LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Sabine4792
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2018 22:13

Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Sabine4792 »

Ik had mijn Peugeot te koop staan op internet. Hij zou eigenlijk volgende week ingeruild worden, maar de dealer zei zelf, als je er meer voor kunt vangen, moet je dat natuurlijk doen.

Er kwamen kopers, die wisten naar wat voor auto ze kwamen kijken. Want, hij vroeg gelijk naar de distributie ketting ( bekend probleem bij Peugeot 308 THP ), en deze is eind 2016 vernieuwd, kon ik aantonen op de facturen. Allemaal geen probleem. De dame heeft in de auto gereden, straat heen en weer. Heb nog gevraagd of ze niet de snelweg op wilde, wat ik zelf wel zou doen, maar nee, dit was niet nodig, het voelde goed. De kopers waren tevreden, en hebben alle facturen ingezien.

Ik heb erbij gezegd dat de auto anders ingeruild zou worden, en dat ik er dus niet meer in had geïnvesteerd. Verteld, dat ik er nog elke dag in rijd (woon-werk tot de inruil dus), en de auto geen problemen geeft. Maar wat er aan onderhoud aan zou komen, weet ik niet. De auto staat op bijna 190.000, wat ook de reden was dat ik nieuw wilde rijden, omdat je weet dat er dingen aan gaan komen. Klinkt misschien vrij makkelijk, maar mochten hun hem niet kopen zou ik er niet om treuren, omdat de inruil bij de dealer toch al vast stond. De kopers gingen de volgende dag eerst bij een zelfde Peugeot kijken om hun beslissing niet van een auto af te laten hangen, en zouden mij daarna terug bellen.

De dag erna ben ik nog met de auto heen en weer geweest (200km retour), geen problemen, niks aan de hand. Eind van de middag word ik gebeld, ze willen graag mijn Peugeot kopen, en zouden in de vroege avond al langs komen. Ik blij, auto opnieuw uitgezogen, wassen had geen zin in de regen, maar goed, ze hadden hem schoon gezien.

Auto overgeschreven, betaald, en de auto is met ze mee gegaan naar huis.
De volgende dag heb ik ze gebeld, omdat ik €1000 mistte, nadat ik het zelf had staan tellen met mevrouw. Na het tellen in de envelop gedaan, weggelegd, en 's ochtends pas weer erbij gepakt. Voelde me goed genaaid, maar gelukkig hebben we thuis een alarmsysteem met filmopname. Heb hun geen directe beschuldigingen gedaan, heb gevraagd of het misschien ergens was 'mis' gegaan, en ze de kans gegeven om langs te komen om alsnog te betalen. Ze wisten van niks. Daarna verteld dat ik eventueel beelden terug kan kijken, omdat ik toch niet weet wie ik over de vloer heb gehad. Een uur later word ik terug gebeld, dat ze de €1000 inderdaad nog in haar tas had, hoe wonderbaarlijk dat ook kon gebeuren. Moet een wisseltruc geweest zijn, toen ik 3 tellen niet keek om de reserve sleutel uit de lade te pakken ( waar het geld bovenop lag ). Ze kwam na het belletje er gelijk aan, om het te brengen. Al met al, toen al een nare smaak aan dit verhaal, en spijt dat ik hem particulier heb verkocht.

Onderweg word ik gebeld. Ze stond langs de snelweg bij een tankstation met een emissiestoring. Bijzonder, maar veel voorkomend bij Peugeot als ik internet zo door lees. Kan van alles zijn, van bobine tot uitlaat tot de ketting. Hij verloor ook vermogen, maar dat schijnt altijd te zijn, als een soort beveiliging. Na opnieuw starten had hij weer volle vaart dus is ze langs gekomen, maar de storing staat er nog steeds in.

Nu word natuurlijk het discussiepunt wat de storing in houd, etc etc. Ik ben echt niet moeilijk, maar na de poging tot mij in de maling te nemen wat betreft het geld, heb ik nu eigenlijk zoiets van, 'gevalletje karma'. De auto heeft eerder een emissiestoring gegeven, toen is de ketting is vervangen. Dit weten ze en ze hebben die facturen. Daarna heb ik de melding nooit meer gehad. Ik heb 19.000 km gereden sinds de vernieuwde ketting, en nooit iets aan de hand. En bij haar, schiet die er ineens weer in. Echte oorzaak weten we dus nog niet, ze gaat van de week langs de dealer.

