LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jerlie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:26

Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jerlie »

Wij hebben vorige week vrijdag een peugot 306 XSI gekocht in Katwijk.
Naar aanleiding van een advertentie op internet, gebeld met desbetreffende garage.
Bij hun naar wat informatie gevraagd, zit er APK op, Ja een nieuwe
Zijn er nog opmerkingen over de auto over de technische staat of rondom? Nee helemaal geen, wij hebben de auto zelf nagekeken, en APK gekeurd, er zit niks geks aan, we hebben de auto zelfs nog 4 gloednieuwe banden gegeven.
Maar komt u gerust kijken!

Zo gezegd zo gedaan, de auto stond er prachtig bij, zeer mooi gepoetst, zelfs onder de motorkap was alles schoon....
Wij hebben een proefrit gemaakt, en auto leek geweldig.
Aangegeven dat het dakraam wat rommelde bij dichtdoen (dit is een tweedehands auto zei meneer)
ook aangegeven dat de bijrijders gordel erg kort is, ja dat komt wel eens voor..
zei meneer, en op de vraag of hij het dashboard (boven stuur) dicht kon maken want dit stond open, reageerde meneer, O geen probleem hier gooi ik even een schroef doorheen...

Auto stond in de advertentie: ABS, Airco, 137.000 km gelopen centrale deurvergrendeling alles electrisch kortom deze auto is in zeer goede staat!!!

Wij hebben 1450 euro voor deze auto betaald met de PIN, maar meneer vertelde dat de printer het niet deed en dat hij z.s.m. een factuur op zou sturen, ik kreeg de pinbon mee!

Bij thuiskomst bleek:
- airco werkt niet
- stoelverwarming werkt niet
- achterruit wisser raakt het raam niet ,en is volledig stuk
- Centrale portier vergendelings ontvanger ontbreekt in de auto
- achterramen gaan niet open of dicht
- modderkuip bijrijderskant voor was er niet
- dashbordkastje zit ook met een schroef dicht, kan niks mee gedaan worden
- achterbak kan niet geopend worden met sleutel
- lekkage door antenne (antenne sluit niet aan, regen drupt naar binnen)
-Voorbumper zit zo goed als los
- pennen van deur uit zetter zowel van bestuurders als bijrijders kant ontbreken

- de auto lekt olie (na onderzoek eigen garage Krukaskeering a 390 euro)
- stuurbekrachtigingsleiding is zwaar beschadigd (bijna door) (a 190 euro)

En het blijkt dus gewoon een SCHADE AUTO te zijn, er zit geen originele XSI bumper op, maar een originele 306 bumper, deze is groen geweest, en dus rood gespoten (het groen komt er al aardig doorheen) ook bij de zijstijlen zie je plekken van tape waar de auto bijgespoten is!)
Wat werkelijk OPMERKELIJK is, we hebben de auto NAP laten controleren, de auto heeft 280.000 km gelopen i.p.v. 137.000 waar deze dus op staat, dit terwijl er op de site staat dat zij alle occasions verkopen met een N.A.P. pas, (hebben we niet gezien)

Dan als laatste het keuringsrapport: zichtbare mechanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage....
Het enige bewijs wat wij nu hebben is het keuringsrapport, waar deze km stand op vermeld staat, want de apk is door deze garage zelf uitgevoerd.
Onze garage zegt dat als zij een steekproef hadden gehad, dat deze auto niet door de keuring was gekomen door de remmen...
Het is toch weer opmerkelijk als ik expliciet gevraagd heb naar bijkomende opmerkingen om de auto dat dit niet vermeld is...
WIJ ZIJN GEWOON OPGELICHT, EN ER MET OPEN OGEN INGETRAPT!!!!!!!!!

Onze garage heeft vandaag de oplichters opgebeld, en gevraagd of zij de auto terug willen nemen, en wij ons originele aankoopbedrag terug mogen.
Zij gaan hier niet mee akkoord!!!!!!!!!!!

Help HELP!!!!!!!!!!!

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door WilWil »

Wat een rotsituatie.

Ik weet niet veel van peugots, maar was de prijs van deze auto al niet wat aan de lage kant.

Je hebt zelf een onderzoekplicht, zo had je de juiste km-stand kunnene achterhalen. Wat betreft de defecten ligt dat natuurlijk anders.

Mooie zaak voor je rechtsbijstandverzekering. Ook op consuwijzer.nl staan vaak duidelijke tips.

