LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB biedt te weinig voor auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
fsmink
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2018 21:29

ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door fsmink »

Omdat mijn vader zeer ernstig ziek is en nooit meer auto kan rijden hadden wij besloten de auto te verkopen.
Via via hoorden wij dat de ANWB dat tegenwoordig ook doet. Opgezocht via de site en het kon. Alles ingevuld, foto's gemaakt, een omschrijving van de kleine schades en alles opgestuurd naar de ANWB Vervolgens kregen wij bericht dat de ANWB een gegarandeerde prijs van 1600euro aanbood, en als wij zelf de auto naar Barneveld zouden brengen kregen wij nog 100 euro extra. Zo gezegd zo gedaan. Komt mijn vaders [
partner zaterdag om 11.00 uur bij BCA in Barneveld zegt de inkoper ik geef je 500 euro en dan hoef je de kosten niet te betalen. Waarop zij zegt 500 euro, er is een gegarandeerde prijs van 1600 euro afgesproken. Zegt die inkoper mevrouw het is een oude auto, 500 euro en geen cent meer. Zij heeft toen gezegd dat zij daar niet mee accoord ging en is naar huis gekomen. Meteen de ANWB gebeld, zij vonden het schandalig, want de gegarandeerde prijs moesten zij gewoon betalen.. Vandaag belde eerst de ANWB met een verhaal dat het een oude auto is, en dat de taxatie fout is gegaan. Toen heeft BCA diverse malen gemeld, maar wij moesten maar blij zijn met 500 euro, want wat op papier stond is veel te hoog. De ANWB wist dat het een auto was van 12 jaar oud en 240.000 kilometers. Is hier nog wat tegen te doen, of moet je dit als burger gewoon accepteren. Wij voelen ons heel erg in de maling genomen. Graag zouden wij een reactie van u wilen ontvangen. Vast vriendelijk bedankt. voor het lezen van mijn verhaal. Groeten Fred Smink en Yoke Kemeling.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2018 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door moderatie aangepast

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door mahadma »

Als het bod zwart op wit staat zonder voorbehoud ziet het verhaal er anders uit, maar dat zult u wel niet hebben.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door Appie83 »

17.1 Nadat BCA een gegarandeerde prijs op het voertuig heeft uitgebracht, kan de
verkoopovereenkomst tussen BCA en de gebruiker tot stand komen. Een verkoopovereenkomst
(met betrekking tot het voertuig waarop een gegarandeerde prijs is uitgebracht) komt tot
stand als de gebruiker de gegarandeerde prijs van BCA als aanbod accepteert.

17.2 BCA behoudt zich het recht voor om de gegarandeerde prijs terug te trekken en
vergissingen bij acceptatie te herstellen zonder dat de gebruiker hieraan rechten kan ontlenen.
Blijkbaar is een gegarandeerde prijs helemaal niet zo gegarandeerd. :?
Laatst gewijzigd door Appie83 op 06 mar 2018 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door juliomariner »

U bent natuurlijk niet verplicht de auto aan hen te verkopen. Is verkoop via marktplaats niet wat voor u?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welk merk en type is het . Je kunt op markplaats een indicatie van de prijs vinden.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door witte angora »

fsmink schreef:Omdat mijn vader zeer ernstig ziek is en nooit meer auto kan rijden hadden wij besloten de auto te verkopen.
Via via hoorden wij dat de ANWB dat tegenwoordig ook doet. Opgezocht via de site en het kon. Alles ingevuld, foto's gemaakt, een omschrijving van de kleine schades en alles opgestuurd naar de ANWB Vervolgens kregen wij bericht dat de ANWB een gegarandeerde prijs van 1600euro aanbood, en als wij zelf de auto naar Barneveld zouden brengen kregen wij nog 100 euro extra. Zo gezegd zo gedaan. Komt mijn vaders [
partner zaterdag om 11.00 uur bij BCA in Barneveld zegt de inkoper ik geef je 500 euro en dan hoef je de kosten niet te betalen. Waarop zij zegt 500 euro, er is een gegarandeerde prijs van 1600 euro afgesproken. Zegt die inkoper mevrouw het is een oude auto, 500 euro en geen cent meer. Zij heeft toen gezegd dat zij daar niet mee accoord ging en is naar huis gekomen. Meteen de ANWB gebeld, zij vonden het schandalig, want de gegarandeerde prijs moesten zij gewoon betalen.. Vandaag belde eerst de ANWB met een verhaal dat het een oude auto is, en dat de taxatie fout is gegaan. Toen heeft BCA diverse malen gemeld, maar wij moesten maar blij zijn met 500 euro, want wat op papier stond is veel te hoog. De ANWB wist dat het een auto was van 12 jaar oud en 240.000 kilometers. Is hier nog wat tegen te doen, of moet je dit als burger gewoon accepteren. Wij voelen ons heel erg in de maling genomen. Graag zouden wij een reactie van u wilen ontvangen. Vast vriendelijk bedankt. voor het lezen van mijn verhaal. Groeten Fred Smink en Yoke Kemeling.
Welkom in de wereld van autokopers en autoverkopers... Dit is een gebruikelijke gang van zaken. En dat zal ik je uitleggen.

