Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Marsellus74

Re: Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Ongelezen bericht door Marsellus74 » 12 sep 2016 21:36

Autobedrijf Oud Gastel is inderdaad een dochteronderneming. Zelfde werkwijze als voorgenoemde bedrijven.

Je word gelokt met goedkope Aygo's, C1's en 107's. Op de website staan standaard enkele zeer goedkope modellen met alle extra's. Bij aankomst zijn deze ineens verkocht en de website zogenaamd niet geupdate door de slechte provider. Doel is je te verleiden een andere te kopen die wel te bekijken zijn. Deze zijn alleen duurder dan die op de website.

Autobedrijf Oud Gastel verkoopt alleen Duitse import, volgens de site alle boekjes aanwezig maar bij aflevering niet meegeleverd. Verkopers vermelden ook niet dat het om importwagens gaat. Vervolgens een regen aan smoesjes waar het onderhoudsboekje zou moeten zijn. Puntje bij paaltje geen onderhoudsboekje dus onmogelijk om na te trekken wat er met de auto's is gedaan. Je krijgt als koper een grote beurt er gratis bij zeggen ze naar in werkelijkheid is er niks gedaan. Je wordt zelfs weggestuurd met een lege tank. Vuile olie, remmen niet afgesteld, roest op de schijven enz. Auto na laten kijken door een erkende garage, deze had het vermoeden dat de kilometerstand was teruggedraaid.

Het advies is dan ook niet te kopen bij Garagebedrijf Oud Gastel. Medewerkers zijn zeer onbeschoft en beloven gouden bergen maar maken zich er met smoesjes vanaf. Na diverse keren gebeld te hebben, wordt zelfs de hoorn erop gegooid. Dan maar langs, maar ook dan smoesjes en geirriteerd reageren dat ze het zo druk hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 sep 2016 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Quark

Ongelezen bericht door Quark » 16 sep 2016 19:48

Veel zaken die zelfs een leek kan controleren. Bijvoorbeeld of het een import is kan je op www.rdw.nl gelijk zien.

adriaan.60

Ongelezen bericht door adriaan.60 » 30 sep 2016 08:25

Wij hebben ook een auto bij Autobedrijf Oud Gastel gekocht, met 6 maanden garantie, APK en een kleine beurt. Dachten we!!
Na een paar weken met de auto gereden te hebben ondekte we een paar kleine gebreken. Dus tijd om een afspraak te maken om die gebreken in de garatie te laten repareren. Na telefonisch contact werd er mij vertelt dat ik geen garantie op die kleine gebreken zou hebben maar alleen op de motor en versnellingsbak excl arbeidsloon. Maar er waren mij andere dingen belooft bij het verkooppraatje en ik had het ook op de aankoopbon gelezen.
De papieren er bij gepakt en tot mijn verbazing staat er inderdaad op de aankoopbon 6 maanden garantie enz. Maar op de aankoopfactuur die je ontvangt bij aflevering staat alleen garantie op de motor enz. Dus je wordt moedwillig misleid. We hebben de auto na laten kijken bij de merkdealer.
Die kwam gelukkig met het bericht dat er verder geen grote gebreken aan de auto mankeren. De auto laten reparen en een beurt laten geven want die had hij ook niet gekregen. Uiteindelijk heb we toch nog een leuk autootje voor een schappelijke prijs maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Ik zou dus zeggen ;Rijd Autobedrijf Oud Gastel snel voorbij.

