LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onjuist bouwjaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ANNELIES

onjuist bouwjaar

Ongelezen bericht door ANNELIES »

Verleden week hebben we een auto gekocht, maar moet nog afgeleverd worden, nu ben ik erachter gekomen dat het bouwjaar niet klopt.
Op het koopcontract staat dat de auto van 1993 is maar hij is in werkelijkheid van 1992, er staat verder ook geen kenteken op het contract alleen het merk en het bouwjaar.
Nu heb ik die garage gebeld en het hem voor gelegd, en bevestigde inderdaad dat er een fout was gemaakt.
En stelde voor dat ik een jaar langer garantie kreeg om de fout te compenseren, maar ik wil van de koop af, hij reageerde hierop met een aantal dreigementen en dat ik 20% van de aankoopsom moet betalen en doe ik dit niet volgt er een rechtzaak want hij had toch meer geld als ik,vertelde hij.
Na controle blijkt het geen bovaglid te zijn maar er hangen wel bovagborden aan de gevel
Heeft er iemand een idee?????
groetjes Annelies.

richard

Re: onjuist bouwjaar

Ongelezen bericht door richard »

Als hij geen Bovag lid is en hij heeft een bovag logo aan de gevel hangen dan moet u de Bovag inlichten, dit is misbruik en dat mag niet.
Bovendien wekt hij hiermee de indruk aangesloten te zijn bij een branche organisatie die in geval van fallissement of een geschil garant staat voor goede afloop. U zou kunnen proberen dit als argument aan te voeren om de koop ongedaan te kunnen maken. Bel eens met de bovag.

richard

Re: onjuist bouwjaar

Ongelezen bericht door richard »

Probeer wel bewijs te verkrijgen voor het voeren van een Bovaglogo op de gevel door een foto te nemen van het pand waar op het bovag logo te zien is....

Erwin

Re: onjuist bouwjaar

Ongelezen bericht door Erwin »

Ten eerste: maak melding bij Bovag van het misbruik van hun logo.
Ten tweede: het koopcontract is bindend! D.w.z. als op het koopcontract een auto vermeld staat van 1992 dan moet de garage ook een auto leveren uit dat bouwjaar. De verkoper geeft toe dat er een fout is gemaakt. Het is wel netjes dat hij een jaar extra garantie wil geven, echter moet je je gaan afvragen hoeveel minder geld je eigenlijk zou moeten betalen gezien de afschrijving op die auto in een jaar.

Verder een tip voor de toekomst: laat (a) het kenteken en (b) de kilometerstand van de auto opnemen in het koopcontract. Bij de aankoop van een auto kun je ook altijd iemand meenemen (geen familielid) die later kan getuigen als er iets mis is.

Gesloten