LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwik-fit apk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
serra
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:17

kwik-fit apk

Ongelezen bericht door serra »

12 november 2006

Betreft : Mijn bezoek aan uw kwik-fit filiaal te Assen,Zendmastwg 9

Geachte heer/mevrouw,
Door verhuizing en een brief van de kwik-fit voor een aanbieding groot onderhoud en APK heb ik ervoor gekozen naar uw kwik-fit filiaal te gaan, hier mijn avontuur.
De uitlaat was aan de verbinding open en mijn vrouw werd telefonisch benaderd.
Er moeten nieuwe banden op en zijn erg droog, de uitlaat moet vervangen worden en de remschijven zijn stuk zowel voor en achter.
Aangezien mijn vrouw aangewezen is op de auto en APK nodig is ging ze ermee akkoord, kosten 1300 euro.
Ik ging gisteren naar mijn oude garage om mijn ongerief hierover te uiten omdat ik deze auto 1 jaar geleden bij hem kopte, zijn verhaal.
Het is dubieus dat de banden naar 10000 km af zijn, het waren bijnaar nieuwe banden en droog kan hij ook niets mee.
De uitlaat was eveneens nieuw en aan de plaats waar hij lekte was de verbindingstuk van de uitlaat uit elkaar gegaan, in elkaar schuiven en het was alweer klaar, dubieus zoals mijn oude garage zegt.
De remschijven kunnen niet stuk geweest zijn omdat de auto soepel en zonder problemen remt en rijdt, mijn monteur zij, als de remschijven stuk waren, dan had je dat zonder meer gemerkt en is remmen zowat onmogelijk.
Dus u begrijpt dat ik van kwik-fit niet erg aangedaan ben, ik voor mijn deel zal al mijn vrienden, kennissen en zakenrelatie over mijn avontuur vertellen als wederzijdse dienstverlening zeg maar en zal nooit meer in een filiaal van kwik-fit mijn voet zetten.
Uiteraard weet ik dat u hier toch niets aan doet en ik ben mijn centen kwijt, maar ben even mijn woede hierover kwijt.

Met vriendelijke groeten,



20 november 2006

Vandaag een telefonische reactie gehad van kwik-fit.
Als eerste verliep het gesprek erg dominant, hetgeen de uitkomst al vaststaat.
De uitlaat, ik vertel dus onzin en de medewerker van kwik-fit zou nooit een uitlaat vervangen als het niet nodig is, ik zij, hij is een jaar oud en ik ben 10 000 km gereden en hij was alleen uit elkaar.
Antwoord, dan kan hij al verroest zijn.
De remschijven moesten vervangen worden en zaten vast en blokken moesten vervangen worden waren af.
Ik had nooit problemen gehad rijd en remt soepel zonder problemen.
U heeft zelf opdracht gegeven tot reparatie, ja, maar ik heb er niet zo veel verstand van en vertrouw op hetgeen me gezegd wordt, ook was ik overrompeld omdat als de remmen niet gedaan worden niet gekeurd wordt.
De banden, tja met u kan men niet praten meneer, ik zeg maar wat, wat niet waar is, daag meneer.

Tenminste een reactie, toch?

henrinijboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 sep 2005 15:42

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door henrinijboer »

dit is een bekende methode bij Kwik-fit. Hij op dit forum staan veel meer klachten over Kwik-fit en op andere Fora staat het ook vol met klachten over Kwik-fit. Ze staan nu eenmaal bekend om reparaties die niet nodig zijn en rare reparatie methodes. Zeg bij reparaties en vervangingen gewoon dat ze de oude/ vervangen onderdelen bewaren en aan u laten zien of dat u ze meeneemt.
Wat ik ooit eens begrepen heb, worden de monteurs xtra betaald als ze meer verkopen/ vervangen. Ze zijn dus nogal gebaad bij het feit om onderdelen te vervangen.

Mijn advies: Ga niet naar Kwik-fit en zoek eens op andere fora naar klachten over dit bedrijf

tinuss
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2007 17:05

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door tinuss »

Ik heb zelf goede ervaringen met KwikFit..
Ze bewaren voor mij altijd de oude delen, dit kan ook gewoon moet je er wel om vragen. Dat kunnen ze niet raden.
Laatst ook een band gekocht en binnen na 2 maanden lek gereden op een dikke spijker. Ik kreeg GRATIS een nieuwe band.

