LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sonja.tolner
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:20
Contacteer:

Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door sonja.tolner »

Ik ben 3 jaar in het bezit van een toen nieuwe Ford Fiesta (maart 2013) en nu moet de versnellingsbak vervangen worden, omdat de differentieel lagers stuk zijn. Volgens mijn eigen garage en Forddealer is in de fabriek de versnellingsbak te strak in elkaar gezet, waardoor nu de differentieel lagers stuk zijn. Een fabricagefout die vanaf aankoop al aanwezig was, maar nu zich openbaart. Mijn garage heeft contact gezocht met Ford Nederland en die komt aan met een coulanceregeling van 15%. Ik vind dit belachelijk 15% coulance op een versnellingsbak die wordt geacht de gehele levensduur van de auto mee te kunnen. Ford Nederland verwijst mij door naar de verkoper van de auto en geeft zelf niet thuis. Mijn conclusie: Ford Nederland staat niet achter de eigen kwaliteit en betrouwbaarheid van haar producten. Zijn er meer personen met deze ervaring met Ford Nederland.
Groeten
Sonja Tolner

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ford Nederland heeft gelijk. Voor wettelijke garantie moet u bij de verkoper zijn. Dit is anders als de verkoper failliet is, omdat er dan iemand ongerechtvaardigd verrijkt wordt. De verkoper kan vervolgens zijn regresrecht gebruiken om de kosten vergoed te krijgen van diens leverancier.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sonja.tolner schreef:Ik ben 3 jaar in het bezit van een toen nieuwe Ford Fiesta (maart 2013) en nu moet de versnellingsbak vervangen worden, omdat de differentieel lagers stuk zijn. Volgens mijn eigen garage en Forddealer is in de fabriek de versnellingsbak te strak in elkaar gezet, waardoor nu de differentieel lagers stuk zijn. Een fabricagefout die vanaf aankoop al aanwezig was, maar nu zich openbaart. Mijn garage heeft contact gezocht met Ford Nederland en die komt aan met een coulanceregeling van 15%. Ik vind dit belachelijk 15% coulance op een versnellingsbak die wordt geacht de gehele levensduur van de auto mee te kunnen. Ford Nederland verwijst mij door naar de verkoper van de auto en geeft zelf niet thuis. Mijn conclusie: Ford Nederland staat niet achter de eigen kwaliteit en betrouwbaarheid van haar producten. Zijn er meer personen met deze ervaring met Ford
Als de dealer aangeeft dat het een fabricagefout betreft zullen ze ook de volledige kosten moeten vergoeden en zich niet verschuilen achter Ford Nederland. Dat is hun probleem en niet de jouwe.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door berndv »

wat betreft de verklaring van de oorzaak heeft de dealer zich meteen in zijn been geschoten. Hij geeft namelijk toe dat het een fabricagefout is, en ja, dan moet hij dit oplossen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door Julie4444 »

berndv schreef:wat betreft de verklaring van de oorzaak heeft de dealer zich meteen in zijn been geschoten. Hij geeft namelijk toe dat het een fabricagefout is, en ja, dan moet hij dit oplossen.
Exact. Ford Nederland heeft hier niets mee te maken. De verkoper moet dit oplossen.

sonja.tolner
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:20
Contacteer:

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door sonja.tolner »

Goedemorgen
Misschien komt in dit verhaal niet goed naar voren dat mijn garage, te weten de Ford dealer is en daarmee in mijn ogen een verlengstuk van Ford Nederland.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door berndv »

sonja.tolner schreef:Goedemorgen
Misschien komt in dit verhaal niet goed naar voren dat mijn garage, te weten de Ford dealer is en daarmee in mijn ogen een verlengstuk van Ford Nederland.
Dat kan het best in uw ogen zijn natuurlijk, maar die ford-dealer is gewoon een ondernemer die onder licentie van ford nieuwe fords mag leveren. U heeft met de dealer een overeenkomst, namelijk hij levert u een auto. Met ford nederland heeft u niets te schaffen, de dealer wel. Dus als er al iemand is die u garantie geeft, is het de dealer en niet ford nederland.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:Ford Nederland heeft hier niets mee te maken.
Niets? Waar denk je dat de rekening terecht komt als de verkoper zich beroept op art. 7:25 BW?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door peteroo »

De dealer en Ford Nederland kunnen niet zomaar naar elkaar wijzen en de klant laten zitten met de brokken. Van een nieuwe auto mag je bepaalde verwachtingen hebben http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Google eens op dit probleem. Het is een serieproduct en meestal zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:
Julie4444 schreef:Ford Nederland heeft hier niets mee te maken.
Niets? Waar denk je dat de rekening terecht komt als de verkoper zich beroept op art. 7:25 BW?
Voor zover relevant voor TS moet ze in geval van garantie bij de verkoper zijn en niet de leverancier/fabriekant. Zolang de verkoper niet failliet is heeft ze niets met Ford Nederland te maken.

De verkoper moet dit oplossen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door kokka »

Vind het overigens nogal een uitspraak van zo'n dealer.. de versnellingsbak te strak in elkaar! Ik betwijfel of een eenvoudig monteurtje de kennis en apparatuur heeft om die conclusie te kunnen trekken.
Blijft natuurlijk niet normaal dat een versnellingsbak na drie jaar vervangen moet worden.
Overigens is de stelling van TS dat hij de hele economische levensduur mee zou moeten gaan ook niet juist

stofzuigertje

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

3 jaren maar ik zie niet hoeveel KM U heeft gereden?
Bij onderhoud bij dealer of elders?
En ze vermoeden dat het een fabrieksfout is maar pas na afloop weet je dat zeker.

Laten herstellen en eventueel als ze het niet goed oplossen de Bovag vragen.
Die bemiddeld als deskundige in dit soort zaken.
Elke dealer is ook Bovag lid namelijk en moet tijdig bij het voorgeschreven onderhoud alles uitvoeren en controleren.

Zorg bij afhalen voor getuige, geen familie dus en vraag wat het was....
Dan sta je sterker als het een rechtszaak word.
Mondeling tussen jou en garage is niets... dus ga nooit alleen in dit soort gevallen en zeg dat die persoon die meegaat goed moet luisteren en niets
mag zeggen, dus ook geen vragen of verkeerde dingen...

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling

Ongelezen bericht door peteroo »

De economische levensduur van een auto is voor de fabrikant dacht ik zes jaar. We mogen toch hopen dat een versnellingsbak langer mee gaat dan zes jaar?
Verder zal de dealer ervaringen hebben met, of verhalen kennen van andere dealers over, de constructie van de bakken. Dat is je werk als dealer. Elk automerk kent z'n miskleunen. Mijn vroegere buurman werkte als monteur voor twee Franse merken. Monteurs wisten haarfijn van alle modellen welke mankementen je kon verwachten. Versnellingsbakken zaten daar ook bij.

Gesloten