LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dereview
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2016 10:15

Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door dereview »

Dachten een full-option auto te kopen, maar daar bleek niets van waar te zijn. Allereerst was de auto niet schoon opgeleverd (bij schoonmaken de volgende dag leek er wel een fles frisdrank in de kofferbak te zijn ontploft).
De navigatie zou werken, deed het niet.
Airco was nooit getest (hoorden we achteraf), moesten we zelf maar uitzoeken.
Auto zou motorisch gecheckt zijn en helemaal in orde te zijn, kregen we bij een andere garage te horen dat de distributieriem vervangen moet worden.
De centrale deurvergrendeling sloot de kofferbak niet. Bediening ervan in de auto werkte niet. Na een paar dagen begaf de bediening van de electrische ramen het ook.
Op het dashboard begonnen steeds meer lampjes op te lichten, het leek wel alsof de auto langzaam uit elkaar aan het vallen was.

Uiteindelijk de garage gemaild, eigenaar was stomverbaasd dat we zoveel te klagen hadden en wilde alleen naar de kleine dingen kijken, maar airco, navigatie en distributieriem was ons probleem. We waren het hier niet mee eens, dus hebben we met rechtshulp een brief opgesteld wat kennelijk meer indruk maakte, want opeens mochten we de auto weer inleveren.

Bij de garage aangekomen, ging de eigenaar de auto inspecteren en werden wij ervan beschuldigd dat we krassen hadden veroorzaakt. Hij haalde er een oude foto bij waar de krassen niet op stonden, maar gelukkig hadden wij zelf ook foto’s gemaakt op de dag van proefrit, waarop de krassen duidelijk zichtbaar zijn. Garage eigenaar begon ons daarna te beschuldigen van het photoshoppen van de foto, alsof wij konden weten naar welke kras hij zou gaan kijken. Hij weigerde de auto terug te nemen, tenzij hij vergoeding kreeg voor de kras. Uiteindelijk hebben we €100,- minder terug gekregen voor de auto dan dat we betaald hadden, maar zijn we gelukkig van dat ding af.

Als je zelf geen of weinig verstand van auto’s hebt en de auto niet zelf van top tot teen kan checken, ga dan NIET naar deze garage!! De eigenaar beantwoord je vragen wel, maar kan achteraf alles spontaan vergeten of omdraaien.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door peteroo »

Vreemde gang van zaken, maar om wat voor auto ging het? Bouwjaar, type, km-stand?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door tijger1 »

Een keuring VOOR de aankoop had alle problemen kunnen voorkomen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door thecure »

al deze opties niet getest tijdens de proefrit zeker?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door tijger1 »

Proefrit?:-)

stofzuigertje

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Klopt dit verhaal wel?

Tot nu toe vele tevreden klanten gehoord maar voor welke prijs kocht deze klant de auto?
De tandriem, een beetje stoffig mag en als bekend is hoe oud deze was hoeft het niet gelijk vervangen te worden,
anders had hij geen risico genomen.

Verder is het een vrij lang verhaal dus wegrijden en niet goed kijken?
Hij verkoopt zowel goede met garantie als soms een voordelige inruil zo meenemen en ik twijfel over de vragen steller.
De Lupo 3 Liter is de automaat en zo belangrijk en koop je het zo meenemen of compleet nagekeken met garantie?

Ik zal de eigenaar wel even vragen om zijn kant van het verhaal hier toe te lichten want ik heb bepaalde vermoedens.....

foppe2
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2016 23:16

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door foppe2 »

Ik herken helemaal niets in dit verhaal. Zelf kom ik nu 5 jaar bij Ecomotive en ga er nog steeds naar volle tevredenheid naar toe.

Bij Ecomotive wordt alles altijd eerlijk afgehandeld en worden problemen netjes opgelost.






Internet is een krachtig medium om een bedrijf zwart te maken, als je het doet, doe het dan wel onder je eigen naam.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door prem »

Is dit weer een fakertje?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door peteroo »

Den starter van dezen topiek laat al niet meer van zich horen. Fake zou dus kunnen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Quark »

Weer iemand die een auto heeft gekocht met zijn ogen dicht ? Zitten toch wel erg veel mankementen tussen die zelfs door een complete leek kunnen worden gecontroleerd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Radar »

Diverse berichten verwijderd vanwege het noemen van persoonsgegevens (namen).

stofzuigertje

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas zijn enkele berichten van tevreden klanten verwijderd en heeft de eigenaar ondanks een bericht hier nog niet gereageerd.

