Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
wvdelshout

Re: Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Ongelezen bericht door wvdelshout » 28 jun 2017 23:08

Ja wat raar. Ik had het er neergezet. Dan maar even opnieuw.
Het is een Mitsubishi Colt 2008. Duitse Import (bleek later). 6 versnellingen semi automaat.
Prijs 5250,- 80.000km. (al of niet echt?)
Facebook: https://www.facebook.com/walther.vanden ... 6638320623

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 29 jun 2017 05:31

De import bleek later? Dat snap ik eerlijk gezegd niet. Dat kun je toch zien aan het nieuwere kenteken wat niet bij bouwjaar 2008 hoort?
En inderdaad, die km stand zal ik dan maar niet op vertrouwen, al deze problemen geven al aan dat de km stand hoger moet zijn geweest.

wvdelshout

Ongelezen bericht door wvdelshout » 29 jun 2017 09:02

Kenteken wordt pas aangevraagd/auto ingevoerd als je de auto gekocht hebt. Daarvoor zitten er groene platen op. Dan zal je wel zeggen:"dat had je kunnen weten." Klopt. Ik ben dom geweest en achteraf gezien had ik het allemaal kunnen weten ja. Als ik de RDW, politie e.d. benader dan wordt me dat ook allemaal ingewreven. Maar het is belachelijk dat dit bedrijf dit al 10 jaar kan doen met een groot RDW logo op hun site en bedrijfspand. Zelfs als de eigenaar al veroordeeld wordt verkast hij weer met alle auto's en begint weer opnieuw. Vanuit de KvK wordt ook niets gedaan. Hij heeft al 10 jaar hetzelfde nummer en het is zo na te gaan hoe corrupt hij is. Maar ook de KvK ziet dat niet als hun taak...

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 29 jun 2017 10:58

aha, daar hebben we het grootste rode sein al te pakken. Kenteken niet bekend of afgeplakt? wegwezen daar!
Ja lullig dat iedereen dat inwrijft, maar wij waarschuwen op dit forum mensen al jarenlang hiervoor. En toch zijn er genoeg die er weer intrappen.
Kleine troost: u zult niet de laatste zijn.

Natasjalassche

Ongelezen bericht door Natasjalassche » 02 jul 2017 01:50

Helaas ook de dupe geworden van autobedrijf Oud Gastel...
29 juli 2017 een autootje gekocht. Net na de 3 maanden garantie onderweg op de snelweg waterpomp afgebroken en dwars door de multiriem. ANWB me weggesleept. Contact opgenomen met autobedrijf Oud Gastel en ze zouden kijken wat ze konden doen met de gemaakte kosten... Daar kijken ze nou nog naar. 3 weken later accu dood. Ook nu gaven ze geen reactie. 2 weken daarna, je gelooft het bijna niet, uitlaat eronder uit gedondert.. Ben een paar keer langs geweest om verhaal te halen, maar ze werken je heel snel en heel intimiderend de zaak weer uit met allerlei beloftes die ze niet nakomen. Ook zou mijn bestickering nog geregeld worden. Hier ook diverse malen voor teruggeweest maar ze werden steeds agressiever door mijngezeur over dekosten die ik heb gehad en de stickers die ik nog zou krijgen dat ik het maar heb opgegeven.... Dus koop hier nooit een auto want je wordt belazerd!

