger, in de pre-internettijd deed een particulier het e.e.a. bij zo'n bod ook toelichten en kreeg een lokale handelaar bij zo'n bod wel eens een schop onder z'n @#$#@@#.

Wat moet de ANWB dan nog toelichten dan; dit soort biedingen is gewoon de bevestiging dat het niet fatsoenlijk werkt....en dat is wat er gewoon aan ontbreekt meneer JL ANWB....het fatsoen; in het pre-internettijd zeiden de meesten handelaren dan eigenlijk gewoon in plaats van een potentiële klant te beledigen oid ; " ik wil hem niet"

angelo57
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:17

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door angelo57 »

Hallo
Ook ik heb een hele slechte ervaring met de ANWB verkoopservice. Ik wilde mijn Kia Sportage uit 2006 verkopen en heb eerst bij mijn eigen garage een bod gevraagd. Deze wilde mij €5500,- betalen. Ik vond dat vrij weinig en besloot hem op Marktplaats te koop aan te bieden. Ik kreeg een bod van €6000 maar dat ging op het laatste moment niet door. Toen hoorde ik op de radio de reclame over de ANWB verkoopservice en dacht dat kan ik ook gaan proberen. Ik vroeg een waarde indicatie aan en kreeg een bedrag van €5.900 voorgeschoteld. Dat leek mij wel wat en ik heb alle gegevens op de site ingevuld , inclusief mijn winterbanden. De auto is nog puntgaaf en heeft geen enkele schade.
Na 4 dagen hoopvol wachten kreeg ik een mail dat ik het bod kon gaan bekijken. Toen ik het bod zag sprongen de tranen in mijn ogen. Men wilde er nl € 4650 voor geven. Boos heb ik de verkoopservice gebeld en verteld dat mijn eigen garage er zelfs €5500 voor wilde geven. Dan zou ik misschien schade moeten hebben aan de auto volgens de medewerker maar de auto is puntgaaf. Ik vind deze service je reinste oplichterij en vraag me af wat ze hebben gedaan om mijn auto te verkopen. De hoge waarde indicatie is een lokkertje (waar baseren ze deze op?) en je trapt er met volle overgave in.
Bij mij heeft de ANWB hiermee een slechte beurt gemaakt.

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

Geachte heer of mevrouw 'Angelo57',

U heeft inderdaad een teleurstellend gegarandeerd bod ontvangen.
- waarde indicatie: € 5.900,-
- gegarandeerd bod: € 4.650,-
Dat is een verschil van meer dan 15%.
Als we als ANWB Autoverkoopservice een slecht gegarandeerd bod hebben afgegeven, dan hebben we het niet waargemaakt. Dit betekent dat u recht heeft op teruggave van de aanvraagkosten: € 30,25.
Zie toelichting: https://www.anwbautoverkoopservice.nl/v ... el-te-laag.

Ik stel voor dat U via [email protected] contact opneemt en vraagt om de aanvraagkosten terug te storten. U kunt ook bellen naar 030-6020878.

Met vriendelijke groet,
JP ANWB

Aky
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2013 10:01

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Aky »

bergmarmot schreef:Toch riekt het hier, want wat schetst mijn verbazing .... we kunnnen de onineveiling niet meer volgen!! Alle andere veilingen op Autorola kunnen nog wel gewoon gevolgd worden, maar de ANWB veiling zijn niet meer toegankelijk. Dit is toch geen toeval meer, zeker niet nadat de kosten die aan de verkoper worden doorberekend transparant zijn geworden in een vorige post.

ANWB, vermeld die 200 euro gewoon op jullie website, want voor auto's die weining opbrengen is die 200 euro in verhouding veel. In mijn geval dus 12.5% !!
dan nu de andere kant van het verhaal