Schoor

Ongelezen bericht door Schoor » 19 nov 2016 09:29

Ik heb 9 weken geleden een auto gekocht bij autobedrijf oud gastel. (Argon29a)
De verhalen die genoemd worden zijn ook voor mij van toepassing.
Mijn auto komt ook uit Duitsland; maar ook nu is hij niet goed en compleet afgeleverd.
Na meerdere malen contact gehad te hebben worden we toch aan het lijntje gehouden.
Wist ik dit maar eerder.....
Nu maar een advocaat inschakelen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 21 nov 2016 08:56

Schoor schreef:Ik heb 9 weken geleden een auto gekocht bij autobedrijf oud gastel. (Argon29a)
De verhalen die genoemd worden zijn ook voor mij van toepassing.
Mijn auto komt ook uit Duitsland; maar ook nu is hij niet goed en compleet afgeleverd.
Na meerdere malen contact gehad te hebben worden we toch aan het lijntje gehouden.
Wist ik dit maar eerder.....
Nu maar een advocaat inschakelen.
Want? Wat is er gebeurd??

werner27

Ongelezen bericht door werner27 » 23 nov 2016 16:53

Mijn schoonzus wou er ook een auto kopen..
Ik het bedrijf ff gegoogeld en kwam hier bij uit
Toch ff wiste kijken en ja hoor ... lakschade dit en dat zouden ze wel oplossen
Gevraagd om een teller rapport ... oooh maar dit en dat ...
Gevraagd wat de auto koste als we hem zo mee zouden nemen ...
Ik kan ze namelijk zelf repareren ...
We werden bijna buiten gekeken maar ik wist al wat ons te wachten zou staan..
Dus maar snel terug gereden konden die 2 oude knarren weer lekker brommen en de rotzooi aan iemand anders verkopen
Als je veel geluk hebt kun je er voor een paar centen een auto kopen maar zekerheid heb je nooit
Dus mijn advies ... doe het niet

MvdVeen89

Ongelezen bericht door MvdVeen89 » 03 jan 2017 21:54

Mijn partner en ik hebben vier maanden geleden een Mercedes gekocht bij de nevenvestiging in Oud Gastel.
We hadden al ons spaargeld ingezameld om een grotere auto te kopen vanwege een kindje dat op komst is.
Meneer van het autobedrijf had zoveel vertrouwen in de auto dat hij ons 'gratis' 9 maanden volledige garantie meegaf.

Op onze terugweg naar huis (rit van 100km) bleek al dat de band lek was. Hierdoor moesten we beide voorbanden laten vervangen (kosten 250euro).
Een maand later kwam onze auto niet door de APK. De reden; de remklauw en kabel rechtsachter zaten los en hingen maar aan 1 boutje vast wat levensgevaarlijk is (kosten ruim 100euro).

Tijdens de APK keuring in onze woonplaats werd ook ontdekt dat zowel het hele stuurhuis + pomp vervangen moest worden en daarnaast ook de koppeling. Totale kosten van deze reparaties zouden neerkomen op zon 3500euro waarvan een groot deel bestaat uit arbeidsloon.
Autobedrijf Oud Gastel tientallen keren gemaild en gebeld en zij wilden alleen de reparaties uitvoeren als wij zouden betalen voor het arbeidsloon. Ze konden ons niet zeggen hoelang we de auto kwijt zouden zijn, er was geen leenauto beschikbaar en ze wilden ons ook niet zeggen wat de geschatte kosten zouden zijn of überhaupt wat het uurloon was.

Tweede keer gebeld om over een andere oplossing te praten en toen werd er gewoon opgehangen.
Zoals je wel begrijpt hebben wij er niet voor gekozen onze auto 110km verderop te brengen bij deze [Ongefundeerd statement verwijderd door moderator] om vervolgens geen idee te hebben wanneer deze weer klaar zou zijn, wat ons in rekening gebracht zou gaan worden en ook heel belangrijk wat voor onderdelen er in onze auto gestopt zouden gaan worden.

Auto nu helaas weg moeten doen met enorm verlies omdat het simpelweg te duur is deze te laten maken.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2017 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Schoor

Ongelezen bericht door Schoor » 04 jan 2017 11:13

Reactie op mijn verhaal van 19 november;
In december een aangetekende brief gestuurd met de eis dat de auto de beloofde grote beurt en reiniging en hoedenplank die er niet bij was er zou komen. Als aan die voorwaarde niet gehoord gegeven werd zou ik een advocaat inschakelen om de rijklaar kosten terug te vorderen via een advocaat.
Binnen een week was de afspraak voor alle punten geregeld en aan alle afspraken voldaan.
Advies; daar niet kopen en anders sterk in je schoenen staan om alles voor elkaar te krijgen.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 04 jan 2017 11:30

Dat is een zeer dure miskoop. Om wat voor Mercedes ging het? Stond er iets op papier? Bij dit soort handelaren moet je weg blijven, tenzij je zelf echt veel verstand van techniek hebt.

