LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computerstoringen Citroen C3

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Joris2
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2005 17:10

computerstoringen Citroen C3

Ongelezen bericht door Joris2 »

Twee jaar geleden heb ik een nieuwe auto gekocht, een citroen C3. Na een jaar begonnnen de problemen. Rijdend op de snelweg constateerde de in de auto ingebouwde computer een probleem. Als reactie daarop ging de auto 20 a 30 kilometer per uur rijden. Een levensgevaarlijke situate op de snelweg waar iedereen 120 km per uur rijdt!
Inmiddels is mij dit 7 keer overkomen. De auto is meerdere keren naar de garage geweest. Daar is hij helemaal nagekeken en is er waarschijnlijk een nieuwe computer geinstalleerd. Dit heeft helaas niet mogen helpen. Afgelopen week reed ik weer 30 op de snelweg. Mijn vraag is of er meer mensen zijn met dit probleem bij een auto van Citroen. Graag reacties!

yubi
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:07

Re: computerstoringen Citroen C3

Ongelezen bericht door yubi »

Ik heb hier helaas ook ervaringen mee gehad. Dit is dan ook de reden dat ik NOOIT meer een Franse auto koop. Het ging bij mij om een Citroën ZX 1.8i Furio. Ik had deze auto 1 jaar en had 26 gebreken, waarvan 17 verschillend van aard (raamrubbers, fusékogels, afgebroken versnellingspook, speling aandrijfas, loslatend interieur, kachelradiator lek enz enz enz.). Echter ook 9 (!) keer terug geweest naar de dealer voor electrische motormanagementproblemen. Heb twee keer een nieuwe computer gekregen, nieuwe potentiemeter, schoonblazen injectiesysteem, maar de problemen bleven: inhouden, horten, stoten, afslaan bij stationair (dus bij elk stoplicht!): één groot drama. Gelukkig allemaal garantiewerk, maar ik heb de auto vaker niet dan wel gehad.
Uiteindelijk is ie twee weken bij de dealer geweest en hebben ze er een Xantia 1.8i naast gezet: vervolgens alle losse motor onderdelen uitgewisseld. Resultaat? Xantia liep goed, mijn ZX niet. Het is eigenlijk alleen op te lossen door je hele (!) draadboom te laten vervangen. Toen ik hoorde wat dat zou gaan kosten (indertijd 8 a 9.000 gulden vanwege weken aan manuren) heb ik m uit wanhoop weggedaan.
Ik had graag beter nieuws verteld, maar dit is mijn verhaal. Ik rijd sindsdien Japans (Mazda) en wil niets anders meer.
Groet.

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: computerstoringen Citroen C3

Ongelezen bericht door binkie »

Joris,

Je zou is kunnen kijken op dit forum: http://www.problemcar.nl/index.php. Hier tref je van alle merken de nodige problemen aan, maar ook adviezen e.d.
Er zitten veel monteurs van dealers/garages op dat forum en die kunnen je zeker verder helpen.
Overigens heb ik hetzelfde meegemaakt met een Opel Vectra van nog geen 2 jaar uit. Die viel ook midden op de snelweg A2 diverse keren helemaal stil. Prettig als je dan, zoals ik in dat geval, op de meest linkse rijbaan rijdt. Bij die auto (na 2 maanden heb ik hem geretourneerd naar de dealer en het volledige bedrag teruggekregen) is ook eerst de computer vervangen. Dit was echter niet het probleem, want het zat hem in een ander (vrij klein) onderdeel. Weet even niet meer de juiste naam daarvan. Mocht het me te binnen schieten, laat ik dat nog wel weten.

Gesloten