LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Distributieketiing Renault Scenic XMod na 5 jaar versleten

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Distributieketiing Renault Scenic XMod na 5 jaar versleten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welk merk & type olie gebruikte de Universele voordelige garage, en wat heeft U zelf gekocht om bij te vullen?

Zelf gebruik ik ook officieel foute olie!
De voorgeschreven 5W30 is vrij dun en kreeg ik hoger verbruik, de 5W40 bevalt beter, motor stiller en minder bijvullen.
Maar ik doe dit op eigen risico en voor iets oudere dan Topic starter neem ik dit risico zelf.

Ook staat op de fles ACEA A3/B4 of API SN/CF en MB229.1 voor Mercedes rijders....
Voor mijn oude Audi is de VW 501.01 / 505.00 voldoende maar er is duurdere olie leverbaar voor de nieuwere....
Echter, wat voor een 18 jaren oude voldoende is.... Monkeyman en Topic starter hebben betere en duurdere nodig!
Vaak een 0W30 of 0W20 olie met betere specificaties en je moet nu aantonen dat je geen Action olie voor bijvullen gebruikte!

Hoe toon je aan dat je de juiste olie gebruikte voor bijvullen en wat deze Universele buurman van Renault dealer al 5 jaren lang gebruikte?

Mijn oude 1.4 motor met 75Pk is vrijwel elke Action olie voldoende...
Maar de 1.0 TFSI met 120 Pk 3 cilinder is erg gevoelig en zuinige en schonere motor en heel erg gevoelig voor foute olie!
De Audi Dealer geeft niet voor niets bij elke Beurt een flesje met de juiste olie voor bijvullen erbij!

Mijn 5 Liters Kroon Oil uit Almelo is maar 4% duurder dan het 1 liter flesje voor de buren!
Ja, bijna 5x duurder en als je ook naar de Action ging, dan krijg je ook een gebroken ketting of een olie gesmeerde riem die oploste in foute niet geschikte olie!

Ja, naast deze kettingen zijn er ook riemen in olie bad en die moeten speciale olie hebben!
Dus vele klagers gaan de fout in, juiste dikte is nog niet de goede olie!
voertuigen na 2008 goed op deze specificaties letten of Classic Car kiezen, waar het altijd goed is!

Gesloten