LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
oemar
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:24

Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door oemar »

Zaken doen met AUTOMOBIELBEDRIJF SANDERS te Apeldoorn Hattemseweg denk daar eerst goed over na. In juni kocht ik met inruil (op papier schreef hij een heel laag bedrag voor dan waar wij afgesproken hadden misschien een tip voor de FIOD van de belastingdienst om zijn boeken te controleren)een ander voertuig. Ik betaalde extra voor garantie en groot onderhoud .Hij bevestigde dat er twee sleutels waren en nadat ik betaald had bleek de 2de sleutel zg zoek. Ik hoefde me geen zorgen over te maken. Ze zouden er voor zorgen dat ik via de post die over een paar dagen zou ontvangen. Nooit ontvangen.Thuis aangekomen ging ik met de kinderen de snelweg op voor een ritje. Na 10 min kwam er plotseling rook uit de hele auto .Kortsluiting Startkabel en startmotor doorgebrand. Kan gebeuren. Wat hierna volgt is niet te filmen. Ik belde hem direct op en hij beloofde dat hij de auto zou ophalen en zorgen voor een leenauto. Hij zou ook de sleepkosten naar huis betalen. De volgende dag zei hij dat het voor hem beter (goedkoper)zou uitkomen als ik de reparatie door een monteur in de buurt zou laten doen . Hij maakte zelf afspraken met de monteur dat hij de kosten zou betalen. Bij de monteur bleek dat van onderhoud helemaal geen sprake is geweest. Er zat zelfs geen motorolie in de motor Ook dat beloofde hij aan de monteur bij te betalen.
Tot de dag van vandaag is niets betaald totdat ik alles zelf moest betalen om mijn auto terug te krijgen en niets anders dan smoesjes als het gaat om de kosten terug te betalen waarvan zowel hij als ik de nota’s hebben. Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Zijn er nog meer mensen die door hem gedupeerd zijn, laat het dan weten samen staan we misschien sterker.
Laatst gewijzigd door oemar op 02 aug 2013 17:28, 4 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door dhc »

Aankoopprijs, bouwjaar, keuring?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door riddert »

dhc schreef:Aankoopprijs, bouwjaar, keuring?
€750,-, 19oud, 2 maanden

oemar
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:24

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door oemar »

Prijs: €5200,-
Bouwjaar: 2006
APK: juni 2014

Hans de Reus
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:08

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door Hans de Reus »

gewist
Laatst gewijzigd door Hans de Reus op 29 aug 2013 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door hawkwind »

Hans de Reus schreef:Sanders autobedrijf in Apeldoorn, moet je zeker geen auto kopen oemar.

Ik heb alleen maar ellende met die gast gehad, met zij mooie gladde praatjes.
Ik kocht daar een auto die ook nog behoorlijk prijzig was. Kwam bij Sanders en ging de auto even bekijken, er zaten wat beschadiging aan hij zou dat oplossen hij zal even naar de spuiter toe gaan.
Voor zaten 2 slechte banden onder dat zou hij ook oplossen en er zou een nieuwe apk op kommen.
Na een paar dagen kon ik de auto ophalen, daar aangekomen was meneer er niet en mijn auto ook niet!
Meneer was met mijn auto bootschapen aan het doen!!!! Na een half uur kwam hij er aan, ik liep om de auto heen zag op de eerst gezicht er goed uit, maar geen twee nieuwe banden! zat voor de apk genoeg profiel op zij hij. Na twee weken wet het lak waar de beschadiging op zat dof. Ik even na de spuiter hoe dat kon nou zij hij dit heeft een prutser gedaan met een busje lak bij auto shop weg. ben toe ook maar gelijk maar bij de banden grage langs gegaan! die zijden dat met deze bande de auto nooit door de apk had mogen komen ook gelijk maar nieuwe banden onder de auto gedaan.
Dus koop daar geen auto.
Sorry Hans,
Is niet te lezen , ik kan er geen touw aan vast knopen.
Eerst even terug naar de schoolbanken.

aafy
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2013 17:56

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door aafy »

Gehele toevallig ontbreekt bij mij ook de 2e sleutel, tevens ontbreken ook de onderhoudshistorie en de daarbijbehorende nota's.
De 2e sleutel blijkt achteraf is de vorige eigenaar kwijtgeraakt????
De papieren zouden nog volgen. Hij heeft ze enkele weken geleden aangetekend verzonden. Helaas is dit nog steeds niet bij mij aangekomen, het papiertje met track/trace code is ie kwijt.

Bij mijn auto zou de distributieriem pas vervangen zijn en kan ik dit op de papieren terugzien. Op het blok en/of chassis staat niets vermeld.
Wel was er puur toevallig op die plek grondig schoongemaakt.
Nu piept de riem en onderzoek in een echte garage gaf aan dat de riem zeer zeker aan vervanging toe is inclusief de spanrollen e.d.

