LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Koop nooit een auto zonder proefrit en kijk voor aflevering of alle gevonden dingen verholpen zijn voor overschrijven en betalen!

Dat is goed voor je Gezondheid, want dit soort achteraf problemen is niet goed voor je zenuwen....
Ja, iemand die de 1000 reacties passeerde verwacht ik vooraf zoeken en niet achteraf klagen!

Of het nu een Ford probleem is of niet, ik zocht voor mijn zoon een auto,
de €2750 en €1400 waren een ramp... de maar €899,- was perfect waar ik gezien de garage beslist niet op rekende, ook de APK er nog bij gekregen dus goedkoop en goed kan wel...

Ik heb het dan over een nu niet meer leverbaar Japans merkje en die waren dus niet zo perfect als ik hoopte maar ook daar is per exemplaar flinke verschillen tussen.
De duurste moest nog tandriem en grote beurt hebben voor €2750,- wel mooi maar niet goed dus en bij proefrit verwachte ik dat deze boven de €6000,- zou komen!

De wel oudere maar ook luxere had wel goed onderhoud gehad en deze niet bepaald beste uitziende handelaar was dus beter als de Bovag garage die het zonder garantie aanbood.

Ik heb gelukkig 3 proefritten gemaakt en de eerste 2 terug gegeven omdat ik vermoede dat de kosten na aankoop hoger waren dan aanschaf!
Ja, na 2 weken kan ik niets garanderen maar zo als het tot nu toe voelde, goedkoopste is beste!
Wel Action olie gekocht dus die donker bruine oude wegens 1 jaar stilstand vervangen...!
Gelijk wissers gedaan, werkte goed voor APK maar die Piepshow van oude rubbers?
:mrgreen:

Gewoon minder snel kopen en beter vooraf vergelijken en flinke proefrit maken of na de koffie afscheid nemen!
Ja, er zijn er die proefrit weigeren omdat jou keuze achteraan staat.....

hugoduran
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2008 11:52

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door hugoduran »

Ik zou bij deze klacht eerder denken aan één of beide kapotte kruiskoppeling(en)

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door peteroo »

Maar ging het nu om bv een FIësta uit 1983 of een uit 2013? Bij de eerste is een kapotte homokineet eerder te verwachten dan bij een vrij nieuwe auto.

arnoud49
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2015 13:53

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door arnoud49 »

Ik heb sinds twee maanden een nieuwe F.Fiesta.Van het schokken in scherpe bochten heb ik niets van gemerkt.Ben express nog wat extra bochtjes wezen rijden.Niets mis mee.
Kan niets anders zeggen dat de wagen vast op de weg ligt,en stuurvast in de bochten.

Jonn.De
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2015 00:00

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door Jonn.De »

Omdat er niet van rare bijgeluiden od. gemeld is hou ik de volgende theorie als mogelijke oorzaak bovenaan in de lijst.
Wat bij alle auto's (fiesta + fusion) voor kan komen is een slag in het wiel. In de stalen velg zitten een volle rij ventilatie gaten met wandjes ertussen. deze zijn tov elkaar ontzet (uit lijn) door het opvangen van een klap bv. op een stoeprand, kuil of wat vaker voorkomt is bij wegwerkzaamheden met volle snelheid van het vervallen (uitgefraisde) gedeelte terug op het verhoogde wegdek te rijden. Met die dunne bandjes van tegenwoordig krijgt de velg al snel een flinke opdonder. Naar mijn gevoel zit er een slag in de wielvelg waardoor het wiel zwabbert. Dit wordt ook versterkt als de auto een bocht neemt doordat de andere kant ahw opgetilt wordt en daardoor minder krachten opvangt. Ook gezondheid geeft het aan "Je voelt het wiel heen en weer gaan". Ook moet dit dan te voelen zijn alsof die hobbeld in de file bij 35 km p/h, schud bij 70 en trilt bij 140.

@stefan - "een rechte bocht" :)) waar is die ??

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door peteroo »

stefanhouterman schreef:
Jonn.De schreef:Omdat er niet van rare bijgeluiden od. gemeld is hou ik de volgende theorie als mogelijke oorzaak bovenaan in de lijst.
Wat bij alle auto's (fiesta + fusion) voor kan komen is een slag in het wiel. In de stalen velg zitten een volle rij ventilatie gaten met wandjes ertussen. deze zijn tov elkaar ontzet (uit lijn) door het opvangen van een klap bv. op een stoeprand, kuil of wat vaker voorkomt is bij wegwerkzaamheden met volle snelheid van het vervallen (uitgefraisde) gedeelte terug op het verhoogde wegdek te rijden. Met die dunne bandjes van tegenwoordig krijgt de velg al snel een flinke opdonder. Naar mijn gevoel zit er een slag in de wielvelg waardoor het wiel zwabbert. Dit wordt ook versterkt als de auto een bocht neemt doordat de andere kant ahw opgetilt wordt en daardoor minder krachten opvangt. Ook gezondheid geeft het aan "Je voelt het wiel heen en weer gaan". Ook moet dit dan te voelen zijn alsof die hobbeld in de file bij 35 km p/h, schud bij 70 en trilt bij 140.

@stefan - "een rechtSe bocht" :)) waar is die ??


Hebben we weer een nieuwe docent Nederlands erbij gekregen, er zijn al een paar hier bezig?
Soms zit het in EEN letter,dus wat zou het dan moeten zijn.

