Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
AMS020

Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Ongelezen bericht door AMS020 » 10 feb 2014 20:49

Tot mijn spijt schrijf ik dit stuk. Paar weken terug heb ik een auto gekocht van dit autobedrijf met veel hoop en vertrouwen.

Ik wist dat de auto die ik zou kopen van Duitsland geïmporteerd was en dat de kilometerstand hoogstwaarschijnlijk niet zou kloppen. Maar dat vond ik niet zo erg. De verkoper gaf aan dat alle mankementen van de auto verholpen zouden zijn en dat het zowel RDW als APK gekeurd zou worden. Dat geeft je gelijk een goed gevoel, want je denkt een nieuwe APK en alle mankementen worden verholpen, dan moet de auto wel goed zijn.

Na een week te hebben gewacht op de RDW en APK keuring, ging ik de auto ophalen. De verkoper gaf aan dat de auto wat geluid zou maken, maar dat het door de nieuwe onderdelen kwam en dat het met de tijd zou weg gaan. Ik, naïef en onervaren met auto's, geloofde de man (die zo oud als mijn vader is). Na de test rit (niet op snelweg geweest) hadden wij de overdracht gerealiseerd.

Paar dagen later besloot ik met de auto naar een andere garage te gaan en ja hoor. Niets klopte van het verhaal van de man. De remschijven, blokken, banden, remtrommel, koppeling, aandrijfas alles was oud, verroest en niet goed! Dit waren de onderdelen die vervangen zouden worden en niets van dit verhaal was waar.

Kortom, mijn advies koop geen auto bij dit bedrijf. Kom niet eens in de buurt van Apeldoorn. Ik heb begrepen dat veel mensen niet tevreden zijn met de autobedrijven in Apeldoorn. Ik vraag me af hoe überhaupt die auto een APK keuring heeft gekregen? Mijn advies is ook om geen auto te komen van een auto handelaar die niet bovag erkend is. Houd afstand van dit bedrijf, het zal je een hoop koppijn besparen. Aangezien ik alle koppijn voor jullie nu op mij neem:((
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2016 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast: ongefundeerde bewering verwijderd

v.d.Heyden

Re: Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Ongelezen bericht door v.d.Heyden » 10 feb 2014 21:14

Duitse import wordt niet bij de RDW GEKEURD, alleen maar geschouwd voor een NL kenteken.
Kijk maar op je APK rapport, daar staat naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een APK keuringsstation uit (de buurt van) Apeldoorn op. En helaas zijn er nog steeds APK stations die met een hele donkere zonnebril op keuren.....

Waarom het risico lopen van een import terwijl er voldoende NL auto's zijn waar de historie wel van te achtehalen is.

Op zich is uw waarschuwing natuurlijk absoluut niet verkeerd, helaas voor u iets van "verdronken kalf" en "put".

v.d.Heyden

Janssen68

Ongelezen bericht door Janssen68 » 11 feb 2014 07:58

Het moet toch ondertussen algemeen bekend zijn, dat je voor 150.- een "ongeziene" APK kunt kopen :!:

APK zegt niets meer tegenwoordig als je bij een "handelaar" koopt.

NielsJ

Ongelezen bericht door NielsJ » 03 dec 2014 09:12

Let op: J.D.R Cars opereerde eerst (ook) onder de naam Jan Dirk Auto's en op dit moment onder de naam Koningslijn Auto's, ze zijn verhuisd naar de Koningslijn in Apeldoorn. Ik heb ook een zeer slechte ervaring op dit moment waarbij ze zich niet aan de afsprak hielden over hoe de auto opgeleverd zou worden, maar wat nog veel erger is is dat ze momenteel een voorschot niet terugbetalen ondanks meerdere mails, belletjes (waarbij de hoorn erop gegooid wordt....) en aangetekende brieven. Ik adviseer op basis van mijn ervaring zeker geen zaken te doen met deze types.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 » 03 dec 2014 09:43

Janssen68 schreef:Het moet toch ondertussen algemeen bekend zijn, dat je voor 150.- een "ongeziene" APK kunt kopen :!:

Ook bedrijven die dit soort apk's afgeven krijgen af en toe te maken met een rdw steekproef. Hoe lukt het toch deze bedrijven om dan toch niet nat te gaan?

