LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra garantie op gebruikte auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

20:07 gaf ik lijstje met diverse leverbare motoren al.....
160.000 en 180.000 zou ook kunnen!
En iets minder jaren!

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door thecure »

Komkommertijd schreef:
16 aug 2019 21:39


Grote auto, veel PK's en kleine mini motor.... dat kan niet lang goed gaan,
De 1.0 ecoboost is een prima motor met weinig problemen. Dit in tegenstelling tot de thp's en tsi's

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door Revoked »

De gouden regel is nog steeds van kracht:
There´s no replacement for displacement.

En zeker nu een nieuwe dieselmotor tot het groenste der groenen behoort.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1.0 Ecoboost betrouwbaar?

Ik kom vaak op plaatselijke sloperij en de 1.0 Ecoboost is meestal al verdwenen uit het schade wrak,
populaire motor en minder bekend dan de andere maar wel snel verkocht....
Net als de 1.3 Diesels van Fiat en de Tfsi van VAG groep.

De VAG groep doet de 999cc Tfsi in meerdere modellen en hoge verkoop cijfers dus ook meer klachten!
Maar ik zie vrijwel alle merken met kleinere motoren die uit Duitsland zelfs geïmporteerd worden dus hoge transportkosten
erg snel kaal gehaald worden en lege magazijnen, verkoop in onderdelen is beter dan voertuigen zelf?

Ford is kleiner merk en dan valt een omzet minder op!

sake1987

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door sake1987 »

Volgens mij lees ik dat de garage het heeft doorgespeeld naar zijn verzekering en dat hier het wachten op is. Dus laten we nog even wachten.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik kom vaak op plaatselijke sloperij en de 1.0 Ecoboost
Vaak? Laat eens foto's zien dan?


Ford is kleiner merk en dan valt een omzet minder op!
Waarom verzint u toch dit soort dingen...Ford een klein merk.... Het is w.s. veel groter dan de hele VAGgroep bij elkaar!

En uw hele post heeft niks te maken met het probleem van TS. DIe moet wachten of de motor onder de garantie valt. Beste maar contact opnemen met uw RB verzekeraar,

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja ik denk ook dat u bij de verkoper moet zijn uiteindelijk, laat wel de originele KM stand uitlezen bij een ander...

als hier mee gesjoemeld is kunt u de koop ontbinden en geld terugeisen...

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

De wetbelt is überhaupt nog geen succes. Menig merk/motortype heeft de grootste moeite om de voorgeschreven vervangingstermijn te halen. Opmerkelijker is dat het vaak voor de complete motor al een prestatie is deze mijlpaal te bereiken. Downsizen is niet alleen maar vreugde.
Tevens wordt bij deze motoren expliciet afgeraden om toevoegingen in de brandstoftank of de motorolie te gooien. Deze producten kunnen de materialen waarvan de riem gemaakt is serieus aantasten met breuk of oplossen tot gevolg. Soms verstopt deze smurrie van de riem ook voor het gemak het filter van de oliepomp en andere plekken waar oliedruk gewenst is, waarmee een nieuw probleem ontstaat.
Tevens is het ook zo dat als een riem breekt voordat deze zijn kilometers of jaren bereikt heeft, er zelden sprake van garantie zal zijn. Het wordt door menig importeur (uit eigenbelang) gezien als een advies. Quote: "Niets staat u in de weg om de riem eerder te vervangen dan vermeldt in de documentatie"
Waar is de goeie oude tijd gebleven van dikke zescilinders in lijn met dubbele Morse kettingen.
Enfin: ik neem nog maar een bakje koffie, morgen kan het misschien niet meer

sake1987

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door sake1987 »

snuffel1 schreef:
18 aug 2019 08:07
Ik vrees dat de garage niet aansprakelijk gehouden kan worden omdat er enkel een reparatie is uitgevoerd en geen onderhoud is uitgevoerd. Om de riem te inspecteren moeten er veel onderdelen verwijderd worden en dan nog is niet vast te stellen dat de riem aan vervanging toe is, met andere woorden zonde van het geld. Volgens sommige auto forums gaat de riem een motor leven mee maar als Ford een distributieriem wissel in het onderhoudsprogramma heeft staan van zeg 200.000 km of 10 jaar dan is wat het eerste bereikt wordt van toepassing. U bent als eigenaar verantwoordelijk om de auto in goede staat te houden maar als Ford geen distributieriem wissel voorschrijft valt u niets te verwijten en zou de motorschade onder garantie hersteld moeten worden.
En toch heeft de garage het doorgeven aan zijn verzekering, dus goede wil is er wel.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die ketting komt steeds meer terug, wel geen dubbele maar een enkele ketting dan. Kia Rio vanaf 2012 weer ketting.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door thecure »

LectoriSalutem schreef:
18 aug 2019 10:12
De wetbelt is überhaupt nog geen succes. Menig merk/motortype heeft de grootste moeite om de voorgeschreven vervangingstermijn te halen.
Bij welke merken/motoren is de wetbelt dan geen succes? Graag met bron erbij.
Ik lees juist vaak dat kettingen veel problemen geven, denk aan thp en TSI.

Mar helaas horen we niets meer van TS....

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Verdiep u maar eens in de oplossende riemen van de EB2 van PSA. Ketting was niks, riem is niks beter.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Extra garantie op gebruikte auto

Ongelezen bericht door thecure »

Ah PSA dus. Maar bij de ecoboost motor is er niets aan de hand.
Het Duitse blad autobild heeft er een uit elkaar gesleuteld na 100.000 km. Er was praktisch geen slijtage zichtbaar.

Gesloten