Car Driver Deals Piramidespel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Gelukkig ben ik zelf geen slachtoffer. De firma Atvangarde BV handeld onder de namen Car Driver Deals en Vindiq heeft, als ik de media mag geloven, een piramide constructie gemaakt met huurauto's. Klanten betalen 12 of 24 of 36 maanden een bedrag vooruit, en 'leasen' dan een auto. Die auto's bleken echter niet van Car driver deals te zijn, maar bleken gehuurd. En CDD stopte met betalen waarna de werkelijke eigenaar de auto's ging terugeisen. Vaak nog met persoonlijke bezittingen erin.

Nu lees ik dat er gedupeerden zijn die net voor dit debacle een auto op deze manier geleased hebben, betaald hebben, en nog geen levering kregen - en zeer waarschijnlijk hun geld kwijt zijn. Dat is toch behoorlijk zuur.

Wie weet leest CDD dit en willen ze reageren? of is er iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? Of een soortgelijke constructie eerder gehoord heeft?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk niet dat cdd zal willen reageren. Die hebben op een botte manier flink gecasht en willen liefst met de Noorderzon vertrekken.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Erthanax »

De kans dat CDD hier gaat reageren lijkt mij nul. Ze hebben een piramideconstructie opgetuigd en waarschijnlijk geprobeerd zoveel mogelijk geld in eigen zak te steken. Ik las bij nos.nl dat ze sommige auto's "doorverhuurden" voor de helft van het maandbedrag dat de leverancier in rekening bracht aan CDD. Wat valt er dan nog door CDD uit te leggen?

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De vraag is nu wie er acher cdd zit. Anderzijds vraag ik me af of iemand die een auto ter goeder trouw huurt de auto ontnomen kan worden.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat is geen vraag, dat staat gewoon in het artikel op de Telegraaf site.
De gebroeders Jan en Geert Golsteijn, die in de directie van CDD zitten, bieden vrijdagmiddag per mail aan klanten hun excuses aan voor ’de ontstane chaos’.
Quote komt uit het artikel op de Telegraaf site waar ik naar linkte.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Goede aanvulling. Zelf heb ik geen abo op de telegraaf, dus ik wist dit niet. Justitie krijgt het druk.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door markmark1974 »

J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 22:09
De vraag is nu wie er acher cdd zit. Anderzijds vraag ik me af of iemand die een auto ter goeder trouw huurt de auto ontnomen kan worden.
Het schijnt dat dat in de algemene voorwaarden stond - voor de slachtoffers vind ik het wel bijzonder heftig en heel naar.

Er komt een andere vraag in me op. Op hetzelfde adres van Car Driver Deals staan nogal veel BV's actief. Stel nou dat je een auto van hen hebt afgenomen en een financiering erbij van hun andere BV (ze hebben een aparte financierings BV) -

dan krijg je de situatie bij faillisement dat de financierings-BV (waar dezelfde 'boefjes' achter zitten) gewoon zijn betaling blijft eisen.
Dan heb je dus een piramide-spel ++ gemaakt. Het is maar een gedachte hoor, maar kan me voorstellen dat dit kan spelen.

Het zou heel veel toevoegen als zich hier een slachtoffer van hen zou melden.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dit is geen pyramide spel. Het is een rare en foute constructie maar een pyramide spel is toch echt heel wat anders...

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door rvjapio »

Zet uw verhaal in de krant.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Methusalah schreef:
17 jun 2021 09:58
Dit is geen pyramide spel. Het is een rare en foute constructie maar een pyramide spel is toch echt heel wat anders...
Dit piramide-verhaal wordt door Media gesuggereerd - een verhuurder van auto's vroeg 700 euro per maand voor een bepaalde bolide en zag op de website van Car Driver Deals dat ze voor 400 werd aangeboden.

Dan heb je heel veel orderinstroom en vooruit betalende klanten nodig om leveranciers een tijdje te betalen. En na een tijdje - zakt de piramide in elkaar.

