LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben op zoek naar...

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door HHans »

Hallo Allemaal,

Omdat ik zelf een leek ben op dit gebied, en er naar mijn mening best een aantal deskundigen op autogebied hier te vinden zijn, aan hen de volgende vraag:
Ik ben op zoek naar een tweedehands auto. Richtprijs € 15.000,-
Ik rijd plm. 30.000km per jaar, waarvan ongeveer 10.000km in de stad.
De auto moet betrouwbaar en zuinig in gebruik zijn, moet voldoende ruimte en enige status hebben. Ik denk aan een station-uitvoering.
Wat moet ik nemen, diesel- of lpg?
En welk merk raden jullie me aan?

Groet, Hans

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Het hangt natuurlijk ook samen met jouw gebruikswensen. Ook of je met meerdere personen dan wel alleen in de auto zit en of je vaak langere afstanden rijdt. (30.000km per jaar kan ook korte afstanden zijn). In de kleine klasse heb je niet zoveel te zoeken m.i. In de kleine middenklasse zijn de VW Polo (wel duur) en de Skoda Fabia (goed) prima alternatieven. Met name de SDI/TDi versies. In de middenklassers blijven de VW Golf, Ford Focus, Toyota Corolla, Nissan Almera, Peugeot 306 en Skoda Octavia favoriet. Allemaal leverbaar met een Diesel en relatief ruime auto's. Outsiders in het algemeen zijn de kleinere Japanse merken en de Koreanen. Die laatsten zijn goed te koop voor relatief weinig geld. Ik weet niet waar je precies woont in NL maar je kunt ook even kijken bij een paar betrouwbare kwaliteitsbedrijven, zoals Colle in Susteren (L), Schipper in Nibbixwoud (NH), Auto Centrum Halle (Gld) of W&S in Alphen a.d. Rijn. In de prijsklasse waar je zoekt bieden deze lieden voldoende aan, incl. BOVAG garantie etc. Ik zou niet zo snel kiezen voor een auto van een handelaar, en ook niet voor LPG. Met name de modernere auto's rijden vaak uitermate slecht gas. Communicatie tussen de computers is daarvan de oorzaak. Moderne diesels zijn betrouwbaar, rijden als benzinewagens en vaak ook goed betaalbaar. Je kunt ook kijken op www.automening.nl en/of www.autoweek.nl. :!:

Mr. Hans de Gruyter

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Mr. Hans de Gruyter »

Ik kocht een fijne auto bij mijn dealer in Gouda, Van Loon. Doen in
Honda en nog wat merken. Prima adres! Ook in deze prijsklasse.


Succes - Hans

lexus ls200

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door lexus ls200 »

he lada gek

Mees N.

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Mees N. »

m alloot p er d efinitief!! Rot toch op hier menneke!

Gast

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Gast »

En toch heb ik nog steeds dat goede advies, stomme poepbelg! koop een Lada op LPG. Maar dat snappen belgen niet, en Hans ook niet want die is dom. M.V.G. M.P.D.

Frans Vrolijk

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Frans Vrolijk »

Net een enge ziekte, MPD, de Fordrijder van het forum.
Maar ik weet je te vinden, met je puberale verhalen steeds.
Samen met mijn vrienden zullen we je steeds weer van het
forum en elders vegen.

Een dombo in een Ford die anderen afzeikt als een
brommerrijder? Tja.....

Gast

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Gast »

Hoor ik nu een lama schijten? Oh nee dat is die Frans. Pleur toch op man, je bent gewoon een sukkel!

Cees H.

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Cees H. »

Kijk dit bedoel ik elders nu. Ontsierende discussies, omdat er een oproerkraaier steeds maar weer de boel verstiert. Waarom?
Kennelijk in zijn eer(tje) aangetast. Leidt tot iritaties en dan gaan
mensen steeds onaardiger reageren.
Dit was toch voor andere doeleinden bedoeld redactie? :(

Gast

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door Gast »

In Barneveld zit pon occasions (www.ponoccasion.nl) Zij hebben volkswagens in diverse prijsklasse en niet ouder dan 3 of 4 jaar.
persoonlijk vindt ik VW een betrouwbaar merk.

Waar je op moet letten wanneer je een lpg auto wil dat het een auto is die motorisch lpg aankan. Ik bedoel overal kunnen ze lpg inbouwen maar niet elke auto is er geschikt voor. Zelf hebben we ook Ford lpg gereden dit was absoluut geen succes, veel kosten aan de auto gehad. Op een bepaald moment trokken de kleppen helemaal krom.
Nu er weer voor gekozen om VW (tdi) te gaan rijden en het bevalt ons helemaal goed. Voor ons nooit geen lpg auto meer!!

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: Ben op zoek naar...

Ongelezen bericht door HHans »

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reakties.
Jammer dat dit forum door een enkeling verziekt wordt, ik hoop maar dat de redaktie passende maatregelen zal nemen.
Nog benieuwd naar mijn keuze?
Het is een VW Golf TDI geworden. Fijne auto.

Groet, Hans

Gesloten