LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een vierpitter is zuiniger dan een driepitter? Niet mijn ervaring.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helemaal mee eens!
De oude 5 cilinder VW busje zoop harder dan de huidige 4 cil. Turbo 2 L... maar....
Die Turbo 2.0 L is wel zuiniger in gebruik, maar vele halen de 300.000 km niet eens!
De oude uit 1999 rijd nog en heeft slechts 1.470.000 km gelopen en net weer nieuwe olie gekregen!
Deze sterke trekpaarden, niet snel wel sterk en de 2800 Kg wegende aanhanger + zelf flinke lading is geen probleem.

Mag alleen met deze Euro 3 Amsterdam NIETmeer in, maar deze oude vuile diesel lijkt nog wel even het vol te houden!
Dus niet zuiniger in brandstof, wel in Revisie & Onderhoud!

Dit is ook de reden waarom de Iveco Daily met 3.0 motor populair is en vele de kleinere goedkoopste weigeren!
De 2.3 turbo is bekend in werkplaats.... Mercedes Vito van echte Benz motor nu ook met 1.6 Renault leverbaar... ik hoef die niet meer...

Zuinig in verbruik betekende nog niet zuinig in totale gebruikskosten over meerdere jaren!
Dit is als je goed gaat kijken een reden waarom een 2004 voertuig met grotere oude motor soms ondanks boven 400.000 km toch meer opbrengt dan de nieuwe van na 2010 met de kleine turbo motoren... die vaak lang bleven staan.

Ik heb dus nu 20 jaren oude busje en wil zeker niet ruilen voor een nieuwe, wel schoner en zuiniger en meer PK en luxe...
maar ik heb sloop stoelen gehaald en gewisseld... en de oude zooi kan ik zelf doen, die rijdende computers word je soms gek van storingen die de boordcomputer aangeeft!

Nederland wil schonere voertuigen maar vele oudere zijn onverwoestbaar en als ik de nieuwprijzen zie voor de kleinste nu?
En als ik toevallig andere kant Amsterdam moet wezen, nooit meer binnendoor wegens de boete maar lekker lang vervuilen op de rondweg, dus juist nog meer uitstoot wegens korte route verboden!

alexander.alexander
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2019 11:55

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door alexander.alexander »

Goedemiddag, een herkenbaar verhaal. Ik ben sinds mei eigenaar van een Ford Focus 1.0 125pk wagon welke ik heb geimporteerd uit duitsland. Na enige tijd merkte ik ook dat mijn auto zo erg aan het trillen was
wanneer ik tussen de +/- 2000-2700tpm reed. Het rijgedrag is bij deze toeren echt verschrikkelijk, de auto trilt zo erg dat ik mij niet kan voorstellen dat Ford (die bekend staat om zijn goede rijgedrag)
een product als deze op de markt zet met als kanttekening dat dit een producteigenschap is van een 3 cilinder. Ik ben hiermee naar mijn lokale dealer geweest en die beroepen zich op een producteigenschap en ik
bij trilling de sportstand moet gebruiken (waarbij er geen cilinderuitschakeling plaats vindt).

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met deze ervaring. Als het een producteigenschap is, zoals Ford pretendeert, zou ik verwachten dat elke Ford Focus MK4 (3-cil) eigenaar dit voor lief neemt?
Als de trilling echt een producteigenschap is zou ik het ook zeker expliciet in de brochure van Ford verwachten. ;-)

niels.hopman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2019 22:34

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door niels.hopman »

Goedenavond, voor mij helaas ook een herkenbaar verhaal. Ik heb sinds september de 125 1.0 en heb vanaf dag 1 problemen met een trillende auto. Na heel wat dagen in de garage, (balanceren, uitlijnen, 4 banden vervangen) waarbij Ford dit ook waarneemt, noemen ze dit bij mij nu ook maar een rij eigenschap. Ook ik heb het advies gekregen om de auto in sportstand te rijden, dit zou ook de cilinderuitschakeling uitschakeling. Desondanks trilt de auto nog, het is wel minder.