wvdelshout

Ongelezen bericht door wvdelshout » 02 jul 2017 11:57

Dat is ook weer helaas een bekend klinkend verhaal. We zijn onze krachten aan het bundelen. Sluit je daarom aan bij de FB-groep: https://www.facebook.com/groups/1740218892670554/
Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere slachtoffers van Autobedrijf Oud-Gastel.
Vandaag heb ik dit bericht op FB gezet na gisteren benaderd te zijn door Jan (bedrijfsleider):
Gisterenochtend (zaterdag) gebeld door een boze Jan ("bedrijf"sleider autobedrijf Oud-Gastel). "waar of ik mee bezig was en dat ik hem kapot aan het maken was" Ik moest alles DIRECT van FB verwijderen. Proberen uit te leggen dat dit geen nut heeft omdat het bericht al honderden keren gedeeld is. Maar volgens mij snapte hij er niets van. Op de achtergrond een andere stem die steeds voorzei wat Jan moest zeggen. We sturen onze advocaat op je af!!! Ik liet merken daar niet van te schrikken en vond dat ik volledig in mijn recht stond om toekomstige klanten te waarschuwen.Wat ik dan wilde... Ik wil compensatie voor alle geleden financiële schade. Daar begonnen ze niet aan .... etc. etc. Toen werd Jan zielig... dat ik hem en zijn gezin op straat zette .... dat er met een auto altijd iets mis kan gaan ... enz. Ik heb gezegd dat ik intussen zoveel reacties heb gekregen van andere slachtoffers dat ik weet dat mijn verhaal niet op zichzelf staat. Uiteindelijk overeengekomen dat ik op FB een berichtje zou zetten dat ze me financieel zouden gaan compenseren. Dat heb ik gisteren dan ook gedaan. Jan zou in overleg met de baas gaan en me gisteren terugbellen. Je raadt het al... niets meer gehoord... zoals gewoonlijk...
We willen als "slachtoffers" onze krachten gaan bundelen via deze groep: https://www.facebook.com/groups/1740218892670554/
Als je slachtoffer bent of slachtoffers kent dan graag aansluiten bij deze groep. Er moet iets gaan gebeuren om deze praktijken die al minstens 10 jaar duren te gaan stoppen. Van de RDW en de Bovag is niets te verwachten. Die houden zich hier niet mee bezig. Dus zullen we het in deze rechtstaat zelf moeten oplossen. Ik vraag jullie daarom weer om dit bericht te delen samen met het eerste bericht over autobedrijf Oud-Gastel.
https://www.facebook.com/walther.vanden ... 6638320623

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 » 02 jul 2017 15:54

Vraag eens aan Peter R de Vries of hij hier zin in heeft, die breekt alle deuren open. Twitteren maar, elke dag en iedereen over dat fijne Autobedrijf, kijken wie het langst volhoud en hopen dat dit bedrijfje een rechtszaak gaat beginnen dan wordt het pas echt leuk. 8)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 02 jul 2017 17:32

Natasjalassche schreef:Helaas ook de dupe geworden van autobedrijf Oud Gastel...
29 juli 2017 een autootje gekocht. Net na de 3 maanden garantie onderweg op de snelweg waterpomp afgebroken en dwars door de multiriem. ANWB me weggesleept. Contact opgenomen met autobedrijf Oud Gastel en ze zouden kijken wat ze konden doen met de gemaakte kosten... Daar kijken ze nou nog naar. 3 weken later accu dood. Ook nu gaven ze geen reactie. 2 weken daarna, je gelooft het bijna niet, uitlaat eronder uit gedondert.. Ben een paar keer langs geweest om verhaal te halen, maar ze werken je heel snel en heel intimiderend de zaak weer uit met allerlei beloftes die ze niet nakomen. Ook zou mijn bestickering nog geregeld worden. Hier ook diverse malen voor teruggeweest maar ze werden steeds agressiever door mijngezeur over dekosten die ik heb gehad en de stickers die ik nog zou krijgen dat ik het maar heb opgegeven.... Dus koop hier nooit een auto want je wordt belazerd!
Een auto die zo snel deze gebreken duidt er op dat u geen aankoopkeuring heeft laten doen. Een accu die bijna overleden is en een uitlaat die bijna los hangt zijn 2 zaken die direct boven tafel waren gekomen. Sowieso had u de uitlaat zelf kunnen als u de auto goed bekeken had.

Dus nu niet komen klagen hier, u heeft zelf een eigen verantwoordelijkheid.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 02 jul 2017 17:42

Zojuist even de facebook bekeken waar jullie aan het 'verzamelen' zijn. Nee ik ben geen werknemer van dit bedrijf en ja, ze zullen niet altijd de waarheid spreken. Maar als ik de verhalen lees is het veelal een eigen schuld om daar te kopen. Geen kentekens, onderhoudsboekjes die er niet zijn, proefritten die niet gedaan mogen worden. Hoeveel signalen moeten er zijn voordat men de oogkleppen eens opendoet?
Een oplichter gaat vanzelf failliet als men eens nadenkt bij wat ze doen. Zo lang er klanten komen blijven zij geld verdienen. Helaas ligt het juridisch vaak anders. Zo lang de koper niet voldoet aan zijn onderzoekstaken heeft die geen poot om op te staan. Het risico wat iedereen loopt die dit bedrijf voor oplichters ed uitmaken is dat ze in de rechtbank verwacht worden, maar dan in het beklaagdenbankje.

