LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Glen1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 14:53

Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Ongelezen bericht door Glen1992 »

Beste Radar,

Momenteel heb ik een shortlease contract waarbij wordt vermeld dat het mogelijk is om per maand op te zeggen. Bij ingang van het contract betaal ik een vrij hoog bedrag, een bedrag dat overeenkomt met een bedrag van 2 maanden met 40.000km volgens hun voorwaarden. De periode is bedoeld voor 9 maanden, maar omdat ik ga verhuizen wil ik dit contract vroegtijdig opzeggen. Nu wordt er gesproken over een boete over de overige maandbedragen, waar deze boete niet zou worden gerekend indien ik een contract was aangegaan voor 2 maanden en die had verlengd indien ik de auto langer nodig heb gehad.

Mogen zij de boete op basis hiervan eissen, gezien het feit dat ik van begins af aan al een bedrag betaal dat overeenkomt met het bedrag van een leasecontract van 2 maanden, waar het bedrag van 9 maanden aanzienelijk lager had moeten zijn?

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 30 apr 2018 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus u hebt een shortlease afgesloten voor een periode van 9 maanden? Dan moet u die 9 maanden ook uitzitten, of afkopen. Dat u ook 2 maanden had kunnen afspreken en daarna verlengen is achteraf. Dat contract bent u niet aangegeven, dus krijgt u die voordelen ook niet.
In uw overeenkomst staat wat u zou moeten betalen. Als daar een fout in zit moet u dat aangegeven. Alleen heeft het maandbedrag niets te maken met de opzegging wat u wilt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Ongelezen bericht door sjohie »

Glen1992 schreef:Beste Radar,

Momenteel heb ik een shortlease contract waarbij wordt vermeld dat het mogelijk is om per maand op te zeggen. Bij ingang van het contract betaal ik een vrij hoog bedrag, een bedrag dat overeenkomt met een bedrag van 2 maanden met 40.000km volgens hun voorwaarden. De periode is bedoeld voor 9 maanden, maar omdat ik ga verhuizen wil ik dit contract vroegtijdig opzeggen. Nu wordt er gesproken over een boete over de overige maandbedragen, waar deze boete niet zou worden gerekend indien ik een contract was aangegaan voor 2 maanden en die had verlengd indien ik de auto langer nodig heb gehad.

Mogen zij de boete op basis hiervan eissen, gezien het feit dat ik van begins af aan al een bedrag betaal dat overeenkomt met het bedrag van een leasecontract van 2 maanden, waar het bedrag van 9 maanden aanzienelijk lager had moeten zijn?

Met vriendelijke groet,
Als dit zo in de voorwaarden staat, (die jij wel hebt en wij niet), dan zal dat zo mogen. Maandelijks op kunnen zeggen is niet synoniem met maandelijks op kunnen zeggen zonder financiële consequenties. :wink:

Jurritvlag
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:10

Re: Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Ongelezen bericht door Jurritvlag »

Beetje een oud topic, maar bij shortlease is het toch zo dat je iedere week op kan zeggen? Of is dit pas na een bepaalde periode.. Nu begin ik zelf ook een beetje te twijvelen. Ik rij op dit moment ook in een shortlease auto en voor zover ik weet kan ik nu na 2 maanden mijn shortlease contract (de periode) ieder moment van de dag opzeggen zonder boete..
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2020 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jurritvlag schreef:
21 feb 2020 09:06
Beetje een oud topic, maar bij shortlease is het toch zo dat je iedere week op kan zeggen? Of is dit pas na een bepaalde periode.. Nu begin ik zelf ook een beetje te twijvelen. Ik rij op dit moment ook in een shortlease auto via https://www.vwpshortlease.nl en voor zover ik weet kan ik nu na 2 maanden mijn shortlease contract (de periode) ieder moment van de dag opzeggen zonder boete..
Alles valt of staat met de afspraken die gemaakt zijn. U kunt 2 maanden afgesproken hebben met de mogelijkheid om te verlengen, maar je kan op die manier elke duur afspreken. Het resultaat is altijd hetzelfde, je moet uitzitten wat je afgesproken hebt.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jurritvlag schreef:
21 feb 2020 09:06
....... en voor zover ik weet kan ik nu na 2 maanden mijn shortlease contract (de periode) ieder moment van de dag opzeggen zonder boete..
Wat staat er in het contract?

Jurritvlag
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:10

Re: Boete voor opzeggen shortlease-contract?

Ongelezen bericht door Jurritvlag »

Kuklos, dat deze nu per week (5 werkdagen) op te zeggen is. :)

Gesloten