Wat zijn mijn rechten? Ik heb verteld, dat de auto zijn laatste beurt heeft gemist, omdat die toch eruit zou gaan. Ik heb er gisteren zelf nog 200km in gereden, niks aan de hand, dus vind dit echt onwijs vervelend. Ze heeft een foto gestuurd van de storing dus het is geen broodje aap verhaal. Maar natuurlijk zit ik er niet op te wachten om te betalen voor de auto, ik heb hem ten slotte niet voor niks verruild voor een nieuwe. En buiten dat, voel ik me vreselijk genaaid door dit stel, door alles wat er aan vooraf is gegaan.

Wat kunnen ze mij verplichten? Of sta ik in mijn recht als ik zeg, verkocht is verkocht? In het onderhoudsboekje staat wat er allemaal gedaan is, wanneer die de laatste beurt heeft gehad, dit hebben ze ingezien voor de koop. Tevens ben ik nog €300 gezakt in prijs en heb ik een set winterbanden op velg meegegeven. De auto staat op bijna 190.000 km. De kans is dus aanwezig dat er onderhoud aan komt, dat was ook mijn eerlijke reden voor de verkoop.

Wie helpt mij uit de brand?

Toevoeging aan dit verhaal; Geld bleek wel echt, later gebrachte geld ook.
Laatst gewijzigd door Sabine4792 op 07 jan 2018 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Sabine4792 schreef: Geen directe beschuldigingen, heb gevraagd of het misschien ergens was 'mis' gegaan, en ze de kans gegeven om langs te komen om alsnog te betalen. Uur later word ik gebeld, dat ze de €1000 inderdaad nog in haar tas had, hoe wonderbaarlijk dat ook kon gebeuren. Moet een wisseltruc geweest zijn, toen ik 3 tellen niet keek om de reserve sleutel uit de lade te pakken ( waar het geld bovenop lag ). Ze kwam na het belletje er gelijk aan, om het te brengen. Al met al, toen al een nare smaak aan dit verhaal, en spijt dat ik hem particulier heb verkocht.

Toevoeging aan dit verhaal; Geld bleek wel echt, later gebrachte geld ook.
Je doet hier wel allemaal directe beschuldigingen, als het een wisseltruck was dan waren ze niet teruggekomen om de rest te brengen. Het lijkt er dus toch op dat er bij het tellen wat fout is gegaan.

Sabine4792
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2018 22:13

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Sabine4792 »

Sorry? Dus u doet nu een leuke beschuldiging naar mij toe.
Bij het tellen was het bedrag juist, 2 keer nageteld. Daarna even niet opgelet, daarna weggelegd en de volgende dag pas weer geteld. En ineens zat er €1000 in haar tas. Blijkbaar is lezen een kunst. Maar heb het verhaal wat verduidelijkt. Pas na ik zei dat er beelden zijn, belde ze ineens terug over dat ze het geld hadden. Maar goed, de beelden komen vandaag binnen..
Bedankt trouwens voor je reactie, maar ik vroeg of ik in mijn recht stond over een auto die ineens kuren heeft.

Sabine4792
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2018 22:13

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Sabine4792 »

Bedankt voor uw reactie. Uit de beelden is inmiddels gebleken dat een van de stapeltjes in haar tas verdwijnt, dit kan niet onbewust lijkt me. Maar inderdaad, ze zijn het komen brengen dus dat probleem is opgelost.

Heb gezegd bij de verkoop dat ik niet weet wat er aan onderhoud aan komt. Alle facturen zijn ingezien.

Baal natuurlijk ontzettend dat dit nu precies nu gebeurd na de verkoop. Maar ik ben dus niks verplicht? Een tegenkoming is schappelijk ja, maar voel me in de maling genomen en wil eigenlijk helemaal geen € meer aan hun of hun auto uitgeven.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door vroem »

is verkoop van particulier naar particulier. Is dus hun risico.
Voordeel voor hen is dat zij hem goedkoper dan wanneer ze bij een garagebedrijf kopen. nadeel dat ze geen poot hebben om op te staan bij problemen.
U heeft zo te lezen alles netjes gedaan.
punt erachter dus.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door mahadma »

Uit de beelden is inmiddels gebleken dat een van de stapeltjes in haar tas verdwijnt, dit kan niet onbewust lijkt me.

