Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Timmie1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2021 20:28

Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door Timmie1985 »

Goedendag,

Ik heb sinds kort weer auto, heel fijn.
Maar ik heb een bewindvoerder en nu blijkt dat het bijna niet te doen is om een auto te verzekeren wanneer je onder bewind staat. Ik vind dit een vorm van discriminatie, aangezien ik geen schulden heb en alles netjes wordt betaald. Alsof mensen onder bewind geen auto mogen rijden of een absurd hoge premie moeten betalen bij een speciale verzekeraar.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad ?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door scontra »

Timmie1985 schreef:
27 okt 2021 20:42
Goedendag,

Ik heb sinds kort weer auto, heel fijn.
Zodra de kenteken op naam is gesteld moet er ook een WA-verzekering zijn/worden afgesloten.
Als u dat nog niet heeft gedaan, dan maar per direct regelen, anders heeft u nog een bijkomend probleem.
Niet uitstellen !!

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door lievemarie »

Misschien kan iemand anders de verzekering op zijn naam nemen? Verzekerde hoeft niet de bezitter van de auto te zijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door grun »

lievemarie schreef:
28 okt 2021 12:19
Misschien kan iemand anders de verzekering op zijn naam nemen? Verzekerde hoeft niet de bezitter van de auto te zijn.
Voor zover ik weet kan dat alleen als dat de partner is die op hetzelfde adres woont.
https://www.autoverzekering.nl/vragen/a ... am-zetten/

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
28 okt 2021 12:19
Misschien kan iemand anders de verzekering op zijn naam nemen? Verzekerde hoeft niet de bezitter van de auto te zijn.
Dan zal TS toch als regelmatige bestuurder opgegeven moeten worden. De verzekeraar baseert de premie dan op die gegevens.
Doe je dat niet, dan kan dit grote problemen opleveren bij schade én kans op registratie vanwege fraude.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

lievemarie schreef:
28 okt 2021 12:19
Misschien kan iemand anders de verzekering op zijn naam nemen? Verzekerde hoeft niet de bezitter van de auto te zijn.
Erg handige tip voor iemand die al onder bewind staat. Maar niet heus.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
28 okt 2021 12:37
lievemarie schreef:
28 okt 2021 12:19
Misschien kan iemand anders de verzekering op zijn naam nemen? Verzekerde hoeft niet de bezitter van de auto te zijn.
Dan zal TS toch als regelmatige bestuurder opgegeven moeten worden. De verzekeraar baseert de premie dan op die gegevens.
Doe je dat niet, dan kan dit grote problemen opleveren bij schade én kans op registratie vanwege fraude.
De premie word berekend op naam van de verzekerde, niet op naam van de bestuurder. Ik ben eigenaar van een auto en ik heb 12 schadevrije jaren en zit daarmee op de maximale no-claim. Mijn vrouw heeft nog bijna geen schade vrije jaren (heeft nooit gereden) en is nu neergezet als regelmatige bestuurder. Met mijn korting bouwt zij nu voor haar no-claim op.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
28 okt 2021 14:45
Lowieze schreef:
28 okt 2021 12:37
lievemarie schreef:
28 okt 2021 12:19
Misschien kan iemand anders de verzekering op zijn naam nemen? Verzekerde hoeft niet de bezitter van de auto te zijn.
Dan zal TS toch als regelmatige bestuurder opgegeven moeten worden. De verzekeraar baseert de premie dan op die gegevens.
Doe je dat niet, dan kan dit grote problemen opleveren bij schade én kans op registratie vanwege fraude.
De premie word berekend op naam van de verzekerde, niet op naam van de bestuurder. Ik ben eigenaar van een auto en ik heb 12 schadevrije jaren en zit daarmee op de maximale no-claim. Mijn vrouw heeft nog bijna geen schade vrije jaren (heeft nooit gereden) en is nu neergezet als regelmatige bestuurder. Met mijn korting bouwt zij nu voor haar no-claim op.
U heeft het over uw partner, ik heb het over een andere bestuurder die geen partner of kind van je is en niet op hetzelfde adres woont.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Timmie1985 schreef:
27 okt 2021 20:42
Goedendag,

Ik heb sinds kort weer auto, heel fijn.
Maar ik heb een bewindvoerder en nu blijkt dat het bijna niet te doen is om een auto te verzekeren wanneer je onder bewind staat. Ik vind dit een vorm van discriminatie, aangezien ik geen schulden heb en alles netjes wordt betaald. Alsof mensen onder bewind geen auto mogen rijden of een absurd hoge premie moeten betalen bij een speciale verzekeraar.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad ?
U zult niet zonder reden een bewindvoerder hebben. Blijkbaar hebt u eerder een auto gehad, dus ook een verzekering. Vraag uw bewindvoerder contact op te nemen met die verzekeraar.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vraag me af of de bewindvoerder moeilijk doet of de verzekeraar, is het de verzekeraar zoek dan even op het www, daar staan er genoeg die u willen helpen....

Johda
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2021 19:19

Re: Autoverzekering wanneer je onder bewind staat?

Ongelezen bericht door Johda »

Breien heeft gelijk, je bewindvoerder kan dit gewoon voor je regelen

Gesloten