Heb je geld en wil je een fatsoenlijke auto, ga dan naar een goede garage. Ik kom al bijna 19 jaar bij dezelfde garage. Als ik bij hun de vraag neerleg: 'ik zoek een goede auto, heb je wat voor me staan?', dan zou ik er wel vertrouwen in hebben. Ze verkopen alleen auto's waar ze vertrouwen in hebben. Als zij een goed onderhouden Renault hebben staan, zou ik het ook aandurven, terwijl ik die elders mooi zou laten staan.

Op hun website staat dat hun auto's bij een BOVAG bedrijf worden gekeurd. Ik zou dan benieuwd zijn welk bedrijf die keuring heeft uitgevoerd.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 04 jan 2017 17:38

MvdVeen89 schreef:Mijn partner en ik hebben vier maanden geleden een Mercedes gekocht bij de nevenvestiging in Oud Gastel.
We hadden al ons spaargeld ingezameld om een grotere auto te kopen vanwege een kindje dat op komst is.
.
Dit geeft mij al het gevoel dat er niet een al te dure auto is gekocht. Waarom een mercedes? En niet een betrouwbare japanner, opel of ford voor mijn part.
Voor een kindje dat op komst is hoef je heus geen mercedes te hebben. Wij redden het ook in ons 206'je.
Wat was de km stand en prijs van de auto?
En is er wel een aankoopkeuring uitgevoerd?

JurjenvM

Ongelezen bericht door JurjenvM » 28 feb 2017 14:06

NielsJ schreef:Naar aanleiding van de laatste bijdrage aan deze discussie: ik ben inmiddels dusdanig ver in de procedure dat krachten bundelen inderdaad een optie (sterker: gewenst) is, vooropgesteld dat iemand een openstaande vordering heeft bij enig bedrijf dat nu of ooit door Dhr. Roossien is gedreven.
Je kunt bij interesse reageren via een privébericht op dit forum dan hoeven mailadressen e.d. niet openbaar. Alvast bedankt.
Dag NiesJ,

Ook wij (waarschijnlijk) in de zaken van deze garage getrapt. Maar al deze berichten die heb ik pas te laat gezien.
Wij hebben de auto 1.5 week geleden gekocht. Aanbetaling gedaan, en wachten nog wanneer we de auto op kunnen halen.
Graag zouden wij in contact met jou komen hoe jij alles hebt aangepakt. Maar om een of andere reden kan ik geen privebericht sturen.
Hoe kunnen wij met jou in contact komen?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 28 feb 2017 16:44

Das gek. Ik,kan die pb wél gewoon sturen. Gewoon even op het pb-icoon rechts van de post klikken.

Ident

Ongelezen bericht door Ident » 24 mar 2017 22:40

Helaas zijn wij dus ook mogelijk hier in getrapt, pas een auto gekocht. Het gaat om het filiaal in Oud Gastel
Jammer genoeg was ik daarzelf niet bij de levering (de auto was dan wel niet voor mij maar voor mijn moeder).

Mooie auto op het oog, 82k KM op de teller dus tijd voor een proefrit. Tussendoor alles beetje nagelopen op eerste zicht in orde (boekjes waren er, auto rijd op zich goed, paar krasjes maar verder in orde. Even ook onder de motorkap gekeken) . Aangegeven over de krassen, dit zou overgespoten worden. Dus we willen de auto en zonder van te voren aan te komen begonnen ze ineens bij het reserveren over voorschot, 1000 euro. We hadden dat niet, hun deden dan nog vriendelijk voor wat minder voorschot, dus niet al te veel erin gestoken. Even een aantal dingen nagelopen, we hadden de kenteken op dat moment al en kwamen er achter dat het import is. Dit was ons dus niet verteld. Nog een beetje verder gekeken, lijkt zover geen schade auto (hoge BPM) kon er ook niets van vinden.

