LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brom-mobiel reparatie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
nightwolf
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:51

brom-mobiel reparatie

Ongelezen bericht door nightwolf »

hallo

ff kort omschreven, mn moeder heeft jaren geleden een brom mobiel gekocht er mee gereden geregeld onderhoud en reparaties laten uitvoeren echter was er altijd wat brandstofleidingen die met tiewraps werden vastgezet en bouten die miste etc.

tot plots op n dag dr auto vreemd deed en mn moeder mij belde en ik ging kijken, voor mijn gevoel en kennis lag het probleem aan de steekassen die voor de aandrijving op de voorwielen zorgde. aan de hand van dat ben ik naar brommobieel center limburg gegaan hier in roermond. daar vertelde ik over het probleem en de man gaf direct aan dat het inderdaad de steekassen leken te zijn derhalve die nogal snel versleten bij een jdm. vervolgens mn moeder in kennis geesteld kort erna haalde hun de brommobiel op enkele dagen laten kreeg mn moeder te horen dat de motor stuk was en niet op alle cylinders liep en dat ze daar niks aan deden omdat er toch geen onderdelen voor te krijgen was doordat jdm inmiddels niet meer bestaat ..
en dat ze dan wel de motor konden vervangen met een uit een schade-autootje.
toen ik contact met hun opnam zeiden ze dat ze een compressie meting hadden gedaan en zo konden zeggen dat de motor stuk was daarop antwoorde ik dat ik dat een hele prestatie vond bij een diesel auto zonder bougies
echter omdat ik weet hoe lastig enkele onderdelen te krijgen zijn leek het vervangen van de motor mij een goede secundaire oplossing waarom ik zei dan vervang de motor maar zolang die maar goed en veilig rijd waarop ze antwoorden ja dat doen we maken hem helemaal in orde voor je moeder.

nu maanden later is het ding nog niet gerepareerd echter zeggen ze wel dat ze de motor hebben vervangen maar doordat het een andere motor is heeft die miscomunicatie met de boordcomputer waardoor die niet blijft lopen als die al start en ze dus denken dat er een storing in zit.

had ook al meerderen malen erover gebeld iedere keer is er wat anders tot het me de kont uithing afgelopen week en ik er op bezoek ben gegaan.

ze lieten me de auto zien de motor leek nog precies dezelfde te zijn als die er in zat origineel, en de schade auto waarvan de motor afkomstig zou zijn liet hij me ook zien echter ipv een auto die van achter was aangereden zat deze van voor totaal in elkaar
toen ik vroeg hij hij dan garantie kon geven dat de vervangen motor wel goed was zei hij nee was maar licht tikje die auto is alleen over het dak gerold meer niet waarop ik weer vroeg ja maar als de voorkant in elkaar zit en jullie de motor niet uit elkaar halen hoe weet je dan dat die 100% in orde is waarop de man zegt ja die auto is alleen over het dak gerold.

al met al wordt het erg frustrerend en hebben ze dat ding nog steeds niet conform afspraak gemaakt en tellen dan wel zon 1000 tot 1200 euro voor het vervangen van de motor die niet loopt.

wat en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

nightwolf
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:51

Re: brom-mobiel reparatie

Ongelezen bericht door nightwolf »

onrelevante antwoorden zijn kun je ook voor je houden

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: brom-mobiel reparatie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Raar antwoord.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: brom-mobiel reparatie

Ongelezen bericht door crazyme »

nightwolf schreef:
22 sep 2019 19:22
onrelevante antwoorden zijn kun je ook voor je houden
Zo, lekker sympathieke reactie zeg. Deze mag je ook voor je houden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: brom-mobiel reparatie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie dat ze inderdaad niet meer bestaan, maar €1200,- betalen voor niet werkende.....

Ook op marktplaats diverse JDM verdacht goedkope en vermoedelijk moeilijk om nog onderdelen betaalbaar te vinden.
Er waren gewoon ooit teveel merken en dan is het jammer dat je verkeerde merk hebt gekozen.

Gesloten