LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Saradeleeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2015 14:35

R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door Saradeleeuw »

Wat een bedrijf zeg! De ene leugen na de andere. Ik heb zelf weinig verstand van auto's en daar heeft dit bedrijf mooi misbruik van gemaakt. Van tevoren geven ze aan dat je garantie erbij kan kopen. Kom ik daar, ''nee hoor voor deze auto is dat niet mogelijk maar je kan altijd terugkomen als er iets gebeurt, ik geef je mijn woord''. De auto uiteindelijk meegenomen (zonder garantie) aangezien ik dat pokke eind er helemaal voor heb moeten reizen. Kon trouwens ook geen testritje maken omdat ze geen kentekenplaten beschikbaar hadden :? De auto is ook al gekeurd, kijk maar. (zwaait met een papiertje). Half jaar later krijg ik een boete van het RDW omdat de auto nog niet gekeurd is :evil:
Ondanks alles, overtuigen ze me de auto te kopen (dom, ik weet het).
De auto een paar dagen later toch maar laten nakijken door iemand anders, krijg ik een lijst van 18 dingen die mankeren!!! Gelijk R&S benaderd. Zet het maar op de mail, die nooit aankomt en vervolgens 6x opnieuw verstuurd moet worden. Reactie is: Tsja, je hebt geen garantie he. Had ik zien aankomen natuurlijk. Hen in gebreke gesteld maar daar kwam ook geen reactie op. Vervolgens nog 1x gebeld, hebben ze me verward met een andere klant die blijkbaar soortgelijke klachten heeft. Ik ben dus niet de enige!! Ik heb het er uiteindelijk bij gelaten en de kosten voor eigen rekening genomen. Het kostte me 8 maanden om alleen maar heen en weer te mailen/bellen met deze mensen en elke keer een andere smoes die ze vertelden. Ik had er genoeg van. Ik ben er ingetrapt maar voor de volgende persoon WEES GEWAARSCHUWD!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door berndv »

Saradeleeuw schreef:Wat een bedrijf zeg! De ene leugen na de andere. Ik heb zelf weinig verstand van auto's en daar heeft dit bedrijf mooi misbruik van gemaakt. Van tevoren geven ze aan dat je garantie erbij kan kopen. Kom ik daar, ''nee hoor voor deze auto is dat niet mogelijk maar je kan altijd terugkomen als er iets gebeurt, ik geef je mijn woord''. De auto uiteindelijk meegenomen (zonder garantie) aangezien ik dat pokke eind er helemaal voor heb moeten reizen. Kon trouwens ook geen testritje maken omdat ze geen kentekenplaten beschikbaar hadden :? De auto is ook al gekeurd, kijk maar. (zwaait met een papiertje). Half jaar later krijg ik een boete van het RDW omdat de auto nog niet gekeurd is :evil:
Ondanks alles, overtuigen ze me de auto te kopen (dom, ik weet het).
De auto een paar dagen later toch maar laten nakijken door iemand anders, krijg ik een lijst van 18 dingen die mankeren!!! Gelijk R&S benaderd. Zet het maar op de mail, die nooit aankomt en vervolgens 6x opnieuw verstuurd moet worden. Reactie is: Tsja, je hebt geen garantie he. Had ik zien aankomen natuurlijk. Hen in gebreke gesteld maar daar kwam ook geen reactie op. Vervolgens nog 1x gebeld, hebben ze me verward met een andere klant die blijkbaar soortgelijke klachten heeft. Ik ben dus niet de enige!! Ik heb het er uiteindelijk bij gelaten en de kosten voor eigen rekening genomen. Het kostte me 8 maanden om alleen maar heen en weer te mailen/bellen met deze mensen en elke keer een andere smoes die ze vertelden. Ik had er genoeg van. Ik ben er ingetrapt maar voor de volgende persoon WEES GEWAARSCHUWD!!!
Vervelend dat dit soort zaken nog steeds gebeuren. Ik lees echter wel een paar zaken die behoorlijke alarmbellen bij mij doen afgaan. U geeft namelijk al aan zelf geen verstand te hebben van auto's, maar wel zelf een tweedehands auto koopt, wat natuurlijk geen enkel probleem is, maar het doen van een aankoopkeuring is dan absoluut geen overbodige luxe, dan waren die problemen vooraf aan het licht gekomen. Het niet kunnen geven van garantie zegt vaak ook wel iets over de auto. Het niet kunnen maken van een proefrit is een alarmbel. Ze zwaaien met een paiertje en zeggen dat het de apk is, maar u kijkt hier zelf niet op en moet hier een half jaar na dato via het cjib achter komen?