Op de dag van aankoop is de auto APK gekeurd. NA de keuring blijkt dat er gat ter grote van een euro in de uitlaat te zitten. Er zou een nieuw stuk pijp ingezet worden.
Nu blijkt dat de boel alleen maar met gungum dichtgekit te zijn.
Hoe kan het dat een APK-keuringsstation de auto goedkeurt met lekke uitlaat.
Ik heb zelfs gehoord dat het keuringsstation auto's goedkeurt voor hem met echt gladde banden. Hij hoeft ze dan niet te vervangen. [niet-gefundeerde tekst verwijderd door de Moderator]

Bellen heeft geen zin () want de telefoon wordt niet meer opgenomen en mails worden niet beantwoordt.
[niet-gefundeerde tekst verwijderd door de Moderator]

Navraag bij de rechtsbijstand leerde dat de garage ondanks dat er geen garantie is deze toch verantwoordelijk blijft voor de verborgen gebreken.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2014 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd

hanbijsterbosch
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2013 12:09

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door hanbijsterbosch »

Ook ik ben helemaal klaar met hem.
Altijd van alles beloven maar nooit wat nakomen.
Hij heeft een auto van mij verkocht op 10 april en nog steeds geen geld gebeurd.
Denk dat we met ze allen maar eens wat moeten doen.

Groetjes han
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2014 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd

Eline en
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 22:04

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door Eline en »

Goedendag,
Ongeveer 2 maand geleden hebben we ook een auto bij dit bedrijf gekocht. Bij aankoop al wat dingen besproken de auto zou afgeleverd worden met; nieuwe apk, nieuwe banden, de piepende deuren zouden verholpen worden, auto-radio zou gerepareerd worden, een afleverbeurt krijgen. En..... er zou nog even gekeken worden naar de reserve sleutel van de auto aangezien deze er op dat moment niet bij was.

Ongeveer 3 dagen later konden we de auto ophalen, er zaten netjes 3 nieuwe banden op de auto 1 andere was nog goed genoeg voor de apk. De apk zou er nieuw opzitten hier was alleen nog geen afmeldingsnota bij. Er piepte 1 deur niet meer maar de andere piepte nog net zo hard. De auto-radio was lastig te repareren. De afleverbeurt had hij gehad. De 2e sleutel was niet terug gevonden. Aangezien wij redelijk in de buurt wonen was het voor ons geen probleem later deze problemen af te handelen.
Toen wij de auto de eerste rit geprobeerd hadden toch nog even bekijken of er daadwerkelijk genoeg olie en koelvloeistof in de auto aanwezig was. Het bleek dat het oliepeil beneden niveau was, bijna geen olie aan de peilstok. Dit hebben wij direct bijgevuld.

Een week later terug geweest bij het bedrijf. De apk-papieren waren nog niet aanwezig. De autoradio werd bekeken maar moest toch even langs de dealer om dit te laten repareren. Toen is meneer even met onze auto op pad geweest. Hij kwam terug met de apk-papieren. Maar ook met de melding dat er een onderdeel voor de radio was besteld(hier zouden we over gebeld worden). We hebben nog wel een deel van het geld terug gekregen van de bijgevulde olie.

Twee weken later was ik toevallig in de buurt ik dacht ik ga eens even aan of het onderdeel voor de radio al aanwezig was, het bedrijf was dicht. Volgende dag gebeld, het was in behandeling. Twee weken later weer eens gebeld, meneer was op vakantie, zou worden terug gebeld. Nu 2 maand na aankoop word het lastig om met meneer in contact te komen.

conclusie: vermissing 2e sleutel, geen afleverbeurt gehad (het oliepeil), slecht contact te krijgen met garage.

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door S. Amson »

En wat was de prijs voor de auto ?

potplantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2013 21:50

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door potplantje »

S. Amson schreef:En wat was de prijs voor de auto ?
De hoofdprijs :D

hanbijsterbosch
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2013 12:09

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door hanbijsterbosch »

Eens kijken of die nu de beloftes morgen weer niet na komt, wordt vervolgd

hanbijsterbosch
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2013 12:09

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door hanbijsterbosch »

En voor zoveelste keer belofte niet nagekomen dan maar andere dingen doen waar die niet blij van wordt.

heidy apelkdoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2013 00:04

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door heidy apelkdoorn »

