LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gedupeerde FBTO
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2017 22:49

FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door Gedupeerde FBTO »

FBTO auto verzekeringen slechte verzekeringen ooit. wa plus verzekerd schade aan auto. fbto stuurt eigen expert. expert loopt om auto heen gebruikt niet eens autosleutel en concludeert vandalisme. auto slot bestuurderskant heeft intern schade is poging diefstal cq inbraak.

fbto omzuilt alle regels om verzekerde lastig te maken. contra exper mogelijk maar moet aangesloten zijn bij nivre expers van nivre willen eerst 450 euro daarna schade bepalen. experts willen niet wachten totdat fbto rekening betaald. fbto eis is nivre expert inschakelen dus deuren gesloten voor mensen die niet direct 450 euro op zak hebben. fbto klachten neergelegd bij klachtenmanagement. klachtenmanagement stuurt klacht weer naar schadeafdeling die zit lager. schadeafdeling zegt klacht ligt bij klachtenmanagement.

Zo probeert fbto mensen gek te maken. heb schriftelijke getuigenverklaring verkoper auto was particulier 4 getuigen geven op schrift aan dat bestuurderslot perfect bij aankoop was en is. auto net 1 maand gekocht. aangifte staat op poging inbraak ca diefstal fbto zegt aangifte telt niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2017 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast. Deel bericht aangepast. Reden: leesbaarheid

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door thecure »

Gedupeerde FBTO schreef:FBTO auto verzekeringen slechte verzekeringen ooit. wa plus verzekerd schade aan auto. fbto stuurt eigen expert. expert loopt om auto heen gebruikt niet eens autosleutel en concludeert vandalisme. auto slot bestuurderskant heeft intern schade is poging diefstal cq inbraak.

fbto omzuilt alle regels om verzekerde lastig te maken. contra exper mogelijk maar moet aangesloten zijn bij nivre expers van nivre willen eerst 450 euro daarna schade bepalen. experts willen niet wachten totdat fbto rekening betaald. fbto eis is nivre expert inschakelen dus deuren gesloten voor mensen die niet direct 450 euro op zak hebben. fbto klachten neergelegd bij klachtenmanagement. klachtenmanagement stuurt klacht weer naar schadeafdeling die zit lager. schadeafdeling zegt klacht ligt bij klachtenmanagement.

Zo probeert fbto mensen gek te maken. heb schriftelijke getuigenverklaring verkoper auto was particulier 4 getuigen geven op schrift aan dat bestuurderslot perfect bij aankoop was en is. auto net 1 maand gekocht. aangifte staat op poging inbraak ca diefstal fbto zegt aangifte telt niet.
Wat is de oorzaak volgens u dan wel?
En als je niet eens 450 euro op zak hebt, vraag ik me af of het verstandig is om auto te rijden.

Gedupeerde FBTO
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2017 22:49

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door Gedupeerde FBTO »

Oorzaak is poging tot diefstal. En ja ik kan wel auto rijden als ik geen 450 euro zo op zak heb. Ik heb wel geld en inkomsten uiteraard. Maar dat is andere kosten en ook auto rijden hoort daarbij. En ik krijg ook per week mijn geld. Nu een idee dat ik niet zo 450 te voorschijn kan tevoren.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door thecure »

Gedupeerde FBTO schreef:. Nu een idee dat ik niet zo 450 te voorschijn kan tevoren.
Nee, geen idee. Normaal heeft men een spaarpotje voor onvoorziene uitgaven. Wat als de auto een reparatie van 1000 euro nodig heeft?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door Brahms »

Eerst maar eens een nieuw toetsenbord kopen. Er ontbreken wat functies zo te zien.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door kweenie »

En tegelijk een cursus Nederlands...

Maar mijn eerste reactie was ook dat als je een auto hebt, zelfs van zodanige waarde dat wa-plus nuttig is, dat je dan toch wel een buffertje zou hebben om de kosten van de second opinion voor te schieten. Het is te hopen dat er dan geen grote beurt of reparatie aan zit te komen.

Oftewel, beetje eigenaardig dat je boos wordt op FBTO als je eigenlijk je eigen financiën wat te krap hebt gemaakt.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door Har45 »

Beste gedupeerde FBTO,

In algemene voorwaarden FBTO wordt nergens gesproken over een NIVRE expert zie :

https://www.fbto.nl/documenten/Voorwaar ... kering.pdf

10. Hoe bepalen we hoe groot de schade is?
a. Wie berekent het reparatiebedrag?
U in overleg met FBTO.
Onze expert.
- Als u het niet eens bent met het bedrag mag u zelf een expert inschakelen.
- Als onze expert en uw expert het niet eens zijn, berekent een 3e expert het bedrag

Op internet (google) is vast een bedrijf te vinden welke de contra expertise wil uitvoeren op kosten van de FBTO uiteraard alleen indien zij ook vinden dat u in uw recht staat. ( maak hier goede afspraken over op papier)

Verder kunt u nog een klacht indienen bij de KIFID en bij de verbond van verzekeraars

https://www.verzekeraars.nl/actueel/nie ... xpert.aspx

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door Frantic2 »

u heeft wa plus verzekerd en dan is vandalisme niet gedekt. U heeft krassen?{om de auto heengelopen) en nu stelt u dat een potentiële dief uw auto bekrast heeft en alleen interne schade heeft toegebracht aan uw slot???

Welke schade claimt u? Een dief zal de auto niet bekrassen als hij hem wil stelen! Een vandaal wel..... die wil misschien ook nog wel een shroevendraaier in een slot willen poken, gewoon vandalisme....

En dat heeft u niet verzekerd. inbraak wel.... maar er is geen inbraak toch? Wat is er gestolen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik vind dit maar een vaag verhaal. Misschien kan TS de vragen van Frantic eens beantwoorden?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: FBTO autoverzekering omzijlt regels polis

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Onafhankelijke commissie?

Eerst de klachtenprocedure doorlopen en dan meteen op naar het KIFID (dat overigens door de verzekeraars zèlf in leven werd geroepen).

Gesloten