Als je een auto zo meenemen zonder garantie koopt en later gaat klagen?
Dat is vragen om problemen omdat deze garage normaal wel goede service geeft mits je niet extra voordelig wilde, want ook
hij moet zijn brood verdienen.

Ecomotive
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 15:18

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Ecomotive »

Goede middag.

Zal me eerst even voorstellen.
Ik ben David, en ben eigenaar van Ecomotive in Heerhugowaard.
Nadat ik zelf problemen kreeg met mijn 3L en helemaal niemand kon vinden die iets van deze autos wist, ben ik mij gaan specialiseren op de VW en Audi 3l modellen.
Eerst in een garage box, maar deze was al snel te klein.
Daarna naar een groot garagepand, en 1 verhuizing verder naar de plek waar ik nu zit.

Onderhoud en (ver)koop met klanten uit heel Nederland en elk jaar 2 terug kerende klanten uit Finland en Engeland

99% van de verkopen gaan gewoon goed, maar dat is dus geen 100%
En daarom deze reactie.




Hier hebben we het over. Een rode Lupo 3l uit 2001 met 280dkm op de klok.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Na de proefrit heeft de klant na ongeveer 1 week de auto op gehaald. daarna is de volgende mail wisseling geweest.
Beste ECOMOTIVE,

Vrijdag 1 april hebben wij bij jou de rode Lupo 3L full option gekocht, kenteken 80-NKB-2.
Helaas hebben wij na een dag al een hele hoop mankementen en gebreken ontdekt:

• Deur aan de passagierszijde
Allereerst gaat de deur aan de passagierszijde met extreem veel moeite open.
Na wat onderzoek op internet blijkt dat er mogelijk een kabel in de deur vervangen moet worden.

• Airco
Deze hebben we niet kunnen testen, want deze is niet gevuld aangeleverd.
We hebben hier natuurlijk wel voor betaald.
o Kosten voor de airco zijn bij Kwik-Fit €99,-

• Elektrische ramen en spiegels
Dit hebben wij gelukkig vlak voor het weggaan ontdekt, anders hadden wij nu een niet werkend knopje gehad.
Nu werkt helaas het knopje voor het ontgrendelen van de deuren niet meer, nadat de nieuwe unit erin is geplaatst. Zie foto 1.
o Kosten voor laten maken volgens navraag bij garage rond €200,-
Afbeelding

• Af fabrieksalarm
Kofferbak vergrendelt niet.
Hier kwamen wij vanochtend pas achter, nadat de auto de hele nacht open had gestaan.

• MFD Navigatie
o Het hele systeem “hangt” er uit.
o Geen CD bij geleverd. Onduidelijk of dit gaat werken. CD is tevens nergens legaal te downloaden, zoals door jou aangegeven. Zie foto 3.
 Kosten CD bij Volkswagen €159,-
 Kosten vervangend MFD systeem (zonder CD en tweedehands) €200,-
o Daarnaast pakt het systeem geen enkele CD, ook geen muziek Cd’s, apparaat is defect.
o Geplaatste Cd’s komen er met moeite uit, blijven vasthaken aan de binnenkant.
o MFD Radio valt tijdens het rijden keer op keer uit.
Afbeelding
Afbeelding

• Rubber element kofferbak
Rubber van de bedrading in de kofferbak glijdt los en is niet vast te klikken.
Water kan hierdoor in de bedrading komen.
Afbeelding
• Stuurkolom
Kap stuurkolom zit los, niet juist bevestigd, is “open”. Zie foto 5.
Schuurt hierdoor langs stuur bij draaien wat een irritant geluid oplevert.
Afbeelding
• Sensor Kofferbak
Kofferbak lampje op dashboard gaat aan terwijl de kofferbak gesloten is.
De sensor werkt niet naar behoren.
Afbeelding
• Airbag en gordel lamp
Dashboardlampje airbag geeft een defect aan.
Graag oplossing i.v.m. veiligheid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ecomotive
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 15:18

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Ecomotive »

• Distributieriem
Sticker op distributieriem is onleesbaar, weet niet in welke staat deze is.
Na check op vrijdag 1 april 2016 bij een andere garage blijkt deze aan einde van levensduur te zijn en aan vervanging toe te zijn.