Het lijkt mij dat je ze een aangetekende brief moet sturen waarin je stelt dat ze of de auto in goede staat brengen of de auto terugnemen en je het geld terug geven. Houdt een termijn aan van 10 werkdagen. Richt jezelf in die tussentijd op het nemen van een volgende stap.

jerlie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:26

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jerlie »

De prijs vind ik naar aanleiding van de verborgen gebreken en de km stand niet goed. Een vergelijking op internet opgezocht, en ze worden allemaal rond deze prijs aangeboden, maar het is niet te hopen dat ze allemaal zo verkocht worden.
Onze rechtsbijstand bestaat uit verkeer, en dit valt onder consument en wonen.
Wij wisten niet dat je zelf ook de km stand kon controleren, daar kwamen we thuis pas achter (stom van ons!) maar onze eigen garage heeft dit gecontroleerd en zo kwamen we erachter dat de auto in 2006 al 269.000 km had gelopen!!!!!!!
Ik ben al bezig met Juridisch loket, maar ga ze zometeen eerst nog bellen om te vragen of ze toch nog accoord willen gaan met auto terug nemen, en bedrag terug, zo niet ga ik gelijk een brief sturen aangetekend.

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

Enerzijds kan je zeggen,wat mag je verwachten van een wagen van 1450,anderzijds is dit lijstje wel heel erg lang.
Veel had voorkomen kunnen worden door voor de aankoop alle accesoires te testen,sowieso is dat altijd slim en zéker bij een oudere franse wagen.
Daarentegen is het natuurlijk ernstig dat de wagen het dubbele heeft gelopen.
Lijkt me als de km stand expliciet op de aankoopnota staat dat je dan wel sterk staat,en alleen al op die grond de koop zou kunnen ontbinden.

jerlie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:26

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jerlie »

probleem hiermee is alleen dat we geen aankoopnota hebben gekregen.
De printer deed het op dat moment niet, en ze zouden de aankoopnota nog toesturen. Ik ga hier uiteraard nog wel naar vragen.
Het enige bewijs wat ik heb is dat ze op het RDW keuringsformulier ook deze stand hebben vermeld.
Heb inmiddels contact gehad met NAP die gaan een brief sturen, want zij zijn geen NAP geregistreerd bedrijf, dus ze MOGEN helemaal geen NAP meegeven, en dat dus ook niet op hun website vermelden. Hebben we in ieder geval iets kunnen bereiken!
Nu ons geld nog, dan parkeer ik deze auto graag terug in Katwijk!!!!!!
Is mijn bloeddruk een stuk lager, en ben ik zeker een les wijzer!!!!!!!!!!!!

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

das inderdaad vervelend.
Als u aan hun al gemeld hebt dat de km stand niet klopt ,da zal er op de nota (zo u die ooit zal krijgen) waarschijnlijk geen km stand staan,dan gooit de handelaar zn eigen glazen in.
Hopen dat u nog wat kan bereiken.
Geluk bij een ongeluk is dan nog dat het een wagen van "maar" 1500 euro is (voor veel mensen alsnog een hoop geld) en niet eentje van 5000 euro.
en anders inderdaad snel op marktplaats zetten en weg met dat ding,met een jaartje apk is een xsi altijd wel te verkopen aan een boy-racer die m dan in dat jaartje aan gort trapt.
al vang je 1000 euro,is beter als niets.

jerlie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:26

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jerlie »

ja dat is zeker zo, alleen vind ik wel dat ik de plicht heb om de km stand te vermelden zoals die daadwerkelijk is bij de verkoop.
Ik ga zometeen op aanraden van de verzekering aangifte doen bij de politie van Fraude, ik denk niet dat we daar veel mee bereiken maar iets is meer dan niets!!!

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

heel veel succes,we horen wel hoe het afloopt!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

asconahobbyist schreef:das inderdaad vervelend.
Als u aan hun al gemeld hebt dat de km stand niet klopt ,da zal er op de nota (zo u die ooit zal krijgen) waarschijnlijk geen km stand staan,dan gooit de handelaar zn eigen glazen in.
Hopen dat u nog wat kan bereiken.
Geluk bij een ongeluk is dan nog dat het een wagen van "maar" 1500 euro is (voor veel mensen alsnog een hoop geld) en niet eentje van 5000 euro.
en anders inderdaad snel op marktplaats zetten en weg met dat ding,met een jaartje apk is een xsi altijd wel te verkopen aan een boy-racer die m dan in dat jaartje aan gort trapt.
al vang je 1000 euro,is beter als niets.
right, en een ander er mee opzadelen :roll:

terug die wagen en je geld terug, is de enige juiste oplossing, voet bij stuk houden en zoveel mogelijk achterban verzamelen in de vorm van schriftelijke conclusies van garage, rdw etc

jerlie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:26

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jerlie »