Maar maakt niet uit ook docenten maken fouten.
Jonn.De schreef:Dit is juist HET probleem met schoenen. Als schoenen niet bebruikt worden ontbinden ze sneller, ........................................
Tschonge, Tschonge, wat zielig. :mrgreen:
Als u op dit forum antwoorden wilt krijgen waar u wat aan heeft, is het beter om niet met andere leden ruzie te gaan maken. Deze persoon neemt de moeite om een inhoudelijk antwoord te geven en wijst u nog even op een grappige fout.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

peteroo schreef:
stefanhouterman schreef:
Jonn.De schreef:Omdat er niet van rare bijgeluiden od. gemeld is hou ik de volgende theorie als mogelijke oorzaak bovenaan in de lijst.
Wat bij alle auto's (fiesta + fusion) voor kan komen is een slag in het wiel. In de stalen velg zitten een volle rij ventilatie gaten met wandjes ertussen. deze zijn tov elkaar ontzet (uit lijn) door het opvangen van een klap bv. op een stoeprand, kuil of wat vaker voorkomt is bij wegwerkzaamheden met volle snelheid van het vervallen (uitgefraisde) gedeelte terug op het verhoogde wegdek te rijden. Met die dunne bandjes van tegenwoordig krijgt de velg al snel een flinke opdonder. Naar mijn gevoel zit er een slag in de wielvelg waardoor het wiel zwabbert. Dit wordt ook versterkt als de auto een bocht neemt doordat de andere kant ahw opgetilt wordt en daardoor minder krachten opvangt. Ook gezondheid geeft het aan "Je voelt het wiel heen en weer gaan". Ook moet dit dan te voelen zijn alsof die hobbeld in de file bij 35 km p/h, schud bij 70 en trilt bij 140.

@stefan - "een rechtSe bocht" :)) waar is die ??


Hebben we weer een nieuwe docent Nederlands erbij gekregen, er zijn al een paar hier bezig?
Soms zit het in EEN letter,dus wat zou het dan moeten zijn.

Maar maakt niet uit ook docenten maken fouten.
Jonn.De schreef:Dit is juist HET probleem met schoenen. Als schoenen niet bebruikt worden ontbinden ze sneller, ........................................
Tschonge, Tschonge, wat zielig. :mrgreen:
Als u op dit forum antwoorden wilt krijgen waar u wat aan heeft, is het beter om niet met andere leden ruzie te gaan maken. Deze persoon neemt de moeite om een inhoudelijk antwoord te geven en wijst u nog even op een grappige fout.
@peteroo
Jij ziet het goed, maar de moderatie blijkbaar anders.
Jonn.De is niet TS, dus het gaat niet om antwoorden, maar om ruzie zoeken, maar helaas heeft de moderatie mijn bericht verwijderd, maar het stokende bericht van hem wel laten staan.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door gezondheid »

De kilometerstand van de Ford is overigens 97385. De Topic Starter is helemaal niet opzoek naar ruzie. Uw aantijgingen zijn derhalve niet correct. Zalig de vredestichters!

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Welke maatregelen heb je nu ondernomen, om het schokken te verhelpen?
Of rij je nog altijd met een auto, welk een gevaar op de weg is?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door peteroo »

Maar wie was met dit topic nu gestart? Ik heb even gekeken maar kom er niet uit.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

peteroo schreef:Maar wie was met dit topic nu gestart? Ik heb even gekeken maar kom er niet uit.
De persoon op pagina 1 helemaal bovenaan is de Topicstarter.
In dit topic is het "Gezondheid", die geen vragen beantwoord, maar op de tenen getrapt is, als iemand een opmerking maakt.

stofzuigertje

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de eerste eigenaar denkt te kunnen rijden en 100.000 km lang de stoepranden dagelijks teste is deze gebruikte niet Gezond.....

Elke auto zal bij dagelijks rammen stoepranden ruimte krijgen en die kogels en zo zijn te vervangen en vermoedelijk moeten ze ook nog uitgelijnd worden.

Alleen, waarom geen proefrit, want klagen is niet goed voor je GEZONDHEID.
Een goede auto bij goede garage word gewoon hersteld maar blijkbaar gekocht bij een handelaar die nauwelijks garantie geeft en alleen misschien beloofde.

Gewoon repareren en volgende keer proefrit maken en garantie eisen, ook voor een auto onder de €2000,- is een goede auto met grote beurt en 3 maanden garantie mogelijk waar niets aan mankeerde, behalve die richtbare roestplek bij rechter achterwiel die ik zelf herstelde....
Maar die roest, dat wist ik en was ook alles....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef: Gewoon repareren en volgende keer proefrit maken en garantie eisen, ook voor een auto onder de €2000,-
Sowieso kan je het beter vragen dan eisen. En verder: als je op een auto van 2000 euro garantie wilt hebben wordt die auto al gauw 2500 of 3000 euro. Geen enkele verkoper gaat het risico lopen om garantie te geven op zo'n oud ding.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ford Fiësta begint te schokken bij scherpe bocht

Ongelezen bericht door peteroo »

renewouters schreef:
stofzuigertje schreef: Gewoon repareren en volgende keer proefrit maken en garantie eisen, ook voor een auto onder de €2000,-
Sowieso kan je het beter vragen dan eisen. En verder: als je op een auto van 2000 euro garantie wilt hebben wordt die auto al gauw 2500 of 3000 euro. Geen enkele verkoper gaat het risico lopen om garantie te geven op zo'n oud ding.
Als je al jaren klant bent bij een goede garage en die mensen wel vertrouwt, zijn er vaak best afspraken te maken voor het geval er problemen opduiken. En soms is een goede oudere auto ingeruild waar ze wel vertrouwen in hebben, of die ze zelf in onderhoud hebben gehad.

Gesloten