Ik ben erg benieuwd of anderen hier verder mee komen, dit is mijn eerste nieuwe (lease) auto, maar binnen twee maanden 4 banden vervangen ivm hoogteslag, een bank die niet vergrendelt, hendels die van de bank af trillen, parkeersensor defect, multimedia die zichzelf bedient, diverse storingen (blis, hill assist, aanhangermodule etc) trek ik erg mijn twijfels over de kwaliteit.

Gerrit-Jan.Dop
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 18:56

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door Gerrit-Jan.Dop »

Mijn Ford Focus (1.0 125 pk mei 2019) vertoont ook de bekende trilling rond de 2250 toeren per minuut als de cilinder-uitschakeling actief wordt. Mijn dealer kwam met dezelfde repliek op mijn klacht die vele anderen hebben gekregen “het is een product eigenschap”.
Het argument dat je dan maar een proefrit had moeten maken wat sommige andere Focus bezitters te horen kregen vind ik zwak. Wat is de kans dat je tijdens een proefrit precies alle knoppen zo zet dat het probleem zich voordoet : in de 6e versnelling, in normale of eco stand, langzaam van 110 naar 100 terugzakken?
Dat deze motor ooit “motor van het jaar” is geworden snap ik helemaal niet. Zeker zo’n testpanel had het probleem moeten ontdekken.

Ik hoop nog steeds dat Ford een keer zijn verantwoordelijkheid gaat nemen door een oplossing voor deze ontwerpfout te bieden.

Misschien kan Radar deze zaak een keer in de publiciteit brengen en aankaarten bij Ford.

BigMac75
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2020 09:35

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door BigMac75 »

Het is heel simpel. Je moet een klacht indienen bij de importeur.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Motor van 't jaar was zonder deze uitschakeling ooit.

Geen Ford meer kopen en ruil maar in... dalende verkoop is de manier maar zoeken naar goede word lastig.
Een proefrit in nieuwste gemaakt, in 6e versnelling bij 2200 tot 2300 toeren inderdaad een vreemd gevoel.
Terug gebracht en gevraagd, is dit uitschakelbare?

Nee dus, en verkoper kreeg van mijn zelfde antwoord, een Ford, nee dus!
Als we massaal proefritten gaan maken, en telkens om dezelfde reden de koop weigeren?
Na inruilwaarde vaststellen, folders klaar leggen en dan weigeren!

Als we alleen maar proefritten maken zonder te kopen om deze reden, dat kost tijd dus geld, ook nog prima Koffie
en zij zullen bij Ford Nederland gaan klagen over misgelopen klanten die met alle vreemde merken voor kwamen rijden.
Een proefrit is om te verkopen, niet om alweer dit gezeur te krijgen, en zij kopen dure benzine, gratis koffie.. en veel tijd!

Klagende Dealers die denken dat ze werkelijk iets aan mijn hadden kunnen verkopen als de motor wel goed was.
Ik weet dat bij elke nieuwe er een Meeting bij de Importeur is en daar komen de verkopers bij elkaar....
Die klagen dan onderling en als vele dezelfde verhalen hebben....
Ze weten dan niet dat ik bij 20 verschillende dealers gratis koffie heb gehaald!

BJ4
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:51

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door BJ4 »

Ik ben werkzaam bij een technische expertise firma. In opdracht van één van onze klanten doen wij momenteel onderzoek naar
deze problematiek. Als wij met meerdere berijders, met dezelfde klacht ons richting Ford melden staan wij uiteraard sterker.
Indien u zich wilt aansluiten kunt u mij een PB sturen.
Ik hoop dat ik niet tegen de regels van dit forum in ga op deze wijze, anders mijn oprechte excuses hiervoor.

