Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Martynvos

Re: Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Ongelezen bericht door Martynvos »

Helaas kan ik ook een hoofdstuk toevoegen aan de slechte ervaringen met autobedrijf Oud Gastel of JDR Cars. Ik kreeg een auto onder handen welke door de eigenaresse recentelijk bij dit bedrijf was gekocht. Typerende import auto waarvan alle boekjes aanwezig zijn, behalve de onderhoudsboekjes of enig kenmerk van de vorige garage/ dealer ( waren allemaal verwijderd). Km stand klopt zeker niet, slijtage aan de gehele auto past niet bij de huidige km stand. Versleten pedaalrubbers, overmatige speling op de versnellingspook, ingescheurde a stijl ter hoogte van de deurvanger, zwaar versleten fuseekogel, weggemoffelde schade enz. Nu was de eigenaresse al een keer teruggegaan wegens het branden van het check engine lampje. Lijkt opgelost te zijn, echter viel mij op dat het lampje van zowel de airbags als het motorlampje niet branden bij contact aan. Na demontage van de km-teller bleken beiden ingekit te zijn. Na verwijderen van de kit branden de lampjes permanent, veiligheid staat niet hoog in het vaandel.... De eigenaresse durft zelf niet meer terug te gaan omdat ze bij een ander mankement een grote mond heeft gekregen en is gesommeerd niet meer langs te komen. [ongefundeerde passage verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 24 dec 2017 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Prijs? Leeftijd? Km stand?

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

thecure schreef:Prijs? Leeftijd? Km stand?
Prijs? Waarschijnlijk niet de hoofdprijs. Zoeken op prijs laag-hoog en de goedkoopste uitzoeken.
Leeftijd? Waarschijnlijk in de advertentie een jaar jonger dan de werkelijke leeftijd (modeljaar).
Km stand? Maakt niet uit wat er op de teller staat, die kilometers heeft de auto in ieder geval gereden, waarschijnlijk al enige jaren geleden.

Zolang mensen bij dit soort bedrijven importauto's blijven kopen, de verkopers op hun blauwe ogen blijven geloven en pas nadat de auto is gekocht gaan zoeken naar reviews, blijven dit soort topics op Radar verschijnen.
Ik blijf mij er over verbazen dat mensen prima in staat zijn om de allergoedkoopste auto's te vinden op internet (op zich is dat niet moeilijk natuurlijk), maar niet de moeite nemen om iets meer onderzoek te doen naar de verkopende partij.
Import + geen boekjes + verdacht lage kilometerstand = perfecte recept voor een desillusie.

v.d.Heyden

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dit topic loopt pas een paar jaar, dus wat voor nut heeft het waarschuwen hier dan? Als de kopers pas achteraf gaan googelen op de naam van de verkoper is het lood om oud ijzer. Wederom heeft de verkoper een zakcentje verdiend en kan nu weer een schade auto gaan invoeren om aan een andere niet oplettende klant te verpatsen.

Antonio456

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Volgens mij zijn ze nu weer in Apeldoorn actief: W&J auto's

NeoDutchio

Antonio456 schreef:Volgens mij zijn ze nu weer in Apeldoorn actief: W&J auto's
Of ze nu wel of niet dezelfde zijn, elk weldenkend mens zou daar niet kopen. Er zijn geen kentekenplaten te zien, dus een controle is niet mogelijk. En de kilometerstanden zijn verdacht laag (auto's van 9 jaar oud met net 65.000 op de teller en teveel auto's onder de ton).

Helaas zullen er toch nog genoeg mensen zijn die zich blind staren op de prijs en in een mooi gepoetste auto weg willen rijden. En net zoals bij de andere 'slachtoffers' hier, pas na de aankoop wordt er gezocht naar ervaringen van het bedrijf. Louche autohandelaren (ik zeg niet dat deze het wel of niet is) blijven bestaan bij de gratie van consumenten die zelf niet verder kijken.

Autofan

Ongelezen bericht door Autofan »

Ook ik ben dus opgelicht als ik dit zo lees. Was onder de naam W&J Auto's. Auto aangeschaft met een hoop ellende.

Zie nu dat ze weer verder zijn onder een andere naam(zelfde adres) :

Occasion Center JMA

Dus pas op!!

Sergo112

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Autohuis Unique is een oplichter. Ga erheen om ze te herkennen. Ze hebben weer een andere locatie met nieuwe naam. Trap er niet in. Ze zitten overal, lijkt net een plaag. K** plaag. Politie moet ze allemaal oprollen. Tips genoeg maar actief ontbreekt er.

Sergo112

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Autohuis Unique zit in de buurt van oude locatie en vaak zitten ze binnen om niet herkend te worden. Trap ook niet in als ze pas ingeschreven staan plus het bordje “ rdw erkend”. Dit zijn Trucjes om vertrouwd over te komen. Dus goed opgelet, kom niet in de buurt van Apeldoorn en twello. Ze kunnen ook overal zijn behalve genoemde locaties, maar voornamelijk in Apeldoorn. Koop liever bij particulier of duurdere als het moet bij een betrouwbare zaak. Koop geen import, want daar verdienen ze aan. Import wil zeggen geen keuring of geschiedenis.

