LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto met verborgen gebreken

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ArdProvo
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2017 11:59

Auto met verborgen gebreken

Ongelezen bericht door ArdProvo »

Bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door ArdProvo op 31 aug 2017 11:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Auto met verborgen gebreken

Ongelezen bericht door Harm.calc »

ArdProvo schreef:Ten eerste had de auto geen nieuwe APK
Blijkbaar ben jij daar middels de koopovereenkomst wel mee akkoord gegaan. Daarin sta je niet sterk.
ArdProvo schreef:Het gaat me 4500 euro kosten om de auto in goede staat te krijgen.
Hoe kunnen ze voor zo'n auto een APK afgeven? Daarin zou je dan wel sterk staan. Waar is die 4.500 euro op gebaseerd?

atlas1302

Re: Auto met verborgen gebreken

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Consumenten moeten geen zaken doen als ze er zelf geen verstand van hebben of iemand meenemen die dat wel heeft. Dit zal ook wel weer een prachtige in de kleur met mooie velgen en bandjes voor 1000 euro zijn gekocht.

Welke verborgen gebreken als ik vragen mag? Een APK laat juist zichtbare gebreken zien!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto met verborgen gebreken

Ongelezen bericht door thecure »

Prijs? Km stand? Type? Wat mankeert eraan?

stofzuigertje

Re: Auto met verborgen gebreken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze auto is wel degelijk nagekeken.... toen U weg reed.

Ik lees nergens garantie of zo.
De waarde is mede afhankelijk van onderhoud.

Mijn auto als voorbeeld;
Op marktplaats eigenlijk maar €1500,- waard.
Als ik Koppeling, Tandriem + waterpomp, Remschijven + blokken laat vervangen ben ik bij een garage €2000,- kwijt....
Maar of ik na dit ook €3500,- kan vangen is twijfelachtig.
Mijn auto ziet er hetzelfde uit, zelfde krasjes en andere kleinigheden....

Zo zal deze ook wel ingeruild zijn, als ik goede prijs vang en meer dan €1500,- zou dat kunnen.....
Maar de kopers hebben wel een miskoop als je totaal bekijkt.
De garage zou dan tenminste €4000,- moeten vangen en dat word lastig na 17 jaren en niet perfecte!

Als je met mijn voertuig tijdens de proefrit langs een garage gaat voelen ze de koppeling, zien de oude sticker tandriem..... en weten ze dat het geld gaat kosten.....
Zo moet je een auto kopen, en vertrouw nooit een verkoper met mooie praatjes.
Zonder APK is onverkoopbaar en als er meer dan 4 maanden op zit nog wel.

Verder weet ik dat je tegen kosten bij een Vakgarage een keuring kan laten doen.
Als je dan koopt heb je gelijk garantie..... ook bij particulier gekochte mits het voertuig goed is.
Ja, ook ik kan als particulier zo garantie bieden die beter is dan deze handelaar!

Wel ga ik komende week alles zelf vervangen, dan kost het geen €2000,- maar €486,- onderdelen!
Veel werk en vieze handen maar welke arbeider verdiende €1500,- in enkele dagen?

De kopers van mijn auto konden kiezen, €1500 zo meenemen of €4000,- met half jaar garantie die ze bij hun plaatselijke vakgarage kunnen claimen dus geen KM rijden.....
Koop nooit bij een handelaar een relatief dure zonder garantie want die verdienen er meestal flink op!
Bij €2000,- inkoop en €4500,- verkoop meer als hij ooit nieuw opleverde bij de dealer!

Dit soort handelaren zijn nauwelijks aan te pakken helaas.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto met verborgen gebreken

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik mis een hoop informatie. Gaat het om een jonge gebruikte auto met redelijke km-stand, of een oudje van 1000 euro, om maar eens wat uitersten te noemen. Of een jong gebruikte auto met een schadeverleden? Vragen, vragen.

atlas1302

Re: Auto met verborgen gebreken

Ongelezen bericht door atlas1302 »

peteroo schreef:Ik mis een hoop informatie. Gaat het om een jonge gebruikte auto met redelijke km-stand, of een oudje van 1000 euro, om maar eens wat uitersten te noemen. Of een jong gebruikte auto met een schadeverleden? Vragen, vragen.
Volgens mij heeft hij hem al weer verkocht :D

Gesloten