Auto verzekering

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
geertschenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:07

Auto verzekering

Ongelezen bericht door geertschenk »

Beste Forumlezers,
Bij Unive heb ikeen all risk autoverzekering en dit jaar 2022 een paaltje geraakt (schampschotje) 1500 euro schade.
Geclaimd vergoed minus 100 eigen risico. Achteraf denk ik had ikdie 1500 beter cash aan de schadehersteller kunnen betalen.

Ik vheb namelijk 16 no-claimkorting en als ik binnen 5jaar weer een schade door mijn schuld heb Val ik 5 treden terug.

5 jaar is een hele tijd Een paaltje of i.d. waarvan er miljoenen staan is zo geraakt.
Nu mijn VRAAG . KAN IK NU NOG EEN NO CLAIM BESCHERMER AANVRAGEN. .?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vraag het aan de verzekeraar en overleg wat u het beste kan doen. Het kan zijn dat u achteraf de schade alsnog zelf kan betalen aan de verzekeraar. Mocht dat niet meer lukken, dan kunt u altijd vragen of een no claim beschermer kan. Mocht dat ook niet kunnen houd het op.
Maar enkel de verzekeraar kan hier antwoord op geven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door scontra »

Voor zover mij bekend, kun je de no-claim beschermer alleen gelijktijdig afsluiten met de autoverzekering.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door thecure »

Zijn die er nog wel? Dacht dat de meeste ermee gestopt zijn.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Het is ook een beetje een wassen neus.
Je gaat na een schade niet meer premie betalen maar valt wel 5 treden terug. Dat houdt in dat u bij een andere verzekeraar bijvoorbeeld geen 10 maar nog naar 5 schadevrije jaren kunt opgeven. Dat is direct veel duurder en zo zit u dus vast aan de huidige verzekeraar. Alle schades tot zo'n 1590 euro kunt u het beste zelf dragen. Want uiteindelijk krijgt de verzekering zijn geld wel terug.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met Unive en deze vraag aan hun stellen.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Justmeagain schreef:
27 jul 2022 23:33
Het is ook een beetje een wassen neus.
Je gaat na een schade niet meer premie betalen maar valt wel 5 treden terug. Dat houdt in dat u bij een andere verzekeraar bijvoorbeeld geen 10 maar nog naar 5 schadevrije jaren kunt opgeven. Dat is direct veel duurder en zo zit u dus vast aan de huidige verzekeraar. Alle schades tot zo'n 1590 euro kunt u het beste zelf dragen. Want uiteindelijk krijgt de verzekering zijn geld wel terug.
Nou wassen neus ben ik het niet mee eens, want je krijgt precies waar je voor betaald. Het is wel zeker waar dat je op deze manier bijna vast zit aan je autoverzekering.

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door Bromsax »

Veel verzekeraars geven je de mogelijkheid om achteraf (na de claim) alsnog de schade zelf te betalen. Daarna ga je weer terug naar de situatie zoals voor het voorval.
Dus: zoals al gezegd: vraag dit na bij Univé.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

ja je kan altijd die no claim beschermer afsluiten maar niet meer voor deze schade en denk niet meer voor dit contractsjaar (maar zeker weet je dat niet gewoon vragen wat het kost om nu af te sluiten en of het kan). Van 16 jaar ga je nu naar 11 jaar? Weet je dat zeker, Unive zegt dat je bij meer dan 15 jaar schadevrij je de maximale korting van 80% zal houden ookal heb je geen no claim beschermer. Check dit goed. Dit staat in hun huidige voorwaarden. Je valt wel terug naar 11 schadevrije jaren. Het kost je nu dus niks maar een tweede schade wel.

Schamp schade is dus overspuiten en daar heb je 1500 voor uitgekeerd gekregen? Of is dat naar de schadehersteller gegaan van Unive? Het is best veel voor een beetje lak er zijn goedkopere oplossingen die je had kunnen overwegen, beetje bijlakken bijvoorbeeld. Was de schade dit waard?

Het is nu afgedane zaak en de schade is vastgesteld en betaald nu kan je alleen nog besluiten het terug te betalen.

JJaspers
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2017 12:36

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door JJaspers »

Helaas worden no-claim beschermers vrijwel niet meer aangeboden bij autoverzekeringen. En het is uberhaupt niet mogelijk om deze nog af te sluiten als je al een schade gehad hebt, dit dien je altijd ervoor te doen.

Ik kan zo geen voorbeelden vinden, weet er iemand of de no-claim beschermer nog ergens af te sluiten is?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het topic is haast een jaar oud.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto verzekering

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JJaspers schreef:
08 jun 2023 12:39
Ik kan zo geen voorbeelden vinden, weet er iemand of de no-claim beschermer nog ergens af te sluiten is?
Ja, genoeg te vinden. Aegon, Allianz, Interpolis, om er maar wat te noemen.

Plaats reactie