LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

Mijn auto is 11 januari gestolen, op 22 januari teruggevonden en omdat hij niet meer startte overgebracht naar de garage. Auto was beperkt casco verzekerd dus ook tegen diefstal. Drie keer is een expert van de dekra bij de auto geweest,omdat de auto motorisch niet in orde is en niet start..nu krijg ik vandaag te horen van de verzekering dat de auto geen schade heeft?????? Inderdaad van buiten is er geen schade maar de motorische schade dient de verzekering toch ook te vergoeden????Ik ga hier natuurlijk niet mee akkoord, de behandelaar van de verzekering gaat me nog terugbellen hierover..word vervolgd..ondertussen loopt de motorrijtuigenbelasting maar door....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Natascha1975 schreef:Mijn auto is 11 januari gestolen, op 22 januari teruggevonden en omdat hij niet meer startte overgebracht naar de garage. Auto was beperkt casco verzekerd dus ook tegen diefstal. Drie keer is een expert van de dekra bij de auto geweest,omdat de auto motorisch niet in orde is en niet start..nu krijg ik vandaag te horen van de verzekering dat de auto geen schade heeft?????? Inderdaad van buiten is er geen schade maar de motorische schade dient de verzekering toch ook te vergoeden????Ik ga hier natuurlijk niet mee akkoord, de behandelaar van de verzekering gaat me nog terugbellen hierover..word vervolgd..ondertussen loopt de motorrijtuigenbelasting maar door....
Het is enkel verzekerd wanneer dit gebrek is veroorzaakt door de dieven.
Wanneer het komt na dat zij de auto normaal hebben gebruikt zou jij hetzelfde probleem hebben gehad na enige tijd en valt het dus niet onder de verzekering. Je zult dus moeten gaan bewijzen dat het komt door de diefstal de expert heeft vastgesteld dat dit niet het geval is.

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

Dat is zeker veroorzaakt door de dieven; de auto was motorisch in orde en ook aantoonbaar goed onderhouden...het lijkt er nu op dat dat ik de boef ben ipv het slachtoffer.....

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat is er dan motorisch niet in orde? Is de motor, door de dief, compleet in de soep gedraaid? Of is de accu leeg?

stofzuigertje

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Sinds 22 januari terug en hoe traag is deze garage dan?

Als je niets vinden moeten ze dat eerlijk zeggen en andere laten kijken.
Het kan door diefstal komen maar ook toeval zijn.
Een iets oudere heeft wel eens meer een zoekopdracht die lastig te vinden is.

Een dealer en handelaar hadden een automaat ingeruild.. geprobeerd en uiteindelijk gedumpt voor vriendenprijsje!
Deze bleek na erg lang zoeken geen automaten maar gewone versnellingsbak olie te hebben.
De te dikke Normale bak olie en iets te hoog waren dus oorzaak van vreemd gedrag van deze automaat en beide bedrijven vonden revisie te duur.

Ik was met spoelen en olie €28,- materiaal kwijt en enkele uren zoeken.
Bij controle olie pijl niet alleen te hoog maar ook verkeerde, geen automaten olie maar totaal andere kleur.......
Ja, leuke verrassing en goedkoop opgelost dus leuk voor mijn maar zo zie ik dat een monteur ook geen helderziende is en elke fout van leerling monteur kan oplossen!
Dit kan ook met deze gestolen gebeurd zijn.
Vooral fouten houd niemand rekening mee.

Ik had wel uren online gezeten en van alles gelezen maar dat hadden beide garages ook al gedaan...
Zoek maar eens een leerling monteur die geen verschil tussen automaat en handgeschakeld leerde!
Wel is de plaatselijke dealer er niet blij mee, ik verkocht deze weer aan de dochter van de vorige eigenaar..... en dat zagen zij!
Perfect rijdende en zij betaalde minder als zij ooit voor inruil van deze probleem auto boden!

Een andere garage vragen lijkt me handiger als ze de oorzaak niet weten te vinden.

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

De garage mag niks doen; mogen alleen doen wat de expert zegt; ik heb er geen verstand van maar er is iets met de nokkenas of zoiets; dus de expert maakt een rapport op waar hij in schrijft wat zijn bevindingen zijn en stuurt dat op naar de verzekering die dan gaat bepalen wat jij als schadebedrag krijgt...het is een heel gedoe...de expert is al drie keer hiervoor bij de garage geweest; als mijn garage de auto had kunnen herstellen hadden zij het allang gedaan

stofzuigertje

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij nokkenas dan zou de ketting of tandriem versprongen moeten zijn.

Graag even merk en type auto en bouwjaar eventueel met motor type en dan kan ik kijken wat er in theorie fout zou kunnen zijn.
Wel vind ik het vreemd dat je op verzekering wacht en de garage niet verder gaat na zoveel tijd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natascha1975 schreef:De garage mag niks doen; mogen alleen doen wat de expert zegt; ik heb er geen verstand van maar er is iets met de nokkenas of zoiets; dus de expert maakt een rapport op waar hij in schrijft wat zijn bevindingen zijn en stuurt dat op naar de verzekering die dan gaat bepalen wat jij als schadebedrag krijgt...het is een heel gedoe...de expert is al drie keer hiervoor bij de garage geweest; als mijn garage de auto had kunnen herstellen hadden zij het allang gedaan
En hoezo heeft dat met de diefstal te maken?

stofzuigertje

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een ketting motor die met olie druk spanner werkt kan bij tekort of verkeerde olie niet goed spannen en verspringen ketting dus verkeerde stand nokkenas veroorzaken.
Bij ruige rijstijl en niet of te laat bijvullen of verkeerde olie door de dief is in theorie mogelijk.

