LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwik-fit apk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Slobberbone »

wij zijn niet zo van de beurten rijden niet zo heel veel en aantal zaken doe ik liever zelf maar soms komt er toch wat kosten aan ivm apk en laat ik hem maken geloof dat mijn monteur maar 32,50 per uur vraagt en ik ben tot op heden zeer tevreden en dat is wel eens anders geweest.[/quote]

Tsja, met onze Saab wordt dagelijks ~90km woon-werk verkeer gereden, dus die moet "gewoon goed" zijn. En voor ons als niet-technisch onderlegde mensen is dan zo'n garage precies wat we zoeken, zeker omdat de APK en jaarbeurt grofweg samenvallen met de winterbanden-wissel, dus dan zijn we in 1x klaar.[/quote]


Hoop ik niet dat apk in april moet want dan heb je wel erg vroeg de winterbanden er onder liggen :lol:

jamadek
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2012 11:56

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door jamadek »

Mijn eigen garage zit helaas in het zuiden van het land. Ik had problemen met mijn remblokken. Gevraagd bij Kwik Fit Alkmaar wat vervangen zou gaan kosten. Opgave 150 euro. Auto heengebracht en dan moeten ook de remschijven worden vervangen. Kosten meer dan 300 euro. Toch maar eigen garage gebeld omdat daar 5 maanden geleden ook een APK gedaan is. Remschijven vervangen is nergens voor nodig. 2 dagen later naar het zuiden gereden. Remblokken vervangen in een half uur klaar, kosten 85 euro incl. BTW. Dus naar Kwik Fit gaan???????

KiloKnaller
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2014 16:35

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door KiloKnaller »

tinuss schreef:Ik heb zelf goede ervaringen met KwikFit..
Ze bewaren voor mij altijd de oude delen, dit kan ook gewoon moet je er wel om vragen. Dat kunnen ze niet raden.
Zegt helaas niets - er staat altijd wel ergens een container waar oude onderdelen in worden bewaard. Ik zeg niet dat dat in uw geval ook zo zou zijn.
tinuss schreef:Laatst ook een band gekocht en binnen na 2 maanden lek gereden op een dikke spijker. Ik kreeg GRATIS een nieuwe band.
De macht van de franchise houder. Sommigen gaan voor de omzet en de echte ondernemers gaan voor de service, omdat die op termijn _altijd_ aan het langeste eind trekt. Typisch geval van 'warme douche' als u het mij vraagt. Ik heb zelf ook wel eens ergens een gratis band gekregen die achteraf geplakt bleek (met een rubberen stopje). Voor mij was dat het teken om afscheid te nemen van een bedrijf waar ik 15 jaar vaste klant was geweest...

paul07
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:29

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door paul07 »

Daarom ga ik al jaren naar een Bovag 1 mans bedrijf.
Geen gezeur van uw lampen staan te hoog/laag,de ruitenwissers zijn versleten, de uitlaat is lek,de banden zijn versleten (aan de zijkant meten) etc.

Prometheus_W201
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2013 12:26

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Prometheus_W201 »

Een onafhankelijke garage vinden is dus de algemene conclusie, maar lastig te vinden.
Voor een APK keuring is er wel een overzicht, maar voor diagnose en reparaties, waar je aangewezen bent op een merkgarage, is de APK meestal gratis, maar daar is het tarief dan ook wel naar. :roll:

hbdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014 11:56

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door hbdb »

Ga niet naar Kwik Fit voor een APK!
Gisteren bij Kwik Fit geweest voor APK voor oudere Volvo V40. Totale kosten zouden 900 euro moeten zijn. Vandaag naar een andere garage geweest en kosten zijn 120 euro!
Ik begon het niet te vertrouwen toen ze zeiden dat de remklauwen vervangen moesten worden aangezien de handrem niet goed werkte. De klauwen waren twee jaar geleden al vervangen, dus dat klopte niet. Handrem heb ik zelf aangedraaid (kabel) en doet het nu weer top!
Ook zijlampjes die het niet deden werd hij op afgekeeurd. Een van die lampjes had Kwik Fit (zelfde garage) zelf uitgedaan vorig jaar bij de APK....
etc etc.
Oplichters!