Enfin, als ze failliet zouden gaan krijgt de curator het vast boven water. En als het zo is mogen de bestuurders hun borst natmaken.
Ben wel benieuwd wat het met hun andere BV's doet.

sake1987

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door sake1987 »

Beetje raar dat je het hele bedrag vooraf betaald.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Revoked »

Methusalah schreef:
17 jun 2021 09:58
Dit is geen pyramide spel. Het is een rare en foute constructie maar een pyramide spel is toch echt heel wat anders...
Helaas. Het CDD heeft inderdaad meer overeenkomsten met een "Ponzi-scheme". En zelfs de ABN zit er (weer eens) vuist diep in.
De CDD oprichters zijn al een tijdje zeer comfortabel het land uit, en dè Bank is echt heel betrouwbaar hoor.
Inderdaad, àlle alarmbellen zijn afgegaan, maar dat werd vakkundig gemaskeerd... Zoals altijd: het gaat weer om veel geld, niemand krijgt straf en de burger de rekening.
Aan de andere kant: als je ziet dat een auto bij leasemaatschappijen X, Y en Z €1200 per maand kost, en bij CDD maar €400, hoort er dan niet iets te gaan knipperen in het jonge hebberige menselijke brein? Ik begrijp ze wel, mensen die met alle geweld een prachtige bak willen, maar "ohne Mohs, nichs loß". En kopen blijft goedkoper. Ik ben ook begonnen met een verrotte Corsa1.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door kuklos »

Revoked schreef:
17 jun 2021 20:29
En zelfs de ABN zit er (weer eens) vuist diep in.
Heb je hier een bronvermelding van?


Als ik zie hoeveel legitieme ondernemers bij ABN Amro voor een gesloten deur staan zou me dit verbazen. En toch ook weer niet. Helaas.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Revoked »

kuklos schreef:
Heb je hier een bronvermelding van?


Als ik zie hoeveel legitieme ondernemers bij ABN Amro voor een gesloten deur staan zou me dit verbazen. En toch ook weer niet. Helaas.
Telegraaf.nl: ABN Amro betrokken bij 'piramidespel' met leaseauto's | Financieel | Telegraaf.nl.
https://www.telegraaf.nl/financieel/949 ... easeauto-s

En ja, het is met opzet via een dochteronderneming. Bij succes wordt die "onderneming" dan "verkocht" aan de ABN , omdat bonussen niet meer mogen. Gebeurt aan de lopende band hoor, bij elke bank.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door kuklos »

Revoked schreef:
17 jun 2021 20:47
kuklos schreef:
Heb je hier een bronvermelding van?


Als ik zie hoeveel legitieme ondernemers bij ABN Amro voor een gesloten deur staan zou me dit verbazen. En toch ook weer niet. Helaas.
Telegraaf.nl: ABN Amro betrokken bij 'piramidespel' met leaseauto's | Financieel | Telegraaf.nl.
https://www.telegraaf.nl/financieel/949 ... easeauto-s
Dank voor de link.
Revoked schreef:
17 jun 2021 20:47
En ja, het is met opzet via een dochteronderneming. Bij succes wordt die "onderneming" dan "verkocht" aan de ABN , omdat bonussen niet meer mogen. Gebeurt aan de lopende band hoor, bij elke bank.
Sorry, maar dit complot blijkt absoluut niet uit jouw link. Quatsch dus.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
17 jun 2021 21:01
Revoked schreef:
17 jun 2021 20:47
En ja, het is met opzet via een dochteronderneming. Bij succes wordt die "onderneming" dan "verkocht" aan de ABN , omdat bonussen niet meer mogen. Gebeurt aan de lopende band hoor, bij elke bank.
Sorry, maar dit complot blijkt absoluut niet uit jouw link. Quatsch dus.
Dat is geen quatsch, en evenmin een complot. Dat is gewoon standaard werkwijze, en ook niet per se iets mis mee.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
17 jun 2021 21:56
kuklos schreef:
17 jun 2021 21:01
Revoked schreef:
17 jun 2021 20:47
En ja, het is met opzet via een dochteronderneming. Bij succes wordt die "onderneming" dan "verkocht" aan de ABN , omdat bonussen niet meer mogen. Gebeurt aan de lopende band hoor, bij elke bank.
Sorry, maar dit complot blijkt absoluut niet uit jouw link. Quatsch dus.
Dat is geen quatsch, en evenmin een complot. Dat is gewoon standaard werkwijze, en ook niet per se iets mis mee.
Kom maar op met die onderbouwing dan. Jij bent toch zo van de feiten?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk om je heen, zou ik zeggen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Revoked »

Het is een standaard geworden in het bankwezen. Maar als je daar per se bewijzen van wil, dan mag je jezelf wat meer verdiepen in het financiële wereldje. Zomaar alles afdoen als "kul" omdat je het niet wil/kan geloven, en verwachten dat alle info in hapklare brokken wordt aangeleverd, is precies waar ze op rekenen bij het bankwezen.
Maar goed, je gelooft het niet en dat mag. Ik vind het helemaal prima.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Car Driver Deals Piramidespel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik moest vooral hieraan denken.
Erthanax schreef:
17 jan 2021 18:27
Vandaag heb ik een nieuw werkwoord geleerd, zeeleeuwen. Interessant verschijnsel.

Gesloten