Daarom , Welk Merk & Type auto + welke motor...... en wanneer bij hoeveel Km terug was laatste onderhoud?


Een ingesleten nokkenas wegens tekort olie is weer andere oorzaak maar dan had je vermoedelijk bij weinig door dief gereden ook al zelf tekort en dan is het eigen schuld...
Ik moet eerst meer weten voor betrouwbaar antwoord.

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

Golf gti van 2005 maar de auto is goed onderhouden dus nogmaals als ik zelf was blijven rijden in de auto reed ik er nu nog in; na de diefstal is de auto gewoon kapot gereden zo moeilijk is dat toch niet???????

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

En laatste onderhoud december 2017 bij de garage dus alles was in orde; auto reed super geen enkel probleem, na de diefstal is de auto gevonden en starte niet dus wie heeft het laatste erin gereden??? Ik niet

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef maar gauw zelf opdracht om te repareren, want de verzekeraar gaat dit echt niet betalen.

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

Ik ga dat ook niet zelf betalen...volgens mij heb jij een plank voor je kop....

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

Kijken als ze jouw auto pikken en je krijgt hem kapot terug; kijken hoe jij dan reageert

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Holy53 »

Natascha1975 schreef:Ik ga dat ook niet zelf betalen...volgens mij heb jij een plank voor je kop....

Jij vraagt hier om advies? En valt dat tegen dan reageer jij zo?

stofzuigertje

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Golf GTi is zeer diefstal gevoelig helaas.... maar na stuk gaan blijkbaar weggezet en de eigenaar mag het oplossen.

Vaak worden deze geplukt voor onderdelen en vind je niets meer.
De motor heeft voor zover ik weet een tandriem en die verspringen zelden.
Ik denk eerder aan tekort of te dikke olie waardoor de nokkenas tekort smering zou krijgen.....

Heeft de garage alleen nokkenas genoemd of ook wat er fout aan was, versprongen of versleten?
En December 2017, dan zou alles tenminste 1 jaar zonder problemen moeten kunnen rijden, op olie pijl na dus geen kosten....
Of is deze garage slordig en niet alles goed uitgevoerd en goed gekeken?

Een 12 jaren oude kan natuurlijk, en vooral een snelle GTi van alles stuk gaan maar ik twijfel aan die garage of het wel goed is gedaan....
1 maand na de beurt als stuk achter gelaten.

Zonder nadere uitleg denk ik dat de beurt in December 2017 niet goed was........
En bij herstel , gelijk kijken of de start onderbreker en zo nog wel werken... vooral als ze zonder sleutel gestolen hebben dit nalopen.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, TS reageert wel tamelijk lomp, maar ik kan me haar boosheid over de situatie wel voorstellen. Iemand pikt je gti'tje waar je trots op bent, gaat er lekker mee scheuren, ragt hem helemaal af en laat hem dan staan als-ie ermee ophoudt. Dan zou ik ook boos worden als de verzekering het laat afweten (of dat nu terecht is of niet).

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

Ik heb geen twijfels aan de garage daar is ie al vier jaar in onderhoud en geen problemen gehad; het is gewoon belachelijk dat je als eigenaar op moet draaien voor schade die andere hebben veroorzaakt en daar gaat het hier om......waarom moet je je dan nog tegen diefstal verzekeren?????de golf is wel mijn vervoersmiddel voor mijn werk; en ik vind het belachelijk dat ik zelf voor de schade moet opdraaien maar ik denk als je zelf de situatie niet hebt meegemaakt dan snap je het toch niet;dat moet je gewoon meegemaakt hebben en ik gun het niemand...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Brahms »

Natascha1975 schreef:Ik ga dat ook niet zelf betalen...volgens mij heb jij een plank voor je kop....
Forumleden geven gratis advies (en vaak hun mening) .
Zo uitvallen tegen gewaardeerde forumleden is zeer ongepast.

Dat de auto nog onlangs onderhoud heeft gehad zegt niets over de termijn dat alles foutloos blijft werken.

"Iets met de nokkenas".... Na twee maanden en 3 bezoeken verzekering moet de garage toch in detail kunnen vertellen wat er echt aan de hand is.
Laatst gewijzigd door Brahms op 16 mar 2018 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Natascha1975
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2018 15:37

Re: Diefstal auto

Ongelezen bericht door Natascha1975 »

Erthanax schreef:Tja, TS reageert wel tamelijk lomp, maar ik kan me haar boosheid over de situatie wel voorstellen. Iemand pikt je gti'tje waar je trots op bent, gaat er lekker mee scheuren, ragt hem helemaal af en laat hem dan staan als-ie ermee ophoudt. Dan zou ik ook boos worden als de verzekering het laat afweten (of dat nu terecht is of niet).


Jij snapt me

Gesloten