Echt top!

floortjeheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:49

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door floortjeheide »

Inderdaad, we vergeten wel eens de positieve dingen te melden. :D
Maar met mijn ervaringen bij autobedrijven heb ik toch echt de beste ervaringen bij Kwik-Fit.
Die mogen van mij ECHT een warme douche krijgen!

floortjeheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:49

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door floortjeheide »

En trouwens, Kwik-Fit heeft ik-weet-niet-hoeveel vestigingen.
Logisch dat daar meer klachten komen dan van een gewone zelfstandige garage.
Maar als ik alle klachten op forums over gewone garages bij elkaar optel kom ik echt wel op meer en gekkere problemen uit dan bij Kwik-Fit. :roll:

Floor

burton4
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2005 16:02

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door burton4 »

met kwik fit hangt het erg van de vestiging af of je besodemieterd wordt of niet. Een APK bij KF zou ik nooit doen, de naam zegt het al Kwik fit, leuk voor de snelle reparaties ( nieuwe accu of een nieuwe band), verder naar een gewoon bedrijf gaan zou ik zeggen.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door cossie300 »

Verhaaltje van een paar jaar terug:
Kennis van mij had een Kadett D met een kapotte uitlaat. Om een of andere reden heeft hij die laten maken bij KF.
De uitlaat werd gedemonteerd waarna bleek dat het achterste deel niet op voorraad was. Het duurde anderhalve (!) dag om dit deel van een ander filiaal te betrekken.
Deze uitlaat veroorzaakte na een paar dagen herrie. Ik had toen net de beschikking over een brug, dus even checken.
Wat bleek: twee verschillende merken uitlaat aan elkaar gekoppeld.
Doordat het ene merk waarschijnlijk een iets andere buigradius had dan het andere, hing de uitlaat onder grote spanning onder de auto en raakte op den duur links en rechts de bodemplaat.

Toen ter tijd stonden er op elke straathoek wel vijf D-Kadett's dus ik snap niet dat daar bij KF niets passends voorhanden was.

Het frappante was, dat er een mooie rekening bij zat waarop de monteur van het spul ondertekende en tevens zijn chef voor "controle" !

Het geheel kostte toen f 430, terwijl een complete uitlaat bij de automaterialenzaak, na navraag, slechts f 186 kostte!

JohnAlb
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jul 2003 18:29

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door JohnAlb »

Kwik-Fit, tja verkopen dat is wat ze willen. Daarom buigen ze graag de regels van de APK om om de eigen omzet te vehogen. Maar ja er is al zat over geschreven op dit forum............

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

NOOIT een auto laten keuren bij een bedrijf dat baat heeft bij afkeur

altijd naar een onafhankelijk apk station gaat dat uitsluitend keurt

het klinkt mooi: wij kunnen het ter plekke voor u repareren, bij afkeur

in praktijk betekend dat veel sneller afkeur omdat zij verdienen aan reparatie en ondredelen, onderdelen die elders vaak ook nog eens goedkoper zijn, ook al pretendeerd kwik fit dat zij de goedkoopste zijn

het enige wat je kan doen is vragen naar de onderdelen die vervangen zijn en die meenemen, laten controleren door een expert zodat je ana kan tonen dat het onnodig vervangen is

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door keurmeester »

Zijn we weer wakker? :roll:
Inderdaad gewoon even verder lezen bij de zoek pagina's
Er is iid ook wel iets pos. bij kwik f.
Je komt er altijd weer terug. :wink:
gr. een echte. 8)
Laatst gewijzigd door keurmeester op 29 sep 2009 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

GMKX
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2004 13:38

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door GMKX »