Toen kwam ik op deze topic terecht, dus zijn we meteen terug gegaan met zorgen, dit schrok ons wel. Meer beloftes dat ze alleen auto's verkopen in perfecte staat. Ik vroeg voor aankoop keuring, hij zeg dat het geen probleem is ik mocht de aankoop keuring doen. Tevens ook het bedrijf doorgekregen die de keuringen verzorgd. Dit is inderdaad een BOVAG bedrijf. Ik ga geen namen noemen want het bedrijf zal alleen contract hebben voor de keuringen en verder niets van hun doen hebben.

Ik heb het bedrijf ook gebeld om te verifieren. En klopt zover. Daarnaast een aankoop keuring gedaan waarbij een familielid met kennis aanwezig was bij een erkende dealer.
Alles zover zo goed, ze hebben ook gekeken naar de slijtage en de kilometers kunnen daarmee overheen komen, verder visueel geen aanwijzingen van uitleving of lange KM's. Daarnaast verder ook technisch zover in orde. Ook snel nog even de boeken gecontroleerd en de bedrijven opgezocht. Het waren geen loze nummers en adressen. Dus dat gaf wel een enorme vertrouwen. Ook snel nog de Chassisnummer opgezocht en er was zover geen meldingen bekend dat het een schade auto zou zijn. (dit voor de zekerheid aangezien BPM wel hoog stond)

Later nog gecontroleerd of de auto daadwerkelijk bij de desbetreffende BOVAG bedrijf stond voor de keuring en dat klopte ook. Zo ver lijkt alles goed en vertrouwen was ook ver hersteld.

Dus alles zover in orde? De auto gekocht en 100 KM later dus nu de motor goed warm is komen we er achter dat er flink witte rook uit de uitlaat kom. Dat is geen goed teken, direct naar de euromaster gereden en snel nog nagevraagd, net op punt van sluitingstijd. Aangegeven wat we zijn opgemerkt, we vinden ook dat buitenaf de auto bestwel kan stinken naar benzine als je de auto start. Dit is geen goed teken zeggen ze echter natuurlijk net op de sluitingstijd dus we kunnen natuurlijk niet laten checken.

Nog ook eens naar een collega gegaan die even snel heb gekeken aangezien hij lekker sleutelt in zijn vrije tijd. Hij heeft even snel aantal dingen gechecked. Auto lijkt op zich in orde op het euvel na, hij vermoed dat er een lek in de koppakking is, of omdat de cool vloeistof smerig oranje is dat het ook hierdoor kan komen. Beste om dus naar een garage te gaan voor nader onderzoek. Dit is dus onze volgende stap aangezien ze nu gesloten zijn.

Als het inderdaad de koppakkingsplaat moet worden vervangen is dit dus een dure grap al op dag 1. Nu maar hopen dat het hier ook bij blijf.
We denken er aan om niet meer terug naar de autobedrijf Oud Gastel te gaan garantie of niet, laat het maar als we zo al beginnen en ook nu weer deze topic terug in het geheugen schiet.. Dat gaat niet opschieten.

Nu even om erbij te halen, Ja, Autobedrijf Oud Gastel is hetzelfde als Geffen, naast de Kamer van Koophandel nummer, is ook hun RDW account van Geffen. Dit stond op de vrijwaringsbewijs van de oude auto, welke ze met viltstift hebben proberen weg te krassen is de inkt van de toner perfect te zien in het licht. "Autobedrijf Geffen APELDOORN", wees dus gewaarschuwd en rij dit bedrijf gewoon voorbij. Kans dat er een ondeugende auto tussen zit is dus groot, zoals je in een eerdere klacht terug kan lezen dat een erkende garage vermoed dat KM's op een auto terug is gedraaid (wat niet bij ons van toepassing hoef te zijn, *fingers crossed*), kan er dus ook andere dingen mis zijn. Dit zien we dus nu bij ons met een mogelijk slechte/lekkende koppakkingsplaat.