[niet-gefundeerde tekst verwijderd door de Moderator] kan er een heel lang verhaal van maken
ben er dagen mee bezig 2maanden enen smoes naar de anderen hij had beloofd de auto laten maken onder delen ging hij bestellen toen moest ik zelf maar bestellen en geld bij hem op komen halen en de auto maar ergens anders laten maken want zijn monteur op vakantie ga maar door smoesje gewoon mensen in de maling nemen maar het kwam echt goed zij hij zal geld komen brengen noem maar op maar kon de auto laten maken nou dat gaan we dan maar doen als ik de auto had laten maken kreeg ik het geld terug vertrouw er op maar niet meer bereik baar niet meer aan zijn pand te zien [niet-gefundeerde tekst verwijderd door de Moderator] iedereen bij faudehelpdisk.nl melden ik heb aangiften gedaan deze man kan daar niet mee weg komen mensen hij licht iedereen op tien tallen mensen in de maling genomen
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2014 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door thecure »

heidy apelkdoorn schreef:kan er een heel lang verhaal van maken
ben er dagen mee bezig 2maanden enen smoes naar de anderen hij had beloofd de auto laten maken onder delen ging hij bestellen toen moest ik zelf maar bestellen en geld bij hem op komen halen en de auto maar ergens anders laten maken want zijn monteur op vakantie ga maar door smoesje gewoon mensen in de maling nemen maar het kwam echt goed zij hij zal geld komen brengen noem maar op maar kon de auto laten maken nou dat gaan we dan maar doen als ik de auto had laten maken kreeg ik het geld terug vertrouw er op maar niet meer bereik baar niet meer aan zijn pand te zien [niet-gefundeerde tekst verwijderd door de Moderator] en iedereen bij faudehelpdisk.nl melden ik heb aangiften gedaan deze man kan daar niet mee weg komen mensen hij licht iedereen op tien tallen mensen in de maling genomen
Niet te lezen dit, eerst maar weer terug naar school...

charl0807
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2013 12:57

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door charl0807 »

Ook wij hebben half juli een auto bij Sanders gekocht.Nadat we een proefrit hebben gemaakt ging het lampje van de automatische versnellingsbak branden, volgens Sanders was er, nadat hij ernaar had laten kijken niks aan de hand. We zouden een half jaar garantie krijgen en als er toch wat mis bleek met de versnellingsbak zou hij dit alsnog verhelpen. Het lampje bleef branden en is nagekeken door de renault garage.Sanders beloofde dit te laten repareren(kosten plaatje 700 euro). Nu inmiddels 3 maanden later is er niks gerepareerd zijn er verschillende afspraken niet nagekomen. Meneer is ook bij ons inderdaad niet meer bereikbaar. Tussendoor heeft hij toen ik met een ander telefoonnummer belde laten weten dat hij zich failliet had laten verklaren vanwege ruzie met zijn huurbaas [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Vandaag stond er dus weer een afspraak bij de renault garage in apeldoorn toch voor de zekerheid maar weer even gebeld omdat apeldoorn niet naast wijchen ligt . Bij renault garage was niks bekent en Sanders krijgen we uiteraard niet aan de telefoon. Wanneer wordt deze man eens aangepakt.

heidy apelkdoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2013 00:04

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door heidy apelkdoorn »

kunnen we hier niet met ze alle wat aan doen aan gifte doen want hij loop de mensen alleen maar te bedonderen want mooie verhalen praatjes heeft hij betaals tonny keizer de huur niet dus ja dan wordt je er uit ge gooit heb inmiddels al wel zijn adres gevonden in vaassen deze *** mag hier niet mee weg komen ik betaal 700 euro voor de auto en de kosten van de auto is 1000 laten we hier met ze alle wat aan doen

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door peteroo »

Tja, als meneer failliet is valt er denk ik weinig meer te halen of actie te ondernemen. Maar ik blijf er bij dat er genoeg goede en betrouwbare vakgarages zijn. Je betaalt wat meer en dat verschil betaalt zich later uit in minder ellende.
Hoe te vinden? Bedrijfsbeoordelingen lezen op internet en bij andere mensen informeren. Slecht nieuws gaat snel rond. De lokale dorpsgarage heeft misschien nog een mooie, zuinige Japanner staan voor weinig, waar je veel meer aan hebt dan een of andere blitse bak met allerlei toeters en bellen.

Brammetjehen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2013 15:14

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door Brammetjehen »

Ook hier een gedupeerde van [naam verwijderd]. Auto zou gekeurd zijn bij aflevering maar dit was dus niet het geval. De auto heeft dusdanig veel mankementen dat de auto afgekeurd is. [niet-gefundeerde tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2014 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door riddert »

Brammetjehen schreef:Ook hier een gedupeerde van [naam verwijderd]. Auto zou gekeurd zijn bij aflevering maar dit was dus niet het geval. De auto heeft dusdanig veel mankementen dat de auto afgekeurd is. [ongefundeerde uitspraak verwijderd]
Niet om het één of ander, maar de auto is volgens afspraak gekeurd, lees ik in uw verhaal. Dat de auto goedgekeurd afgeleverd zou worden, daar is in het hele verhaal niets over te lezen, dus wat dat betreft is alles volgens afspraak verlopen. Ik vraag me af of u zelf niet beter de afspraak had kunnen maken om de auto APK goedgekeurd afgeleverd te krijgen. Tip voor de volgende keer.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2014 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd in quote

Gesloten