Als garagehouder hebben wij onlangs 2 auto's gekocht op de veiling van de ANWB/Autorola.De speciale koopcommissie voor de ANWBveiling bedraagt 285 euro, facturatiekosten 4 euro en transportkosten 80 euro, zodat in totaal 369 euro aan kosten zijn, waarmee uiteraard rekening wordt gehouden als er wordt geboden.De kosten zijn inclusief een inspectie van de auto, dat is wel zo safe, per slot is het een online veiling, er kan niet worden proefgereden door de koper.
Nu het ergste: beide auto's zijn NIET geinspecteerd. Een defecte versnellingsbak zie je NIET over het hoofd. Ook als alle rode en gele lampen op het dasboard branden, kan dit NIET over het hoofd worden gezien.Dusdanig technische problemen, waarvan 1 auto blijkt technisch gezien total loss te zijn en de andere bijna. Inmiddels hebben wij als garagehouder het gevoel met oplichters te maken te hebben.
En inderdaad; de ANWB veiling moet openbaar zijn!! het is nergens voor nodig op zo geheimzinnig te doen.De berichten van Bergmarmot doen ons huiveren....

victor222
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2013 19:03

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door victor222 »

Ik had laatst een waardeloos bod van de ANWB verkoopservice. Daarna melde ik mijn auto aan op www.ikwileenautoverkopen.nl en ik kreeg binnen twee uurtjes een goed bod. De afhandeling ging erg soepel. :)

fosterTerence
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2013 14:48

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door fosterTerence »

De verkoopservice is een farce en complete misleiding: Ze geven een waardeschatting en als je een gegarandeerd bod krijgt gaan ze er enorm onder zitten. Op mijn tweedehandsauto was het bod 30% van de waardeschatting!

Mijn advies: hou je geld in de zak en verkoop je auto elders!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door peteroo »

Waardebepaling van tweedehands auto's is sowieso een wassen neus. Ik snap niet hoe dat op afstand zou moeten kunnen. Op basis van een bepaalde inruilwaarde bieden garagisten meestal allemaal dezelfde prijs, heb ik gemerkt. Die waarde staat ergens op internet of in een denkbeeldig boekje. Toen ik mijn Mazdaatje ging inruilen kreeg ik overal een inruilbedrag tussen de 250 en 500 euro geboden, afhankelijk van de wagen waar mijn belangstelling naar uit ging.
Ook als je je auto laat opkopen valt de waarde altijd tegen. De handel is nu eenmaal slimmer dan de consument.

Omgekeerd doen de meeste mensen hun auto weg omdat er al bepaalde dure mankementen zijn, of omdat hun wagen qua leeftijd en kilometerstand in een zekere gevarenzone komt. Dat weet de handel natuurlijk maar al te goed.

hansvanboxtel
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2013 13:03

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door hansvanboxtel »

Tja, had ik eerst maar..... dit forum gelezen. Ook ik 25 euro armer voor niets! Eerst een bod van 3200 euro. Natuurlijk een taxatie aanvragen en betalen. Na drie dagen een bod van 950 euro! Lachen!!
Wat kun je hiertegen doen? Natuurlijk direct lidmaatschap opzeggen maar daar zal de ANWB niet wakker van liggen. Zelf maar adverteren dus!

MVreuls
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2013 02:03

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door MVreuls »

Wanneer je wilt weten wat je gebruikte auto waard is moet je niet op internet een waardebepaling vragen, ook niet bij de ANWB. Het geld dat daar genoemd wordt krijg je nooit.
Veel van die bedrijven geven standaard een hoger bod dan ze uiteindelijk willen betalen. Ook wanneer ze beweren dat het bod gegarandeerd is, verzinnen ze ter plekke wel een reden waarom ze die prijs niet gaan betalen.

Biedt je auto aan bij een professionele autoinkoper, die naar je toe komt en je auto gratis taxeert voordat hij hem koopt. Dit heeft drie voordelen:
  • je weet meteen wat een handelaar voor je auto wil betalen
    De taxatie kost je niets
    Het bod verplicht je tot niets
Dat levert geen onaangename verrassingen en geen gedoe op.

Annemarie85
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2014 08:40

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Annemarie85 »

Hoi allemaal,

Na het lezen van al jullie negatieve berichten over de ANWB Autoverkoopservice heb ik besloten mijn auto niet via de ANWB te verkopen. Maar omdat ik ook niet al het gezeur van Marktplaats wilde en ook niet bij 10 autodealers langs wilde ben ik op het internet verder gaan speuren.