Kort gezegd: denk na voordat je wat koopt.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 » 03 jul 2017 01:19

We zijn niet allemaal een automonteur dus er kan ook niet verwacht worden dat iedere particulier zijn ketelpak aantrekt om onder een auto te kruipen en een APK tje uit te voeren. Een testrit, ja natuurlijk en als de auto vlot start en hij maakt geen herrie of lawaai en hij staat er strak bij, dan mag er van uitgegaan worden dat het garagebedrijf er alles aan heeft gedaan om de auto netjes af te leveren.

Ergo, het bedrijf praat alsof het een nieuwe auto is maar de waarheid is anders. Een accu kan je natuurlijk moeilijk controleren op een goed startvermogen en een waterpomp wat moet je daar nu aan zien. MAW de mensen moeten de auto kopen met een ANWB testrapport dan staan ze sterk.

Ik zou een hummer kopen en vragen om een testrit, i.p.v. de afrit te nemen zou ik de oprit nemen om te checken of de remmen het wel goed doen richting showroom.....helaas remolie was op :oops:

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 03 jul 2017 07:05

atlas1302 schreef:We zijn niet allemaal een automonteur dus er kan ook niet verwacht worden dat iedere particulier zijn ketelpak aantrekt om onder een auto te kruipen en een APK tje uit te voeren. Een testrit, ja natuurlijk en als de auto vlot start en hij maakt geen herrie of lawaai en hij staat er strak bij, dan mag er van uitgegaan worden dat het garagebedrijf er alles aan heeft gedaan om de auto netjes af te leveren.

Ergo, het bedrijf praat alsof het een nieuwe auto is maar de waarheid is anders. Een accu kan je natuurlijk moeilijk controleren op een goed startvermogen en een waterpomp wat moet je daar nu aan zien. MAW de mensen moeten de auto kopen met een ANWB testrapport dan staan ze sterk.

Ik zou een hummer kopen en vragen om een testrit, i.p.v. de afrit te nemen zou ik de oprit nemen om te checken of de remmen het wel goed doen richting showroom.....helaas remolie was op :oops:
U hoeft ook geen automonteur te zijn om even onder en in de auto te kijken hoor.

Quark

Ongelezen bericht door Quark » 03 jul 2017 09:19

Als je hun website bekijkt, zie je alleen maar verborgen kentekens en verder ook nergens een kenteken vermeld. Dat is voor mij zo'n grote rode vlag dat ik al helemaal niet verder kijk. Ik wil als ik op internet een leuke auto zie en voor ik daadwerkelijk naar de desbetreffende garage ga. eerst wat voor onderzoek doen.

Jbru

Ongelezen bericht door Jbru » 13 sep 2017 18:23

Wij hebben op dit moment een aanbetaling gedaan en overwegen om de auto alsnog niet te kopen. Wie kan mij van advies voorzien?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 16 sep 2017 09:48

atlas1302 schreef:We zijn niet allemaal een automonteur dus er kan ook niet verwacht worden dat iedere particulier zijn ketelpak aantrekt om onder een auto te kruipen en een APK tje uit te voeren. Een testrit, ja natuurlijk en als de auto vlot start en hij maakt geen herrie of lawaai en hij staat er strak bij, dan mag er van uitgegaan worden dat het garagebedrijf er alles aan heeft gedaan om de auto netjes af te leveren.
Natuurlijk hoeft niet iedere particulier verstand te hebben van auto's, maar je mag wél verwachten dat zij critisch zijn. Ik heb ook maar bar weinig verstand van auto's, maar zou nooit zomaar een budgetbarrel kopen bij een of andere handelaar. ZO moeilijk is dat nou ook weer niet.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 16 sep 2017 10:04

Niet elke garage is slecht. Ik heb onlangs zelf geen al te dure auto gekocht (ca. € 2.000). Na een paar weken startte de auto niet meer. Garagehouder gebeld en deze kwam gelijk met een starthulp. Hij dacht zelf aan het teveel gebruiken van de airco op korte afstanden. Daarbij werd afgesproken om met de wagen aan flink stuk te rijden om de accu op te laden.
Na het rijden naar mijn werk gegaan. Bij het naar huis gaan startte de accu nog maar net op. Van de garagehouder vervolgens een acculader te leen gekregen om de accu een hele nacht op te laden. De volgende morgen startte de auto nog maar net. Daarop heeft de garagehouder op een zaterdag de accu vervangen en bij controle ook de dynamo.
Niet elke garagehouder is slecht. In onze familie heeft deze garagehouder al 6 auto's verkocht en allemaal zijn we zeer tevreden over de service.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 16 sep 2017 10:44

