LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Freek1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:31

Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Ongelezen bericht door Freek1987 »

Dag allen,

Ik ben al een tijdje bezig om mijn auto te verkopen. Nu was ik vandaag bezig om deze aan te melden bij een wat grotere organisatie en viel mij het volgende op:
Ik liet de auto gratis taxeren, helaas gaf ik per ongeluk een niet bestaand e-mail adres op. De waarde die werd gegenereerd was substantieel hoger dan wanneer ik een wel werkend e-Mail adres invoerde. Ik neem aan omdat zij een bevestiging van de waarde naar het e-mail adres sturen... mijn vraag is of anderen hier ervaring mee hebben. Ik vind het nogal een flauw concept. Heb het meerdere malen geprobeerd en er blijft hetzelfde uitkomen. € 3700 met een verkeerd e-mail adres € 3114 met een werkend e-mail adres.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Ongelezen bericht door mahadma »

En als je gaat "verkopen" dan blijkt de opgegeven waarde toch minder ........

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies wat Mahadma zegt. De consumenten fora staan er vol mee. Je moet wel heel wanhopig zijn om daar je auto aan te verkopen

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Ongelezen bericht door witte angora »

Freek1987 schreef:
15 jan 2020 14:37
Ik ben al een tijdje bezig om mijn auto te verkopen.
En je krijgt handelaar na handelaar na handelaar na handelaar zeker? En ondertussen lopen de kosten door.

Ik zit er over te denken het ding aan het eind van de rit meteen maar in te ruilen. Bij particuliere verkoop kun je wat meer krijgen, maar voor je hem verkocht hebt... :(

Maar om op je vraag terug te komen: ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat kan. Je zou toch denken dat zo'n systeem bij het verzenden van de 'offerte' niet kan zien of het een wel of niet bestaand mailadres is. Maar goed... tegenwoordig kan er meer dan ik denk.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kom maar op, we kopen graag in. Geen afgekauwde wrakken natuurlijk van 20 jaar oud, maar jonge auto`s.
Als die batterij auto`s een feit worden voor heel Nederland kan je jouw dieseltje wel bij de kliko zetten, niemand raapt hem gratis op en inruilen al helemaal niet meer. Wie wil zo`n ding nog? :shock:

Autosloperijen willen het spul al helemaal niet meer, het levert nul pinuts op. Particulier verkopen, hou op schei uit...geld toegeven zal misschien nog wel gaan.

Weet je wat er gaat gebeuren, saneringsregeling zoals bij die oude vergane glorie binnenvaart scheepjes. Oud ijzer prijzen en een bonus regeling voor de motor en aandrijvingen.

Doei, doei.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hoe kon u dat antwoord dan lezen op dat niet bestaande mail adres?

Ik zou trouwens maar eens wat topics lezen over die inkoop organisaties. Dan ziet u er wel vanaf hem echt aan te bieden.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Autoverkopen via grote inkooporganistaties

Ongelezen bericht door marc1766 »

Ik heb goede ervaring met auto vendi

Gesloten