LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzinemeter Ford Focus

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Dickt
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:57

Benzinemeter Ford Focus

Ongelezen bericht door Dickt »

Hoi,

Sinds 4 jaar heb ik een Ford Focus. De benzinemeter bleef vanaf het begin altijd de stand aangeven, ook al was het contact uit. De meter zakte dus niet terug naar nul. Ik dacht dat hoorde.
Nu sinds een paar maanden zakt de meter wel terug naar nul wanneer ik de motor uitzet. Helaas zakt hij ook wel naar nul tijdens het rijden. Pas na opnieuw starten gaat de meter weer de correcte stand aanwijzen. Als de meter naar nul zakt dan is de computer qua verbruik en max. afstand op hol en geeft streepjes. De storing lijkt voornamelijk te komen na het tanken. Bij de laatste APK beurt heb ik dit aangegeven bij de ford dealer, deze had geen idee wat er aan de hand kon zijn.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Voor mijn idee is de meter al die jaren niet correct geweest en heb ik nu het probleem.
Bij de beurten is het de medewerkers nooit opgevallen dat de meter een stand bleef aangeven

Alvast bedankt voor de reacties

Wesley van Vuuren
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2007 18:50

Re: Benzinemeter Ford Focus

Ongelezen bericht door Wesley van Vuuren »

DE VOLKSWAGEN FOX RIJDT ABSOLUUT NIET ZUINIG

In November 2006 heb ik een splinternieuwe Volkswagen Fox 1.4 aangeschaft bij een erkende Volkswagen Dealer.
Deze zou, zoals ook in het informatie boekje staat, gemiddeld rond de 1 op 15/16 rijden en op de snelweg 1op 18.(stadsverkeer 1 op 11/12)
Echter niets is minder waar. Mijn Volkswagen Fox en, na mij erin verdiept te hebben meer FOX rijders ,berijden met een 1.4 motorinhoud
maar tot maximaal van 1 op 13.

En zelfs op de snelweg A15 – Hoogvliet – Nijmegen rijdt de Fox (aaneengesloten stuk door geen files en oponthoud) 1 op 12.7 echter hun reclames geven een hele andere indruk (zie onderstaand):



Benzinemotoren

De 1.4 is extra uitgerust met onder meer stuurbekrachtiging en een in hoogte en lengte verstelbaar stuur.
Beide pittige benzinemotoren weten optimaal rijplezier te combineren met lage verbruikscijfers.
En als het om onderhoud gaat, is de Fox uiterst bescheiden.

Brandstofverbruik:
Verbruik binnen de bebouwde kom, l/100 (km/l)
8,7-8,8

Verbruik buiten de bebouwde kom, l/100 km (km/l)
5,6-5,7

Ben na 1,5 maand teruggegaan naar de garage en die gaven inderdaad aan “nee hoor mijnheer van Vuuren, de 1 op 18 bereik je

alleen met een standaard 1 liter of 1.2 Volkswagen Fox”, de VW 1.4 berijd een max van , “u geeft het zelf al aan, 1 op 13 “.
Echter volgens Internetbronnen en het informatieboekje dat ik bij de verkoop hebt mogen ontvangen is dit totaal niet correct.
Mijn rijstijl is normaal, niet harder dan 100.

Bovenstaande informatie is ook bekend bij Automobielbedrijf Pon en Volkswagen Nederland echter die wimpelen het verhaal af alszijnde.”
U kunt zeggen wat u wilt maar toch rijdt de VW Fox 1.4 met een verbruik van 1 op 13 en reparaties kunnen we niet op uitvoeren er mankeert niets aan uw auto waarschijnlijk ligt het aan uw rij stijl of aan het weer en wegomstandigheden.

Ik heb de proef op de som genomen en ben afgelopen weekend naar Limburg gereden. 140 km heen.Ik heb dit in de avonduren gedaan ,lekker rustig en ben 90 gaan rijden over het gehele traject van de snelweg. Ik kwam uit op een verbruik van 1 op 13.2.
Wat is er nu beter dan geen files, geen oponthoud, een goed weertje( het was 9 graden) geen regen. Volgens bovenstaande informatie

Zou deze dus nou minstens 1 op 16 moeten kunnen halen? Die van mij komt ver onder het gemiddelde.

ZIJN ER MEER MENSEN MET DIT PROBLEEM? MELD U AAN!!!

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Benzinemeter Ford Focus

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Dickt zegt:
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Voor mijn idee is de meter al die jaren niet correct geweest en heb ik nu het probleem.
Begin januari overkwam mij iets soortgelijks in Roemenië toen ik op de terugweg naar Nederland mijn brandstoftank tot de nok toe vulde met diesel. Ik zelf berijd overigens tot volle tevredenheid een Ford Focus 1.8 TDDI van medio 2002. Direkt na het voltanken en wegrijden bij het tankstation bemerkte ik tot mijn schrik dat de brandstofmeter op de helft was blijven staan. Eigenlijk op het zelfde punt waarop ik ging tanken. Na een flink aantal kilometers gereden te hebben ging de brandstofmeter, tot mijn geruststelling, langzaam maar zeker weer naar bijna vol. Bij de volgende tankbeurt op de Oostenrijks/Duitse grens herhaalde zich dit vreemde fenomeen. Zelf had ik het idee dat de meterproblematiek veroorzaakt werd door het te vol tanken van de brandstoftank. Sinds ik mijn brandstoftank niet meer nokvol gooi, schijnt het probleem zichzelf te hebben opgelost. Een andere verklaring heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Gesloten