LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto zonder garantie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door peteroo »

AFS Purmerend schreef:
VanAcht schreef: Heel jammer dat er geen eerlijke autohandelaren meer bestaan. Bij de werkplaatsen/garages verloopt het helaas ook niet helemaal eerlijk tegenwoordig.
Beetje kort door de bocht, die conclusie van jou. Een enkele slechte ervaring en je trekt meteen die conclusie?
Er bestaan nog wel degelijk eerlijke autohandelaren en eerlijke werkplaatsen. De kunst is om ze te vinden......
Ik blijf er bij dat er best redelijk eerlijke bedrijven zijn. Ik kom nu zowat 18 jaar bij mijn vaste garagist en zou bij hun zeker een auto durven kopen. Maar ze vragen wel wat meer dan de handelaar op een achteraf gelegen bedrijventerrein met wiettelers als buren :-)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heeft de verkoper gehoord dat je vader je adviseerde om het ding niet te kopen? Zo ja, dan kan dat in een mogelijke rechtzaak wellicht door de tegenpartij worden gebruikt.

VanAcht
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2016 16:35

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door VanAcht »

AFS Purmerend schreef:
VanAcht schreef: Heel jammer dat er geen eerlijke autohandelaren meer bestaan. Bij de werkplaatsen/garages verloopt het helaas ook niet helemaal eerlijk tegenwoordig.
Beetje kort door de bocht, die conclusie van jou. Een enkele slechte ervaring en je trekt meteen die conclusie?
Er bestaan nog wel degelijk eerlijke autohandelaren en eerlijke werkplaatsen. De kunst is om ze te vinden......
Uhmmm...... Iets met naald en een hooiberg????

VanAcht
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2016 16:35

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door VanAcht »

GJvdZ schreef:Heeft de verkoper gehoord dat je vader je adviseerde om het ding niet te kopen? Zo ja, dan kan dat in een mogelijke rechtzaak wellicht door de tegenpartij worden gebruikt.
Nee verkoper was er toen niet bij.

En inmiddels contact gehad met verkoper om een afspraak te maken bij een werkplaats waar ze mee samen werken. Ik stelde voor om de auto s'ochtends te brengen, waarna ik de probleem kan uitleggen en dat we dan samen even kijken. Ik wil er dus bij zijn, maar de verkoper wilt per se dat ik het s'avonds breng en daar achter laat. Dat wekt wel weer wat argwaan op bij mij.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door peteroo »

Misschien dat hij de boel zwart wil laten oplossen. Oppassen dus.

Ik kom al 18 jaar bij een garage hier in ons stadje. Er gaat best eens iets mis in de hectiek, ze hebben het altijd enorm druk en niet alle monteurs zijn even ervaren, maar ze zullen je nooit bedonderen. Bij deze garage zou ik gerust een auto durven kopen. De halve stad lijkt soms klant te zijn bij deze garage.

Met een wantrouwige houding kom je nergens. Je moet alleen aanvoelen als een bedrijf zaken anders of mooier probeert voor te stellen. Lijkt het te mooi...
Veel mensen willen het snoepje van de week op autogebied, maar dan wel voor de leukste prijs. Maar zoek je een saaie, maar eerlijke en betrouwbare Jap van 15 jaar oud, dan zijn er best leuke auto's te vinden.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door Appie83 »

peteroo schreef:Misschien dat hij de boel zwart wil laten oplossen. Oppassen dus.

Ik kom al 18 jaar bij een garage hier in ons stadje. Er gaat best eens iets mis in de hectiek, ze hebben het altijd enorm druk en niet alle monteurs zijn even ervaren, maar ze zullen je nooit bedonderen. Bij deze garage zou ik gerust een auto durven kopen. De halve stad lijkt soms klant te zijn bij deze garage.

Met een wantrouwige houding kom je nergens. Je moet alleen aanvoelen als een bedrijf zaken anders of mooier probeert voor te stellen. Lijkt het te mooi...
Veel mensen willen het snoepje van de week op autogebied, maar dan wel voor de leukste prijs. Maar zoek je een saaie, maar eerlijke en betrouwbare Jap van 15 jaar oud, dan zijn er best leuke auto's te vinden.
Je beroepen op non-conformiteit is heel leuk. Maar als de handelaar vervolgens zegt dat hij het wil gaan repareren dan breng je je auto naar iemand die je bij de verkoop heeft zitten voorliegen. Dat hij het zwart wil doen heeft denk ik meer te maken met zijn eigen portomonnee dan de kwaliteit van de reparatie. Ik ken ook monteurs en schadeherstellers die in de avonduren extra werk verrichten om zo wat meer over te houden.

Wat betreft de eerlijke en betrouwbare Jap van 15 jaar oud. De verkopende partij weet dit ook en dus zijn de prijzen er ook naar. Van de week heb ik nog een Yaris van de eerste generatie voorbij zien komen (bouwjaar 2000) met 150000 op de teller voor 3000,- (dealeronderhouden). En het uiterlijk van de jappen is ook niet iedereen even blij mee.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door peteroo »

Appie83 schreef:
peteroo schreef:Misschien dat hij de boel zwart wil laten oplossen. Oppassen dus.

Ik kom al 18 jaar bij een garage hier in ons stadje. Er gaat best eens iets mis in de hectiek, ze hebben het altijd enorm druk en niet alle monteurs zijn even ervaren, maar ze zullen je nooit bedonderen. Bij deze garage zou ik gerust een auto durven kopen. De halve stad lijkt soms klant te zijn bij deze garage.