Afgelopen weekend mijn Matizje eindelijk verkocht. Voor die tijd heb ik 6 of 7 rechtsgeldige overeenkomsten gehad met handelaren, maar ze kwamen geen van allen opdagen omdat ze aan die prijs vast zaten, dat laatste had ik dus wel zo geregeld.... Er was er zelfs eentje die wilde dat ik 160 kilometer naar hem toe ging rijden, dus niet, ik wist precies wat er in Helmond zou gebeuren, exact wat jullie bij de veter hebben gehad. Ze doen stuk voor stuk een 'prachtig' bod, maar als ze eenmaal bij de auto staan wordt het ineens 'een heel ander verhaal'.

Geloof me nu maar, als je een auto wil inruilen weten de handelaren precies alle mankementen te vinden, en als ze hem in handen hebben, dan zijn het de prachtigste auto's, dealer-onderhouden, rijdt als een zonnetje, mankeert niks aan, terwijl ze er verder niet eens naar gekeken hebben.

Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. Als je een rechtsgeldige overeenkomst hebt kun je via de rechter afdwingen dat ze de auto voor die prijs kopen, maar je zult wel heel sterke argumenten moeten hebben. Plus dat alle kosten voor jullie al die tijd doorlopen, en dat weten die handelaren ook.

En nee, via Marktplaats verkopen, daar wordt je ook niet blij van. Net zoals je niet blij wordt van gratis facebook-groepen. Hier ontplofte de mailbox. Maar je zult uiteindelijk toch iets moeten.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door vroem »

Veel dealers hebben (via importeurs meestal) allerlei mooie acties met extra hoge inruil en zo.
Mits de voorwaarden het toelaten , en je mensen kent die een nieuwe auto gaan kopen kan je daar wellicht iets mee.
Verder ben ik erg benieuwd om welk type auto het gaat, en welk uitrustingsniveau. Zonder dat is er weinig zinnigs over te zeggen.
240.000 km is voor de ene auto geen probleem, voor de andere betekent het einde verhaal. En zorg dat je alle boekjes en zo compleet hebt, en bij voorkeur de rekeningen van onderhoud en zo (wellicht nog op te vragen bij garage waart ie in onderhoud was). heb je trouwens al contact gehad met de garage? soms willen die nog wel eens wat betekenen, zeker wanneer er sprake was van een lange relatie met je vader.

Koning Bolo
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:20

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door Koning Bolo »

Probeer in plaats van marktplaats autoscout.nl
Gratis en serieuzere biedingen dan op marktplaats.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door Holy53 »

Koning Bolo schreef:Probeer in plaats van marktplaats autoscout.nl
Gratis en serieuzere biedingen dan op marktplaats.
Lood om oud ijzer. Komen dezelfde handelaren op af.

Koning Bolo
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:20

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door Koning Bolo »

Ik heb anders andere ervaringen en zelfs als het waar zou zijn hetgeen u beweerd dan is de advertentie in ieder geval gratis.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: ANWB biedt te weinig voor auto

Ongelezen bericht door Nevyn »

Zoals Vroem ook al schrijft, kan je niet wat regelen met de garage van je vader ? Zelf kom ik al meer dan 16 jaar bij dezelfde garage en heb zelf een keer een scooter bij ze neer mogen zetten. De scooter bleef van mij en als er een belangstellende was kreeg ik een berichtje.

Gesloten