LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slijtage achterbanden Fiat Panda

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
eleven

Re: slijtage achterbanden Fiat Panda

Ongelezen bericht door eleven » 02 aug 2014 21:48

[quote="encore"]Nou, dat van achter naar voren omleggen moet je zeker NIET doen. Voorwielen hebben een heel ander camber dan achter en ook een ander spoor. Het loopvlak slijt dus niet evenredig. En als je ze dan toch omlegt dan staan ze weer heel anders op het wegdek ( en onder de auto ) waardoor extreme slijtage op zal treden.

En nu weten we nog steeds niks voor TS...[/

Bij een bandenwissel van winter naar zomerband of andersom, wissel ik mijn banden al tig jaren van voor naar achteren of omgedraaid.

En geloof mij, mijn banden slijten gelijkmatig.
Vroeger zijn zelf de banden over kruis gewisseld, maar met de komst van draairichting is dit niet meer goed.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 02 aug 2014 22:13

Aanvulling;

Ik bedoelde dus geen schade die zichtbaar is maar een flinke tik tegen stoeprand laat geen zichtbare schade zien en pas maanden later zie de de slijtage als het scheef was.

Ik heb het nooit een schade auto genoemd dus beter lezen...

eleven

Ongelezen bericht door eleven » 02 aug 2014 22:59

stofzuigertje schreef:Aanvulling;

Ik bedoelde dus geen schade die zichtbaar is maar een flinke tik tegen stoeprand laat geen zichtbare schade zien en pas maanden later zie de de slijtage als het scheef was.

Ik heb het nooit een schade auto genoemd dus beter lezen...
Ik weet niet wat ik moet lezen, maar ik denk, je bent een beetje in de war. :lol:

Gesloten