LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Cindy van uit
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2016 21:28

Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Cindy van uit »

Ik heb mijn Peugeot 207cc bij een garage binnen gedaan , dit om een nieuw dashboard te laten zetten .

Voor het dashboard heb ikzelf gezorgd dit omdat een nieuw 3000 euro was en ik een dashboard 2e hands voor 400 euro had .

De garage gevraagd of dit een probleem was dat ik hem enkel Door hun liet in en uit bouwen . Dit was geen probleem . Kosten hiervoor 518 euro .

Auto is binnen gegaan zonder storingen . Nu is het dashboard vervangen en komt jij terug met storing ..

Storing eps .
En storing meedraaiende koplamp .

Nu is mijn vraag kan ik de garage aansprakelijk stellen ??

Heb hem nu laten uitlezen en het betreft . Bed.eenheid multifunctie te zijn dit onderdeel komt op 380.00 .

Maar hij is binnen gegaan met geen 1 storing ??

stofzuigertje

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het door het gebruikte voordelige onderdeel komt is het jammer maar hoe bewijs je dat?

mh73

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb geen verstand van auto's, maar kan dit niet juist veroorzaakt zijn door het tweedehands dashboard? En is dat dan niet je eigen risico als je voor goedkoop gaat? Goedkoop is vaak duurkoop...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heeft de garage voor de inbouw het dashboard getest en aangegeven dat deze in orde was?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:Heeft de garage voor de inbouw het dashboard getest en aangegeven dat deze in orde was?
Als TS hier geen opdracht voor heeft gegeven omdat dat extra geld zou kosten kun je dit MI niet verwachten. Waarschijnlijk heeft TS ze alleen opdracht gegeven het item in te bouwen.

Als er volgens de opdracht van TS is gewerkt en de problemen door het onderdeel zijn veroorzaakt lijkt me dat dat onder de verantwoordelijkheid van TS valt.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door gemist »

Het dashboard heeft geen invloed op de ECU. En ook niet op de sensoren. Het kan een vieze stekker zijn. Gebeurt wel vaker bij Franse voitures. Maar wel vreemd dat ze het ding zo afleveren.
Ook een raar verhaal. Volgens mij horen we maar de helft.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wie eist bewijst.... Kan jij aantonen dat deze storingen worden veroorzaakt puur en alleen door het inbouwen? Tenslotte heb je zelf het materiaal aangeleverd!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door kokka »

De garage is alleen aansprakelijk als ze fouten zouden hebben gemaakt bij het uitbouwen en inbouwen van de dashboarden.

@ gemist met de huidige electronica in de auto's kunnen de raarste dingen gebeuren.
ik heb met een Audi S4 , sluiting in de servomotor van koplamp hoogte regeling gehad, die blies door heel mn auto's allerlei sensoren op.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Julie4444 schreef:
GJvdZ schreef:Heeft de garage voor de inbouw het dashboard getest en aangegeven dat deze in orde was?
Als TS hier geen opdracht voor heeft gegeven omdat dat extra geld zou kosten kun je dit MI niet verwachten. Waarschijnlijk heeft TS ze alleen opdracht gegeven het item in te bouwen.

Als er volgens de opdracht van TS is gewerkt en de problemen door het onderdeel zijn veroorzaakt lijkt me dat dat onder de verantwoordelijkheid van TS valt.
Dat zijn allemaal aannames die je nu doet. Daarom vraag ik ook aan TS wat er echt is afgesproken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik zeg toch "Als" en "waarschijnlijk"? ;)
Nergens staat dat ik zeg dat het zo gebeurd is.

Brainfreeze
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2011 20:15

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Brainfreeze »

Klinkt alsof de com de de- en montage niet overleefd heeft. Dat is de unit waar ook de verlichtingshendel en die van ruitenwissers aan zit. Hierin zitten ook nog wat zaakjes voor je Abs/Esp. Dit apparaat gaat zeer regelmatig stuk en wellicht kan het gerommel met in en uitbouwen het laatste zetje gegeven hebben.
Gezien uw weg van de minste kosten, kan de garage u ook niet tegemoet komen uit behaalde marge. Ik denk dat u gewoon pech hebt, en ook dit deel voor rond de 100 euro bij de sloop moet zien te vinden....

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Problemen na inbouwen dashboard. Garage aansprakelijk?

Ongelezen bericht door john18 »

Brainfreeze schreef:Klinkt alsof de com de de- en montage niet overleefd heeft. Dat is de unit waar ook de verlichtingshendel en die van ruitenwissers aan zit. Hierin zitten ook nog wat zaakjes voor je Abs/Esp. Dit apparaat gaat zeer regelmatig stuk en wellicht kan het gerommel met in en uitbouwen het laatste zetje gegeven hebben.
Gezien uw weg van de minste kosten, kan de garage u ook niet tegemoet komen uit behaalde marge. Ik denk dat u gewoon pech hebt, en ook dit deel voor rond de 100 euro bij de sloop moet zien te vinden....
Compleet mee eens! Mensen denken zelf goedkoper uit te zijn met zelf alles regelen, maar zien veel over het hoofd! Goedkoop onderdelen bij auto's is regelmatig duurkoop achteraf. Slechte kwaliteit, missende onderdeeltjes, gestolen en wat het meest voorkomt meer storingen na verloop van tijd en meer problemen. Mensen die niet weten wat alles inhoud over materialen van auto's is voor wat mij betreft eigenschuld dikke bult. Garantie is er meestal ook niet.

Gesloten