LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Carglass ruiten origineel of imitatie?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door encore »

De originele ruit..kan niet. Die is juist vervangen. Maar goed. TS kan dus naar de GlasConcurrent voor een af-fabriek exemplaar

frederik45
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2014 21:47

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door frederik45 »

ik denk dat het niet zo van belang is welk merk ruit je krijgt
echter wat wel vaststaat is dat carglass schrikbarend duur is met autoruiten
heb dit zelf al een paar maal ondervonden dat een gewone ruit voor mercedes sprinter bij carglas geplaatst ruim 400 euro kostte
de zelfde ruit bij een erkend bedrijf in autoruiten kostte geplaatst 200 euro incl en geen eigenbijdrage
vandaar ook die zgn gratis ruiten wissers die betalen we daar ook zelf

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door encore »

Tja, en nog erger is het dat de meeste mensen het laten declareren bij de autoverzekering. En dan maar blijven denken dat het gratis is.
Overigens haal ik mijn ruitewissers altijd bij de prijsvechters, het liefst na de aanbiedingen. En voor 5 tot 10 euri per set ( da's toch al gauw 3 wissers ) heb ik weer een jaartje schone ruiten. Merk Zalmeeenzorgzijn

p.saras
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 19:42

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door p.saras »

Het enige wat TS nu weet is dat zijn auto uit Turkije komt en de vervangende ruiten uit Zuid-Afrika...
Nou en...

Heb een reportage gezien over ruiten van VW, voor de Passat die in Duitsland worden gemaakt kwamen ze uit de VS, moesten in Europa (voor ze naar Duitsland gingen) een behandeling onder gaan en daarom werd er een spiegelsteuntje op gelijmd en dan door gestuurd naar VW.
De hele grap ging om geld, belastingvoordelen, invoerrechten. Kortom waar halen we de prijs gunstigste vandaan.
In dit geval komen ze dus uit Zuid-Afrika naar een centraal magazijn waar Autotaalglas, Carglas en dealers uit putten.

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Het zal mij worst zijn ik hebt 2x in mij leven een ruit gehad van deze firma en was goed tevreden en geen problemen ....

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door Quark »

BertvanEck schreef:Het zal mij worst zijn ik hebt 2x in mij leven een ruit gehad van deze firma en was goed tevreden en geen problemen ....
Ben ik het mee eens, ze hebben mijn ruit er ook perfect ingezet. Het heeft mij 250 euro eigen risico gekost en ze zijn duur maar dat betaald dan weer de verzekering ( en indirect ikzelf weer aan extra premie) Heb ook wel eens een ruit op de sloop gehaald voor 50gulden en deze zelf geplaatst, maar toen was het nog niet plakken maar met een touwtje in de rubbers wringen :D zou dit een originele zijn geweest :?

westreenen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2004 08:54

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door westreenen »

Carglass koopt dezelfde ruiten bij dezelfde leveranciers als wij dat doen wij zijn ook een autoruitservice en de ruiten die wij bestellen ziet vaak geen logo meer in want als je een ruit wil met logo moet je die bij de dealer bestellen. Wij bestellen de autoruiten altijd wel waar die orgineel vandaan komt er zijn in nederland 3 glas leveranciers. Ze mogen deze alleen niet meer verkopen met het orginele logo.
Dus als Carglass autoruiten verkoopt met een logo dan klopt dat niet.
Ik weet ook zeker dat alle mensen die een ruit zelf moeten betalen bij ons de helft goedkoper uit zijn.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door eleven »

westreenen schreef:Carglass koopt dezelfde ruiten bij dezelfde leveranciers als wij dat doen wij zijn ook een autoruitservice en de ruiten die wij bestellen ziet vaak geen logo meer in want als je een ruit wil met logo moet je die bij de dealer bestellen. Wij bestellen de autoruiten altijd wel waar die orgineel vandaan komt er zijn in nederland 3 glas leveranciers. Ze mogen deze alleen niet meer verkopen met het orginele logo.
Dus als Carglass autoruiten verkoopt met een logo dan klopt dat niet.
Ik weet ook zeker dat alle mensen die een ruit zelf moeten betalen bij ons de helft goedkoper uit zijn.

Dus jullie zijn de mobiele autoruitservice, die thuis komen repareren en of op parkeerplaatsen staan?

Thefloris7
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2014 16:43

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door Thefloris7 »

Origineel niet want er staat geen TOYOTA op mijn ruit, maar dat beweren ze toch ook niet, of.....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door bprosman »

Op Amerikaanse auto's staat ook geen merk van de auto in de ruit maar bijvoorbeeld Mopar. Overigens beetje off-topic want dat heeft ook nog een andere reden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mopar

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Voorruit van de wat oudere auto van mijn vrouw kapot,Carglass gebeld wat een ruit kost zonder verzekering
685 Euro.
Bij een ander erkend bedrijf een prijs opgevraagd 325 Euro en deze ruit komt van een hele grote glasleverancier.
Zo een grote organisatie als Carglass kost handen vol met geld,dure directie,veel managers,TV en kranten reclame,provisie voor de verzekeringen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

HARRIE48 schreef: Zo een grote organisatie als Carglass kost handen vol met geld,dure directie,veel managers,TV en kranten reclame,provisie voor de verzekeringen.
Maar goed dat er nog van die grote bedrijven met veel te veel personeel bestaan: als ieder bedrijf klein en superefficient zou werken zou de werkeloosheid tot dramatische hoogte stijgen. :-)

westreenen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2004 08:54

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door westreenen »

eleven schreef:
westreenen schreef:Carglass koopt dezelfde ruiten bij dezelfde leveranciers als wij dat doen wij zijn ook een autoruitservice en de ruiten die wij bestellen ziet vaak geen logo meer in want als je een ruit wil met logo moet je die bij de dealer bestellen. Wij bestellen de autoruiten altijd wel waar die orgineel vandaan komt er zijn in nederland 3 glas leveranciers. Ze mogen deze alleen niet meer verkopen met het orginele logo.
Dus als Carglass autoruiten verkoopt met een logo dan klopt dat niet.
Ik weet ook zeker dat alle mensen die een ruit zelf moeten betalen bij ons de helft goedkoper uit zijn.

Dus jullie zijn de mobiele autoruitservice, die thuis komen repareren en of op parkeerplaatsen staan?
Nee dat zijn wij zeker niet wij repareren niet op parkeerplaatsen en bij bouwmarkten wij zijn een erkend focwa aangesloten autoruitservice.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zou me niet zo'n zorgen maken om de herkomst van de ruit. Veel automerken bestellen gewoon hun ruiten bij St gobain, Pilkinton e.d. (de A merken).
Heb extreem slechte exemplaren gezien uit Polen, turkije en China. Soms zie je vooruiten die op een behoorlijke strook van onderen vervormen / golven of zelfs bellen/pitjes vertonen en dat kan de bedoeling niet zijn.
Waar ik me wel zorgen over zou maken is de enorm wisselende kwaliteit van het door Carglass geleverde werk. Strik genomen kun je ervan uitgaan dat in de buitenlucht gemonteerde ruiten meer geschikt zijn voor luie autoeigenaren want het eindresultaat is niet meer dan matig (een goede ruitzetter werkt in een goed verlichte / droge hal en neemt de tijd).
Moet je de ruit zelf betalen dan loont het vrijwel altijd om een onafhankelijke glaszetter te zoeken. Deze kan het werk doorgaans voor een fraktie van de consumentenprijs van Carglass (de verzekeraar betaald op basis van uitgeknepen raamcontracten maar een fractie hiervan) vele malen netter uitvoeren.

Gesloten