Domme parkeerschade veroorzaakt

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Goedemiddag

Inmiddels ben ik ruim 8 maand trotste eigenaar van een 2015 Audi A3 limousine. Super blij met deze auto, maar afgelopen zaterdagavond heb ik schade gereden tijdens het inparkeren. Hierdoor heb heeft de auto nu enige schade aan de velg en lakschade op de bumper.

Er zullen ongetwijfeld meerdere mensen geweest zijn die schade hebben gereden. Ik vroeg mij daarom af waar jullie dit hebben laten repareren, wat dit ongeveer heeft gekost en wat jullie ervaringen zijn met deze partijen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door scontra »

Ga gewoon naar een autospuiterij bij u in de buurt, vraag een prijsopgave voor het spuiten van de bumper en bepaal zelf of u de kosten overheeft voor het wegwerken van de bumperschade.
Ga in iedergeval niet naar 'beundespuiter' maar wel naar een erkende spuiterij.

castieltje
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 feb 2019 11:06

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door castieltje »

Je eerste keer schade? Ik kan mij nog goed de eerste schade aan mijn auto herinneren. Kan in ieder geval niet zeggen dat dit een prettige ervaring was. Gelukkig was het ook parkeerschade en geen schade aan een ander voertuig of nog erger een persoon.

De eerste keer heb ik mijn auto bij een plaatselijk schadeherstelbedrijf laten repareren. Hier was ik erg tevreden over dus ik ben daar later nog wel een aantal keer langs geweest.

Uit welke regio kom je zelf? Dit is wel handig voor andere leden die misschien een goede ervaringen hebben met een schadebedrijf uit jouw regio.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

scontra schreef:
09 dec 2021 15:19
Ga gewoon naar een autospuiterij bij u in de buurt, vraag een prijsopgave voor het spuiten van de bumper en bepaal zelf of u de kosten overheeft voor het wegwerken van de bumperschade.
Ga in iedergeval niet naar 'beundespuiter' maar wel naar een erkende spuiterij.
Ja, dat snap ik! Maar precies zoals jij zegt ga niet naar een 'beundespuiter'. Ik wil de auto zo goed en professioneel mogelijk laten herstellen. De kosten maken mij hiervoor om eerlijk te zijn niet heel veel voor uit.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

castieltje schreef:
09 dec 2021 15:23
Je eerste keer schade? Ik kan mij nog goed de eerste schade aan mijn auto herinneren. Kan in ieder geval niet zeggen dat dit een prettige ervaring was. Gelukkig was het ook parkeerschade en geen schade aan een ander voertuig of nog erger een persoon.

De eerste keer heb ik mijn auto bij een plaatselijk schadeherstelbedrijf laten repareren. Hier was ik erg tevreden over dus ik ben daar later nog wel een aantal keer langs geweest.

Uit welke regio kom je zelf? Dit is wel handig voor andere leden die misschien een goede ervaringen hebben met een schadebedrijf uit jouw regio.
Nee, die is helaas niet de eerste keer schade. Wel de eerste keer op een voor mij dure auto. Vandaar dat ik er best wel mee zit. Wel vind ik het erg belangrijk om de schade goed te laten repareren. Wat betreft de regio: ik woon in Fluitenberg en werk in Hoogeveen. Een schadeherstel bedrijf in deze regio zou daarom top zijn.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ergens tussen €100 en het bedrag dat je een nieuwe auto kan kopen.

(Bijna) elk garage kan je heen voor herstel. Van de garage om de hoek tot de merkdealer.
Ik ga vanuit dat een merkdealer het beste kwaliteit kan leveren. Mijn advies is altijd naar een BOVAG aangesloten garage te gaan. BOVAG staat voor kwaliteit, en je kunt naar je rechtsbijstandverzekering of geschillencommissie als er problemen komen.

Je kunt een vrijblijvend offerte aanvragen. Dan weet je wat je kwijt bent.

Afhankelijk van je autoverzekering kan je de schade bij hun indienen. Wel moet je dan eerst met hun contact opnemen. Wel gaat (vaak) je premie omhoog.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Seinhuis schreef:
09 dec 2021 15:31
Ergens tussen €100 en het bedrag dat je een nieuwe auto kan kopen.

(Bijna) elk garage kan je heen voor herstel. Van de garage om de hoek tot de merkdealer.

Je kunt een vrijblijvend offerte aanvragen. Dan weet je wat je kwijt bent.