Dan is er bewust gegokt en hebben de kopers verloren en gewoon pech gehad. Er zou gewoon eigenlijk bij elke auto een kristallen bol geleverd moeten worden met leugendetector.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent eerlijk geweest over de staat van de auto. U heeft ook inzage gegeven in de history en de koper heeft een proefrit gemaakt. U beide bent particulier, dus er zijn geen wetten of regels te verzinnen die u of de koper iets zou verplichten. De koper had zelfs een aankoopkeuring laten doen, maar deze heeft zelf besloten de auto te kopen in de staat zoals deze nu is. Dat er achteraf op internet te vinden is dat er wel eens een emissiestoring is, dat hadden ze ook vooraf kunnen zien.
U kan niets verplicht worden, gekocht is gekocht.
En met het geld, als het een bewuste actie is geweest is het geweldig dat het op video staat. Komt over als een bekende oplichtingstruc en ook een les voor iedereen: tel altijd het geld na als je het in je handen hebt en geef het dan niet meer af. Gelukkig voor u hebben ze het nog nagebracht.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Als de koper al in staat was om ongezien een stapeltje van het geld ongezien in haar tas te laten verdwijnen, zou ik ook mijn vraagtekens zetten bij de foto die ze gestuurd hebben van de storing (brandend MM lampje?). Dit kan dan net zo goed van een andere auto zijn....
Persoonlijk zou ik het er gewoon bij laten. Mocht de koper er toch werk van willen maken dan moet hij/zij dat maar fijn doen.
Ondanks dat er hier ongetwijfeld wel weer een hele rits wetsartikelen voorbij zullen gaan komen, zou ik mij daar weinig van aan trekken.

v.d.Heyden

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helemaal eens met NeoDutchio. Niks meer aan doen, boot afhouden en vooral niet iets gaan betalen.

atlas1302

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Zoals al gezegd niks meer aan doen, je hoeft je niet schuldig te voelen voor mensen die een stapeltje geld per ongeluk in hun tas stoppen. Risico voor de fijne betrouwbare kopers.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Jesa H »

Sabine4792 schreef:Bedankt voor uw reactie. Uit de beelden is inmiddels gebleken dat een van de stapeltjes in haar tas verdwijnt, dit kan niet onbewust lijkt me. Maar inderdaad, ze zijn het komen brengen dus dat probleem is opgelost.

Heb gezegd bij de verkoop dat ik niet weet wat er aan onderhoud aan komt. Alle facturen zijn ingezien.

Baal natuurlijk ontzettend dat dit nu precies nu gebeurd na de verkoop. Maar ik ben dus niks verplicht? Een tegenkoming is schappelijk ja, maar voel me in de maling genomen en wil eigenlijk helemaal geen € meer aan hun of hun auto uitgeven.
Inderdaad, karma voor oneerlijke kopers.

Als uw verhaal klopt heeft u netjes voldaan aan uw verplichtingen. Zij wisten precies wat ze kochten en hebben de onderhoudsgeschiedenis gezien.

Lekker in hun sop laten gaarkoken, die oneerlijke lui.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door 16again »

Nu koper aantoonbaar niet te vertrouwen is, sluit ik niet uit dat die "emissiestoring" ook verzonnen is.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier geldt simpel “verkocht is verkocht”. Klaar met die zaak.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Brahms »

Lady1234 schreef:Hier geldt simpel “verkocht is verkocht”. Klaar met die zaak.
Juist !

Sabine4792
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2018 22:13

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door Sabine4792 »

Duidelijk verhaal, bedankt voor jullie feedback!

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door madfred »

Ik zou wel heel zuinig zijn op de beelden waar het geld in de tas "valt".

stofzuigertje

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met even hand half over de ingang luchtfilter is voldoende voor emissie storing.
Ik gebruik deze truck voor voordelig inkopen bij dubieuze handelaren die geen motorstoringen willen en niet zo deskundig zijn als ze zeggen.

Of ze storing hadden is niet geheel betrouwbaar en bewezen, maar de diefstal van geld, je had het mee moeten nemen en dan sleutel pakken.
Hopelijk komt die gestolen €1000,- in de buurt van prijs garage dus niet teveel verlies.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Stel dat je hen tegemoet zou komen vinden ze wel snel een ander "gebrek". Gewoon de poot stijf houden. Ze hebben nergens recht op.
Daarbij kunt u aantonen dat ze niet eerlijk zijn. Met dat soort mensen zou ik nooit meer zaken willen doen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door kokka »

stofzuigertje schreef:Met even hand half over de ingang luchtfilter is voldoende voor emissie storing.
Ik gebruik deze truck voor voordelig inkopen bij dubieuze handelaren die geen motorstoringen willen en niet zo deskundig zijn als ze zeggen.
maakt juist dat jou dan niet ook gewoon een dubieuze handelaar stofzuigert? of praat je zoals gewoonlijk weer eens onzin

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auto verkocht, nu hebben kopers problemen

Ongelezen bericht door juliomariner »

In ieder geval nooit een auto aan stofzuiger verkopen :roll:

Gesloten