Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 nov 2019 20:49

Na een proefrit melde ik de verkoper dat een Fiat Panda Twin Air beter rond liep op 2 Cilinders!

Elke nieuwe auto heeft dit onder bepaalde omstandigheden dit nu standaard.
Het hoorde op elke Focus van dit jaar en de 3 cilinder, een rot geluid dus harder rijden of niet kopen.

Helaas is inruil binnen 1 jaar zwaar verlies leiden....
Alleen als alle boze klanten gaan klagen zal Ford Nederland iets doen en eventueel terug naar vroeger!
Een Tuning bedrijf kan dit wel oplossen maar dan vervalt de garantie!

Als we bij elke Dealer een proefrit massaal gaan maken en dan niets kopen wegens waardeloos lopende motor....
Ik hoef geen Ford meer op deze manier!

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain » 04 nov 2019 00:27

Onzin, je kunt bij elke Ford dealer je auto laten tunen met behoud van garantie. Ze vragen er een flinke prijs voor maar het kan wel gewoon.
Een tuningbedrijf in Uitgeest voert dit uit, zo ook voor VW, Audi enz

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt » 10 nov 2019 08:14

Bij mijn 4 cilinder zorgt het uitschakelen van cilinders ook voor irritante trilling bij bebouwde kom snelheden. Bij hogere snelheden merk ik het niet gelukkig.
Kan worden uitgezet door garage.
Start stop systeem is ook maar irritant.

Allemaal voorzieningen voor een paar druppels brandstofbesparing.
De kosten voor deze voorzieningen en de extra slijtage die het oplevert zijn vele malen hoger.

Henk Terpstra

Ongelezen bericht door Henk Terpstra » 10 nov 2019 13:00

Beste Ger van Vliet,
U heeft een probleem door de milieu gekte. De driepitter is een rampenplan. en dan ook nog 1 cilinder afschakelen? Bizar.
Mijn ervaring. Heb maandenlang woensdag 's een driepitter gehuurd. Om de 40 km naar het station te rijden. Veelal nieuw. 4 verschillende merken. Het stuk boven de honderd gaf meer herrie dan mijn tweetakt Trabant in 1962. Snel het gas los. Ook heb ik twee maal een
" oudere " auto mee gekregen. Zelfde type's. Meer dan dertigduizend km gereden. Die maakten nog meer lawaai. M.i. waren die behoorlijk versleten. Nu ben ik geen auto leek . Meer kennis dan een auto monteur. Die 125 pk. is meet vermogen.
Mijn advies ; Vraag uw geld terug. Inclusief aflevering kosten. Koop een vierpitter. Gaat langer mee en is zuiniger. Minder onderhoud.
Kijk eens naar Hyondai ; Toyota. De Ford dealer heeft u een ondeugdelijk product verkocht. Maar wil u wel vast houden. Kijk eens op internet
welke type's Ford heeft en wat de problemen zijn. Ik wens u sterkte en succes. Neem bij het onderhandelen een technische getuige mee.
Niets tekenen. De dealer mag tekenen. Vr.Groet, Henk. P.s. We vernemen graag wat de uitkomst is. Het verlies is voor de dealer.!!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 nov 2019 19:57

Een vierpitter is zuiniger dan een driepitter? Niet mijn ervaring.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 10 nov 2019 20:12

Helemaal mee eens!
De oude 5 cilinder VW busje zoop harder dan de huidige 4 cil. Turbo 2 L... maar....
Die Turbo 2.0 L is wel zuiniger in gebruik, maar vele halen de 300.000 km niet eens!
De oude uit 1999 rijd nog en heeft slechts 1.470.000 km gelopen en net weer nieuwe olie gekregen!
Deze sterke trekpaarden, niet snel wel sterk en de 2800 Kg wegende aanhanger + zelf flinke lading is geen probleem.

Mag alleen met deze Euro 3 Amsterdam NIETmeer in, maar deze oude vuile diesel lijkt nog wel even het vol te houden!
Dus niet zuiniger in brandstof, wel in Revisie & Onderhoud!

Dit is ook de reden waarom de Iveco Daily met 3.0 motor populair is en vele de kleinere goedkoopste weigeren!
De 2.3 turbo is bekend in werkplaats.... Mercedes Vito van echte Benz motor nu ook met 1.6 Renault leverbaar... ik hoef die niet meer...

Zuinig in verbruik betekende nog niet zuinig in totale gebruikskosten over meerdere jaren!
Dit is als je goed gaat kijken een reden waarom een 2004 voertuig met grotere oude motor soms ondanks boven 400.000 km toch meer opbrengt dan de nieuwe van na 2010 met de kleine turbo motoren... die vaak lang bleven staan.

Ik heb dus nu 20 jaren oude busje en wil zeker niet ruilen voor een nieuwe, wel schoner en zuiniger en meer PK en luxe...
maar ik heb sloop stoelen gehaald en gewisseld... en de oude zooi kan ik zelf doen, die rijdende computers word je soms gek van storingen die de boordcomputer aangeeft!

Nederland wil schonere voertuigen maar vele oudere zijn onverwoestbaar en als ik de nieuwprijzen zie voor de kleinste nu?
En als ik toevallig andere kant Amsterdam moet wezen, nooit meer binnendoor wegens de boete maar lekker lang vervuilen op de rondweg, dus juist nog meer uitstoot wegens korte route verboden!

alexander.alexander

Ongelezen bericht door alexander.alexander » 03 dec 2019 12:26

Goedemiddag, een herkenbaar verhaal. Ik ben sinds mei eigenaar van een Ford Focus 1.0 125pk wagon welke ik heb geimporteerd uit duitsland. Na enige tijd merkte ik ook dat mijn auto zo erg aan het trillen was
wanneer ik tussen de +/- 2000-2700tpm reed. Het rijgedrag is bij deze toeren echt verschrikkelijk, de auto trilt zo erg dat ik mij niet kan voorstellen dat Ford (die bekend staat om zijn goede rijgedrag)
een product als deze op de markt zet met als kanttekening dat dit een producteigenschap is van een 3 cilinder. Ik ben hiermee naar mijn lokale dealer geweest en die beroepen zich op een producteigenschap en ik
bij trilling de sportstand moet gebruiken (waarbij er geen cilinderuitschakeling plaats vindt).

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met deze ervaring. Als het een producteigenschap is, zoals Ford pretendeert, zou ik verwachten dat elke Ford Focus MK4 (3-cil) eigenaar dit voor lief neemt?
Als de trilling echt een producteigenschap is zou ik het ook zeker expliciet in de brochure van Ford verwachten. ;-)

Plaats reactie