LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vw Passat 2011

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Cjaveer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017 20:01

Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Cjaveer »

is het normaal als je den auto koopt, je heb hem nog geen 7 maanden dat hij al een nieuwe dsg bak een ketting en nokkenas 2x nieuwe turbo en na reparatie dat je stuurstang kraakt. Bijna 2 maanden in een leenauto hebben gereden. Nu wil ik de auto inruilen, maar bij de vw dealer komen we er niet echt uit.
Heb wel garantie maar ik ben bang dat het zo door blijft gaan is het redelijk dat ik hem in wil ruilen.
Ze willen een andere auto aanbieden maar dat moet ik nog 2000 bij leggen voor de zelfde km stand.
Is dit redelijk ik geloof niet echt dat we rijgenot hebben kunnen gehad.
Heeft iemand een heldere blik op deze zaak?
Ben er wel een beetje gefrustreerd over.
Gr cj

stofzuigertje

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoeveel Km heeft deze gelopen, want het kan bij een ruige rijstijl vorige eigenaar na 150.000 Km beginnen, soms eerder...

En heb je 1 jaar garantie, dan ruilen voor andere want deze lijkt misbruikt door vorige eigenaar.

Cjaveer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017 20:01

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Cjaveer »

Nu 130000 km gelopen, mijn vrouw rijd erin. En die is de rust zelve ligt niet aan het harde rijden.
Had hem gekocht en na 1,5 dag stond ik stil was de dsg bak kapot. En daarna is alles begonnen

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zolang de dealer alle klachten binnen de garantie gewoon oplost kun je heel weinig van de ze eisen (hooguit coulance echter verplicht zijn ze niets).
Als het inderdaad de combinatie Passat, 1.4TSI, DSG en een niet zo nette vorige eigenaar (of een maandagmorgen product) hebt getroffen kun je je lol op (en een andere auto met genoemde motor van dat bouwjaar hoeft zeker niet beter te zijn).
Even googelen op internet is voldoende om te weten dat VAG auto's al jaren niet meer heel goed in elkaar zitten en dat het downsizen van motoren wat vervelende bijwerkingen heeft (dit soort kleine benzinemotoren van VAG (met ketting) maar ook die van bijv. peugeot zou ik mijden als de pest).
Als je persé automaat en betrouwbaar wilt zou ik eerder voor een auris o.i.d. kiezen, zijn niet de fraaiste auto's maar wel betrouwbaar.

Cjaveer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017 20:01

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Cjaveer »

ja daar was ik ook bang voor dat als ze alles binnen de regels doen, ze me ook geen andere auto moeten aanbieden,
Heb daar wel zorgen over want nog een kleine 5 maandagen garantie en dan gaat het voor mij ook veel geld kosten.
Hopelijk komen ze nog met een mooi aanbod.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door thecure »

Waarom is de turbo twee keer vervangen?

Cjaveer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017 20:01

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Cjaveer »

In oktober is hij vervangen en afgelopen week ook hij werd te warm, de monteur erover gesproken en die denkt dat de vorige een fabrieks fout is geweest. Maar hij gaf geen storing aan bij mij en ik denk zelf dat het ergens anders vandaan komt en dat hij op veilige modus verder rijd

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Quark »

Je hebt een auto gekocht die iemand anders net op tijd heeft ingeruild. Dit is gewoon pure pech en ook een garage bedrijf hoeft hierin niet kwaad willend te zijn. Heb zelf jaren geleden in 1985 een keer een golf 1 uit 1983 gekocht. Dacht een jonge auto kan niet veel mis mee zijn van 1e eigenaar. Maar ik heb er alles aan moeten vervangen van blok ( die vol met haar scheuren zat) tot versnellings bak en de remmen. Dit was vanaf de buiten kant ook door de grage niet te zien (blok werd vergoed door garage) De 1e eigenaar had er in gereden alsof het een GTI was en hem op tijd ingeruild.