NeoDutchio

Sergo112 schreef:
13 jun 2019 16:35
Autohuis Unique is een oplichter. Ga erheen om ze te herkennen. Ze hebben weer een andere locatie met nieuwe naam. Trap er niet in. Ze zitten overal, lijkt net een plaag. K** plaag. Politie moet ze allemaal oprollen. Tips genoeg maar actief ontbreekt er.
Eerste auto die ik aanklik: geen kenteken te zien, je kan dus niets controleren. Een kilometerstand die aangeeft dat de auto maar 7000km per jaar gereden heeft.
De volgende auto, nieuw binnen en dealer onderhouden. Wederom geen kenteken en wederom een kilometerstand die verdacht laag is.

Toch knap dat deze verkoper auto’s kan vinden die allemaal minder dan 10.000km per jaar rijden. Voor mij al reden genoeg om daar niet binnen te komen.

Geen idee waar de oplichting zit, wel is het beter om als koper eerst te kijken waar u wil gaan kopen en vooral ook wat u wil gaan kopen. Geheid dat hier dan niet verkocht wordt.

thecure

Als iedereen deze eenvoudige checks zouden doen Neodutchio, zouden zulke bedrijven geen bestaansrecht hebben.

Helaas kopen mensen eerst hier een auto en gaan dan op dit forum klagen.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.autoblog.nl/nieuws/politie- ... reld-92942

Het is wel oud nieuws maar wel allemaal in Apeldoorn.

gerrit bruinewout

Ongelezen bericht door gerrit bruinewout »

Dag allemaal,

Ik krijg opeens een heel naar gevoel, ik wilde nog even een foto van de (bijna gekochte) auto laten zien aan wat kennissen op een verjaardag vanavond

en hun reactie was schokbarend. ze zagen een bord van autohuis unique op de achtergrond en vroegen direct of dit in apeldoorn is.

ik heb inderdaad vandaag een voorschot betaald op een import auto bij autohuis unique. bj 2010 en 1ton op de teller.

nu zeiden dat stel dat ze rare verhalen over dit bedrijf hebben gehoord.

ik kan zelf niet heelveel vinden onder de naam unique maar als ze steeds van naam veranderen ben ik bang dat dit dezelfde mensen zijn.

wie weet of dit dezelfde pipos zijn als jdr cars

kan iemand helpen, ik voel me opeens bedonderd

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

2 google reviews : gemiddeld 1 ster.

Beiden 1 week oud, via telefoonboek 202 zeer goede reviews.

Dat is erg tegenstrijdig.

NeoDutchio

gerrit bruinewout schreef:
26 jul 2020 01:27
Dag allemaal,

Ik krijg opeens een heel naar gevoel, ik wilde nog even een foto van de (bijna gekochte) auto laten zien aan wat kennissen op een verjaardag vanavond

en hun reactie was schokbarend. ze zagen een bord van autohuis unique op de achtergrond en vroegen direct of dit in apeldoorn is.

ik heb inderdaad vandaag een voorschot betaald op een import auto bij autohuis unique. bj 2010 en 1ton op de teller.

nu zeiden dat stel dat ze rare verhalen over dit bedrijf hebben gehoord.

ik kan zelf niet heelveel vinden onder de naam unique maar als ze steeds van naam veranderen ben ik bang dat dit dezelfde mensen zijn.

wie weet of dit dezelfde pipos zijn als jdr cars

kan iemand helpen, ik voel me opeens bedonderd
U kunt wel uzelf helpen. Een import auto lijkt altijd maar 10.000km per jaar gelopen te hebben. En ja, ik durf er wel wat om te verwedden dat deze tellerstand niet klopt. Heel simpel, neem het boekje erbij en contacteer de garage's waar deze auto in onderhoud is geweest. Dan weet u meteen hoe de vork in de steel zit. Geen boekje erbij? Tja, dan is het vragen om beduveld te worden.

En dan kijkend naar de verkoper. Met hemelvaart zijn ze open. Oftewel, de site loopt een beetje achter. Geen bouwjaren en geen kentekens van de auto's. En allemaal verdacht weinig gelopen. Een hele grote waarschuwing om dus vooraf al kritisch te zijn.

Ik heb nog geen rare verhalen over deze verkoper gehoord, maar zomaar daar een auto kopen zou ik nooit doen. Daarvoor zijn er teveel rode vlaggen. Dus geen snel zelf de history van de auto gaan onderzoeken om nog onder de koop uit te kunnen.

thecure

En waarom altijd die voorschotten? Heb nog nooit een aanbetaling gedaan voor een auto.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een verkoper U niet vertrouwde is dat achteraf vaak wederzijds.... snel weglopen!

Maakt niet uit of je een Keuken of Auto kocht... geen vertrouwen, dan doei.

gerrit bruinewout

Ongelezen bericht door gerrit bruinewout »

Ja nu blijkt dat je bij annuleren 20% moet betalen van de auto....

Ik heb vandaag mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld.

Wat verschrikkelijk om zo Auto te moeten kopen.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maar heeft u een slechte auto gekocht, of laat u zich gek maken door kennissen op een verjaardag en internet?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hebt toch de resultaten van je aankoopkeuring. Aanbetaling heb ik ook nooit gedaan voor een auto, nieuw of tweedehands. Buiten misschien 25 piek handgeld bij een particulier.

Plaats reactie