LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto kopen in Duitsland, hoe en wat?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Pitmaster
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2014 14:58

Auto kopen in Duitsland, hoe en wat?

Ongelezen bericht door Pitmaster »

Hallo, ik ben van plan om in Duitsland een gebruikte auto te kopen. Lijkt een stuk goedkoper dan in Nederland.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Weet iemand hoe verrekening van BPM in zijn werk gaat en hoeveel het is?
TUV keuring versus APK?

Etc. Waar moet ik rekening mee houden, is het uiteindelijk een goed idee om in Duitsland een gebruikte auto te kopen?

Alvast bedankt voor alle posts, Pitmaster

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Auto kopen in Duitsland, hoe en wat?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Google is your friend: https://www.dasimport.nl/kosten/totale-kosten

Niet zo moeilijk toch?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Auto kopen in Duitsland, hoe en wat?

Ongelezen bericht door kokka »

@ pitmaster.
een auto importeren uit Duitsland is heel eenvoudig, je kan inderdaad op heel veel websites terecht met je vragen.
ik zou wel heel erg uitkijken wat je koopt, en bij wie. Er zitten ook in Duitsland veel rotte appels tussen de handelaren.
Zeker in dit geval zou ik de auto goed na laten kijken door dekra, TUV of GTU.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Auto kopen in Duitsland, hoe en wat?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb net eens een paar auto's proberen te vergelijken maar je moet erg uitkijken. De uitvoeringen tussen DE en NL modellen verschillen nogal bij verschillende merken. Zelfs als ze dezelfde aanduiding hebben kan de uitrusting anders zijn. Je moet dus echt een lijstje met features maken als je goed wilt vergelijken. Let ook op de kilometerstand. In Duitsland bestaat niet iets als een NAP. Je moet dus zelf meer onderzoek doen.

Pitmaster
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2014 14:58

Re: Auto kopen in Duitsland, hoe en wat?

Ongelezen bericht door Pitmaster »

Bedankt voor de info, een auto kopen doe ik niet in een dag dus ik ben er nog wel even mee bezig.
Mochten er dingen op dit vlak gebeuren dan meld ik dat hier.

Pit

stofzuigertje

Re: Auto kopen in Duitsland, hoe en wat?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Goedkoop zelf doen of zekerheid?

Er zijn handelaren / bemiddelaars die naast aankoop, transport zelfs garantie kunnen geven tot 6 maanden.
Dus waar en wie, er zitten dure en goedkope tussen en wat wil je?
Vaak meer luxe voor minder geld maar dan moet je geen Marktplaats maar Dealer vergelijking maken.

Op Marktplaats staan ook koopjes maar daar zitten vele twijfelachtige handelaren tussen....
Ik ga hier geen reclame link plaatsen maar er zijn er die voordelig de import en transport regelen maar ook duurdere die tot Bovag garantie
van 3, 6 of 12 maanden toe gaan, wel duurder maar zekerheid en herstel kost veel....
Dus wat wil je?

Gesloten