• Parrot systeem uitbouw
Parrot systeem niet goed uitgebouwd zoals beloofd:
o Microfoon en bedieningssysteem zijn nog in de auto.
Afbeelding

• Afwijking naar rechts
Tijdens het rijden heeft de auto een sterke afwijking naar rechts.

• Donker interieur
Het was ontzettend smerig, veel vlekken op bijvoorbeeld de bekleding.
We hebben veel opgedroogde cola en hooi gevonden aan de achterzijde van de auto, inclusief de kofferbak.
Het leek wel alsof er een cola fles was ontploft in de auto.
Daarnaast hebben we zelfs een naald in het plafond gevonden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hadden gehoopt dat we een schone auto opgeleverd zouden krijgen.
Nu hebben wij hier zelf uren aan moeten werken om de auto in degelijke staat te krijgen. En we zijn nog niet klaar.
De auto is geleverd zonder matten.
Al met al was de auto zeker niet ‘netjes’ zoals vermeld in de advertentie.

We hebben ons vanuit onze kant aan de afspraak gehouden door tijdig alle betalingen te doen.
Wij verwachten ook van jou dat jij je aan je eigen advertentie houdt door bovenstaande problemen binnen een week te verhelpen.

Graag doen wij daarom een beroep op jou om de reparaties probleemloos te laten verlopen, zodat wij de auto krijgen die we voor ogen hadden n.a.v. de advertentie.

Telefonisch zijn wij moeilijk bereikbaar i.v.m. werk, daarom graag voor 5 april 2016 reactie via mail.

Met vriendelijke groeten,

KLANT.
Hierop is het volgende antwoord gestuurd.
Geachte KLANT

Normaliter geef ik alleen garantie op motor en versnellingsbak, het merendeel van jouw mail gaat over niet functioneren van interieur delen etc, welke al bekend waren voor de aankoop. En ook zichtbaar waren tijdens de proefrit.

Maar zal toch op elk punt reageren:
Deur aan passagierszijde met extreem veel moeite open. Dit had hij niet je hebt zelf de deur meerdere malen open en dicht gedaan ook toen ik met de navigatie bezig was.
Ik heb toen niks van jou vernomen over een deur die extreem moeilijk open gaat.
Ik wil er wel naar kijken en als het iets kleins is kosteloos repareren.

Jij gaf na de proefrit aan dat de airco maar een beetje koud werd, ik zei dat hij dan gevuld moest worden, jij zou hier zorg voor dragen ik heb nooit gezegd dat ik die kosten zou vergoeden.

Knopje ontgrendelen van de deuren, na het wisselen van de bediening van ramen heb ik deze knop niet getest, deze zal ik alsnog kosteloos vervangen.

Kofferbak vergrendeling zal ik kosteloos repareren.

Mfd navigatie, wij waren overeengekomen dat ik deze weg zou halen in ruil voor bekerhouders, jij zou een radio meenemen die ik dan erin zou plaatsen. nu heb ik de bekerhouders geplaatst de code voor de navi gevonden, maar nu wil je voor 200€ voor een vervangend mfd exemplaar ........ Ik werk daar niet aan mee

Rubber achter klep zal ik kosteloos vastkitten.
Kapje stuur zal ik kosteloos goed zetten

Sensor kofferbak die werkte naar behoren ook tijdens de proefrit heb je geen Roodlampje gehad.

Airbag lampje was ook al aanwezig tijden de proefrit.

Distributie riem staat niet in de advertentie omschreven als vervangen, ik heb hem wel fisiek bekeken er zaten geen droogte scheurtjes in de riem en hij was nog goed gespannen. Als ik hem wel had vervangen dan had ik dat gemeld bij onderhoud in de advertentie en dan was de lupo ook een stuk duurder geweest.

Parrot zal ik verder uitbouwen.