Afhankelijk van je autoverzekering kan je de schade bij hun indienen. Wel moet je dan eerst met hun contact opnemen. Wel gaat (vaak) je premie omhoog.
Bedankt voor je reactie @seinhuis, maar zoals ik aangaf wil ik goed laten doen. Via dit forum dacht ik daarom ervaringen van andere te kunnen krijgen zodat ik weet waar ik op moet letten. Op basis van een offerte kan ik namelijk lastig beslissen of de kwaliteit goed.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even op google zoeken naar reviews levert je ook een prima beeld op.

castieltje
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 feb 2019 11:06

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door castieltje »

Kwaliteit vind ik inderdaad ook belangrijker dan prijs. Er wordt namelijk een hoop gerommeld in deze markt en natuurlijk wil je schade daarom goed & officieel laten repareren. Bij een eventuele verkoop van de auto kan dit namelijk invloed hebben op de prijs. Zorg daarom ook altijd dat je de papieren krijgt van de reparatie krijgt en bewaard.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Qua kosten kan niemand iets zeggen. Wij kunnen namelijk niet zien wat de schade is en of er onderhuids iets gebeurd is.
Qua plek om te repareren zal het ook gokken zijn. Stel dat u in Zeeland woont, dan heeft u niets aan ervaringen in Groningen. U zou in uw omgeving kunnen vragen bij familie, vrienden of buren. Of uw autoverzekeringsmaatschappij bellen mestvee vraag waar zij contracten mee hebben. Zij zullen immers niet bij beun laten herstellen en een bepaald niveau willen hebben.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

NeoDutchio schreef:
09 dec 2021 15:52
Qua kosten kan niemand iets zeggen. Wij kunnen namelijk niet zien wat de schade is en of er onderhuids iets gebeurd is.
Qua plek om te repareren zal het ook gokken zijn. Stel dat u in Zeeland woont, dan heeft u niets aan ervaringen in Groningen. U zou in uw omgeving kunnen vragen bij familie, vrienden of buren. Of uw autoverzekeringsmaatschappij bellen mestvee vraag waar zij contracten mee hebben. Zij zullen immers niet bij beun laten herstellen en een bepaald niveau willen hebben.
Bedankt voor je reactie! Je hebt inderdaad gelijk dat er qua kosten weinig valt te zeggen. Aangezien dit forum flink groot is dacht ik hier wel enige ervaringen van schadeherstelbedrijven te kunnen vinden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door scontra »

WillemvanLombrecht schreef:
09 dec 2021 15:26
scontra schreef:
09 dec 2021 15:19
Ga gewoon naar een autospuiterij bij u in de buurt, vraag een prijsopgave voor het spuiten van de bumper en bepaal zelf of u de kosten overheeft voor het wegwerken van de bumperschade.
Ga in iedergeval niet naar 'beundespuiter' maar wel naar een erkende spuiterij.
Ja, dat snap ik! Maar precies zoals jij zegt ga niet naar een 'beundespuiter'. Ik wil de auto zo goed en professioneel mogelijk laten herstellen. De kosten maken mij hiervoor om eerlijk te zijn niet heel veel voor uit.
Ga dan naar een bij de Fokwa aangesloten autospuiterij, dan krijg je vakwerk !

Kees-87
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2018 10:54
Contacteer:

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door Kees-87 »

Hi Willem, ik rij via mijn baan al zo'n 10+ jaar een lease auto. Met mijn vorige leaseauto heb ik in 2017 schade gereden en dat wordt altijd afgehandeld door de leasemaatschappij. Aangezien zij na het leasecontract weer eigenaar zijn van de auto zullen zij altijd de schade laten afhandelen door een erkend en professioneel bedrijf, zodat er geen problemen ontstaan bij een eventuele verkoop na het leasecontract.