Tja,... natuurlijk heeft jouw verkoper een perfekte auto in uitstekende staat verkocht, waaraan absoluut niets fout kan zijn (het tegendeel vind je op diverse forums...) Ik vind jouw reaktie erg vreemd. Kwikfit geeft een reparatie-advies, jij geeft akkoord en, op basis van het verkooppraatje van de autoverkoper denk je beet genomen te zijn. Ik heb zelf wel goeie ervaringen met kwikfit. Waarom ben je niet meteen naar die verkoper gegaan? dan had je nog de vervangen delen op kunnen halen (heb ik ook wel eens gedaan).
Tussen 12 november en 2 december zit wel een tijd. Serra, ik vind jouw stelling werkelijk een volkomen belachelijk verhaal, gebaseerd op de blabla van een autoverkoper.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

wat ik niet snap is dat je weet dat je opgelicht bent voor een flink bedrag en het daar bij laat zitten

je gaat verhaal halen, men schiet in de verdediging en dat zegt al genoeh

een beetje bedrijf dat de zaken fatsoenlijk afhandeld nodigt je tenminste uit op het filiaal om tot een oplossing te komen

dat gebeurd echter alleen wanneer men de klant niet moedwillig benadeeld heeft, immers, mensen maken nu eenmaal fouten

bij kwik fit werkt dat anders

de acceptatie van beseodemieterd worden draagt er aan bij dat bedrijven als kwik fit nog lang door kunnen blijven gaan met het besodemieteren van nietsvermoedende klanten

ptr
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2007 11:52

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door ptr »

Mijn vrouw heeft dit ook gehad,naar de kwik fit voor apk.
alle remmen versleten plus schijven 650 euro.
retour dealer remmen test en wielen eraf niets aan de hand apk maar bij de dealer laten uitvoeren.apk was wel duurder maar geen reparaties.
ik heb het idee dat vooral vrouwen de pech hebben.
gr

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tis al vaker gezegd

het is typerend dat bij kwik fit nooit een auto wordt afgekeurd op versleten draagarmrubbers, een lekke remleiding, versleten stuurkogel, ik noem maar wat

altijd wordt een auto afgekeurd op remgebeuren, (of uitlaat, nog zon stokpaardje) simpelweg omdat zijn over het algemeen niets anders doen dan remgebeuren vervangen en zo dus meer verdienen op verkochte onderdelen etc

stel voor de grap eens een apk vraag die niets te maken heeft met remmen en men zal men mond vol tanden staan

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Heb ik gehad bij Sprint met mijn schokdempers. Ik ben nu 4 jaar verder en rijd nog op dezelfde schokdempers.

Ook ik ben teruggegaan naar mijn dealer en deze daar laten testen. Niets aan de hand. Ik een uitdraai gevraagd van de uitslag. Hiermee ben ik terug gegaan naar Sprint in Hoogvliet en Renee de vestigingsmanager bij de balie, met achter mij wachtende klanten, erop aangesproken. Deze gaf als verdediging dat het apparaat aangaf dat mijn schokdempers op zijn en niet hij.

Zo kan ik ook wel mooie excuses verzinnen. Als het inderdaad aan het apparaat had gelegen dan had hij verder na mij geen anderen meer op de bank getest en had hij deze eerst laten nazien. Dat heeft hij niet gedaan. Dus maakt hij zich ook schuldig aan oplichterij.

Geusbaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2008 10:37

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Geusbaas »

Oktober 2008.

Mijn vriendin heeft een oude Renault clio die nodig voor de APK moest. Gezien het een oud bakje is en we een beetje ervaring hebben zo met keuringstations hebben we hem eerst naar een man gebracht die al jaren de auto's onderhoud voor ons hele gezin en voor vele anderen. Voor een kleiner bedrag zijn we dan een stuk beter af.
Hij heeft de gehele auto nagekeken op alle APK punten en vervolgens een snaar vervangen, een paar ruitenwissers en we waren slechts 60 euro lichter. De auto was goed voor de keuring.
Wij brengen hem naar de Kwik-fit, wel te verstaan dit filiaal: Kwik-fit Nieuwe Veerallee 10 8019 AG Zwolle.
Al gauw kregen wij een telefoontje. De achteras was wat mis mee, de stuurkogel had speling, de uitlaat moest vervangen worden en hij moest uitgelijnd worden. Kosten: 758 euro.
Mijn vriendin vreesde het ergste, geld groeide haar niet op de rug en zoveel meer was die auto ook niet waard.
Dus ik heb hem daar weggehaald en ben naar onze vertrouwde auto man gegaan. 40 euro wel betaald en kreeg alleen een rekening mee.