Met een wantrouwige houding kom je nergens. Je moet alleen aanvoelen als een bedrijf zaken anders of mooier probeert voor te stellen. Lijkt het te mooi...
Veel mensen willen het snoepje van de week op autogebied, maar dan wel voor de leukste prijs. Maar zoek je een saaie, maar eerlijke en betrouwbare Jap van 15 jaar oud, dan zijn er best leuke auto's te vinden.
Je beroepen op non-conformiteit is heel leuk. Maar als de handelaar vervolgens zegt dat hij het wil gaan repareren dan breng je je auto naar iemand die je bij de verkoop heeft zitten voorliegen. Dat hij het zwart wil doen heeft denk ik meer te maken met zijn eigen portomonnee dan de kwaliteit van de reparatie. Ik ken ook monteurs en schadeherstellers die in de avonduren extra werk verrichten om zo wat meer over te houden.

Wat betreft de eerlijke en betrouwbare Jap van 15 jaar oud. De verkopende partij weet dit ook en dus zijn de prijzen er ook naar. Van de week heb ik nog een Yaris van de eerste generatie voorbij zien komen (bouwjaar 2000) met 150000 op de teller voor 3000,- (dealeronderhouden). En het uiterlijk van de jappen is ook niet iedereen even blij mee.
Persoonlijk vind ik bv Mazda's van rond 2000 best fraai. Jappen houden hun waarde langer, al moet je je niet gek laten maken. Goede Toyota Starlets blijven duur, terwijl er misschien even goede Jappen zijn die minder moeten kosten.
Hetzelfde als de Volvo 240. Die blijven gewild en dus zeer prijzig in goed onderhouden staat, terwijl je een even goede 740 voor ruim onder de 2000 euro vindt.

VanAcht
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2016 16:35

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door VanAcht »

UPDATE!!!! Ondertussen heeft ook de kachelventilator het begeven. Portier passagierskant vergrendeld niet. Ik heb dus 3050€ betaalt voor een auto die ik nu niet eens voor 2000€ kwijt kan.

Beste mensen,
Voor vandaag had ik een afspraak met de verkoper. Ik zou mijn auto daarheen brengen en zij zouden het dan naar een garage brengen en kijken wat er mis mee is. Aangekomen op locatie (85km rijden) is er niemand te bekennen. GSM wordt ook niet op gereageerd. Ben toen naastgegelen autozaak naar binnen gestapt. Zij hebben mij vertelt dat de buren met wie ik een afspraak had niet aanwezig zijn. Ze zouden ook niet komen vandaag. Dat is raar want ik heb toch echt een afspraak. Hij heeft toch even gebeld en bij hem namen ze wel op. Ik moest wachten. Er zou iemand komen die naar de garage zou rijden.
Na een tijdje wachten is er iemand gekomen. Deze persoon was zoon/medewerker van naastgelegen autozaak en hij zou de auto naar werkplaats rijden. Ik mocht niet mee. "Hij rijdt de auto alleen naar de werkplaats of anders houdt het op" vertelde hij mij. Ik mocht dus niet weten waar ze mijn auto naartoe zouden brengen en moest mijn auto aftsaan aan iemand die ik niet ken en verder helemaal niks met deze zaak te maken heeft. Tegen beter weten in toch de auto meegegeven. Na ongeveer een kwartiertje was hij alweer terug. De katalystator zou niks mis mee zijn. De lambdasonde zou inderdaad vervangen moeten worden. Over de prijs en vervolgafspraak zou de verkoper dan mij mailen. PRIJS!!!!
Ik had toch echt verwacht dat ze het kosteloos zouden vervangen. Aangezien er sprake is van misleiding is dat wel het minste wat ze kunnen doen.

Nou wil ik mijn auto sowieso niet laten repareren op een geheim locatie waar ik niet mag komen.
En wil ik verder geen zaken met ze doen. Het blijkt een behoorlijk malafide zaak te zijn.
Wat kan ik juridisch gezien nu doen. Volgens mij moet ik ze nu in gebreke stellen. Of kan ik gelijk een rechtszaak beginnen voor misleiding. En hoe zit het dan met de kosten. Met mijn bijbaantje van 16u/wk kan ik geen advocaat betalen denk ik.
En wat betreft kataysator. Zij beweren dat het goed is, terwijl de garage waar ik hem gebracht had in mijn woonplaats zegt dag het kapot is. Hij heeft het mij ook laten zien en laten horen. Het klinkt net alsof er een knikker in zit als je er tegenaan tikt.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door peteroo »

Zit er geen rechtswinkel of zoiets in uw buurt? Dit is foute boel, dat is duidelijk. Je moet sterk staan, wil je als hulpeloze en meestal a-technische klant nee zeggen tegen zo'n bedrijf.

Ga, als het even kan naar een fatsoenlijke garage voor een diagnose. Het kan zelfs zijn dat er een storing zit in het systeem maar niet in het motormanagement zelf. Deze mensen weten er volgens mij geen donder van.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Auto zonder garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

VanAcht schreef:Wat kan ik juridisch gezien nu doen. Volgens mij moet ik ze nu in gebreke stellen. Of kan ik gelijk een rechtszaak beginnen voor misleiding. En hoe zit het dan met de kosten. Met mijn bijbaantje van 16u/wk kan ik geen advocaat betalen denk ik.
Als je inkomen en vermogen laag is dan kun je goedkoop aan een advocaat komen door middel van een toevoeging. Je moet de tegenpartij sowieso in de gelegenheid geven om dit buiten de rechter om op te lossen.

Ik heb deze casus niet goed op het netvlies maar een beroep op de misleidende handelspraktijk of dwaling is denkbaar en dan kun je de overeenkomst vernietigen. Als dat niet mogelijk is dan is ligt herstel voor de hand.

Gesloten