Oja, ook nog over de aankoopovereenkomst / koopbon, leuke vodjes simpel uit geprint op de printer, iets wat je ook tegenwoordig bijna niet meer ziet met amper voorwaardes, maar wel inderdaad de melding over de garantie "Alleen op de motor en schakelbak en arbeidsloon is voor de koper" O en over de teruggedraaide KM stand..

Voor de "Too long did not read" mensen: rij Autogarage Oud Gastel maar snel voorbij.

edit:vergeten te melden dat ik niet bij levering was.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mar 2017 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passages verwijderd

ASimons

Ongelezen bericht door ASimons » 30 mar 2017 09:58

NielsJ schreef:Let op: J.D.R Cars opereerde eerst (ook) onder de naam Jan Dirk Auto's en op dit moment onder de naam Koningslijn Auto's, ze zijn verhuisd naar de Koningslijn in Apeldoorn. Ik heb ook een zeer slechte ervaring op dit moment waarbij ze zich niet aan de afsprak hielden over hoe de auto opgeleverd zou worden, maar wat nog veel erger is is dat ze momenteel een voorschot niet terugbetalen ondanks meerdere mails, belletjes (waarbij de hoorn erop gegooid wordt....) en aangetekende brieven. Ik adviseer op basis van mijn ervaring zeker geen zaken te doen met deze types.
Hallo NielsJ

mij lukt het ook niet om een pb te sturen. Kan je contact met mij zoeken?
Wij hebben 2 weken geleden daar een auto gekocht en dezelfde klachten als alle andere die reageren.

Groeten

Ident

Ongelezen bericht door Ident » 30 mar 2017 18:06

Welkom ASimons,

Om een PB te kunnen sturen moet je eerst een reactie hebben geplaatst, ik zie dat je reactie nu is goedgekeurd, je zou nu dan een PB kunnen sturen naar Nielsj.

Vervelend om te horen dat je ook ervoor ben gevallen en ook jammer genoeg met klachten zit.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 30 mar 2017 19:28

Wat ik nu echt niet begrijp is dat mensen blind een auto kopen en de verkoper geloven. Een importauto zie je al aan het kenteken, en anders op rdw.nl Aankoopkeuringen worden niet gedaan. De meeste kijken nog niet eens onder de motorkap. Smoesjes worden voor lief genomen. En achteraf huilie huilie doen. Als iedereen zo graag van hun geld af wilt zijn er wel betere manieren te vinden waarvan deze personen niet rijk van worden.

Een auto koop je niet op gevoel, maar op feiten. En als er fundamentele zaken verzwegen worden, of omheen gepraat wordt moet je 1 ding doen, weggaan.

Ident

Ongelezen bericht door Ident » 30 mar 2017 20:17

Inderdaad, de meeste doen dat niet, in mijn geval is wel een aankoop keuring geweest.
Maar dat zegt dus ook altijd niet veel, want zelfs de dealer controleren dus niet alles bij een aankoop keuring. Beste is dus ANWB of Dekra.

Maar goed mijn punt was meer mijn ervaring delen over deze handelaar, de klappen vangen we maar op. Maar kopen doe je eigenlijk op gevoel (eerder het niet kopen, als je gevoel zegt nee.) maar zeer zeker feiten. Het is om mensen te laten zien, hoe meer mensen melden wat ze mee maken dan zullen degene die deze topic vinden nog voorzichtiger zijn.

Ondanks alles wat je zegt NeoDutchio, wij hadden die stappen dus wel ondernomen maar daar is dus alsnog niets goeds mee gekomen. Ervaring rijker, En wat ik ook wil gaan doen met de volgende keer is een OBD mee gaan nemen, naast aankoopkeuring bij de ANWB en alle andere stappen. Kunnen we zo zien als er storingen zijn opgeslagen die op moment van proefrit niet door lampjes worden weergegeven.