De man was van stomheid geslagen. Wij ook, we hadden de auto al naar hem toegebracht van te voren en de auto zou in orde moeten zijn. En nu is hij afgekeurd en heeft volgens kwik-fit 758 euro aan reparatie nodig.
De man heeft nogmaals nagekeken:
- De uilaat, is helemaal niets mis mee, hij is niet doorgeroest, montage is nog stevig en lekt niet op alle punten
- De stuurkogel heeft bij oudere auto's altijd een beetje speling. monteur moet dat weten. Het hele kleine beetje speling wat er in zit is gewoon en heeft geen reparatie nodig.
- De achteras heeft hij helemaal niets aan kunnen ontdekken
- Uitlijnen is geen onderdeel van de APK. Hier mogen ze helemaal niet op checken.

De man is zelf naar de APK gegaan naar een 'onafhankelijk station'. Hier is hij wel goedgekeurd zonder enig commentaar. Het si een prima auto.

In mijn ogen is dit OPLICHTING eerste klas. En ik wil hier werk van maken.

Graag wil ik weten of ze bij APK keuringen ook een keuringsrapport moeten afgeven. Ook als hij afgekeurd is. Deze heb ik nooit ontvangen. De rekening wel.
Ik wil op zijn minst die 40 euro terug die wij hebben betaald voor deze oplichting. De uren die wij hebben moeten opnemen van ons werk om de auto heen te kunnen brengen valt niet aan te tonen.
Als ik deze verhalen zo lees. Wordt hier nou helemaal niets aan gedaan? Kan de RDW het keuringscertificaat niet afpakken van bepaalde filialen?

PS. Kwik-fit in Hoogeveen is Prima! Deze laten zich zover mijn ervaring is niet in met dit soort praktijken. Ze hebben mij zelfs behoed voor enkele airco stations dat zij ook van dit soort taferelen hanteren.

Dinky2
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 sep 2008 08:31

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Dinky2 »

Kwik Fit moet je mijden als de pest !
De meeste monteurs zijn geen echte automonteurs en een APK moet je al helemaal nooit bij hun laten doen!
Gegarandeerd dat ze wat vinden om de rekening te verhogen.
Vooral als vrouwen met hun auto langs komen, probeerd kwik Fit ze een poot uit te draaien.
Hun APK is (te) goedkoop, maar is NOOIT afdoende, ze vinden altijd wel wat, zelfs bij auto's die keurig onderhouden zijn en niets mankeren.
Heb rare streken met hun meegemaakt, maar omdat ik zelf wat autokennis heb, trap ik daar nooit in op de foute adviezen van hun.
Ik raad aan om naar een algemene (kleine) garage te gaan en daar je onderhoud uit te voeren.
Wat veel mensen niet weten is, dat als je het niet eens bent met een APK, je ter plekke, Rijksdienst voor wegverkeer kunt inschakelen voor een (kosteloze) herkeuring door een RDW monteur.
Mocht de auto onterecht afgekeurd zijn, dan krijgt de 1e APK controleur een verbod op APK keuren, gedurende een periode en moet je het geld terug krijgen. (zie ook de site van de RDW).

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Mallemalle »

de laatste is een goeie tip

meteen de rdw gaan bellen voor een steekproef, kijken hoe men reageert

sowieso nooit naar ene bedrijf gaan dat baat heeft bij verkoop van diverse onderdelen

kies altijd een onafhankelijk keurstation , zo blijft je keuring zo objectief mogelijk

niet geheel toevallig zal kwik fit nooit een auto afkeuren op slechte gordels , een slecht werkende kachel, etc

het zijn altijd nu juist die afkeurdelen die kwik fit op voorraad heft

banden , uitlaten, remblokken etc, daar kan men dan flink op verdienen, en daarom wordt er op die onderdelen een hoop afgekeurd wat niet afgekeurd kan worden

ratten zijn het, allemaal, ieder filiaal

snap nog steeds niet dat kwik fit uberhaupt nog bestaat

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste Geusbaas,

Het spijt ons hier te moeten lezen dat u en uw partner zich opgelicht voelen door Kwik-Fit.

Wij nemen deze kwestie zeer serieus en willen dit graag grondig uitzoeken.

Wij verzoeken u daarom vriendelijk uw contactgegevens aan ons door te geven via [email protected] of via 0341-474747.


Met vriendelijke groet,

Marleen Vellinga
Webcare Kwik-Fit

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze voelen zich niet alleen opgelicht ! Ze zijn het ook nog !

Gesloten