LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onenigheid over factuurbedrag

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
peter_x_1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2015 21:02

Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door peter_x_1968 »

Goedenavond allemaal,

Vorige week heb ik mijn auto voor een kleine onderhoudsbeurt bij mijn garage aangeboden. Na controle bleek dat er nog wat dingen vervangen moesten worden en wat aanvullende reparaties.

Voor € 750 konden ze dat fixen. Op zich een flink bedrag, maar vooruit, dan kan ie er weer even tegen.

Toen de auto klaar was en ik wilde afrekenen kreeg ik de schrik van mijn leven: € 1750 stond op de bon.

Wat was ik daar ziek van, het werd een welles/nietes spelletje wat ik niet kon winnen. Ze hebben inderdaad een reparatie uitgevoerd die een waarde van €1750 vertegenwoordigt, maar als ik geweten had dat het € 1750 zou gaan kosten, hadden zij dit nooit uit mogen voeren, dan had ik een andere oplossing gezocht.

Kortom, ik heb via de telefoon verstaan verstaan dat ze de reparaties voor € 750,00 konden uitvoeren, hij beweert te hebben gezegd € 1750. Ik weet het zeker, heb het zelfs herhaalt.....€ 750?? Als ie € 1750 had gezegd was ik nooit, maar dan ook nooit akkoord gegaan.

Dit is een ontzettend vervelende situatie waar ik me ff geen raad mee weet. Iemand wel eens in het zelfde schuitje gezeten? Iemand advies wat ik nog kan doen om die € 1000 terug te krijgen? Of mijn 'verlies' nemen; een verloren zaak?

Gr Peter

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door k2p »

Wat een bedriegelijk spelletje. Ik zou er ook ingetuind zijn. Bah. Ik ga gelijk maar weer de opname-app op mijn nieuwe telefoon zetten. Met mijn oude telefoon nam ik ieder gesprek op. Moet ik maar niet mee stoppen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door dhc »

U snapt iets niet......de moderator reageert alleen op gemelde berichten. Misschien moet u dat maar doen om het geweten te sussen.. U bepaalt verder niets.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ts
U heeft niets op papier, dus zal het een ja-nee strijd worden, er is teminste wel werk geleverd voor de kosten, zegt uzelf.
Misschien kan de garage enige coulance toepassen in de prijs.

(Het is i.d.d. niet handig om u mailadres hier te gebruiken, voor u het weet zit u box vol met onzin)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door tenormin »

Bij €1.750,00 had ik ook nee gezegd (maar dat is mijn oude auto niet eens meer waard); ik kan me best heel goed voorstellen dat U €750.00 heeft verstaan. Is alles gespecificeerd op de rekening? Dus volgende vraag mijnerzijds: is auto oud, wat moest er allemaal gemaakt worden om APK te krijgen; vertrouwde 'eigen garage/dealer'? Vind het een absurd bedrag tenzij: remmen, V-snaar-nieuwe banden en noem maar op moest worden gemaakt om APK te verkrijgen. Bij mij zou, als ze bellen €750,00 al reden zijn om te roepen, dus dat had U niet echt, daar ging U dan, sputterend, mee akkoord. En nee, neem aan dat u de auto weer heeft (en betaald); dus de €1.000,00 kunt u op de spreekwoordelijke buik schrijven. Ook al om de reden dat u zelf schrijft dat die reparaties die uitgevoerd zijn, wel zoveel kosten. Dure beurt. :cry:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door prem »

Bij een dealer van een van de betere Duitse merken kost een beurt van hun topmodel dat met wat extra's, al snel. Of is het een Jaguar of Range? Dan kijk ik er helemaal niet van op.
Hoe dan ook als ze gedaan en geleverd hebben voor dat geld zal het moeilijk worden. Raar spelletje van de garage.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door prem »

k2p schreef:Wat een bedriegelijk spelletje. Ik zou er ook ingetuind zijn. Bah. Ik ga gelijk maar weer de opname-app op mijn nieuwe telefoon zetten. Met mijn oude telefoon nam ik ieder gesprek op. Moet ik maar niet mee stoppen.
Wel eerst toestemming vragen voor de opname van het gesprek.

swaen
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2014 23:25

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door swaen »

prem schreef:
k2p schreef:Wat een bedriegelijk spelletje. Ik zou er ook ingetuind zijn. Bah. Ik ga gelijk maar weer de opname-app op mijn nieuwe telefoon zetten. Met mijn oude telefoon nam ik ieder gesprek op. Moet ik maar niet mee stoppen.
Wel eerst toestemming vragen voor de opname van het gesprek.
Daar kun je ook mee manipuleren toch.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door prem »

Is daar een ook weer een app voor? Ik kan het niet meer bijhouden!

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:
k2p schreef:Wat een bedriegelijk spelletje. Ik zou er ook ingetuind zijn. Bah. Ik ga gelijk maar weer de opname-app op mijn nieuwe telefoon zetten. Met mijn oude telefoon nam ik ieder gesprek op. Moet ik maar niet mee stoppen.
Wel eerst toestemming vragen voor de opname van het gesprek.
Waarom?
http://blog.wetrecht.nl/telefoongesprek ... s-kan-dat/

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door k2p »

Ik gebruik op Android de app "RMC: Android Call Recorder", gemaakt door Nathaniel Kh.
Werkt geweldig. Je kunt kiezen om ALLE gesprekken op te nemen, of om per gesprek aan te geven of je wilt opnemen. Ook kun je kiezen tussen alle gesprekken, alle uitgaande gesprekken of juist de binnenkomende gesprekken. En welke telefoonnummers je wilt uitzonderen (bijv. je contactenlijst).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door tenormin »

Waar blijven de antwoorden op het factuurbedrag? Gaan jullie nu ineens 'afluisteren/gesprekken opnemen'? Schiet de TS ook niets mee op.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door Jolijn »

prem schreef:
k2p schreef:Wat een bedriegelijk spelletje. Ik zou er ook ingetuind zijn. Bah. Ik ga gelijk maar weer de opname-app op mijn nieuwe telefoon zetten. Met mijn oude telefoon nam ik ieder gesprek op. Moet ik maar niet mee stoppen.
Wel eerst toestemming vragen voor de opname van het gesprek.
Nee hoor, dat hoeft niet.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door prem »

Nee maar wel zo beleefd.

RCEE
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2011 22:37

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door RCEE »

Communicatie met dealer ? Gebruik je Mail !

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Onenigheid over factuurbedrag

Ongelezen bericht door peteroo »

Zeg dat ze die auto mogen houden dan. Dit klinkt mij in de oren als een boevenstreek.

Vragen zijn wel: hoe oud is de auto, welk merk, motortype, km-stand? Voor VW Golf 3 uit 1995 is het veel teveel, voor bv een BMW van nog geen 10 jaar oud normaal.

Gesloten