Ja daar gaat absoluut mijn voorkeur naar uit!
Zou voor zowel ons als voor hun een hoop gezeur schelen, en wat hun er dan mee doen zou mij een rot zorg zijn!
Maar dan moeten ze nu wel een keer akkoord gaan!

jerlie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:26

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jerlie »

We hebben inmiddels contact gehad, en we hebben het voorstel gekregen om onze auto in te ruilen tegen eenpeugot 306 sedan uit 1996 met 46.000 km op de teller (volgens NAP internet klopt dit) dan mogen we nog 400 euro bij betalen.
Maar ja dan hebben we een auto die we niet willen, boven berekend budget maar die in elk geval wel eerlijk is.... en dat is denk ik het belangrijkste op dit moment, want de xsi durf ik zelf niet te verkopen met deze meterstand, of durf, WIL ik niet verkopen met deze meterstand! Dat kan je niet maken!!!!
Wat vinden jullie van dit voorstel?

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

als ie echt goed is en je wil er een paar jaar mee rijden is het een optie.
Daarentegen betaal je dan uiteindelijk 1850 euro voor een 96er 306 sedan en dat is domweg veelste veel.
Feit blijft dat de verkoper in gebreke is gebleven en dat het jou nu dus weer geld zou kosten.
1 op 1 omruilen zou ik een faire optie vinden,dat zou ik voor elkaar proberen te krijgen.
400 bijbetalen vindt ik een manier van de verkoper om toch nog wat aan je te verdienen.
Ik denk dat je niet wilt weten waarvoor de handelaar die 96er sedan voor heeft ingekocht................

Ibo66
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:35

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door Ibo66 »

Het beste oplossing is de auto inleveren en een andere auto meenemen en bekijk de auto ditmaal beter. Ik ben zelf autohandelaar en als ik een auto verkoop sta ik ook achter mij auto en vertel ook de koper mocht er een probleem zijn dat hij/zij altijd welkom is en dat ik het op een nette manier wil oplossen. Maar auto innemen en geld teruggeven komt zelden voor.

Neem een andere auto met minimale bijleg.

Succes

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door WilWil »

Tja, ik vraag me af een een auto van 14 jaar met slechts 46.000 km op de teller wel zo'n goede auto is. Maar dat is een ander verhaal.

Of jij ermee kunt leven een auto te kopen die je niet wilt en ook nog eens boven budget is is aan jou. Eis wel dat je de auto mag laten keuren alvorens te kopen.

jerlie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:26

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jerlie »

We hebben inmiddels de auto laten keuren, de punten die ze bij die garage aangaven, zijn vervangen of gerepareerd, hij garandeert dat dit een goede auto is, en heeft ons een week de tijd gegeven om de auto te laten controleren door onze eigen garage, als er een serieus punt uit zou komen wilde hij het geld terug geven.
Hij heeft toegegeven dat de eerste auto niet zo`n goede auto was, hij wist niks van de km teller af zegt hij.
De auto rijd tot nu toe perfect, al is het niet de auto die wij voor ogen hadden, we hebben nu een eerlijke auto die nog even meekan, we verkopen deze uiteindelijk zonder bijsmaak!!!

vwkevertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mar 2011 16:48

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door vwkevertje »

sorry hoor maar dat zijn allemaal dingetjes die je uit had kunnen proberen tijdens de proefrit.. en het bedrag is ook wel aan de lage kant. voor dat geld kan je niet al te veel soeps verwachten

stofzuigertje

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Protest;
Ik kocht een auto uit 1985 dus belastingvrij en die was maar €200,- en na APK (€155,-) rijd deze wel perfect.
dus goedkope goede kan ook nog maar nu de rest herstellen want die stoelen waren nu inmiddels als hangmat maar ik heb beslist geen miskoop, een goed rijdende diesel belastingvrij en alles werkte goed.
Dat ik nog veel kosten zal krijgen voor nieuwe stoelen, accu en uitlaat en nog veel meer is normaal, maar er zijn dus wel goede eerlijke auto's tussen als je goed zoekt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je bent stom geweest door de auto van te voren niet te laten keuren.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Heeft die garage in Katwijk geen naam?

autobaasje

Re: Auto gekocht in Katwijk, blijkt rijdend WRAK!!!

Ongelezen bericht door autobaasje »

Voor zo ver ik weet zijn er in Katwijk alleen maar betrouwbare garages.

Gesloten