LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische versnellingsbak Peugeot 308

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ponton1600le
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 19:55

automatische versnellingsbak Peugeot 308

Ongelezen bericht door ponton1600le »

De automatische versnellingsbak begon ineens bij het op en terugschakelend te klappen en schakelde te laat op.
Auto naar dealer Nefkens te Zeist gebracht en de diagnose was dat de regelunit in de bak defect was en vernieuwd moest worden. Kosten ruim 1500 euro.
De auto is nieuw aangeschaft, is net 3 jaar oud en heeft pas 38.000 km gelopen.
Auto wordt door echtgenote en dochter zeer rustig bereden. Kick-down is nog nooit gebruikt.
Door dealer coulance bij Peugeot Nederland aangevraagd en de conclusie was dat ik zelf maar ruim 1100 euro moest ophoesten!
Ik heb bezwaar gemaakt bij Peugeot Nederland en hun antwoord was dat ik het maar bij de dealer moest uitzoeken.
Dealer vindt dat zij mij al genoeg tegemoet zijn gekomen.
Ik vindt dit ongehoord en schandalig!!
Zo behandel je dus een trouwe klant.

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: automatische versnellingsbak Peugeot 308

Ongelezen bericht door schoepioen »

Ja, het is triest, maar zo handelen importeurs tegenwoordig ("zoek het maar uit met de dealer"). Voor heel veel merken geldt dit tegenwoordig. De dealer wil echter geen kosten maken aan iets waar hij geen schuld aan heeft en die hij ook niet vergoed krijgt (en in dit geval van Peugeot NL vergoed zou moeten krijgen). Ook wel begrijpelijk, maar hij vertegenwoordigt wel het merk en voor jou als klant/consument mag je meer verwachten.

Dit is een mankement dat niet bij zo'n jonge auto c.q. auto met zo weinig km's mag voorkomen. Ik zou contact opnemen met je rechtsbijstand wat je nu het beste kunt doen. Zal je relatie met de dealer er waarschijnlijk ook niet leuker op maken, maar dat zij dan maar zo denk ik dan.

Gesloten