Een waarschuwing is natuurlijk fijn, maar als u bijvoorbeeld vooraf hier op dit forum gekeken had, was in ieder geval een aankoopkeuring geadviseerd. Daarnaast zijn er verschillende autofora die u hadden kunnen helpen met eventuele bekende problemen waar u op had kunnen letten. Ik verwijt u niets behalve onwetendheid, waar niets mis mee is, maar helaas is de autohandel heel blij met klanten als u, u bent namelijk een makkelijke prooi voor dergelijke aasgieren. Zij zijn er niet op uit om u een tevreden klant te maken. Zij zijn er op uit om u zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen.

Ik ben wel benieuwd welke 18 punten er waren.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Saradeleeuw schreef:De auto uiteindelijk meegenomen (zonder garantie) aangezien ik dat pokke eind er helemaal voor heb moeten reizen.
Prima reden om zonder kennis van zaken een auto te kopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Saradeleeuw schreef:Van tevoren geven ze aan dat je garantie erbij kan kopen. Kom ik daar, ''nee hoor voor deze auto is dat niet mogelijk maar je kan altijd terugkomen als er iets gebeurt, ik geef je mijn woord''.
Ook zonder enig verstand van auto's moet dit toch een signaal zijn?

Probeer dit barrel in te ruilen en zie het als leergeld.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Saradeleeuw schreef:Wat een bedrijf zeg! De ene leugen na de andere. Ik heb zelf weinig verstand van auto's en daar heeft dit bedrijf mooi misbruik van gemaakt.
Meid, je bent nummer zoveel. Eerst kopen, dan eens gaan nadenken, en vervolgens alle anderen die precies hetzelfde doen, en dit dus niet lezen, via fora als dit waarschuwen om niet dezelfde fout te maken.

Alleen maak je een denkfout: Je had dit op alle manieren kunnen voorkomen, zoals anderen ook al hebben gezegd. Het bedrijf heeft geen misbruik van je gemaakt; je hebt zelf toegelaten dat ze misbruik van je hebben gemaakt.

Dat van die APK snap ik al helemaal niet. Je kijkt toch even wanneer de volgende keuring is? Die is toch niet eindeloos?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

witte angora schreef:
Het bedrijf heeft geen misbruik van je gemaakt; je hebt zelf toegelaten dat ze misbruik van je hebben gemaakt.
Dus het bedrijf heeft toch misbruik van haar gemaakt......?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door peteroo »

Beetje lullige reactie nu, maar een auto koop je toch niet zonder proefrit? Als dat niet mogelijk is, kun je beter balen van het pokken eind dat je hebt gereisd en rechtsomkeert maken. Bij autohandelaren die iets toezeggen op 'hun woord' moet je gauw wegwezen.

Verder mis ik informatie over de auto: bouwjaar, prijs, km-stand etc. Als het een auto van 500 euro betreft is het een ander verhaal dan bij een auto van 5000 euro.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Plus, wat ook al gevraagd is: om welke 18 dingen die nog moeten gebeuren om het ding door de apk te sjouwen gaat het.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: R en S Auto Rijen verschrikkelijk bedrijf!!

Ongelezen bericht door thecure »

Saradeleeuw schreef:Wat een bedrijf zeg! De ene leugen na de andere. Ik heb zelf weinig verstand van auto's en daar heeft dit bedrijf mooi misbruik van gemaakt. Van tevoren geven ze aan dat je garantie erbij kan kopen. Kom ik daar, ''nee hoor voor deze auto is dat niet mogelijk maar je kan altijd terugkomen als er iets gebeurt, ik geef je mijn woord''. De auto uiteindelijk meegenomen (zonder garantie) aangezien ik dat pokke eind er helemaal voor heb moeten reizen. Kon trouwens ook geen testritje maken omdat ze geen kentekenplaten beschikbaar hadden :? De auto is ook al gekeurd, kijk maar. (zwaait met een papiertje). Half jaar later krijg ik een boete van het RDW omdat de auto nog niet gekeurd is :evil:
Ondanks alles, overtuigen ze me de auto te kopen (dom, ik weet het).
De auto een paar dagen later toch maar laten nakijken door iemand anders, krijg ik een lijst van 18 dingen die mankeren!!! Gelijk R&S benaderd. Zet het maar op de mail, die nooit aankomt en vervolgens 6x opnieuw verstuurd moet worden. Reactie is: Tsja, je hebt geen garantie he. Had ik zien aankomen natuurlijk. Hen in gebreke gesteld maar daar kwam ook geen reactie op. Vervolgens nog 1x gebeld, hebben ze me verward met een andere klant die blijkbaar soortgelijke klachten heeft. Ik ben dus niet de enige!! Ik heb het er uiteindelijk bij gelaten en de kosten voor eigen rekening genomen. Het kostte me 8 maanden om alleen maar heen en weer te mailen/bellen met deze mensen en elke keer een andere smoes die ze vertelden. Ik had er genoeg van. Ik ben er ingetrapt maar voor de volgende persoon WEES GEWAARSCHUWD!!!
prijs? bouwjaar? merk? km stand?

tja en geen proefrit maken en dan toch kopen.... wat moet ik daar nu nog op zeggen... zucht...

Gesloten