M.vr.gr. Brenda

dickvds
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2020 00:25

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door dickvds »

BJ4 schreef:
24 jan 2020 13:32
Ik ben werkzaam bij een technische expertise firma. In opdracht van één van onze klanten doen wij momenteel onderzoek naar
deze problematiek. Als wij met meerdere berijders, met dezelfde klacht ons richting Ford melden staan wij uiteraard sterker.
Indien u zich wilt aansluiten kunt u mij een PB sturen.
Ik hoop dat ik niet tegen de regels van dit forum in ga op deze wijze, anders mijn oprechte excuses hiervoor.

M.vr.gr. Brenda
Goedenavond helaas ik heb dezelfde problemen echter mijn probleem is nog iets groter namelijk ik heb min Ford focus gekocht toen hij 3 maanden oud was en niet rechtstreeks bij de dealer hij is namelijk geïmporteerd uit Roemenië hij is van maart 2019 en ik heb hem gekocht in juni met 1000 kilometer op de teller 2 weken later de klacht gemeld bij de Ford dealer en kreeg toen inderdaad te horen dat het probleem bekent was en dat Ford met een update zou komen maar tot op de dag van vandaag nog steeds geen oplossing en ik heb ook het idee dat de dealer waar de auto nu in onderhoud is zich er ook niet zo druk om maakt

Groet Dick

BertMail
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2020 20:24

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door BertMail »

Ook voor mij dezelfde problemen met een 1.0 100 pk 2019. Diep triest dat dit als product eigenschap wordt afgedaan...

Groet Bert

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Oplossing is een voertuig in Sport stand, minder zuinig maar wel soepel.

Nu blijkt een Tuning bedrijf deze ook achteraf erin te kunnen zetten, naast Normaal en Eco waarbij deze trilde een 3e Sport stand.
Dan zuipen ze meer, rijden vlotter en als niemand de Eco of Normale gebruikte?

Wel is deze 3 cilinder vrij kleine motor en als je de 125 Pk echt gaat gebruiken, wat is dan de levensduur?
Ik hoef geen veel PK uit kleine motoren, op de sloop zijn die erg populair en dat is slecht teken.
Van vele Wrakken gaat gelijk die nieuwe motor eruit en voor hoge prijs weg, de oude 4 cilinders zijn goedkoper en op voorraad!

alexander.alexander
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2019 11:55

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door alexander.alexander »

Wat mij nog meer verbaast is dat mijn buurman inmiddels dezelfde Ford Focus heeft. Zijn auto trilt niet bij cilinderuitschakeling. Als dit een producteigenschap is, hoe kan het dat de vibratie niet bij alle autos voorkomt?

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien een software update gehad? Heeft deze hem nieuw of tweedehands gekocht? Misschien heeft ie hem standaard in de sportstand staan? Is het exact hetzelfde bouwjaar? Allemaal vragen die van hieruit moeilijk te beantwoorden zijn. Het is echter wel algemeen bekend dat een 4-cilinder die op 3 cilinders gaat lopen over het algemeen meer gaat trillen. Hoe ver de technieken tegenwoordig zijn om dat tegen te gaan, dat weet ik ook niet precies.

alexander.alexander
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2019 11:55

Re: Ford Focus trilt, dealer zegt 'zoek het maar uit'

Ongelezen bericht door alexander.alexander »

Een wat trage reactie, maar vergeet regelmatig te kijken.
Hij heeft hem nieuw gekocht bij de dealer die mij vertelt dat het een producteigenschap is. Ook heb ik hem gevraagd over de sportstand, maar die gebruikt hij niet echt. In de basis voelt hij zijn auto niet trillen. Volgens mij was eerder het probleem bij Ford dat de 3 cilinder trilde, maar door modificaties hebben ze dat kunnen balanceren. Echter, wat als er 1 uitgeschakeld wordt. inderdaad, weer uit balans en dus vibratie. Wellicht hebben de "knappe koppen" bij Ford daar niet over nagedacht? ;)

Gesloten