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

hbdb schreef:Ga niet naar Kwik Fit voor een APK!
Handrem heb ik zelf aangedraaid (kabel) en doet het nu weer top!
Je weet dat het aandraaien van de handremkabel de enige foute manier is om je handrem af te stellen?

ontevreden*
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2015 16:49

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door ontevreden* »

Mijn auto is 2 weken geleden gekeurd door Kwikfit Veenendaal.
Prima geholpen, zouden hem gelijk nakijken. Heb dik een uur zitten wachten! Dit had ik nog nooit meegemaakt.

Er waren 2 punten waar mijn auto op afgekeurd werd. Dimlicht afstellen en een nieuwe achteras.
Medewerker zei: ‘Er zit wel ZO’N groot gat in de as, het is helemaal doorgeroest’. *gaf een lengte aan van +- 35 cm en keek erbij alsof hij water zag branden*. Gat mocht niet gerepareerd worden en kreeg een geprinte onderbouwing. Achteraf was het gat bijna niet te vinden.

Ik als vrouw geloofde natuurlijk zijn spannende verhaal en vroeg hem naar de kosten. Zijn antwoord: ‘Jaaa, dat ligt aan voor hoeveel je een achteras vindt, die kosten tweedehands sowieso € 150,- en je moet er minimaal 4 uur aan werken met 2 man. Moest rekenen op minimaal € 600,- Ik heb gezegd het thuis te overleggen omdat mijn vriend alles zelf repareert.

Ik naar huis met het verhaal. Mijn vriend zei gelijk: ‘volgens mij mag je dat gewoon dichtlassen’.
Toch vertrouwden we het wel en we hebben een achteras gezocht op marktplaats gezien je binnen een week moet herkeuren. We vonden een as voor € 50,- (!!!) Bij het ophalen vroeg de man die hem hielp ‘Wat ga je in vredesnaam met een nieuwe as doen?! ‘Ja, Kwikfit zegt dat je een gat niet mag repareren’ was zijn reactie. Dus de as meegenomen en naar een kennis om de as eronder te maken. Deze beste man heeft ook aardig wat verstand van auto’s en vond het ook een vreemd verhaal. Hij belde een keurmeester, die haalde ‘het dikke boek’ erbij met alle regeltjes, ook die man gaf aan: een doorgeroest gat mag je repareren.
Maar omdat de as er al lag hebben ze hem toch eronder gezet, ze waren met 2 man in 1 uur klaar!!!
Waarom zouden 2 (als het goed is ervaren) monteurs hier samen 8 uur over doen en zij 2 uur?!?!

Daarop belde mijn vriend (binnen een week) om een afspraak te maken voor de herkeuring. Het kon pas de maandag erop. Dat viel buiten de week tijd voor reparatie maar dat was geen probleem. Hij gaf gelijk aan dat hij twijfelde of het vervangen van de hele as wel nodig was.
De medewerker gaf aan het na te vragen bij de keurmeester en zou e.e.a. uitleggen bij de herkeuring.
Ik maandagochtend naar de herkeuring. Ik dacht 2 puntjes nakijken is zo gepiept. Ik heb gewoon weer een uur zitten wachten!
Vervolgens moet ik zelf vragen hoe het nou zit met de achteras. ‘Ja mevrouw, het gat zit bij een veer dus is het een wielgeleidingselement’. Dit is complete onzin en probeerde met de kennis die ik via mijn vriend had meegekregen ons punt uit te leggen. Had nog informatie erover meegenomen maar beide medewerkers keken er niet eens naar en probeerden samen hun slappe verhaal nog wat overtuigender te laten overkomen.
Omdat het mij toch maar € 50,- had gekost i.p.v. de € 600,- die zij zouden rekenen dacht ik laat maar zitten ook. Ik kan toch niet tegen 2 kerels op.