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 03 dec 2014 09:50

Josephien12 schreef:
Janssen68 schreef:Het moet toch ondertussen algemeen bekend zijn, dat je voor 150.- een "ongeziene" APK kunt kopen :!:

Ook bedrijven die dit soort apk's afgeven krijgen af en toe te maken met een rdw steekproef. Hoe lukt het toch deze bedrijven om dan toch niet nat te gaan?
Niet het bedrijf mag keuren maar de keurmeester. Bij het falen van een steekproef, betekent dit dat de desbetreffende monteur een tijdje niet meer mag keuren, het bedrijf kan hiervoor weer een andere keurmeester aanstellen.

NielsJ

Ongelezen bericht door NielsJ » 30 jun 2015 12:57

Autobedrijf, waarschijnlijk op de hielen gezeten door boze klanten en schuldeisers, is voor de 2e keer in korte tijd van naam en locatie veranderd. Voorheen Jan Dirk auto's, toen Koningslijn en nu verwijzen links en KvK nummer ineens naar Garagebedrijf Geffen in Geffen. Website een exacte kopie en zelfs inleidende tekst is gelijk. U bent gewaarschuwd....

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 01 jul 2015 10:12

AMS020 schreef:Kom niet eens in de buurt van Apeldoorn. Ik heb begrepen dat veel mensen niet tevreden zijn met de autobedrijven in Apeldoorn.
Dit is een beetje kort door de bocht. Je moet oppassen voor handelaren, maar er zitten ook degelijke merkdealers in Apeldoorn en omgeving die gewoon wel netjes zaken doen. Blijf wel altijd kritisch, maar dat geldt voor alle dealers overal.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 02 jul 2015 18:00

Bepaalde namen zoals staat of plaatsnaam is meestal een dubieuze handelaar...

De betere nemen zelden een straatnaam of plaatsnaam, enkele uitgezonderd maar omdat vele dubieuze dit doen loop ik hier nooit binnen.

De Koffie staat klaar en zo... ook passeren...
Bij elk bedrijf krijg je een bakkie en daarmee adverteren is meestal een vaag teken!

Ook de openingstijden dagelijks vanaf 10.00 uur is meestal geen of erg beperkte werkplaats met nauwelijks mensen en voertuigen en je mag meestal niet binnen kijken tussen de poets middelen en potjes verf....

Er zit wel eens een goede tussen, maar 90% of meer is rotzooi waar een ander graag vanaf wilde en de lage prijs, ja als je niets doet aan achterstallig onderhoud en service ben je in verkoop de goedkoopste maar later betaal je dat dubbel of meer terug!

Antonio456

Ongelezen bericht door Antonio456 » 03 aug 2015 15:07

Slechte ervaring met Garage Geffen. Voorheen JDR Auto's en Koninglijn auto's Apeldoorn

Verkopen veel auto's omdat je gelokt wordt door de "lage" prijzen.
Voor C1, 107 en Aygo's 2006-2007 vragen ze gemiddeld €4000. Als je deze auto's bij betrouwbare dealers/garage bedrijven koopt zijn deze gemiddeld €5000.
Beloven veel, lossen alles wat je vindt op, maar als puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis.
Veel import, zonder historie en de noodzakelijke boekjes. Alle auto's zijn APK gekeurd, maar dit is alleen een schouwing voor Import. Dus APK heeft geen enkele waarde.

Ben zelf het schip in gegaan en wil iedereen die dit leest waarschuwen.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 04 aug 2015 13:03

Antonio456 schreef:Slechte ervaring met Garage Geffen. Voorheen JDR Auto's en Koninglijn auto's Apeldoorn

Verkopen veel auto's omdat je gelokt wordt door de "lage" prijzen.
Voor C1, 107 en Aygo's 2006-2007 vragen ze gemiddeld €4000. Als je deze auto's bij betrouwbare dealers/garage bedrijven koopt zijn deze gemiddeld €5000.
Beloven veel, lossen alles wat je vindt op, maar als puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis.
Veel import, zonder historie en de noodzakelijke boekjes. Alle auto's zijn APK gekeurd, maar dit is alleen een schouwing voor Import. Dus APK heeft geen enkele waarde.

Ben zelf het schip in gegaan en wil iedereen die dit leest waarschuwen.
Je kunt beter een nieuwe (of nieuwere) kopen, als je per se op zoek bent naar zo'n C1, Aygo of 107. De auto's die u noemt zijn al bijna negen jaar oud en ik heb begrepen dat die wagentjes op termijn vaak dure mankementen gaan vertonen.

Als ik 4000 euro te besteden had voor een tweedehands keek ik naar iets beters, bv een goeie Honda of Mazda van een jaar of tien oud.

http://www.autoblog.nl/nieuws/citroen-c ... vies-60787

R.H.Kummer06

Ongelezen bericht door R.H.Kummer06 » 16 aug 2015 17:24

Het wordt de hoogste tijd dat de gedupeerden de krachten gaan bundelen, en naar een gezamenlijke advocaat of deurwaarder gaan zoeken.