Ik heb een nieuwe baan en daarbij kreeg ik de keuze om een leaseauto te gaan rijden. Nu moest ik mijn eigen auto snel verkopen en via Google kwam ik bij Autoveiling.nl terecht. Na 1 telefoontje met uitleg vanuit hun heb ik mijn auto aangemeld via hun website.

Gelukkig ben ik ontzettend goed geholpen en is mijn auto binnen 2 dagen verkocht. Het geld stond dezelfde dag nog op mijn rekening.

Groetjes,
Annemarie

ArnoudF
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2011 18:14

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door ArnoudF »

Ik ben al sinds een jaar of twintig lid van de ANWB, een organisatie die ik vertrouwde. Tuurlijk ik weet dat ANWB ook gewoon een bedrijf zijn dat geld moet verdienen maar wat ik vond (en gezien bovenstaande reacties ben ik niet de enige) vind ik echt schokkend.

Ik heb mijn te verkopen auto door de waarde taxatie gehaald, vervolgens de auto die ik wilde kopen en dan nog mijn zomer auto. In alle gevallen kwamen er waarden uit die minder dan de helft (!!!!) waren van de dagwaarde volgens independer. Vervolgens heb ik mijn leaseauto er maar eens doorgehaald.
Mijn leaseauto is een A5 met een nieuwwaarde van 56 K, 62 K op de teller en anderhalf jaar oud. Natuurlijk in topconditie. Van de werkelijke waarde heb ik geen idee. ANWB koerslijst (normaal al niet hoog) geeft 32 K op en de ANWB site.... 24 K. Dat is 25% minder dan de dagwaarde volgens de ANWB koerslijst en de verzekering.

Wat is eigenlijk de bedoeling is van deze "service" van de ANWB??
Ik krijg toch echt de indruk dat de ANWB haar imago en de relatie met leden gebruikt om zich te laten inhuren door bedrijven die graag goedkoop auto's kopen van de leden.
Wat zou de ANWB daarvoor betaald? Kennelijk genoeg om te accepteren dat ze een paar honderd leden verliest die zich opgelicht voelen...

Ik krijg hiervan toch wel een nare bijsmaak bij mijn lidmaatschap! Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de ANWB??

losboeros
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2014 12:17

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door losboeros »

Het lijkt niet verbeterd te zijn helaas... Ik heb mijn Mazda al een tijdje op Marktplaats staan dus ik dacht, ANWB, betrouwbare organisatie met een goede naam... laat ik mijn auto eens proberen te verkopen via de ANWB Autoverkoopservice.

Aangezien ik geen ANWB lid ben (te duur) werd me tijdens het verkoopproces op de site het lidmaatschap opgedrongen. Dat vond ik al dubieus maar goed, 15 euro voor de rest van het jaar, toe maar. Met in het achterhoofd het idee dat ik het lidmaatschap toch weer meteen zou opzeggen.

Vandaag een zeer teleurstellend bod gekregen. Nu verwacht ik zeker niet de hoofdprijs maar de helft van wat 'ie zou kunnen opbrengen is wel een erg groot verschil. Maar goed, ook dat kan. Waar ik nog het meest verbolgen over ben is het feit dat ik, omdat ik de autoverkoopservice na 15 november heb gebruikt, ineens een heel jaar verplicht lid moet zijn van de ANWB, tot 31-12-2015. "Heeft u de voorwaarden niet gelezen meneer?" Ja, nee, dat is ook niet handig natuurlijk om dat niet te doen maar wie verwacht er nou ook dat de ANWB je op deze slinkse manier een lidmaatschap door de strot duwt? Ik niet iig...

Uiteraard al gebeld en een klacht ingediend. De telefoniste kon er niet veel mee uiteraard en haar neem ik ook niks kwalijk maar degene bij de ANWB die dit bedacht heeft... walgelijk gewoon.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Wellicht dat de "juristen" hier op dit forum er iets over kunnen vertellen. Bij mijn weten is "koppelverkoop" niet toegestaan. Met een beetje creativiteit zou bovengenoemd verhaaltje best wel eens onder de noemer "koppelverkoop" kunnen vallen.
Ik ben geen jurist, dus een advies in deze kan ik niet geven.

v.d.Heyden

Gesloten