Afwijking naar rechts, dit had de lupo niet, ik heb er nog extra opgewezen om op trillingen etc te letten tijdens de proefrit , omdat dat er een deukje in de velg zat.
Jouw voorkeur ging toch naar deze velgen uit. Je had gereden en vond dat hij lekker reedt en geen last had van trillingen etc .

Voor de kosteloze reparaties gaarne op korte termijn een afspraak maken.

Met vriendelijke groet,
Ecomotive

Ecomotive
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 15:18

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Ecomotive »

Hierop komt de volgende mail terug.
Geachte Ecomotive

Wij hadden gehoopt om de 'full-option' auto mee te krijgen waar wij voor betaald hebben.
Hierbij vragen wij u nogmaals om de gebreken kosteloos te herstellen of ons een deel van de aankoopsom terug te geven.

Met vriendelijke groet,

KLANT
Waarop deze laatste mail terug gestuurd is.
Geachte KLANT
Voor het herstellen zie eerdere mail.
Mocht u hier geen gebruik van willen maken dan geef ik u hierbij de mogelijkheid om de Lupo redelijker wijs voor 14-04-2016 retour te brengen in de staat waar u hem heb opgehaald.
Uw aankoopsom van 3100 euro zal ik dan retourneren.

Met vriendelijke groet,

Ecomotive

Hier is dus gebruik van gemaakt, en ik heb de auto terug gekregen.
Wel met 2400 km MEER op de teller en schade
Afbeelding



Afbeelding

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door peteroo »

Goed dat u zo uitvoerig reageert. Zou de klant echt al die genoemde reparaties hebben laten uitvoeren? Of zijn het slechts indicaties en wil hij wel incasseren, om het er vervolgens bij te laten zitten?

Zo'n piepende en niet goed meer passende afdekplaat in de stuurkolom heb ik ook, sinds de kachelradiateur is vernieuwd. Bij een oudere auto breekt vaak van alles af bij demontage en je krijgt de boel nooit meer helemaal netjes. Geen enkel probleem in het gebruik of voor het comfort. Zoals mijn garagehouder zei: 'ie's niet nieuw meer eeh'.

Ik ben benieuwd of er verder nog een reactie komt.

Ecomotive
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 15:18

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Ecomotive »

ik vermoed van niet, maar dat is mijn gevoel.

Bij de 3ls maak ik me eigenlijk alleen druk om de technische staat. motor, bak en hydroliek en dit is normaal ook geen probleem.
sterker nog, ik heb klanten die op de dag dat ze hun auto halen zelf nog even komen wassen en stofzuigen.

Misschien had ik de bakken naast de achterbank even moeten bekijken, maar goed als je er niet moet zijn ga je het niet zien,


Verder zijn een aantal dingen iets te gehaast, (op dag van levering) en met snelheid kunnen de foutjes er in sluipen.
Deurvergrendelingschakelaar en gratis mfd radio niet mooi gemonteerd had beter gemoeten, les geleerd. (oja, mfd radios spelen geen audio af, daarvoor zit er een wisselaar aansluiting op.. de cd gleuf is blijkbaar alleen voor de nav)


Maar ik ga zeker niet op zoek naar naalden in het hemeltje, of met een vergrootglas langs rubbers en slangen bij de achterklep om te kijken of ze goed zitten, simpel weg niet de tijd voor, en bij een auto van 15 jaar vind je altijd wel iets.

stofzuigertje

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bedankt voor uitgebreide reactie.

Mooie auto .
Wel had de klant voor aflevering alles moeten noemen en jou laten noteren....
Goed kijken begin je mee en ik vind gezien de leeftijd het nog meevallen.

De Navigatie, ja die speler is alleen voor de update en daarom wil ik liever een losse....
Wel netjes dat je het volle bedrag terug gaf, meestal rekenen ze voor poetsen en gebruik iets maar nu is voor iedereen duidelijk dat
het niet aan jou lag.

Bedankt en nu kan iedereen deze reclame voor jou goede service lezen dankzij deze lastige klant....
Normale reclame mag niet maar zo wel.

Succes in de toekomst gewenst.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Ecomotive 3L Specialist Heerhugowaard

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Keurig opgelost door Ecomotiv (misschien wel te.....)
Sommige mensen zijn nou eenmaal nooit tevreden te krijgen.

v.d.Heyden

Gesloten