NielsJ

Ongelezen bericht door NielsJ » 28 aug 2015 21:25

Naar aanleiding van de laatste bijdrage aan deze discussie: ik ben inmiddels dusdanig ver in de procedure dat krachten bundelen inderdaad een optie (sterker: gewenst) is, vooropgesteld dat iemand een openstaande vordering heeft bij enig bedrijf dat nu of ooit door Dhr. Roossien is gedreven.
Je kunt bij interesse reageren via een privébericht op dit forum dan hoeven mailadressen e.d. niet openbaar. Alvast bedankt.

Antonio456

Ongelezen bericht door Antonio456 » 04 apr 2016 18:38

Zijn nu actief als GARAGE VELUWE IN APELDOORN WEES GEWAARSCHUWD . LEES ervaringe OVER JDR autos,KONINGSLIJN autos EN GARAGE GEFFEN. DEZELFDE ONDERNEMERS

Marian.

Ongelezen bericht door Marian. » 23 apr 2016 11:28

En wat als je nu net afgelopen week daar een auto hebt gekocht? Aanbetaling is gedaan. En wacht op t afleveren.
En idd een import uit Duitsland.
Heb vorige x ook een slechte garage gehad en had hier een beter gevoel bij.

Als ik dit allemaal zo lees zakt de moed me al in de schoenen. Een aanbetaling is al betaald en die zal je niet ff terug krijgen op basis van vermoedens. En wat als t idd is dat niks vervangen is zoals ze zeggen?

Kortom....wat kan ik t beste doen

Groetjes

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 24 apr 2016 21:26

Marian. schreef:En wat als je nu net afgelopen week daar een auto hebt gekocht? Aanbetaling is gedaan. En wacht op t afleveren.
En idd een import uit Duitsland.
Heb vorige x ook een slechte garage gehad en had hier een beter gevoel bij.

Als ik dit allemaal zo lees zakt de moed me al in de schoenen. Een aanbetaling is al betaald en die zal je niet ff terug krijgen op basis van vermoedens. En wat als t idd is dat niks vervangen is zoals ze zeggen?

Kortom....wat kan ik t beste doen

Groetjes
Van je fouten leren en nooit meer bij een autohandelaar een auto kopen. Koop in het vervolg gewoon een fatsoenlijke auto bij een Bovag garage of Bovag merkdealer zodat je Bovag garantie hebt. Ja, die zijn duurder, maar dat is omdat zij doorgaans geen schroot verkopen. Mocht je in Apeldoorn & omgeving op zoek zijn kan ik Klaaysen Auto's in Wezep aanraden, waar ik zelf een tweedehands heb gekocht. Goede service met garantie en prima geprijst.

Overigens zijn de merkdealers in Apeldoorn-Noord ook prima. Vaartland (die naast Fiat dealer) zou ik overslaan, dat was echt niks (en is ook geen merkdealer maar een handelaar).

En ja, als je nu van je aankoop bij deze handelaar afziet (dat kan) ben je je aanbetaling kwijt.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2016 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link naar commerciele site

Heleen1986

Ongelezen bericht door Heleen1986 » 01 mei 2016 22:20

Garage De VELUWE koop hier geen auto! [Verwijderd door moderatie]. Ze zijn niet voor niets al meerdere keren van naam veranderd en de service is zeer slecht. Ik spreek helaas uit ervaring. Helaas wist ik niet toen nog niet wat ik nu weet.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2016 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerd taalgebruik

Antonio456

Ongelezen bericht door Antonio456 » 24 jul 2016 15:14

Zijn nu weer actief als Garage Oud Gastel (Argon 29A) Lees Reviews JDR, Koninglijn, Garage Geffen en Garage Veluwe.
Zelfde ondernemers, Oplichters wees gewaarschuwd

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 24 jul 2016 15:34

Antonio456 schreef:Zijn nu weer actief als Garage Oud Gastel (Argon 29A) Lees Reviews JDR, Koninglijn, Garage Geffen en Garage Veluwe.
Zelfde ondernemers, Oplichters wees gewaarschuwd
en dat baseer je waar op? Waarom zouden ze opeens 250 kilometer verderop een garage beginnen terwijl volgens internet garage veluwe nog gewoon bestaat.

Antonio456

Ongelezen bericht door Antonio456 » 25 jul 2016 08:32

KvK

Plaats reactie