LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte druklager /koppelingscilinder

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
arjovdberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:43

Kapotte druklager /koppelingscilinder

Ongelezen bericht door arjovdberg » 25 jul 2015 13:54

Beste .

Op 13 december 2013 heb ik van mijn auto de koppelings set en druklager laten vernieuwen, nu na 1,5 jaar is het druklager defect , de garage claimt de druklager bij de leverancier voor garantie ,hoe zit het met de gemaakte uren voor onderzoek wat het probleem was , naar mijn idee is dat ook garantie .
Wie heeft hier ervaring mee .

Grt Arjo vd Berg

snuffel1
Berichten: 3447
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Kapotte druklager /koppelingscilinder

Ongelezen bericht door snuffel1 » 26 jul 2015 08:30

Bedoelt u met kosten voor onderzoek dat de garage de koppeling gedemonteerd heeft om vervolgens te constateren dat het druklager een fabricage fout heeft?. Als dat zo is zal het druklager niet in rekening gebracht worden maar de arbeidsuren wel want de garage heeft de eerste reparatie wel goed uitgevoert. Zeker gezien de tijdspanne van 1,5 jaar is er geen sprake van garantie maar een vorm van coulance die de garagist niet verplicht is te geven.

peteroo
Berichten: 856
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Kapotte druklager /koppelingscilinder

Ongelezen bericht door peteroo » 26 jul 2015 21:34

Tenzij u in die 1,5 jaar tijd 80.000 km of meer hebt gereden vind ik dit wel erg snel. Bovendien slijt een koppeling van veel korte afstanden veel sneller dan bij snelwegkilometers. Kortom, je mag verwachten dat een koppeling veel langer mee gaat.

Als er geen sprake is van een montagefout is de leverancier verantwoordelijk. Ik neem aan dat zowel de montage als het onderzoek naar het defect door dezelfde garage zijn gedaan? Heeft die garage ook de koppeling geleverd?
Laatst gewijzigd door peteroo op 27 jul 2015 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Veldt01
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Kapotte druklager /koppelingscilinder

Ongelezen bericht door Veldt01 » 26 jul 2015 21:42

In de normale wereld wel maar steeds meer garantievoorwaarden in de autowereld gaan ertoe over de materialen (maar niet de uren) te vergoeden (wat op zich wel handig is aangezien het grootste deel van de kosten van een reparatie doorgaans niet de defecte onderdelen zijn).
meer is wellicht haalbaar maar daar gaat een garage normaliter niet uit zichzelf mee komen.
Om een voorbeeld te geven de bobines en/of injectoren in de laatste generaties audi v8 en v10 motoren willen nogal eens redelijk snel de geest geven, Pon vergoed dan wel de materialen maar niet de arbeid (en als je weet dat specifiek het wisselen van de injectoren dagen werk is zul je hier als audi rijder ook niet echt vrolijk gaan worden al heb je garantie....)

peteroo
Berichten: 856
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Kapotte druklager /koppelingscilinder

Ongelezen bericht door peteroo » 27 jul 2015 09:14

Alleen dat al dat laatste is voor mij reden om mijn oude Audi 80 zo lang mogelijk netjes en in orde te houden. Ik kan nog zelf de verdeelkap, bobine en bougies etc vervangen. Roesten doet ie niet.

arjovdberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:43

Re: Kapotte druklager /koppelingscilinder

Ongelezen bericht door arjovdberg » 27 jul 2015 10:41

De koppelingsset met druklager is vervangen in dec 2013 , dit is ook gedaan door de garage waar hij nu staat , ik kreeg problemen 15 juni 2015, ik kwam vanaf mijn werk en van de snelweg af trapte ik mijn koppeling in , ik had toen geen druk meer en kon ook niet meer mijn pook uit zijn vijfde versnelling halen , bij het stoplicht aangekomen onder aan de afrit kreeg ik weer wat druk op de koppeling en kon ik weer schakelen , dit ging wel wat moeizaam .
De volgende dag naar de garage gegaan met deze klacht, de monteurs hebben toen alles nagekeken en geen rare dingen gevonden , ook geen lekkages .
Precies 1 maand later , op 13 juli kwam ik weer van mijn werk af op de zelfde afrit en toen voelde ik al weer wat raars in mijn koppeling , wel wat druk maar niet volledig .
De volgende dag wilde ik thuis weg en stapte in mijn auto , trapte op de koppelingspedaal en nu had ik weer helemaal geen druk, ik kon het koppelingspedaal met mijn pink indrukken .hierop de garage weer gebeld en deze zijn om de auto gekomen , Nu lag er onder mijn auto wel wat olie , na onderzoek bleek de druklager/koppelingscilinder defect te zijn, het reservoir voor de koppelingsolie was ook helemaal leeg.

Gesloten