Ondertussen kijken we even wat de garage verder zal zeggen, als de auto rijd en goed functioneert dan rijd het wel lekker.

O over de kenteken, dat werd dus laatste moment pas duidelijk, dus mocht men de kans krijgen om kenteken eerder te zien, doe dan gelijk rdw check ter plekke. Tegenwoordig heeft iedereen wel een smartphone.

Quark

Ongelezen bericht door Quark » 30 mar 2017 21:03

NeoDutchio schreef:Wat ik nu echt niet begrijp is dat mensen blind een auto kopen en de verkoper geloven. Een importauto zie je al aan het kenteken, en anders op rdw.nl Aankoopkeuringen worden niet gedaan. De meeste kijken nog niet eens onder de motorkap. Smoesjes worden voor lief genomen. En achteraf huilie huilie doen. Als iedereen zo graag van hun geld af wilt zijn er wel betere manieren te vinden waarvan deze personen niet rijk van worden.

Een auto koop je niet op gevoel, maar op feiten. En als er fundamentele zaken verzwegen worden, of omheen gepraat wordt moet je 1 ding doen, weggaan.
Helemaal gelijk, maar dat proberen we hier al jaaaaaren duidelijk te maken en toch blijven mensen kopen en als het mis gaat komen ze hier terecht.

Carina1970

Ongelezen bericht door Carina1970 » 31 mar 2017 19:54

Oke dus wij zijn niet de enige die deze ervaring hebben bij auto bedrijf oud gastel
Ik zou graag willen weten wat jullie aan dit probleem hebben gedaan of is de auto wel gemaakt.

Ident

Ongelezen bericht door Ident » 01 apr 2017 23:43

Wij hebben de auto laten repareren bij een PTA Roosendaal omdat het een Peugeot is. Kosten waren vrij hoog maar dat heb je met een merk dealer. We zijn niet terug gegaan voor garantie omdat dit alleen motor en schakel is. En we vermoeden dat de auto vast wel niet gerepareerd wordt bij waar het gekeurd wordt.

We gaan er niet meer langs ondanks garantie, we hopen dat het hierbij blijft. PTA heeft verder niets verdachts gezien, maar wel aangegeven dat ze "niet in de motor kunnen kijken". Dit kunnen we wel laten doen maar dan kost dat nog veel meer geld. Ze hebben direct op verzoek olie vervangen want dit was te hoog,

Heb je al een auto gekocht, of alleen nog aanbetaling?

Het ligt er net aan in welke staat de auto staat, men heeft hier al eerder tips gegeven over non-conformiteit. Al is het 2de-hands je verwacht dat een auto natuurlijk rijd zonder al teveel problemen. Maar dit kan wel een zwaar proces worden zoals meerdere hier aan hebben gegeven

Je kan ook een duurdere weg inslaan en laten repareren, zolang het daar natuurlijk bij blijft, misschien is het daarna gewoon goed.
Of je kan alsnog door zoeken voor een andere auto bij een merkdealer, hier is minder gezeur mee, maar dit is natuurlijk aan de kosten van reparaties en wat je er nog voor terug krijg bij een merkdealer.

Voor de garantie, je kan het doen maar verwacht wel dat het enorm langzaam zal gaan. Probeer er wel achter te komen waar dat ze de auto laten repareren, dan zou je eventueel kunnen zien of dat bij een BOVAG garage gebeurd of bij "iemand in de tuin". Voor het laatste dan zou ik ze toch op aanwijzen om het bij BOVAG garage te doen, daarnaast wel een deal maken. Zeker omdat ze al aangeven "arbeidsuren is voor koper", dus probeer dit dan bij de BOVAG garage te regelen dat ze alleen onderdelenfactuur naar Autobedrijf Oud Gastel sturen en dat je direct de uren bij hun afbetaal.

Zo voorkom je dat ze niet de bedrag nog duurder maken om er winst op te maken dan nodig is.

Maar het is maar net welke weg je wil in slaan. Succes!

Plaats reactie