snuffel1 schreef: ↑17 dec 2019 17:39
alfatrion schreef: ↑17 dec 2019 16:57
snuffel1 schreef: ↑17 dec 2019 16:04
@alfatrion, de verkoper is welwillend om de auto te herstellen en zal die kans ook dienen te krijgen.
De wil van de verkoper staat er buiten. Dit is gewoon een kwestie van de kosten vergelijken. Het vervangen van een motor gaat met hoge kosten gemoeid.
snuffel1 schreef: ↑17 dec 2019 16:04
De verkoper heeft een probleem met een onwillige garantie verzekeraar waar de koper geen part noch deel aan heeft want die heeft voor die garantie betaald.
Ik zie daarin een bewijsstuk om dwaling mee te onderbouwen met vernietiging als gevolg. Je hoeft alleen maar te kijken naar waarom de verzekering niet wil uitbetalen.
U lokt weer een discussie uit die vele pagina's over wetten en regels gaat bevatten terwijl er geen sprake van dwaling van toepassing is. De verzekeraar waar de garantie is ondergebracht dient met bewijzen te komen dat de auto voor aanschaf al een gebrek vertoonde en dat op papier moet bewijzen. Er is m.i. geen sprake van dwaling maar van een gedupeerde verkoper en een koper die in de tang van de verzekeraar zitten en een dealer die van mening is dat de motor al eerder een storing gehad zou kunnen hebben. De garantieverzekeraar die ook nog eens in Duitsland gevestigd is stuurt echt geen expert naar ons land om de motor van de auto te onderzoeken maar volgt het advies van de aangewezen dealer waar de auto in onderzoek is geweest. De dealer werkt wellicht in opdracht van de verzekeraar en dan is het heel gemakkelijk om een motor af te keuren als zijnde 'was al defect' voor aanschaf.
U blijft ook hangen in het feit dat de dealer aangeeft dat de storing er al was voor de koop.
Wij hebben de auto naar de dichtstbijzijnde dealer gebracht omdat dit in de voorwaarden van de verzekeraar stond en dit 500 meter bij ons vandaan is en de verkoper 100 km bij ons vandaan.
Het uitlezen is in opdracht van de expertise man die namens cargarantie daar terplekke was, en de motor ook heeft bekeken.
(Cargarantie heeft een Nederlandse vestiging in Breda ter info)
Cargarantie geeft hier aan niet verder met de auto te gaan en niet de dealer!
Wanneer cargarantie niet naar het uitgebreidde rapport had gevraagd en alleen de motor had bekeken had de auto al bijna klaar geweest.
Nogmaals het gaat totaal niet om het hele dealer en cargarantie verhaal...
Dat zij niet willen vergoeden is gewoon ruk, voor ons en de verkoper, maar dat mag de verkoper verder uitzoeken, niet meer aan ons...
Maar dat wij niet mee betalen dat staat vast, dat was wat we even zeker wilde weten dat we daar in ons "recht" staan..