Ik woon in Zuidwolde, maar ik werk in Hoogeveen. Aangezien ik zoveel mogelijk op kantoor probeer te zijn heeft de leasemaatschappij destijds een schadebedrijf uitgekozen in Hoogeveen. Misschien dat je ook eens een offerte kunt aanvragen bij hun?https://www.vaneeks.nl/

Mijn ervaringen met deze partij zijn erg goed. Ze zijn namelijk netjes/klantvriendelijk, professioneel en laten ook echt merken dat ze beschikken over de juiste kennis en materialen om de schade zorgvuldig weg te werken. 3 weken geleden heeft ook mijn zoon schade gereden met zijn eerste eigen auto. Samen met mijn zoon langs gegaan bij van Eeks en ook voor de privé auto handelden ze erg zorgvuldig en snel.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

scontra schreef:
09 dec 2021 16:16
WillemvanLombrecht schreef:
09 dec 2021 15:26
scontra schreef:
09 dec 2021 15:19
Ga gewoon naar een autospuiterij bij u in de buurt, vraag een prijsopgave voor het spuiten van de bumper en bepaal zelf of u de kosten overheeft voor het wegwerken van de bumperschade.
Ga in iedergeval niet naar 'beundespuiter' maar wel naar een erkende spuiterij.
Ja, dat snap ik! Maar precies zoals jij zegt ga niet naar een 'beundespuiter'. Ik wil de auto zo goed en professioneel mogelijk laten herstellen. De kosten maken mij hiervoor om eerlijk te zijn niet heel veel voor uit.
Ga dan naar een bij de Fokwa aangesloten autospuiterij, dan krijg je vakwerk !
Bedankt Scontra! Focwa schadeherstellers kende ik nog niet. Ik zal eens kijken welke schadeherstellers ik via hier in mijn regio kan vinden

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Kees-87 schreef:
09 dec 2021 16:20
Hi Willem, ik rij via mijn baan al zo'n 10+ jaar een lease auto. Met mijn vorige leaseauto heb ik in 2017 schade gereden en dat wordt altijd afgehandeld door de leasemaatschappij. Aangezien zij na het leasecontract weer eigenaar zijn van de auto zullen zij altijd de schade laten afhandelen door een erkend en professioneel bedrijf, zodat er geen problemen ontstaan bij een eventuele verkoop na het leasecontract.

Ik woon in Zuidwolde, maar ik werk in Hoogeveen. Aangezien ik zoveel mogelijk op kantoor probeer te zijn heeft de leasemaatschappij destijds een schadebedrijf uitgekozen in Hoogeveen. Misschien dat je ook eens een offerte kunt aanvragen bij hun?https://www.vaneeks.nl/

Mijn ervaringen met deze partij zijn erg goed. Ze zijn namelijk netjes/klantvriendelijk, professioneel en laten ook echt merken dat ze beschikken over de juiste kennis en materialen om de schade zorgvuldig weg te werken. 3 weken geleden heeft ook mijn zoon schade gereden met zijn eerste eigen auto. Samen met mijn zoon langs gegaan bij van Eeks en ook voor de privé auto handelden ze erg zorgvuldig en snel.
Bedankt Willem! Via de website Focwa schadeherstellers kwam ik verschillende schadeherstellers tegen waaronder ook van eeks. Ik zal eens een aantal offerte aanvragen doen en op basis daarvan een keuze maken

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door Veldt01 »

kleine bumperschade kan doorgaans prima door een spotrepair bedrijf worden hersteld net als de schade aan de velgen. als er echt kunststof gelast moet worden dan is een goed schadebedrijf het betere adres. Voor velgen zijn er voldoende alternatieven en daar zou ik helemaal niet bij een schadebedrijf aankloppen zeker niet als er gelast of gericht moet worden (en vaak zijn originele wielen goedkoper van marktplaats te halen en loont herstel helemaal niet).

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door Smokey20 »

In welke regio woont u?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door scontra »

Smokey20 schreef:
10 dec 2021 14:26
In welke regio woont u?
Ts. geeft aan in de regio Hoogeveen te wonen.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door Smokey20 »

scontra schreef:
10 dec 2021 16:10

Ts. geeft aan in de regio Hoogeveen te wonen.
Daar had ik even overheen gekeken. Daar ken ik niet veel bedrijven...

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Domme parkeerschade veroorzaakt

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Ik dacht toch nog even een update plaatsen over de schade van de auto. Na via Focwa schadeherstellers een aantal bedrijven benaderd te hebben en offertes ontvangen te hebben een keuze gemaakt. Kijkende naar de prijzen was het bij van eeks goed betaalbaar en had ik bij deze partij ook een goed beeld. Natuurlijk ook omdat @kees-87 deze partij al benoemde met zijn eigen ervaring.

Inmiddels is mijn auto weer gerepareerd en ben ik erg blij met het resultaat. Mocht er nog een keer schade gereden worden weet ik in ieder geval waar ik mijn auto kan laten repareren. Laten we uiteraard hopen dat dit niet nodig is haha

Gesloten