Jbru schreef:Wij hebben op dit moment een aanbetaling gedaan en overwegen om de auto alsnog niet te kopen. Wie kan mij van advies voorzien?
U zou de koop kunnen annuleren, mits de verkoper daarin mee wilt gaan. U heeft gekocht , dus de verkoper zou u kunnen verplichten tot afname over te gaan.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 16 sep 2017 12:43

Misschien kunnen we eens een club oprichten voor ‘domme autokopers’. Meer dan genoeg zijn er om er een flinke club van te vormen, gelezen dit topic en vele eensluidende topics hier en elders. Kunnen de ‘gedupeerden’ in die club eens bij elkaar uithuilen en misschien af en toe een deskundige uitnodigen hoe je wel betrouwbaar een gebruikte auto kunt kopen. Helaas voor deze kopersclub, ze zullen dan wel iets dieper in hun buidel moeten tasten als ze eerder gedaan hebben. De meeste leden van die club hebben hun leergeld al wel betaald.

Nogmaals, vertrouw niet te veel op de blauwe ogen en mooie praatjes van autohandelaren. Vertrouw alleen op uw eigen onderzoek. Dát is belangrijk! Weten we nu nog niet dat een ‘nieuwe’ APK vrijwel niets zegt over de technische staat van de aangeboden auto? De APK is een veiligheidskeuring, geen technische keuring. Niets meer en niets minder. ‘Nieuwe’ APK is wél een mooi argument om de naïeve koper om de tuin te leiden. Reken er maar op dat autohandelaren dit soort autokopers snel door hebben.

Let bij sommige autohandelaren maar eens op als u voorstelt om de auto door een onafhankelijke instantie zoals ANWB of DEKRA technisch te laten keuren. Waarbij u voorstelt, omdat de verkoper de auto als goede auto aanprijst, alle geconstateerde gebreken kosteloos voor u te herstellen, voordat u de auto daadwerkelijk van hem koopt. Als een verkoper dan moeilijk gaat doen, koop de auto daar dan maar niet, want er is gegarandeerd iets mee aan de hand.

De goede autohandelaren niet te na gesproken. Die zijn er gelukkig ook. Zelf hebben we meegemaakt dat bij een als ‘goed’ aangeprezen auto er bij de technische keuring door de ANWB een defecte versnellingsbak werd gevonden. Volledig kosteloos heeft die autohandelaar dit gebrek en overige gevonden gebreken opgelost. Jarenlang hebben we daarna nog probleemloos met die auto gereden. Zo kan het dus ook. Maar de verantwoordelijkheid om een betrouwbare gebruikte auto te kopen ligt vooral bij de koper zelf.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 18 sep 2017 09:59

BreejKC schreef:Misschien kunnen we eens een club oprichten voor ‘domme autokopers’. Meer dan genoeg zijn er om er een flinke club van te vormen, gelezen dit topic en vele eensluidende topics hier en elders. Kunnen de ‘gedupeerden’ in die club eens bij elkaar uithuilen en misschien af en toe een deskundige uitnodigen hoe je wel betrouwbaar een gebruikte auto kunt kopen.
helaas zal men ook van deze club pas lid worden nadat men de miskoop heeft begaan, want vooral oriënteert men zich toch niet... en dus is ook die club nutteloos.

PietZz

Ongelezen bericht door PietZz » 19 sep 2017 21:47

Zijn deze mensen nog steeds actief als Autobedrijf Oud-Gastel? Ik kwam deze topic tegen via google
Maar na wat onderzoek blijkt er verschillende namen te zijn? Maar beter het zekere voor het onzekere

sjoerd.visser
Contacteer:

Ongelezen bericht door sjoerd.visser » 27 okt 2017 18:22

Ik lees heel veel ellende over dit bedrijf,
Wij hebben vandaag een auto aanbetaald bij autobedrijf wormerveer.
Waar wij niks over op internet konden vinden, maar nu zie ik mijn pin afschrift waar op staat autobedrijf de veluwe in Apeldoorn.
Dit lijkt mij geen toeval..
Weet iemand toevallig als ze onlangs een nieuwe vestiging geopend hebben in Noord-Holland?

Plaats reactie