Cjaveer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017 20:01

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Cjaveer »

Denk het dan ook ja zit er wel mee,
Hopelijk komt er nog een goede oplossing.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door scontra »

CJaveer,

Bijna alle kwetsbare en dure onderdelen van uw Passat zijn inmiddels vervangen.
U zou mogen verwachten dat met de vervanging van deze, als zwak bekend staande, onderdelen de grote problemen in de aandrijflijn (incl. motoronderdelen) zijn opgelost en de auto er weer een behoorlijk aantal km's. tegen zal kunnen.
De nieuw geplaatste en verbeterde onderdelen geven nl. niet dezelfde problemen.
Ik zou u in overweging willen geven om met de auto te blijven rijden aangezien het risico op echt grote en kostbare reparaties inmiddels wel aanzienlijk kleiner is geworden.

Cjaveer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017 20:01

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Cjaveer »

Scontra,
Daar heeft u een punt maar het gevoel is weg. Bij een auto moet je instappen en weten dat hij het doet, ook al is dat niet altijd het geval weet ik ook. Maar dat gevoel heb ik niet meer.
Denk dat dit het begin van meer is en daardoor ben ik het vertrouwen in onze Passat kwijt.
Niet in de mensen die er werken want die zoeken ook naar een oplossing alleen nog niet bekent welke goede oplossing.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door absent »

Dan moet je gewoon op zoek naar een ander bakje voordat de garantie is verlopen. Liever wat bijleggen en met veel plezier de weg op dan dit dramaandagmorgenmodel je humeur laten verpesten....

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Quark »

Dat had ik ook met die Golf in 1985 dus ik heb hem verkocht aan een kennis, die er nog jaren lang zonder problemen in heeft gereden :D

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik zou een beroep doen op het conformiteitsbeginsel. U heeft niet het product gekregen waar u gezien het bouwjaar, km-stand en aanschafprijs op had mogen rekenen. http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Inderdaad staan veel recente VW's en Audi's bekend als rampzalig, al zijn ze niet de enige. Ooit waren auto's binnen enkele jaren weggeroest, maar vandaag de dag mag je verwachten dat een dure auto langer mee gaat dan zes jaar.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Quark »

peteroo schreef:Ik zou een beroep doen op het conformiteitsbeginsel. U heeft niet het product gekregen waar u gezien het bouwjaar, km-stand en aanschafprijs op had mogen rekenen. http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Inderdaad staan veel recente VW's en Audi's bekend als rampzalig, al zijn ze niet de enige. Ooit waren auto's binnen enkele jaren weggeroest, maar vandaag de dag mag je verwachten dat een dure auto langer mee gaat dan zes jaar.
Ts schrijft dat ze werken aan een goede oplossing, dus ik zou ze niet gelijk tegen me in het harnas jagen met een beroep op het conformiteitsbeginsel even geduld en afwachten

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Voor non conformiteit is nu nog een beetje te vroeg, er is nog garantie en de auto rijdt weer. Non conformiteit kun je het op gooien op het moment dat de auto buiten de garantie wederom aan een gerepareerd deel kapot gaat of de auto wederom stil komt te staan. Van een auto van zes jaar oud mag je verwachten dat je er relatief zorgenvrij mee rond kunt rijden.
Als ik het verhaal van de turbo lees denk ik dat het eerste exemplaar schade op heeft gelopen of dat er metaaldeeltjes in de oliekanalen zitten. Turbo wordt door verstopping niet voldoende meer gekoeld en het is maar de vraag of het huidige exemplaar daar geen schade van gaat ondervinden.
Ik zou de auto rijden tot de eerstvolgende grote storing en het dan heel erg snel inruilen op iets betrouwbaarders.....

Cjaveer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017 20:01

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door Cjaveer »

Bedankt voor deze reactie's ben daar een leek in wacht af, en anders doe ik daar een beroep op.

stofzuigertje

Re: Vw Passat 2011

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet van Seat en Skoda dealers die liever diesels verkochten, geen Tsi die er bij hun ook in kwamen.

Verder is de DSG een prima bak mits je normaal zou rijden.
Ik weet ook dat diverse lease maatschappijen daarom jonge goede voertuigen wegdoen voor ze problemen kregen.
Je weet dan niet wie er in gereden heeft, dus wees voorzichtig met zomaar kopen.

Op diverse forums zoals www.problemcar.nl kun je een aantal meldingen vinden over bepaalde voertuigen zoals deze Passat ook daar vaak voorkomt met dezelfde motor ook in andere VAG groep voertuigen.

Gesloten