LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondernemersrisico automonteur

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
GJvdZ

Re: Ondernemersrisico automonteur

Ongelezen bericht door GJvdZ » 07 jan 2016 22:00

thecure schreef:een golf uit 99? die moet gewoon naar de sloop.
Kleine correctie: "deze" Golf uit 99. De schade staat niet in verhouding tot de waarde van de auto.

Quark

Ongelezen bericht door Quark » 08 jan 2016 10:13

GJvdZ schreef:
thecure schreef:een golf uit 99? die moet gewoon naar de sloop.
Kleine correctie: "deze" Golf uit 99. De schade staat niet in verhouding tot de waarde van de auto.
Economisch total loss

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 08 jan 2016 11:07

Economisch total loss was mijn auto ook toen de motor de geest had gegeven, maar technisch was ie verder in goede conditie. Ik heb toen een ruilmotor laten plaatsen, wat ruim 1000 euro heeft gekost. Maar voor dat bedrag had ik lang geen fatsoenlijke andere auto.

Het is dus aan TS om een besluit te nemen. Als hij op de Golf gesteld is en de wagen is verder in goede conditie, kan een revisie of ruilmotor een verstandige keuze zijn. Misschien komt hij/zij eruit met de garage.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 08 jan 2016 15:31

Een cilinderkop van de sloop is meestal wel te vinden, de waterpomp was al defect dus die had samen met de riem toch al vervangen moeten worden. Een Golf 4 van bj 1999 hoeft niet per definitie slecht te zijn en vertegenwoordigt nog best wel waarde want een goede niet afgetrapte Golf 4 is nog best populair. Het gebeurde kent in dit geval enkel maar verliezers, de eigenaar die dacht dat het met het vervangen van de waterpomp wel klaar was en de monteur die moest gaan vertellen dat de riem na het starten gebroken was. Er zal best wel een compromis tussen beiden te vinden zijn die acceptabel is.
Ik heb het zelf meegemaakt met een Renault Laguna station 2.0 16V bj 1999 die ik naar mijn autoverkoper had gebracht voor een APK, de volgende dag kreeg ik een telefoontje dat de distributieriem geknapt was en de motor einde oefening was. Ik had kunnen gaan steigeren maar dat heb ik niet gedaan want ik heb gevraagd of hij nog een auto had staan die voor mij op dat moment betaalbaar was. Ik kon toen voor een klein prijsje een auto kopen en toen ik de auto 3 maanden later weer inruilde kreeg ik het zelfde bedrag als inruilwaarde weer terug. Mijn laatste aanschaf is een Renault Scenic 1.6 16V bj 2001 en die kon ik pas meenemen nadat de motor preventief van een nieuwe distributieriem was voorzien terwijl die volgens het onderhoudsboekje nog lang niet aan vervanging toe was. Ik heb met mijn vaste autoverkoper wel mazzel maar als je goed met elkaar communiceert en niets gaat eisen maar gewoon vraagt hoe we het op kunnen lossen op een zo goedkoop mogelijke manier voor beide partijen kom je een heel eind.

Gesloten