LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betrouwbare Garage's zijn die er ook!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
keesmodderman
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2007 11:09

Betrouwbare Garage's zijn die er ook!!

Ongelezen bericht door keesmodderman »

Hallo Medegebruikers

Ik lees op het forum dat er veel slechte auto bedrijven zijn.
Maar hebben jullie ook goede ervaringen met autogarages.
Dat vraag ik omdat ik zelf een gebruikte auto zoekt, mijn Volvo 460 is afgelopen december total loss gereden, terwijl die op de parkeerplaats voor ons huis stond en de bestuurder is na het ongeluk er vandoor gegaan.
Gelukkig was ik goed verzekerd, en ik heb mijn geld binnen 3 weken gekregen.
Ik zoek nu eigenlijk een Opel Astra uit 1999/2000 of toch weer een Volvo S40 Classic van 1998/2000.
Ik hoop dat er mensen zijn die iets kunnen vertellen over betrouwbare garages liefst in de kop van NoordHolland.

Bedankt alvast

Kees

Laat maar zitten, ik ben al voorzien.

Kees

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Betrouwbare Garage's zijn die er ook!!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Betrouwbare Garage's zijn die er ook
Nee, da's net zoiets als vragen naar een preutse prostituee.

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Betrouwbare Garage's zijn die er ook!!

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Betrouwbare garages zijn er voldoende maar het ligt er alleen aan wat je onder betrouwbaar verstaat. Beide genoemde type auto's staan zeker niet bekend als superbetrouwbaar en bevinden zich in een segment waar veel al richting het oostblok is verdwenen.
Wil je een auto die nog jarenlang dienst kan doen dan zou ik persoonlijk mijn wensen iets bijstellen en bovendien een garage opzoeken die alleen auto's met volledige historie (NAP) aanbiedt en bovendien ook een aardige reputatie heeft.
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dat kom je bij de genoemde garages terecht en krijg je als service precies waar je voor betaald.

willem de 16de
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:28

Re: Betrouwbare Garage's zijn die er ook!!

Ongelezen bericht door willem de 16de »

Nee, da's net zoiets als vragen naar een preutse prostituee
Geinig vergelijk maar antwoord is schot in de roos!

Beste keesmodderman,

Je vraagt eigenlijk of er nog eerlijke mensen zitten onder de sjacheraars. Wat vroeger de paardenhandelaren waren zijn nu de autohandelaren geworden. Nette pakken en gladde praatjes maar fijn voor hun dat u niet in hun gedachten kunt kijken.
Zij bedienen zich ALTIJD van listige bijna ondoorzichtige trucjes en wanneer zij dat niet zouden doen, worden ze door hun concurrenten overspeelt. Weer even later bestaat het bedrijf alleen nog voor de curator. (FAILLIET)
Met andere woorden. Wees niet naief bij het kopen van een tweede hands auto. Eerst kijken of de handelaar lid van de BOVAG is en ook een volledige BOVAGgarantie wil geven. Zonder die twee voorwaarden onmiddellijk afnokken :!:
Garages en handelaren, die lid van de BOVAG zijn, hebben wat te verliezen wanneer u, bij uw verhaal wegens gebleken gebreken van de aan u, door hen verkochte auto, hun tent wordt uitgejaagd.
Geen enkele garage wil door de BOVAG geroyeerd worden en dat staat voor een redelijke zekerheid van vertrouwen te kunnen hebben in geval van service/garantie.
Maar bij de aanschaf van - en het vaststellen van de waarde van de door hun aangeboden auto kan wanneer u onwetend, naief en te goedertrouw bent een heleboel fout gaan waar de Bovag niets aan kan doen. Zaken zijn nu eenmaal zaken, meneer de Dombo :!: wordt er dan geroepen.
Daarom adviseer ik u met klem om een slimme zakenman of vrouw uit uw kennissenkring te vragen om even mee te gaan omdat het zaken doen, naar uit uw vraagstelling blijkt, niet uw sterkste kant te zijn. Goed om dat bij jezelf vast te stellen echter onaanvaardbaar om daar steeds de dupe van te worden terwijl dat te voorkomen was.
Succes met uw aanschaf :!: :idea: :wink:

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: Betrouwbare Garage's zijn die er ook!!

Ongelezen bericht door Realman »

mijn advies is doe zelf kennis op en als u daar geen zin in heeft dan zou ik naar een bovag of een andere erkende garage gaan, vergelijk auto's met elkaar en koop niet direct de eerste die u ziet, de tijd nemen met een aanschaf van een auto dat werkt 9 van de 10 keer met u.

Gesloten