Vervolgens zegt de medewerker: dat is dan nog € 19,95
Ik zeg stomverbaasd, omdat?! (en begon langzaamaan te koken van woede en frustratie)
‘Ja, voor de keuring want je bent weggeweest met de auto en deze had punten die wij konden repareren’. ‘Daarnaast ben je niet teruggekomen binnen een week’.
Ik geef als reactie: ‘Als jullie het hadden gerepareerd had het mij minimaal € 600,- gekost en die nieuwe as is volgens ons nog steeds onnodig geweest. Daarnaast heeft mijn vriend binnen een week gebeld voor een afspraak maar het herkeuren van 2 puntjes kon niet even snel tussendoor. De afspraak kon niet eerder dus ik kan er niks aan doen dat ik niet binnen een week terug ben. Ik ga dus echt niet nog een keer keuringskosten betalen.

Daarop zei hij ‘oh, dat heeft mijn collega dan niet goed gedaan’. En met een hoop gemompel begon hij driftig te tikken op zijn toetsenbord. Hij kon het dan toch gratis doen.
Achteraf blijkt dat deze beste man die mij nog een keer € 19,95 door de neus probeerde te boren zelf mijn vriend aan de lijn gehad heeft! Hij zat dus glashard tegen me te liegen! Hij heeft zelf gezegd dat het geen probleem was dat we na meer dan een week terugkwamen maar probeerde toch nog even 20 euro af te troggelen omdat hij het niet voor elkaar kreeg dat ik de veel te dure en vooral onnodige vervanging van de as door jullie liet doen.


Ze doen een eeuwigheid over keuren. Ze proberen me een ONNODIGE reparatie aan te smeren van
€ 600,-
Proberen me tegen de afspraak in nog eens keuringskosten door de neus te boren en zitten ook nog eens glashard te liegen!
Daarnaast kunnen ze niet gewoon toegeven als er een fout gemaakt is en met een compensatie komen. Ze praten hun eigen fouten ‘goed’ met een slap verhaal en liegen tegen klanten.

En oh ja, ze laten ook je lampen en mistverlichting aan staan als ze je auto voor de toko parkeren. Stap je in een auto die hevig staat te piepen omdat de lampen nog aan staan. Misschien was ie doof.
Sorry voor het lange verhaal maar moest het ergens kwijt;)

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door peteroo »

Ga toch naar een goede garage, blijf er als je ze vertrouwt en ze goed werk leveren klant en bouw zo een beetje een band op. Er zijn zat goede vakgarages. Kwikfit is vaak onbetrouwbaar goede vestigingen daargelaten.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door madfred »

Mijn toenmalige auto moest een paar jaar geleden worden gekeurd. Net vóór de keuring had ik zelf de remschijven en remblokken aan de voorkant vervangen (Textar blokken en Brembo schijven). Ik moest zelf plotseling weg voor mijn werk, dus mijn vrouw liet de auto keuren bij Kwikfit in Beuningen. Belt mijn vrouw me op, auto afgekeurd omdat de remmen aan de voorkant totaal versleten zouden zijn!! Ik ben zelf teruggegaan en gevraagd waarom de remmen afgekeurd zouden zijn. Komt er zo'n figuur aanlopen en die begon te beweren dat ik de remmen vlug vervangen had.Dan moet je bedenken dat de eerste keuring 's middags rond 16.30 was en ik was de volgende dag om 08.00 uur daar.
Ik kom nooit maar dan ook nooit meer bij welke vestiging ook van dit walgelijke bedrijf.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door peteroo »

madfred schreef:Mijn toenmalige auto moest een paar jaar geleden worden gekeurd. Net vóór de keuring had ik zelf de remschijven en remblokken aan de voorkant vervangen (Textar blokken en Brembo schijven). Ik moest zelf plotseling weg voor mijn werk, dus mijn vrouw liet de auto keuren bij Kwikfit in Beuningen. Belt mijn vrouw me op, auto afgekeurd omdat de remmen aan de voorkant totaal versleten zouden zijn!! Ik ben zelf teruggegaan en gevraagd waarom de remmen afgekeurd zouden zijn. Komt er zo'n figuur aanlopen en die begon te beweren dat ik de remmen vlug vervangen had.Dan moet je bedenken dat de eerste keuring 's middags rond 16.30 was en ik was de volgende dag om 08.00 uur daar.
Ik kom nooit maar dan ook nooit meer bij welke vestiging ook van dit walgelijke bedrijf.
Geweldig verhaal... Mooi wegblijven daar. Ze hebben mij ook geprobeerd te bedonderen.

Gesloten